68 תשובות
לא, לא צריך לעשות מצוות כדי להוכיח שאתה מאמין במשהו או מישהו כל אחד והדרך שלו
שואל השאלה:
אבל עם את מאמינה באלוהים,
אלוהים נתן חוקים ואת לא מקיימת את החוקים,
אז את בעצם הולכת נגדו
אבל עם את מאמינה באלוהים,
אלוהים נתן חוקים ואת לא מקיימת את החוקים,
אז את בעצם הולכת נגדו
אנונימי
כי הם לא מאמינים שהחוקים ניתנו על ידו, גם אם הם ניתנו למה הם מחייבים?
שואל השאלה:
עזב דברים קטנים
אני מדבר על שבת וכו'
עזב דברים קטנים
אני מדבר על שבת וכו'
אנונימי
האמת שאני גם חשבתי על זה.
הם יותר מאמינים באלוהים כישות, ופחות בדת עצמה
הם יותר מאמינים באלוהים כישות, ופחות בדת עצמה
כי הם עושים מה שנוח להם ומה שקל להם אומרים שהם מאמינים אבל במצוות זה פתאום קשה להם אז הם אומרים אני מאמין בלב
אנונימית
כנראה שהם מאמינים אבל לא מאמינים חזקים בשביל לשמור שבת כמו שצריך.
חזרה בתשובה זה תהליך שקודם כל מתחיל מאמונה. עוד לפני שמקיימים את כל התורה
חזרה בתשובה זה תהליך שקודם כל מתחיל מאמונה. עוד לפני שמקיימים את כל התורה
כי יש תנך ויש הלכה
אני הולכת לפי התנך ולא לפי ההלכה, ובתנך כתוב הרבה פחות דברים
והכי חשוב זה מוסר לפני פולחן!!
אני הולכת לפי התנך ולא לפי ההלכה, ובתנך כתוב הרבה פחות דברים
והכי חשוב זה מוסר לפני פולחן!!
לא כי ככה אני בוחרת לכבד ולהאמין האלוקים ולך אין זכות לשפוט
אמונה זה דבר מחייב, אם אני מאמין במשהו זה מחייב אותי להתנהג בהתאם,
רק שזה קשה להיות מחוייבים למשהו, במיוחד בדור שלנו שאנשים מחפשים חיים קלים בלי עול ובמיוחד אם זה מחייב אותם לשנות אורח חיים שהתרגלו אליו במשך שנים או זה דורש מהם לוותר על נוחות מסויימת..
עצוב, אבל התוצאה באמת מגוחכת, הם עושים הפרדה חסרת היגיון בין האמונה לעצמם וטוענים טענה מצחיקה שהם 'מאמינים בלב'
הם לא מבינים שהתורה והמצוות הן הוראות הפעלה מקוריות של היצרן שברא את המכונה המשוכללת ביותר בעולם שנקראת גוף האדם, ואין אף אחד אחר שיכול לתת הוראות הפעלה למכונה מלבד היצרן שיצר את המכונה,
ואתם יכולים לתאר לעצמכם מה קורה כשמפעילים מכונה לא לפי הוראות היצרן שבנה אותה...
רק שזה קשה להיות מחוייבים למשהו, במיוחד בדור שלנו שאנשים מחפשים חיים קלים בלי עול ובמיוחד אם זה מחייב אותם לשנות אורח חיים שהתרגלו אליו במשך שנים או זה דורש מהם לוותר על נוחות מסויימת..
עצוב, אבל התוצאה באמת מגוחכת, הם עושים הפרדה חסרת היגיון בין האמונה לעצמם וטוענים טענה מצחיקה שהם 'מאמינים בלב'
הם לא מבינים שהתורה והמצוות הן הוראות הפעלה מקוריות של היצרן שברא את המכונה המשוכללת ביותר בעולם שנקראת גוף האדם, ואין אף אחד אחר שיכול לתת הוראות הפעלה למכונה מלבד היצרן שיצר את המכונה,
ואתם יכולים לתאר לעצמכם מה קורה כשמפעילים מכונה לא לפי הוראות היצרן שבנה אותה...
לורילי, כל מילה בסלע.
גם כשהייתי מאמין לא שמרתי, אחרי שקוראים קצת מהתנך מבינים שאלוהים זה לא מישהו שמגיע לו אפילו קצת הערצה
אנונימי
אנונימי, איך לא?
קרא לפחות מזמור קלו (בתהילים) ואת השיר "דיינו" (בסוף ליל הסדר).
קרא לפחות מזמור קלו (בתהילים) ואת השיר "דיינו" (בסוף ליל הסדר).
אני קראתי, זה לא משנה את העובדה שהתנך זה ספר מראה כמה אלוהים הוא רשע (אם היה קיים)
אנונימי
^אנונימי, רואים מהמילים שלך שלא חקרת את העניין ואתה לא מדבר מתוך ידיעה אישית, אני ממליצה לך לחקור את הנושא לעומק ולחפש תשובות לכל השאלות, ככה אתה גם תהיה רגוע יותר וגם לא תצא טיפש ויהיה לך מה לענות בשיחות או שאלות כאלה (אני מתכוונת ברצינות, חלילה לא מתכוונת לפגוע)
אני אומרת את האמת
יש לי את הדרך שלי לכבד את אלוקים, ואני אחליט איך לעשות את זה
אתם לא יכולים לבוא לאדם ולהתלונן בפניו על מה שהוא גדל עליו
למשל, כל חיי הורגלתי שאסור לאכול חזיר וחיות תמהות ואסור לערבב חלב ובשר
היום רק המחשבה שאני אעשה דבק כזה גורמת לי להקיא
ככה חינכו אותי, אין לי דרך לצאת מזה
למה לי לאמץ דרך חיים חדשה עם טוב לי בשלי ואני שלמה איתה?
יש לי את הדרך שלי לכבד את אלוקים, ואני אחליט איך לעשות את זה
אתם לא יכולים לבוא לאדם ולהתלונן בפניו על מה שהוא גדל עליו
למשל, כל חיי הורגלתי שאסור לאכול חזיר וחיות תמהות ואסור לערבב חלב ובשר
היום רק המחשבה שאני אעשה דבק כזה גורמת לי להקיא
ככה חינכו אותי, אין לי דרך לצאת מזה
למה לי לאמץ דרך חיים חדשה עם טוב לי בשלי ואני שלמה איתה?
sesshy, הצגת שני טיעונים - יש תנ"ך ויש הלכה, ומוסר לפני פולחן. טיעונים מעניינים, אך מתנגשים. התנ"ך מלא בציוויים לא מוסריים, ואפילו לא התנ"ך אלא התורה עצמה, כלומר ציווי ישיר מאלוהים. ובין הציוויים הללו יש את סקילת אלו שלא שומרים שבת והריגת מקיימי משכב זכר. איפה המוסר שאת מדברת עליו?
בדיוק^
מסכימה לגמרי
הזמנים ההם שונים מהזמנים היום
אז היו חיים שלי חשמל וטלפון ולא היה שטיפס כדי להתלונן
אם כבר תורה, אז עד הסוף לא?
מסכימה לגמרי
הזמנים ההם שונים מהזמנים היום
אז היו חיים שלי חשמל וטלפון ולא היה שטיפס כדי להתלונן
אם כבר תורה, אז עד הסוף לא?
אנונימי, מי שאומר שאלוקים רשע - הוא הרשע וכפי טובה. קודם כל שיעריך שה' נתן לו חיים בכלל.
התבייש לך, כפוי טובה שכמוך!
התבייש לך, כפוי טובה שכמוך!
זה שהוא לכאורה נתן לי חיים לא משנה את העובדה שהוא רשע, כמו שההורים שלי הולידו אותי, זה לא משנה את העובדה שיש הורים רשעים בעולם שלנו, אז אתה אומר שהילדים לא יכולים לקרוא להורים שלהם רעים אם הם באמת כך? שטויות, אלוהים של היהדות רשע וכל בן אדם עם שכל שקורא את התנך מבין את זה (אני מתכוון ברצינות, חלילה לא מתכוון לפגוע)
אנונימי
אנונימי
תראה זה מאוד תלוי... כנראה שאתה לקחת את זה בצורה כזו
אני מסכימה שידוע שאלוקים הוא אכזרי, אך אל תשכח שהוא גם הציל אותנו מספר פעמים על פי היהדות
תראה זה מאוד תלוי... כנראה שאתה לקחת את זה בצורה כזו
אני מסכימה שידוע שאלוקים הוא אכזרי, אך אל תשכח שהוא גם הציל אותנו מספר פעמים על פי היהדות
מי שלא מעריך את את מה שנותנים לו - הוא הרשע.
ואם אתה לא יודע אסור לצער גם את ההורים רשעים.
ואם אתה לא יודע אסור לצער גם את ההורים רשעים.
תוצאה
די כבר לשחק אותה כי אתה בעצמך עובר על החוקים
"אל תלבין פני חברך ברבים"
אתה מדבר בצורה פוגענית כלפינו
האם זו לא פגיעה האמונה שלך?
או שכל עוד אני לא הולכת עם חצאית עד הרצפה, בגדים ארוכים ומטפחת על הראש מותר לפגוע בי?
די כבר לשחק אותה כי אתה בעצמך עובר על החוקים
"אל תלבין פני חברך ברבים"
אתה מדבר בצורה פוגענית כלפינו
האם זו לא פגיעה האמונה שלך?
או שכל עוד אני לא הולכת עם חצאית עד הרצפה, בגדים ארוכים ומטפחת על הראש מותר לפגוע בי?
יש כאלה שהם פשוט לא אנשים ישרים ואז הם יכולים לחיות עם הסתירה הזאת ביום יום...
שאלו אז עניתי אני אומר עובדה לא באמת אכפת לי מה אתם עושים או אם אתם טועים...
קוקה-קולה||טעם החיים(;,
במקום לצאת עליו (להגן על כבוד ה') -את יוצאת עלי (מי שמגן על כבודו)? איפה ההגיון?
וכן, מי שאינו ירא ה' - מותר לפגוע בו כדי שישנה את הגישה שלו למצוות):
"וי"א דאין מצווין על אונאת דברים אלא ליראי השם" (חושן משפט, סימן רכח, סעיף א, הגה).
חשוב לדעת שמי שאינו ירא ה' - הוא ממש לא "חברך". חברך - זה יהודי כמוך - יראי ה' ושומר מצוות.
במקום לצאת עליו (להגן על כבוד ה') -את יוצאת עלי (מי שמגן על כבודו)? איפה ההגיון?
וכן, מי שאינו ירא ה' - מותר לפגוע בו כדי שישנה את הגישה שלו למצוות):
"וי"א דאין מצווין על אונאת דברים אלא ליראי השם" (חושן משפט, סימן רכח, סעיף א, הגה).
חשוב לדעת שמי שאינו ירא ה' - הוא ממש לא "חברך". חברך - זה יהודי כמוך - יראי ה' ושומר מצוות.
אני יוצאת עליך כי אתה כרגע זה שאמר שאנחנו "רשעים"
ברגיל?
אני אענה בצורה נורמאלית לכולם ולא רק לשואל השאלה
ברגיל?
אני אענה בצורה נורמאלית לכולם ולא רק לשואל השאלה
מאמינים שהתורה נכונה
לא מאמינים שצריך לקיים את המצוות כדי להוכיח את זה
לא מאמינים שצריך לקיים את המצוות כדי להוכיח את זה
קוקה-קולה||טעם החיים(;, אני קראתי "רשע" למי שצריך לקרוא לו ככה - לאותו אחד העזיר פניו נגד אלוקים וקורא לו "רשע" (חוץ שכמוהו). אלא אכפת לך מזה? את בעצמך אמרת דברים כאלה? למה אתם חשובים שכבודכם אמור להיות יותר חושב מכבודו של אלוקים.
לול קוקה קולה אני פשוט רואה את מה שאמרת על המכשירי חשמל מול הפנים
אלוהים:"מהיום אין להדליק מכשירי חשמל בשבת"
משה:"מכשירי חשמל הו?"
אלוהים:"אל תדאג עוד תבין בעתיד שתגדל,תכתוב תכתוב"
אלוהים:"מהיום אין להדליק מכשירי חשמל בשבת"
משה:"מכשירי חשמל הו?"
אלוהים:"אל תדאג עוד תבין בעתיד שתגדל,תכתוב תכתוב"
^^^, אם את מאמינה שהתרוה היא אמיתית - אז את אמרוה לדעת שה' מחייב אותנו לקיים את מצוותיו.
תחשבי לבד: זה הגיוני להגיד לה' "אני מאמינה בך, אבל אני לא רואהלנכון לעשות את אשר ציוית"?
תחשבי לבד: זה הגיוני להגיד לה' "אני מאמינה בך, אבל אני לא רואהלנכון לעשות את אשר ציוית"?
קוקה-קולה||טעם החיים(; בנוגע להרגלים
לא כל מה שנח הוא הנכון. מה שצריך לעניין אותך זה מה ה' רוצה ממך.
לא כל מה שנח הוא הנכון. מה שצריך לעניין אותך זה מה ה' רוצה ממך.
וואי באמת שאלה טובה...בחיים לא חשבתי על זה..
אני מאמינה באלוהים אבל אני בשבת נימצאת בטלפון ורואה טלויזיה. לא רשום בתורה בפירוש אסור לראות טלויזיה או להיות בטלפון נכון?
אני מאמינה באלוהים אבל אני בשבת נימצאת בטלפון ורואה טלויזיה. לא רשום בתורה בפירוש אסור לראות טלויזיה או להיות בטלפון נכון?
כן?
ואם לא מעניין אותי מה הוא רוצה ממני??
יודע מה? אלוקים יכול לקפוץ לי אני אעשה מה שבא איך שבא לי וכמה שבא לי
לא אתה, לא רבנים ולא אלוקים תחליטו על הדרך שלי.
וזו בדיוק הסיבה למה האמונה שלי יורדת עם הזמן
אתה רוצה להשפיע על החברה לקיום המצוות? במקום לעשות כפייה דתית ולאיים על מי שלא מקיים מצוות, תנסה להסביר בצורה רגועה והגיונית במקום לריב
וכמובן לזכור שיש אנשים שחושבים אחרת ממך וזה בסדר
ואם לא מעניין אותי מה הוא רוצה ממני??
יודע מה? אלוקים יכול לקפוץ לי אני אעשה מה שבא איך שבא לי וכמה שבא לי
לא אתה, לא רבנים ולא אלוקים תחליטו על הדרך שלי.
