2 תשובות
מהמקומות שהחזיק מועט את המרובה ובביהמ"ק עומדים צפופים ומשתחוים רוחים שזהו ג"כ בחי' מועט מחזקי את המרובה.
או וכתיב וזרקו משה – נמצאת חפנו של משה היתה מחזקת שמנה קמצים!
אלא מכאן שהחזיק מועט את המרובה.
או שעלה האחרון שבישראל מן הירדן חזרו המים למקומן שנאמר ויהי בעלות הכהנים נושאי ארון ברית ה' מתוך הירדן נתקו כפות רגלי הכהנים אל החרבה וישובו מי הירדן למקומם וילכו כתמול שלשום על כל גדותיו נמצא ארון ונושאיו וכהנים מצד אחד וישראל מצד אחד נשא ארון את נשאיו ועבר שנאמר ויהי כאשר תם כל העם לעבור ויעבור ארון ה' והכהנים לפני העם ועל דבר זה נענש עוזא שנאמר ויבאו עד גורן כידון וישלח עוזא את ידו לאחוז את הארון אמר לו הקדוש ברוך הוא עוזא נושאיו נשא – עצמו לא כל שכן:
או וכתיב וזרקו משה – נמצאת חפנו של משה היתה מחזקת שמנה קמצים!
אלא מכאן שהחזיק מועט את המרובה.
או שעלה האחרון שבישראל מן הירדן חזרו המים למקומן שנאמר ויהי בעלות הכהנים נושאי ארון ברית ה' מתוך הירדן נתקו כפות רגלי הכהנים אל החרבה וישובו מי הירדן למקומם וילכו כתמול שלשום על כל גדותיו נמצא ארון ונושאיו וכהנים מצד אחד וישראל מצד אחד נשא ארון את נשאיו ועבר שנאמר ויהי כאשר תם כל העם לעבור ויעבור ארון ה' והכהנים לפני העם ועל דבר זה נענש עוזא שנאמר ויבאו עד גורן כידון וישלח עוזא את ידו לאחוז את הארון אמר לו הקדוש ברוך הוא עוזא נושאיו נשא – עצמו לא כל שכן:
אני חושב שזה אומר שכל הדברים הקטנים והחלשים אם הם מתאחדים הם יכולים לגבור על דברים רבים ויתר וחזקים יותר אני חושב ככה
מקווה שעזרתי:)
מקווה שעזרתי:)
באותו הנושא: