17 תשובות
כתוב לא
מוצפן כן

צירפתי לינק למטה
חיפשו בתנ"ך "למה שואה" והתשובה שהתקבלה מודגשת באדום צהוב למעלה
ויש גם צופן יותר מורכב על השואה (בלינק של הסרטון הסבר על הצופן)
יד וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְלֹא תַעֲשֹוּ אֵת כָּל-הַמִּצְוֹת הָאֵלֶּה: טו וְאִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ וְאִם אֶת-מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם לְבִלְתִּי עֲשֹוֹת אֶת-כָּל-מִצְוֹתַי לְהַפְרְכֶם אֶת-בְּרִיתִי: טז אַף-אֲנִי אֶעֱשֶֹה-זֹּאת לָכֶם וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה אֶת-הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת-הַקַּדַּחַת מְכַלּוֹת עֵינַיִם וּמְדִיבֹת נָפֶשׁ וּזְרַעְתֶּם לָרִיק זַרְעֲכֶם וַאֲכָלֻהוּ אֹיְבֵיכֶם: יז וְנָתַתִּי פָנַי בָּכֶם וְנִגַּפְתֶּם לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם וְרָדוּ בָכֶם שֹֹנְאֵיכֶם וְנַסְתֶּם וְאֵין-רֹדֵף אֶתְכֶם: יח וְאִם-עַד-אֵלֶּה לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְיָסַפְתִּי לְיַסְּרָה אֶתְכֶם שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם: יט וְשָׁבַרְתִּי אֶת-גְּאוֹן עֻזְּכֶם וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל וְאֶת-אַרְצְכֶם כַּנְּחֻשָׁה: כ וְתַם לָרִיק כֹּחֲכֶם וְלֹא-תִתֵּן אַרְצְכֶם אֶת-יְבוּלָהּ וְעֵץ הָאָרֶץ לֹא יִתֵּן פִּרְיוֹ: כא וְאִם-תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי וְלֹא תֹאבוּ לִשְׁמֹעַ לִי וְיָסַפְתִּי עֲלֵיכֶם מַכָּה שֶׁבַע כְּחַטֹּאתֵיכֶם: כב וְהִשְׁלַחְתִּי בָכֶם אֶת-חַיַּת הַשָּׂדֶה וְשִׁכְּלָה אֶתְכֶם וְהִכְרִיתָה אֶת-בְּהֶמְתְּכֶם וְהִמְעִיטָה אֶתְכֶם וְנָשַׁמּוּ דַּרְכֵיכֶם: כג וְאִם-בְּאֵלֶּה לֹא תִוָּסְרוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי קֶרִי: כד וְהָלַכְתִּי אַף-אֲנִי עִמָּכֶם בְּקֶרִי וְהִכֵּיתִי אֶתְכֶם גַּם-אָנִי שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם: כה וְהֵבֵאתִי עֲלֵיכֶם חֶרֶב נֹקֶמֶת נְקַם-בְּרִית וְנֶאֱסַפְתֶּם אֶל-עָרֵיכֶם וְשִׁלַּחְתִּי דֶבֶר בְּתוֹכֲכֶם וְנִתַּתֶּם בְּיַד-אוֹיֵב: כו בְּשִׁבְרִי לָכֶם מַטֵּה-לֶחֶם וְאָפוּ עֶשֶֹר נָשִׁים לַחְמְכֶם בְּתַנּוּר אֶחָד וְהֵשִׁיבוּ לַחְמְכֶם בַּמִּשְׁקָל וַאֲכַלְתֶּם וְלֹא תִשְֹבָּעוּ: ס כז וְאִם-בְּזֹאת לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי: כח וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת-קֶרִי וְיִסַּרְתִּי אֶתְכֶם אַף-אָנִי שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם: כט וַאֲכַלְתֶּם בְּשַֹר בְּנֵיכֶם וּבְשַֹר בְּנֹתֵיכֶם תֹּאכֵלוּ: ל וְהִשְׁמַדְתִּי אֶת-בָּמֹתֵיכֶם וְהִכְרַתִּי אֶת-חַמָּנֵיכֶם וְנָתַתִּי אֶת-פִּגְרֵיכֶם עַל-פִּגְרֵי גִּלּוּלֵיכֶם וְגָעֲלָה נַפְשִׁי אֶתְכֶם: לא וְנָתַתִּי אֶת-עָרֵיכֶם חָרְבָּה וַהֲשִׁמּוֹתִי אֶת-מִקְדְּשֵׁיכֶם וְלֹא אָרִיחַ בְּרֵיחַ נִיחֹחֲכֶם: לב וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי אֶת-הָאָרֶץ וְשָׁמֲמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם הַיּשְׁבִים בָּהּ: לג וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה: לד אָז תִּרְצֶה הָאָרֶץ אֶת-שַׁבְּתֹתֶיהָ כֹּל יְמֵי הָשַּׁמָּה וְאַתֶּם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיכֶם אָז תִּשְׁבַּת הָאָרֶץ וְהִרְצָת אֶת-שַׁבְּתֹתֶיהָ: לה כָּל-יְמֵי הָשַּׁמָּה תִּשְׁבֹּת אֵת אֲשֶׁר לֹא-שָׁבְתָה בְּשַׁבְּתֹתֵיכֶם בְּשִׁבְתְּכֶם עָלֶיהָ: לו וְהַנִּשְׁאָרִים בָּכֶם וְהֵבֵאתִי מֹרֶךְ בִּלְבָבָם בְּאַרְצֹת אֹיְבֵיהֶם וְרָדַף אֹתָם קוֹל עָלֶה נִדָּף וְנָסוּ מְנֻסַת-חֶרֶב וְנָפְלוּ וְאֵין רֹדֵף: לז וְכָשְׁלוּ אִישׁ-בְּאָחִיו כְּמִפְּנֵי-חֶרֶב וְרֹדֵף אָיִן וְלֹא-תִהְיֶה לָכֶם תְּקוּמָה לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם: לח וַאֲבַדְתֶּם בַּגּוֹיִם וְאָכְלָה אֶתְכֶם אֶרֶץ אֹיְבֵיכֶם: לט וְהַנִּשְׁאָרִים בָּכֶם יִמַּקּוּ בַּעֲוֹנָם בְּאַרְצֹת אֹיְבֵיכֶם וְאַף בַּעֲוֹנֹת אֲבֹתָם אִתָּם יִמָּקּוּ: מ וְהִתְוַדּוּ אֶת-עֲוֹנָם וְאֶת-עֲוֹן אֲבֹתָם בְּמַעֲלָם אֲשֶׁר מָעֲלוּ-בִי וְאַף אֲשֶׁר-הָלְכוּ עִמִּי בְּקֶרִי: מא אַף-אֲנִי אֵלֵךְ עִמָּם בְּקֶרִי וְהֵבֵאתִי אֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם אוֹ-אָז יִכָּנַע לְבָבָם הֶעָרֵל וְאָז יִרְצוּ אֶת-עֲוֹנָם: מב וְזָכַרְתִּי אֶת-בְּרִיתִי יַעֲקוֹב וְאַף אֶת-בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת-בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר: מג וְהָאָרֶץ תֵּעָזֵב מֵהֶם וְתִרֶץ אֶת-שַׁבְּתֹתֶיהָ בָּהְשַׁמָּה מֵהֶם וְהֵם יִרְצוּ אֶת-עֲוֹנָם יַעַן וּבְיַעַן בְּמִשְׁפָּטַי מָאָסוּ וְאֶת-חֻקֹּתַי גָּעֲלָה נַפְשָׁם: מד וְאַף גַּם-זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא-מְאַסְתִּים וְלֹא-גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי יְהוָֹה אֱלֹהֵיהֶם: מה וְזָכַרְתִּי לָהֶם בְּרִית רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי-אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם לִהְיוֹת לָהֶם לֵאלֹהִים אֲנִי יְהוָֹה: מו אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים וְהַתּוֹרֹת אֲשֶׁר נָתַן יְהֹוָה בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְֹרָאֵל בְּהַר סִינַי בְּיַד-מֹשֶׁה: פ
אכן זה גם כתוב בצורה כמו שג'ק הביא למעלה
הרבה מהדברים האלה אכן קרו
שימו לב גם שבקטע שג'ייק הביא, מופיעות האותיות ש', ו', א', ה'.
שואל השאלה:
מישהו בבקשה יכוללתרגם לי את הפסוק הזה בקצרה?
ואו.. ועוד אחרי כל זה, יש אנשים שלא מאמינים בתנך:/
שואל השאלה:
כמו שיש הוכחות שהתנך אמיתי אז יש גם הוכחות שהתנך לא אמיתי.. תלוי מה אתה מאמין
ניקה ברגע שאת מוכיחה שהתורה היא אמת את לא יכולה להוכיח ההפך
זה העניין בהוכחה יש אמת אחת אי אפשר ששני האפשרויות נכונות בו זמנית

תגלשי קצת באתר הידברות ותלמדי יש שם המון מידע
שואל השאלה:
הייתה פעם סדרה בנשיואנל הגיאוגרפיק שהוכיחה כמה דברים שהיו בתנך שהם לא נכונים.. ועם הסרטון הזה נכון אז זה נורא מחריד..
כאחד שחקר את הצופן בערך 4 שנים אני יכול להגיד לך שאין דבר דומה לזה באף מקום אחר
הדיוק של ההצפנות עם הטקסט במקרא פשוט מדהים אותי כל פעם מחדש
יש חוץ מהצפונות יש עוד המון דרכים להוכיח שהתורה היא מעל הטבע פשוט צריך זמן ורצון ללמוד את זה לעומק, ד"א מה ראו באותה סדרה שאת מדברת עליה? תני לי דוגמא אחת אם את יכולה
לא ידעתי שיש על השואה, אבל למשל על השריפה הגדולה בכרמל שהייתה לפני כמה שנים היה כתוב בתנך
יש שתי שיטות מרכזית לגלות רמזים ולחזות את העתיד בתנ"ך שאומרים שלפי השיטות השואה מרומזת בתורה, שתי השיטות לא התקבלו כל כך.
אם כי, זה כתוב מפורש! כמו התשובה המצויינת של מי שציוטט את הפסוקים עם האזהרות לעם ישראל.

מתוך ויקפדיה - "דילוגי אותיות בתורה": רעיון הצופן התנ"כי משמש לעתים ארגוני חזרה בתשובה, כדי לאשש את הטענה כי התנ"ך נכתב בהשראה אלוהית (אם כי דרוזנין ייחס את ההצפנה לחוצנים בעלי יכולת טכנולוגית מתקדמת). גם מיסיונרים נוצרים עוסקים במציאת מסרים מוצפנים הקשורים בישו.

בעוד שניתן למצוא בכל טקסט, ואף טקסט אקראי, דילוגים בעלי משמעות, פרסמו בשנת 1994 שלושה ישראלים - ד"ר דורון ויצטום, פרופ' איליה ריפס ויואב רוזנברג - מאמר בשם equidistant letter sequences in the book of genesis בכתב-העת statistical science הטוען כי החריגות הסטטיסטית של הממצאים בספר בראשית היא מעבר לגדר הסביר. המסקנה הנסתרת המתבקשת מהמחקר הייתה כי יש להסיק שהמידע הוצפן במכוון בטקסט המקראי על ידי כותביו כדי לגלות את העתיד לבוא או כדי ללמד או להורות על נושאים שונים, והם מייחסים משקל רב למסרים המתגלים במקרא בגרסתו העברית הנוכחית. קבוצה של מתמטיקאים אחרים פרסמה מאמר שבו נעשה ניסוי מקביל שהראה תוצאות דומות עבור טקסטים אחרים ("מלחמה ושלום"), וטענה כי הטכניקה מופרכת. ועדה של מתמטיקאים שהוקמה במסגרת המרכז לחקר הרציונליות באוניברסיטה העברית, בהשתתפותם של ישראל אומן והלל פורסטנברג, בחנה את הטענה שניתן להוכיח חד-משמעית את קיומו של מידע סמוי במקרא. הוועדה ערכה ניסויים שנועדו לבחון טענה זו וקבעה כי לא מצאה אישוש לכך שיש חריגה סטטיסטית במקרא ביחס לטקסטים אחרים ובכך שללה את ההיפותזה עליה בוססה הטכניקה.
מתוך ויקפדיה "צפנים בתנ"ך": רש"י נמנע כמעט לגמרי משימוש בגימטריות כפירוש (1). הרמב"ן קבע בהקשר זה כי רק גימטריות מסוימות אמיתיות, הן נמסרו למשה בסיני, ומטרתן היחידה - לסייע בזכירת עניין שנאמר בעל-פה (2).

לעומתם רבי יעקב בן אשר, בספר פרשנותו לתורה - "בעל הטורים", עושה שימוש נרחב בגימטריה, ונמצאו בו למעלה מ-600 מקומות, שבהם הוא מפרש באמצעות גימטריה. המחבר מתאר פרשנות זו כ"מעט פרפראות וגימטריות וטעמי המסורות, להמשיך הלב" והיא משמשת כמבוא לפרשנותו המקיפה לתורה.
דודי, לא מצאו אף פעם ולא ראיתי עדות אחת לכך שמצאו משהו שדומה לצפנים בתנ"ך
הכל סיפורי סבתא לילדים, לכתוב כל אחד יכול אבל זה אף פעם לא הוכח שיש עוד צפנים שדומים לצפנים בתנ"ך ואני אומר את זה מתוך ניסיון וכאחד שמתמצא בזה
הדיוק בכל הצפנים והסיכויים הסטטיסטיים שזה יצא במקרה הם אפסיים אם נחבר את כל "צירופי המקרים" האלו
אל תשכח ש"לכתוב כל אחד יכול" תופס גם עליך, פרופ' ישראל אומן מומחה למתמטיקה והסתברות וזוכה פרס נובל אומר שאין שום חריגה סטטיסטית בתנ"ך ביחס לטקסטים אחרים, איזה צירופי מקרים זה?
תביא לי הוכחה שמצאו צפנים כמו בתנ"ך, עד היום לא ראיתי אחד כזה באף ספר אחר
אין חריגה סטטיסטית? מומחה של הפנטגון כתב שהוא בא להפריך את הצפנים ונמצא מוכיח אותם
אז כל אחד אומר משהו אחר, אבל בדבר אחד כולם מודים, ההסתברות שהצפנים האלו יצאו במקרה שואפת לאפס וזה מחייב כל מדען או פרופסור
אתה לא יודע לקרוא או שאתה נצמד לתאוריה שלך ולא נותן לעובדות לבלבל אותך ולכן לא קראת את מה שכתבתי?
כתוב שבכתבים נוצריים היה גם דילוגי אותיות כאלה ובספר מלחמה ושלום שהוא כמעט באורך של התנ"ך גם יש דילוגי אותיות כמו התנ"ך.
כן? של איזה מילים? כלב, חתול, אינציקלופדיה?. נו ו.. מה הוכחת לי בזה?
ברור לי שבכל ספר ימצאו דילוגי אותיות במיוחד בספר עבה,
אבל זה לא דומה לממצאים של התנ"ך

יש עניין של ביטוי מינימלי, ויש עניין שלפעמיים יש ביטוי שמופיע רק פעם אחת בכל התנ"ך
ובאופן עקבי רואים הקשר לטקסט המקראי ולא חסר דוגמאות רבות לכך בסרטון שצירפתי למעלה
לקרוא אני יודע, אבל נדמה לי שאתה הוא זה שנצמד לתאוריה שלך, כשאתה ניזון רק מויקיפדיה בזמן שלא חקרת את הנושא לעומק, מציע לך להבין מזה דילוג מינימלי, הקשרים לטקסט והסיכויים הסטטיסטיים של כל צופן כזה לצאת בנפרד ברוב הפעמים הסיכוי שואף לאפס

אני שוב מאתגר אותך ומציע לך להביא לי צופן אחד עם הקשר לטקסט ודילוג מינימלי על אירוע היסטורי כלשהו או אפילו משהו דומה לזה, רק שתבין את הפואנטה רק פעם אחת בכל התנ"ך יש את הביטוי יצחק רבין ברצף, ודווקא בו המילים שחותכות את הצופן הן "הרוצח אשר ירצח" (מצורף בלינק למטה) במקום להתרגש מכל דבר שכתוב בויקיפדיה תתחיל לחקור ולהגיע למסקנות לבד כי זה המון מידע