3 תשובות
זה מגמה קשה יחסית ולומדים בה המון חומר, ובדרך כלל גם מי שלומד את המגמה הזאת נישאר שעות נוספות..
בגדול לומדים מערכות בגוף האדם ברמת אנטומיה (המבנה שלהן), פיזיולוגיה (התפקוד שלהן) וקליניקה (מחלות, אבחון, טיפול, גורמים, שכיחות, סימנים וסימפטומים, מניעה).
לומדים מונחים רפואיים בעברית ולועזית, קצת מאמרים ומסיירים בבתי חולים במחלקות שקשורות למה שאת לומדת באותה השנה. יש בתי ספר שגם מבצעים ניתוחים למשל ניתוח לב חזיר/הודו וכו'.
החומר בכיתה י' מאוד דומה לחומר בביולוגיה, כך שאם את בוחרת גם ביולוגיה זה מאוד יעזור לך מבחינת הבנה, אבל אם לא זה גם בסדר כי לומדים הכל מהבסיס ואת לא צריכה ידע קודם.
רמת הקושי תלויה בבן אדם. מה שכן יש המון חומר עיוני, המון!
המגמה עצמה 10 יח"ל, מתוכן 5 יח"ל פרויקט גמר שעושים בכיתה י"ב. בפרויקט את חוקרת מחלה מסוימת, יש לך "מטופל", כלומר אדם שאובחן עם המחלה אותה את חוקרת ואת מראיינת אותו, מצרפת לעבודה בדיקות שהוא עשה וכותבת איך הוא מתמודד עם המחלה וכו'. את צריכה לכתוב רקע על המערכת (אני למשל עושה על קרוהן אז אני צריכה לכתוב על מערכת העיכול), כותבת על המחלה עצמה וכו', אני לא רוצה סתם לסבך אותך עם פרטים אבל זו עבודה מאוד גדולה ומרתקת שאחר כך גם נבחנים עליה בעל פה עם בוחן חיצוני.
מבחינת בגרויות, יש בגרות עיונית בכיתה י"ב על כל מה שלמדת בשלוש השנים האלה וגם בגרות בע"פ על העבודה כמו שאמרתי.
אני לא יודעת איך זה בבתי ספר אחרים, אבל אצלנו דורשים לעבור קורס במד"א אבל לא חייב להתנדב. זה בקטנה ממש.
זהו בגדול, זה מ א ו ד מעניין. מאוד. ולגמרי אפשר להגיע לציונים מעולים, זה תלוי בך. אבל אם אותך אישית התחום הזה לא מעניין אז אל תבחרי במגמה כי היא לא מגמה קלה והיא כן דורשת למידה.
בהצלחה :)
לומדים מונחים רפואיים בעברית ולועזית, קצת מאמרים ומסיירים בבתי חולים במחלקות שקשורות למה שאת לומדת באותה השנה. יש בתי ספר שגם מבצעים ניתוחים למשל ניתוח לב חזיר/הודו וכו'.
החומר בכיתה י' מאוד דומה לחומר בביולוגיה, כך שאם את בוחרת גם ביולוגיה זה מאוד יעזור לך מבחינת הבנה, אבל אם לא זה גם בסדר כי לומדים הכל מהבסיס ואת לא צריכה ידע קודם.
רמת הקושי תלויה בבן אדם. מה שכן יש המון חומר עיוני, המון!
המגמה עצמה 10 יח"ל, מתוכן 5 יח"ל פרויקט גמר שעושים בכיתה י"ב. בפרויקט את חוקרת מחלה מסוימת, יש לך "מטופל", כלומר אדם שאובחן עם המחלה אותה את חוקרת ואת מראיינת אותו, מצרפת לעבודה בדיקות שהוא עשה וכותבת איך הוא מתמודד עם המחלה וכו'. את צריכה לכתוב רקע על המערכת (אני למשל עושה על קרוהן אז אני צריכה לכתוב על מערכת העיכול), כותבת על המחלה עצמה וכו', אני לא רוצה סתם לסבך אותך עם פרטים אבל זו עבודה מאוד גדולה ומרתקת שאחר כך גם נבחנים עליה בעל פה עם בוחן חיצוני.
מבחינת בגרויות, יש בגרות עיונית בכיתה י"ב על כל מה שלמדת בשלוש השנים האלה וגם בגרות בע"פ על העבודה כמו שאמרתי.
אני לא יודעת איך זה בבתי ספר אחרים, אבל אצלנו דורשים לעבור קורס במד"א אבל לא חייב להתנדב. זה בקטנה ממש.
זהו בגדול, זה מ א ו ד מעניין. מאוד. ולגמרי אפשר להגיע לציונים מעולים, זה תלוי בך. אבל אם אותך אישית התחום הזה לא מעניין אז אל תבחרי במגמה כי היא לא מגמה קלה והיא כן דורשת למידה.
בהצלחה :)
לומדים על המערכות בגוף, על מנגנונים שונים, מחלות ודרכי אבחנה וטיפול בהם. לדעתי זאת לא מגמה כל כך קשה אבל יש הרבה חומר לזכור בה.
באותו הנושא: