9 תשובות
הדרך הכי טובה היא להרגיש עצמה ולדעת ששום דבר לא יכול לפגוע בך.
יש אנשים שחושבים שהם יודעים להוציא עין הרע (אם יש כזה דבר), אבל לדעתי הביטחון העצמי והעצמה שמפגינים מרחיקים את זה.
יש אנשים שחושבים שהם יודעים להוציא עין הרע (אם יש כזה דבר), אבל לדעתי הביטחון העצמי והעצמה שמפגינים מרחיקים את זה.
אני אישית מחזיק בדברי הרב עובדיה שאין לחשוש מעין הרע ומי שלא חושש מובטח לו שלא יפגע.
למתעניין, ישנם כמה "סגולות" נגד עין הרע. החמסה המפורסמת, מלח, סגולה נפוצה נוספת היא ענידת חוטים אדומים שהקיפו עימם סביב קברי צדיקים. נהגו לומר גם "בן פורת יוסף" (ספר בראשית, פרק מ"ט, פסוק כ"ב), מכיוון שלפי המסורת התלמודית אין העין הרעה שולטת בזרעו של יוסף.
למתעניין, ישנם כמה "סגולות" נגד עין הרע. החמסה המפורסמת, מלח, סגולה נפוצה נוספת היא ענידת חוטים אדומים שהקיפו עימם סביב קברי צדיקים. נהגו לומר גם "בן פורת יוסף" (ספר בראשית, פרק מ"ט, פסוק כ"ב), מכיוון שלפי המסורת התלמודית אין העין הרעה שולטת בזרעו של יוסף.
לחש נגד עין הרע, ממרן רבינו החיד"א זיע"א, כפי שכתבה בספרו עבודת הקודש, בזו הל־
שון: לחש לעין הרע בדוק ומנוסה
מַ שְׁבִּ יעַ אֲנִי עֲלֵ יכֶ ם כָּ ל מִ ין עֵ ינָא בִ ישָׁא, עֵ ינָא אוּכְ מָ א, עֵ ינָא צָ רוֹבָ א, עֵ ינָא תִ כְ לְ תָ א, עֵ ינָא יָרוֹקָ א,
עֵ ינָא אֲרוּכָ ה, עֵ ינָא קְ צָ רָה, עֵ ינָא רְ חָ בָ ה, עֵ ינָא צָ רָה, עֵ ינָא יְשָׁרָה, עֵ ינָא עֲקוּמָ ה, עֵ ינָא עֲגוּלָ ה, עֵ ינָא
שׁוֹקַ עַ ת, עֵ ינָא בוֹלֶ טֶ ת, עֵ ינָא רוֹאָ ה, עֵ ינָא מַ בֶּ טֶ ת, עֵ ינָא בוֹקַ עַ ת, עֵ ינָא שׁוֹאֶ בֶ ת, עֵ ינָא דִ דְ כוּרָא, עֵ ינָא
דְּ נוּקְ בָ א, עֵ ינָא דְ אִ ישׁ וְאִ שְׁתּ וֹ, עַ יִן דְּ אִ שָּׁה וּבִ תָּ הּ, עֵ ינָא דְּ אִ שָּׁה וּקְ רוֹבָ תָ הּ, עַ יִן דְּ בָ חוּר, עַ יִן דְּ זָקֵ ן, עַ יִן
דִּ זְקֵ נָה, עַ יִן דִּ בְ תוּלָ ה, עַ יִן דִּ בְ עוּלָ ה, עַ יִן דְּ אַ לְ מָ נָה, עַ יִן דִּ נְשֹוּאָ ה, עַ יִן דִּ גְ רוּשָׁה, כָּ ל מִ ין עֵ ינָא בִ ישָׁא
שֶׁיֵּשׁ בָּ עוֹלָ ם שֶׁרָאֲתָ ה וְהִ בִּ יטָ ה וְדִ בְּ רָה בְּ עַ יִן הָ רָע עַ ל פבפ, גָּ זֵרְ נָא וְאַ שְׁבַּ עְ נָא לְ כוֹן בְּ הַ הוּא עֵ ינָא
עִ ילָ אָ ה, עֵ ינָא קַ דִּ ישָׁא, עֵ ינָא חַ דָּ א, עֵ ינָא חִ וָּורָא, עֵ ינָא דְ אִ יהִ י חִ יוַּור גּ וֹ חִ יוַּור, עֵ ינָא דְ כָ לֵ יל כָּ ל חִ יוַּור,
עֵ ינָא דְ כֻלָּ א יְמִ ינָא, עֵ ינָא פְ קִ יחָ א, עֵ ינָא דְ אַ שְׁגָּ חוּתָ א תְּ דִ ירָא, עֵ ינָא דְ כֻלָּ א רַחֲמֵ י, עֵ ינָא דְ אִ יהִ י רַחֲמֵ י
גּ וֹ רַחֲמֵ י, עֵ ינָא דְ כָ לֵ יל כָּ ל רַחֲמֵ י, עֵ ינָא דְ לֵ ית עֲלָ הּ גַּ בְ נִינֵי, עֵ ינָא דְ לָ א אִ דְּ מִ יךְ וְלָ א נָאִ ים, עֵ ינָא דְ כָ ל
עֵ יינִין בִּ ישִׁין אִ תְ כַּ פְ יָין וְאִ תְ טַ מְּ רָן גּ וֹ כֵ יפִ ין מִ ן קֳדָ מוֹהִ י, עֵ ינָא דְ נָטִ יר לְ יִשְ ֹרָאֵ ל כְּ דִ כְ תִ יב הִ נֵּה לֹא
יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵ ר יִשְ ֹרָאֵ ל, וּכְ תִ יב הִ נֵּה עֵ ין יְיָ אֶ ל יְרֵאָ יו לַ מְ יַחֲלִ ים לְ חַ סְ דּ וֹ, בְּ הַ הִ יא עֵ ינָא עִ ילָ אָ ה
גְּ זֵרִ ית וְאַ שְׁבָּ עִ ית עֲלֵ יכוֹן כָּ ל מִ ין עֵ ינָא בִ ישָׁא, שֶׁתָּ סוּרוּ וְתַ עַ רְ קוּ וְתִ בְ רְ חוּ וְתַ רְ חִ יקוּ מֵ עַ ל ) פלוני\ת
בן פלונית שם האדם עליו אומרים את הלחש ושם אמו ( וּמֵ עַ ל כָּ ל בְּ נֵי בֵ יתוֹ, וְלֹא יִהְ יֶה לָ כֶ ם
כֹּ חַ לִ שְׁלוֹט ב) פלוני\ת בן פלונית שם האדם עליו אומרים את הלחש ושם אמו ( וּבְ כָ ל בְּ נֵי
בֵ יתוֹ, לֹא בַ יּוֹם וְלֹא בַ לַּ יְלָ ה, לֹא בְ הָ קִ יץ וְלֹא בַ חֲלוֹם, וְלֹא בְּ שׁוּם אֵ בֶ ר מֵ רְ מַ ח אֵ בָ רָיו, וְלֹא בְּ שׁוּם
גִּ יד מִ שְּׁסָ ה גִּ ידָ יו ) כשאומרים את הלחש על אשה, אומרים: וְלֹא בְּ שׁוּם אֵ בֶ ר מֵ אֵ בָ רֶיהָ, וְלֹא
בְּ שׁוּם גִּ יד מִ גִּ ידֶ יהָ (, מֵ הַ יּוֹם וּלְ עוֹלָ ם. אָ מֵ ן נֶצַ ח סֶ לָ ה וָעֶ ד.
אַ תָּ ה סֵ תֶ ר לִ י מִ צַּ ר תִּ צְּ רֵנִי רָנֵּי פַ לֵּ ט תְּ סוֹבְ בֵ נִי סֶ לָ ה.
יֹשֵׁב בְּ סֵ תֶ ר עֶ לְ יוֹן בְּ צֵ ל שַׁדַּ י יִתְ לוֹנָן. אֹמַ ר לַ יְיָ מַ חְ סִ י וּמְ צוּדָ תִ י אֱלֹהַ י אֶ בְ טַ ח בּ וֹ. כִּ י הוּא יַצִּ ילְ ךָ מִ פַּ ח
יָקוּשׁ מִ דֶּ בֶ ר הַ וּוֹת. בְּ אֶ בְ רָתוֹ יָסֶ ךְ לָ ךְ וְתַ חַ ת כְּ נָפָ יו תֶּ חְ סֶ ה צִ נָּה וְסֹחֵ רָה אֲמִ תּ וֹ. לֹא תִ ירָא מִ פַּ חַ ד
לָ יְלָ ה מֵ חֵ ץ יָעוּף יוֹמָ ם. מִ דֶּ בֶ ר בָּ אֹפֶ ל יַהֲלֹךְ מִ קֶּ טֶ ב יָשׁוּד צָ הֳרָיִם. יִפֹּ ל מִ צִּ דְּ ךָ אֶ לֶ ף וּרְ בָ בָ ה מִ ימִ ינֶךָ
אֵ לֶ יךָ לֹא יִגָּ שׁ. רַק בְּ עֵ ינֶיךָ תַ בִּ יט וְשִׁלֻּ מַ ת רְ שָׁעִ ים תִּ רְ אֶ ה. כִּ י אַ תָּ ה יְיָ מַ חְ סִ י עֶ לְ יוֹן שַׂמְ תָּ מְ עוֹנֶךָ.
לֹא תְ אֻנֶּה אֵ לֶ יךָ רָעָ ה וְנֶגַע לֹא יִקְ רַב בְּ אָ הֳלֶ ךָ. כִּ י מַ לְ אָ כָ יו יְצַ וֶּה לָּ ךְ לִ שְׁמָ רְ ךָ בְּ כָ ל דְּ רָכֶ יךָ. עַ ל כַּ פַּ יִם
יִשָ ֹּ אוּנְךָ פֶּ ן תִּ גֹּ ף בָּ אֶ בֶ ן רַגְ לֶ ךָ. עַ ל שַׁחַ ל וָפֶ תֶ ן תִּ דְ רֹךְ תִּ רְ מֹס כְּ פִ יר וְתַ נִּין. כִּ י בִ י חָ שַׁק וַאֲפַ לְּ טֵ הוּ
אֲשַׂגְּ בֵ הוּ כִּ י יָדַ ע שְׁמִ י. יִקְ רָאֵ נִי וְאֶ עֱנֵהוּ עִ מּ וֹ אָ נֹכִ י בְ צָ רָה אֲחַ לְּ צֵ הוּ וַאֲכַ בְּ דֵ הוּ. אֹרֶךְ יָמִ ים אַ שְׂבִּ יעֵ הוּ
וְאַ רְ אֵ הוּ בִּ ישׁוּעָ תִ י.
שון: לחש לעין הרע בדוק ומנוסה
מַ שְׁבִּ יעַ אֲנִי עֲלֵ יכֶ ם כָּ ל מִ ין עֵ ינָא בִ ישָׁא, עֵ ינָא אוּכְ מָ א, עֵ ינָא צָ רוֹבָ א, עֵ ינָא תִ כְ לְ תָ א, עֵ ינָא יָרוֹקָ א,
עֵ ינָא אֲרוּכָ ה, עֵ ינָא קְ צָ רָה, עֵ ינָא רְ חָ בָ ה, עֵ ינָא צָ רָה, עֵ ינָא יְשָׁרָה, עֵ ינָא עֲקוּמָ ה, עֵ ינָא עֲגוּלָ ה, עֵ ינָא
שׁוֹקַ עַ ת, עֵ ינָא בוֹלֶ טֶ ת, עֵ ינָא רוֹאָ ה, עֵ ינָא מַ בֶּ טֶ ת, עֵ ינָא בוֹקַ עַ ת, עֵ ינָא שׁוֹאֶ בֶ ת, עֵ ינָא דִ דְ כוּרָא, עֵ ינָא
דְּ נוּקְ בָ א, עֵ ינָא דְ אִ ישׁ וְאִ שְׁתּ וֹ, עַ יִן דְּ אִ שָּׁה וּבִ תָּ הּ, עֵ ינָא דְּ אִ שָּׁה וּקְ רוֹבָ תָ הּ, עַ יִן דְּ בָ חוּר, עַ יִן דְּ זָקֵ ן, עַ יִן
דִּ זְקֵ נָה, עַ יִן דִּ בְ תוּלָ ה, עַ יִן דִּ בְ עוּלָ ה, עַ יִן דְּ אַ לְ מָ נָה, עַ יִן דִּ נְשֹוּאָ ה, עַ יִן דִּ גְ רוּשָׁה, כָּ ל מִ ין עֵ ינָא בִ ישָׁא
שֶׁיֵּשׁ בָּ עוֹלָ ם שֶׁרָאֲתָ ה וְהִ בִּ יטָ ה וְדִ בְּ רָה בְּ עַ יִן הָ רָע עַ ל פבפ, גָּ זֵרְ נָא וְאַ שְׁבַּ עְ נָא לְ כוֹן בְּ הַ הוּא עֵ ינָא
עִ ילָ אָ ה, עֵ ינָא קַ דִּ ישָׁא, עֵ ינָא חַ דָּ א, עֵ ינָא חִ וָּורָא, עֵ ינָא דְ אִ יהִ י חִ יוַּור גּ וֹ חִ יוַּור, עֵ ינָא דְ כָ לֵ יל כָּ ל חִ יוַּור,
עֵ ינָא דְ כֻלָּ א יְמִ ינָא, עֵ ינָא פְ קִ יחָ א, עֵ ינָא דְ אַ שְׁגָּ חוּתָ א תְּ דִ ירָא, עֵ ינָא דְ כֻלָּ א רַחֲמֵ י, עֵ ינָא דְ אִ יהִ י רַחֲמֵ י
גּ וֹ רַחֲמֵ י, עֵ ינָא דְ כָ לֵ יל כָּ ל רַחֲמֵ י, עֵ ינָא דְ לֵ ית עֲלָ הּ גַּ בְ נִינֵי, עֵ ינָא דְ לָ א אִ דְּ מִ יךְ וְלָ א נָאִ ים, עֵ ינָא דְ כָ ל
עֵ יינִין בִּ ישִׁין אִ תְ כַּ פְ יָין וְאִ תְ טַ מְּ רָן גּ וֹ כֵ יפִ ין מִ ן קֳדָ מוֹהִ י, עֵ ינָא דְ נָטִ יר לְ יִשְ ֹרָאֵ ל כְּ דִ כְ תִ יב הִ נֵּה לֹא
יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵ ר יִשְ ֹרָאֵ ל, וּכְ תִ יב הִ נֵּה עֵ ין יְיָ אֶ ל יְרֵאָ יו לַ מְ יַחֲלִ ים לְ חַ סְ דּ וֹ, בְּ הַ הִ יא עֵ ינָא עִ ילָ אָ ה
גְּ זֵרִ ית וְאַ שְׁבָּ עִ ית עֲלֵ יכוֹן כָּ ל מִ ין עֵ ינָא בִ ישָׁא, שֶׁתָּ סוּרוּ וְתַ עַ רְ קוּ וְתִ בְ רְ חוּ וְתַ רְ חִ יקוּ מֵ עַ ל ) פלוני\ת
בן פלונית שם האדם עליו אומרים את הלחש ושם אמו ( וּמֵ עַ ל כָּ ל בְּ נֵי בֵ יתוֹ, וְלֹא יִהְ יֶה לָ כֶ ם
כֹּ חַ לִ שְׁלוֹט ב) פלוני\ת בן פלונית שם האדם עליו אומרים את הלחש ושם אמו ( וּבְ כָ ל בְּ נֵי
בֵ יתוֹ, לֹא בַ יּוֹם וְלֹא בַ לַּ יְלָ ה, לֹא בְ הָ קִ יץ וְלֹא בַ חֲלוֹם, וְלֹא בְּ שׁוּם אֵ בֶ ר מֵ רְ מַ ח אֵ בָ רָיו, וְלֹא בְּ שׁוּם
גִּ יד מִ שְּׁסָ ה גִּ ידָ יו ) כשאומרים את הלחש על אשה, אומרים: וְלֹא בְּ שׁוּם אֵ בֶ ר מֵ אֵ בָ רֶיהָ, וְלֹא
בְּ שׁוּם גִּ יד מִ גִּ ידֶ יהָ (, מֵ הַ יּוֹם וּלְ עוֹלָ ם. אָ מֵ ן נֶצַ ח סֶ לָ ה וָעֶ ד.
אַ תָּ ה סֵ תֶ ר לִ י מִ צַּ ר תִּ צְּ רֵנִי רָנֵּי פַ לֵּ ט תְּ סוֹבְ בֵ נִי סֶ לָ ה.
יֹשֵׁב בְּ סֵ תֶ ר עֶ לְ יוֹן בְּ צֵ ל שַׁדַּ י יִתְ לוֹנָן. אֹמַ ר לַ יְיָ מַ חְ סִ י וּמְ צוּדָ תִ י אֱלֹהַ י אֶ בְ טַ ח בּ וֹ. כִּ י הוּא יַצִּ ילְ ךָ מִ פַּ ח
יָקוּשׁ מִ דֶּ בֶ ר הַ וּוֹת. בְּ אֶ בְ רָתוֹ יָסֶ ךְ לָ ךְ וְתַ חַ ת כְּ נָפָ יו תֶּ חְ סֶ ה צִ נָּה וְסֹחֵ רָה אֲמִ תּ וֹ. לֹא תִ ירָא מִ פַּ חַ ד
לָ יְלָ ה מֵ חֵ ץ יָעוּף יוֹמָ ם. מִ דֶּ בֶ ר בָּ אֹפֶ ל יַהֲלֹךְ מִ קֶּ טֶ ב יָשׁוּד צָ הֳרָיִם. יִפֹּ ל מִ צִּ דְּ ךָ אֶ לֶ ף וּרְ בָ בָ ה מִ ימִ ינֶךָ
אֵ לֶ יךָ לֹא יִגָּ שׁ. רַק בְּ עֵ ינֶיךָ תַ בִּ יט וְשִׁלֻּ מַ ת רְ שָׁעִ ים תִּ רְ אֶ ה. כִּ י אַ תָּ ה יְיָ מַ חְ סִ י עֶ לְ יוֹן שַׂמְ תָּ מְ עוֹנֶךָ.
לֹא תְ אֻנֶּה אֵ לֶ יךָ רָעָ ה וְנֶגַע לֹא יִקְ רַב בְּ אָ הֳלֶ ךָ. כִּ י מַ לְ אָ כָ יו יְצַ וֶּה לָּ ךְ לִ שְׁמָ רְ ךָ בְּ כָ ל דְּ רָכֶ יךָ. עַ ל כַּ פַּ יִם
יִשָ ֹּ אוּנְךָ פֶּ ן תִּ גֹּ ף בָּ אֶ בֶ ן רַגְ לֶ ךָ. עַ ל שַׁחַ ל וָפֶ תֶ ן תִּ דְ רֹךְ תִּ רְ מֹס כְּ פִ יר וְתַ נִּין. כִּ י בִ י חָ שַׁק וַאֲפַ לְּ טֵ הוּ
אֲשַׂגְּ בֵ הוּ כִּ י יָדַ ע שְׁמִ י. יִקְ רָאֵ נִי וְאֶ עֱנֵהוּ עִ מּ וֹ אָ נֹכִ י בְ צָ רָה אֲחַ לְּ צֵ הוּ וַאֲכַ בְּ דֵ הוּ. אֹרֶךְ יָמִ ים אַ שְׂבִּ יעֵ הוּ
וְאַ רְ אֵ הוּ בִּ ישׁוּעָ תִ י.
שואל השאלה:
תודה.!.!.!
תודה.!.!.!
אנונימי
בגדול, יש לי דוד שעושה את הדברים האלה, ואני חושב שזה סוג של עושק כי לוקחים על זה הרבה כסף וזה לא באמת משנה משהו בחיים של אלה שמשלמים אז אל תתפתה לשלם על זה.
שואל השאלה:
השאלה אם לא לוקחים תשלום מוגזם - כל עוד מדובר בסוג של היפנוזה, התשלום הוגן והדרך של האדם משתפרת (אפילו אם בשיטת פלצבו) אז זה לא כל כך עושק. אולי שקר לבן.
השאלה אם לא לוקחים תשלום מוגזם - כל עוד מדובר בסוג של היפנוזה, התשלום הוגן והדרך של האדם משתפרת (אפילו אם בשיטת פלצבו) אז זה לא כל כך עושק. אולי שקר לבן.
אנונימי
דבר ראשון מי אמר שיש עליך עין הרע
וגם אם יש עליך עין הרע - הכי טוב זה תפילה נגד עין הרע
ובכלל לפי שאת מתחילה לפחד מעין הרע - טוב שתקראי על הנושא בלי לפחד!
וגם אם יש עליך עין הרע - הכי טוב זה תפילה נגד עין הרע
ובכלל לפי שאת מתחילה לפחד מעין הרע - טוב שתקראי על הנושא בלי לפחד!
אין דבר כזה עין הרע!
אבל מי שמאמין בזה, בהחלט יכול להיות מושפע מדברים כאלה. לטוב ולרע. אפקט פלצבו (וההפוך לו).
אבל מי שמאמין בזה, בהחלט יכול להיות מושפע מדברים כאלה. לטוב ולרע. אפקט פלצבו (וההפוך לו).
אם את משלמת, את מותנת כוח לנוכלים. אסור לך לתת כוח לדת ושאר זוועות.