וזו בדיוק הסיבה למה האמונה שלי יורדת עם הזמן
אתה רוצה להשפיע על החברה לקיום המצוות? במקום לעשות כפייה דתית ולאיים על מי שלא מקיים מצוות, תנסה להסביר בצורה רגועה והגיונית במקום לריב
וכמובן לזכור שיש אנשים שחושבים אחרת ממך וזה בסדר
אלוהים הציל אותנו הרבה פעמים על פי האמונה אני מאוד מסכים, אבל מי זה שגרם לכך מלכתחילה? ואל תתחילו עם ה"לא קיימנו את החוקים שלו אז הוא העניש אותנו", תזכירו לי אילו חוקים? בגלל שהדלקתי אש בשבת או בגלל שאכלתי שרימפס? אה אבל אם יש לי עבד ואני מכה בו אז הכל בסדר נכון? מאוד מוסרי+++
לפי האלוהים שלך תוצאה - מוסרי לשנוא את מי שלא מאמין באלוהים, איזה מן מוסר זה? בוא נגיד שאלוהים כן קיים, אז במקום להסביר לאנשים ולהכניס בהם היגיון לכאורה, אתה שונא את אלו שלא מבינים? איך בדיוק זה יעזור להם להבין? זה רק יגרום לאנשים להתחיל להאמין מפחד, במקום מהיגיון
אם אלוהים מרשה לשנוא את מי שסהכ מנסה להשתמש בשכל שלו ובהיגיון - אז הדבר האחרון שאעשה זה לעקוב אחרי החוקים שלו, אין מילה אחרת לתאר אותו מאשר ביריון (אין סיבה למחוק כי אני לא מנסה לפגוע אלא זו הדעה שלי)
כאילו, תחשבו שאני מכוון אליכם רובה לרקה ואומר לכם שאם אתם לא עוקבים אחרי המצוות שלי אני מכניס אתכם לגיהינום, ואם אתם כן עוקבים אז תזכו לגן עדן, ואז אחרי זה אני אומר לכם "אבל זו בחירה חופשית שלכם כמובן"... -_- מה ההיגיון
לפי האלוהים שלך תוצאה - מוסרי לשנוא את מי שלא מאמין באלוהים, איזה מן מוסר זה? בוא נגיד שאלוהים כן קיים, אז במקום להסביר לאנשים ולהכניס בהם היגיון לכאורה, אתה שונא את אלו שלא מבינים? איך בדיוק זה יעזור להם להבין? זה רק יגרום לאנשים להתחיל להאמין מפחד, במקום מהיגיון
אם אלוהים מרשה לשנוא את מי שסהכ מנסה להשתמש בשכל שלו ובהיגיון - אז הדבר האחרון שאעשה זה לעקוב אחרי החוקים שלו, אין מילה אחרת לתאר אותו מאשר ביריון (אין סיבה למחוק כי אני לא מנסה לפגוע אלא זו הדעה שלי)
כאילו, תחשבו שאני מכוון אליכם רובה לרקה ואומר לכם שאם אתם לא עוקבים אחרי המצוות שלי אני מכניס אתכם לגיהינום, ואם אתם כן עוקבים אז תזכו לגן עדן, ואז אחרי זה אני אומר לכם "אבל זו בחירה חופשית שלכם כמובן"... -_- מה ההיגיון
אנונימי
קוקה-קולה||טעם החיים(;, פשוט התביישי לך!
אם את לא חסה על כבוד קונך - הגעת לשפל המדרגה.
את אומרת לי איך הלפישע אל אנשים? התורה מבטיחה לנו לא רק את השכר על קיום המצוות, אלא גם עונש על עיברות, משמע שאדם חייב לדעת שיש את זה. זה לא יעזור לך להבטיח שכר שמישהו יגיד שלא אכפת לו מהשכר. (עייני פרשת "בחוקתי", "כי תבוא")
ולא, זה ממש לא הסדר (וזה חוצפה אפילו) לחלוק על הקב"ה..
אם את לא חסה על כבוד קונך - הגעת לשפל המדרגה.
את אומרת לי איך הלפישע אל אנשים? התורה מבטיחה לנו לא רק את השכר על קיום המצוות, אלא גם עונש על עיברות, משמע שאדם חייב לדעת שיש את זה. זה לא יעזור לך להבטיח שכר שמישהו יגיד שלא אכפת לו מהשכר. (עייני פרשת "בחוקתי", "כי תבוא")
ולא, זה ממש לא הסדר (וזה חוצפה אפילו) לחלוק על הקב"ה..
זה ממש לא סתירה. לכל אחד יש מערכת יחסים משלי אם אלוהים, ואם הוא לא חושב שהוא צריך להוכיח את אמונתו לאלוהים הוא לא צריך או חייב.
אנונימי, הפסקה הראשונה שלך ממש לא מובנת. שום משפט לא מובן שם. מה זאת אומר מי זה שגרם לכל לכתחילה? אתה מתרעם על כך שיש עונש על עיברות? זה ככה עובד בכל מערכת. אתה מדבר על עבדים? יש העבד מסרב לעבוד -אז במצבים מסוימים מותר להכות אותו.
ניגש לספקה שנייה. אכן, זה מוסרי לשנוא את מי שכופר במי שברא אותו. מדובר באנשים כופין טובה שכל מה יש להם זה רק מאלוקים והם מקום להעריך אותו - כופרים בו. מזלזלים במי שברא אותן ונתן להם את הכל. אתה מדבר על הלכינס לאנשים הגיון? זה לא גבעיה לעשות את זה (למי שרוצה) ואתה יכול לעעקוב אחרי התשובות שלי כאן לגבי המציאות הבורא יתברך. אני לא שונא תא לא ה שלא מבינים, אתה שונא את אלה שמכחישים את העובדות שמציגים בפניהם ואת מה שהשכל הישר מחייב. מי שיאמין מפחד - זה, אמנם, דרגה נכונה ביראת אלוקים, אך זה גם משהו. זה עדיף מכפירה גמורה.
אתה אומר לי שיש בכפירה "הגיון,? להפך, הסיבה שאין פטור לכופר במציאות האלוקים, בגלל שהשכל מחייב את מציאותו. עיין על כך ווסרמן ה"יד (בקישור המצורף). אם אתה מדבר איתי על ביריונות - אז כל מלך יתיר דמו את מי שאינו מכיר בעובדה שהוא מלך. אתה תגיד שאותו מלך הוא ,ביריון, חס וחלילה?! דבר בסיס בחוק של כל מכלות להכיר בעבודה שמהלך הוא מלך.
אתה שואל על הגיון בפסקה האחרונה? אז כן, יש בזה הגיון : מצד אחד קיבלנו בחירה, מצד שני יש לנו סיבה לבחור בטוב. זאת הדרך של הקב"ה לדחוף אותנו לטוב מתוך בחירה.
ניגש לספקה שנייה. אכן, זה מוסרי לשנוא את מי שכופר במי שברא אותו. מדובר באנשים כופין טובה שכל מה יש להם זה רק מאלוקים והם מקום להעריך אותו - כופרים בו. מזלזלים במי שברא אותן ונתן להם את הכל. אתה מדבר על הלכינס לאנשים הגיון? זה לא גבעיה לעשות את זה (למי שרוצה) ואתה יכול לעעקוב אחרי התשובות שלי כאן לגבי המציאות הבורא יתברך. אני לא שונא תא לא ה שלא מבינים, אתה שונא את אלה שמכחישים את העובדות שמציגים בפניהם ואת מה שהשכל הישר מחייב. מי שיאמין מפחד - זה, אמנם, דרגה נכונה ביראת אלוקים, אך זה גם משהו. זה עדיף מכפירה גמורה.
אתה אומר לי שיש בכפירה "הגיון,? להפך, הסיבה שאין פטור לכופר במציאות האלוקים, בגלל שהשכל מחייב את מציאותו. עיין על כך ווסרמן ה"יד (בקישור המצורף). אם אתה מדבר איתי על ביריונות - אז כל מלך יתיר דמו את מי שאינו מכיר בעובדה שהוא מלך. אתה תגיד שאותו מלך הוא ,ביריון, חס וחלילה?! דבר בסיס בחוק של כל מכלות להכיר בעבודה שמהלך הוא מלך.
אתה שואל על הגיון בפסקה האחרונה? אז כן, יש בזה הגיון : מצד אחד קיבלנו בחירה, מצד שני יש לנו סיבה לבחור בטוב. זאת הדרך של הקב"ה לדחוף אותנו לטוב מתוך בחירה.
black kakashi,מה זה דרך שלו? אמונה אמיתית - זה לא אמונה שכל אחד בודה לעצמו. אמונה אמיתית זה מה שקיבלנו מאלוקים.
וכן, אתךה חייב לעשות את על מהשה' צוה. אתה יודע למה? כי ה' הוא מלך ואנחנו עבדיו. אתה אומר מה בעיה שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה? בטח שיש בזה בעיה. העולם הוא לא הפקר: יש בו חוקים שקבע הקב"ה וחובה לקיים אותם.
וכן, אתךה חייב לעשות את על מהשה' צוה. אתה יודע למה? כי ה' הוא מלך ואנחנו עבדיו. אתה אומר מה בעיה שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה? בטח שיש בזה בעיה. העולם הוא לא הפקר: יש בו חוקים שקבע הקב"ה וחובה לקיים אותם.
black kakashi, אם ה' צוה לשמור את השבת שזכרת למעשה בראשית ואתה מחלל אותה - זה מראה (בנעשה שלך) שאתה כופר במעשה בראשית.
אתה רוצה לדעת עד כמה זה חמור חילול שבת בפרהסיה?
כך את דברי הרמב"ם בהלכות שבת:
"השבת ועבודה זרה--כל אחת משתיהן, שקולה כנגד שאר כל מצוות התורה; והשבת היא האות שבין הקדוש ברוך הוא ובינינו, לעולם. לפיכך כל העובר על שאר המצוות, הרי הוא בכלל רשעי ישראל; אבל מחלל שבת בפרהסיה, הרי הוא כעובד עבודה זרה--ושניהם כגויים, לכל דבריהם" (משנה תורה, הלכות שבת, פרק ל, הלכה טו).
אתה רוצה לדעת עד כמה זה חמור חילול שבת בפרהסיה?
כך את דברי הרמב"ם בהלכות שבת:
"השבת ועבודה זרה--כל אחת משתיהן, שקולה כנגד שאר כל מצוות התורה; והשבת היא האות שבין הקדוש ברוך הוא ובינינו, לעולם. לפיכך כל העובר על שאר המצוות, הרי הוא בכלל רשעי ישראל; אבל מחלל שבת בפרהסיה, הרי הוא כעובד עבודה זרה--ושניהם כגויים, לכל דבריהם" (משנה תורה, הלכות שבת, פרק ל, הלכה טו).
תוצאה, כן - אם יש מלך שפוגע באנשים שלא מאמינים בו, אז הוא ילדותי ובריון, וכדאי לו מהר להתבגר כי זה פשוט עצוב מצידו
והשכל שלי לא מחייב בורא, אני לא רואה סיבה למה חייב להיות בורא, אם אתה רוצה באמת לשנות את דעתנו, דבר איתנו בהיגיון, כי לשנוא אותנו לא יעזור בכלום ואם אלוהים מרשה לך לעשות דבר כזה - הוא באמת ילדותי (מדבר ברצינות ולא מנסה לפגוע)
גם אם זה לא הגיוני, אז תשנה את דעתי, במקום לנסות להחדיר באנשים פחד, תחדיר בהם היגיון, רק ככה הדעה שלהם יכולה להשתנות
והשכל שלי לא מחייב בורא, אני לא רואה סיבה למה חייב להיות בורא, אם אתה רוצה באמת לשנות את דעתנו, דבר איתנו בהיגיון, כי לשנוא אותנו לא יעזור בכלום ואם אלוהים מרשה לך לעשות דבר כזה - הוא באמת ילדותי (מדבר ברצינות ולא מנסה לפגוע)
גם אם זה לא הגיוני, אז תשנה את דעתי, במקום לנסות להחדיר באנשים פחד, תחדיר בהם היגיון, רק ככה הדעה שלהם יכולה להשתנות
אנונימי
אז תגיד לאלוקים מה לעשות, הוא נותן לנו את הפקודות ולא אנחנו לו. הוא מלך ומי שאינו מקבל את זה- אין סיבה שלא יפגעו בו. אין שום מלך שמקבל את מי שכופר במלכותו.
אם יש לך שכל ישר (דגש על "אם") אז הוא מחייב בורא, דברים שנוצרים לא מתכנן 0 לא תרה בהם סימני חכמה. מי שנגוע בדבר - השוחד מעור אותו ומשנע אותו להאמין בדברים הכי הזויים שיש, העיקר לא לקבל את האמת המחייבת..
את מחפש הגיון? לא חסר, אבל אם אתה איש הגיון - אז לא היית מרשה לעצמך לחלוק על מלך העולם ושחובה לקיים את החוקים שלו ויש עונש למי שיעבור עליהם.
אם יש לך שכל ישר (דגש על "אם") אז הוא מחייב בורא, דברים שנוצרים לא מתכנן 0 לא תרה בהם סימני חכמה. מי שנגוע בדבר - השוחד מעור אותו ומשנע אותו להאמין בדברים הכי הזויים שיש, העיקר לא לקבל את האמת המחייבת..
את מחפש הגיון? לא חסר, אבל אם אתה איש הגיון - אז לא היית מרשה לעצמך לחלוק על מלך העולם ושחובה לקיים את החוקים שלו ויש עונש למי שיעבור עליהם.
אם זה מה שה"מלך" שלך עושה, אין לי מה להגיד לו חוץ מאשר שהוא ילדותי והוא הדבר האחרון שארצה לעקוב אחרי ההוראות שלו, מצטער אבל אם המלך שלי ואפילו אבא שלי היה מנהיג של צפון קוריאה, לא הייתי רוצה שום קשר אליו
אוקיי, אבל לא כולם כמוך, אם יש מישהו שלא משתכנע מהטיעון הזה? הוא לא רואה את הדברים כמוך? מה יעזור לו, שתנסה לגרום לו להבין (ואתה לא יכול להגיד שזה לא אפשרי או שאין טעם כי יש אתאיסטים שהתחילו להאמין), או שתשנא אותו ותאיים עליו? מה יעזור לו באמת?
אוקיי, אבל לא כולם כמוך, אם יש מישהו שלא משתכנע מהטיעון הזה? הוא לא רואה את הדברים כמוך? מה יעזור לו, שתנסה לגרום לו להבין (ואתה לא יכול להגיד שזה לא אפשרי או שאין טעם כי יש אתאיסטים שהתחילו להאמין), או שתשנא אותו ותאיים עליו? מה יעזור לו באמת?
אנונימי
אני פונה לאנונימי ולכל המגיבים שבעמדה דומה,
לא כלכך הבנתי איך השיח פה גלש לשנאה וכאלה, ורציתי להבהיר משהו מאוד חשוב:
אף אדם לא שונא מישהו בגלל אמונה או אי אמונה שלו, ואם אתם רואים שנאה- עומד מאחוריה משהו אחר.
אתם מגיבים כאן מתוך רגשות ותחושות אישיות, יש הרבה כאב בין השורות כאן, אני בטוחה שמאחורי כל רגש עומד משהו, איזו חוויה אישית כלשהי, רגש לא מגיע סתם ואני לא מזלזלת לרגע ברגשות שלכם, אני לגמרי מבינה שכל אחד כאן מדבר מהחוויות שלו ואני מכבדת את זה, לא מאשימה חלילה, לא מתנגדת, לא שופטת, ובשום אופן לא שונאת אתכם על כך.
אבל:
כל אחד יכול להאשים את הצרות שלו ואת הדברים שעבר ולהשתמש בהם כתרוץ לא להיות מחוייב בשום דבר, לא תורה לא מצוות ולא כלום, וזה ישאיר אותו במקום שלו, בדר"כ מדובר במקום לא מרוצה או לא מספיק טוב. או לנהוג אחרת- לחפש הסברים לכל מה שקרה איתו, לחפש תשובות לכל השאלות שעלו בעקבות כך, ולא לוותר לעצמו, להתאמץ להביא את עצמו למקום טוב יותר.
הבחירה היא בידיים שלנו אם להתלות בזה (ולמעוד)
או להתעלות מזה (ולגדול, לצמוח, להתפתח ולפרוח)
מי שמעוניין באמת שיהיה לו טוב, מי שמחפש באמת את האמת שילך ויחפש הסברים ותשובות לכל השאלות והדברים שלא ברורים לו דיים.
ומי שמחפש באמת, מוצא!
ורק שתדעו- אנחנו באנו לעולם למטרה אחת והיא: להתענג על ה' (ע"פ המסילת ישרים)
והכוונה היא- באנו לעולם כדי להתענג! ואיך מתענגים? איך מגיעים לעונג אמיתי? על ה', כלומר לפי דברי ה' (שזה התורה והמצוות כמובן)
מאחלת לכולכם להגיע לעונג אמיתי
לא כלכך הבנתי איך השיח פה גלש לשנאה וכאלה, ורציתי להבהיר משהו מאוד חשוב:
אף אדם לא שונא מישהו בגלל אמונה או אי אמונה שלו, ואם אתם רואים שנאה- עומד מאחוריה משהו אחר.
אתם מגיבים כאן מתוך רגשות ותחושות אישיות, יש הרבה כאב בין השורות כאן, אני בטוחה שמאחורי כל רגש עומד משהו, איזו חוויה אישית כלשהי, רגש לא מגיע סתם ואני לא מזלזלת לרגע ברגשות שלכם, אני לגמרי מבינה שכל אחד כאן מדבר מהחוויות שלו ואני מכבדת את זה, לא מאשימה חלילה, לא מתנגדת, לא שופטת, ובשום אופן לא שונאת אתכם על כך.
אבל:
כל אחד יכול להאשים את הצרות שלו ואת הדברים שעבר ולהשתמש בהם כתרוץ לא להיות מחוייב בשום דבר, לא תורה לא מצוות ולא כלום, וזה ישאיר אותו במקום שלו, בדר"כ מדובר במקום לא מרוצה או לא מספיק טוב. או לנהוג אחרת- לחפש הסברים לכל מה שקרה איתו, לחפש תשובות לכל השאלות שעלו בעקבות כך, ולא לוותר לעצמו, להתאמץ להביא את עצמו למקום טוב יותר.
הבחירה היא בידיים שלנו אם להתלות בזה (ולמעוד)
או להתעלות מזה (ולגדול, לצמוח, להתפתח ולפרוח)
מי שמעוניין באמת שיהיה לו טוב, מי שמחפש באמת את האמת שילך ויחפש הסברים ותשובות לכל השאלות והדברים שלא ברורים לו דיים.
ומי שמחפש באמת, מוצא!
ורק שתדעו- אנחנו באנו לעולם למטרה אחת והיא: להתענג על ה' (ע"פ המסילת ישרים)
והכוונה היא- באנו לעולם כדי להתענג! ואיך מתענגים? איך מגיעים לעונג אמיתי? על ה', כלומר לפי דברי ה' (שזה התורה והמצוות כמובן)
מאחלת לכולכם להגיע לעונג אמיתי
סליחנ שאנחנו לא מעמידים פנים שאנחנו יודעים הכל...
ודברי עם חבר שלך תוצאה, אמרת שאף אחד לא שונא מישהו בגלל אי אמונה, תשאלי אותו אם זה כך באמת ואם כדאי לעשות את זה
כי מאחוריו עומדת היהדות לא? זו מצווה לפגוע במי שלא מאמין, מי שמחפש תשובות - מוצא, לא? :)
אין לי שום סיבה להאמין באלוהים, אבל גם אם הייתה לי (ובעבר האמנתי), לא היתה לי שום סיבה להלל אותו
ודברי עם חבר שלך תוצאה, אמרת שאף אחד לא שונא מישהו בגלל אי אמונה, תשאלי אותו אם זה כך באמת ואם כדאי לעשות את זה
כי מאחוריו עומדת היהדות לא? זו מצווה לפגוע במי שלא מאמין, מי שמחפש תשובות - מוצא, לא? :)
אין לי שום סיבה להאמין באלוהים, אבל גם אם הייתה לי (ובעבר האמנתי), לא היתה לי שום סיבה להלל אותו
אנונימי
אנונימי,
מה פרוש "סליחה שאנחנו לא מעמידים פנים שאנחנו יודעים הכל"?
אם התכוונת אלי, אז אני ממש לא יודעת הכל, מה שכתבתי זה דברים שאני מאמינה בהם או יודעת אותם, אבל מכאן ועד לדעת הכל??
הגזמת!
ובקשר לשנאה- כנראה לא הסברתי את עצמי טוב, מאחורי כל שנאה עומד משהו אישי שנוגע לבנאדם ששונא, וזה לא הגיוני שמישהו ישנא מישהו אחר בגלל אמונה כזו או אחרת, פשוט לא שווה להוציא על זה אנרגיות.
מה פרוש "סליחה שאנחנו לא מעמידים פנים שאנחנו יודעים הכל"?
אם התכוונת אלי, אז אני ממש לא יודעת הכל, מה שכתבתי זה דברים שאני מאמינה בהם או יודעת אותם, אבל מכאן ועד לדעת הכל??
הגזמת!
ובקשר לשנאה- כנראה לא הסברתי את עצמי טוב, מאחורי כל שנאה עומד משהו אישי שנוגע לבנאדם ששונא, וזה לא הגיוני שמישהו ישנא מישהו אחר בגלל אמונה כזו או אחרת, פשוט לא שווה להוציא על זה אנרגיות.
ניסית להגיד שלכל השאלות שאנשים מחפשים תשובות אליהם - תמיד יש ותמיד ימצאו אם מחפשים באמת, אבל זה לא נכון, יש כל כך הרבה דברים שאנחנו לא יודעים ואין לנו איך לדעת
אבל לפי הדת שלכם זו מצווה לשנוא אותי
אבל לפי הדת שלכם זו מצווה לשנוא אותי
אנונימי
^אין שום מצווה לפגוע במישהו שלא מאמין,
ואתה לא חייב להאמין בשום דבר.
אני רק חושבת שמי שרוצה שיהיה לו טוב שיתאמץ כדי להביא את עצמו למקום כזה
ואתה לא חייב להאמין בשום דבר.
אני רק חושבת שמי שרוצה שיהיה לו טוב שיתאמץ כדי להביא את עצמו למקום כזה
ניסית פעם לחפש תשובות עד שמצאת או שויתרת איפשהו באמצע?
וכן, אם מחפשים מוצאים!
ואת זה אני אומרת מניסיון!
בחודשים האחרונים התחלתי למצוא משהו שאני מחפשת יותר מ5 שנים.
וכן, אם מחפשים מוצאים!
ואת זה אני אומרת מניסיון!
בחודשים האחרונים התחלתי למצוא משהו שאני מחפשת יותר מ5 שנים.
לגבי המצווה, אני מעתיק תשובה של תוצאה
"למי אמור להיות אכפת מחסור כבדו לכופרים? גם ככה אסור לכבד אותם ואפילו מצוה להפשיל אותם (עיינו בספרים "שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב; "אורחות צדיקים", שערי התושבה, עניין השבע כשר ו שער החניפות; "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
מי שלא מכבד את בוראו - אין שום סיבה (ואפילו אסור) שיכבהדו אותו. כבוד ה' יתברך - למעלה מהכל."
והאמת שטוב לי מאוד :)
אני לא צריך לעבוד עליי שהדת תשפר משהו כי אין לי סיבה להאמין בה, למעשה אם אאמין במשהו בלי סיבה מוצדקת - זה הרגע שבו יפסיק להיות לי טוב, כרגע טוב לי מאוד
לגבי התשובות, אני קורא הרבה ספרים על אמונה ואני אפילו מתווכח עם הרב של הכפר שלי כל כמה זמן, עד עכשיו שום דבר לא שכנע אותי
אם בא לך, אני יכול לדבר איתך אפשר בפרטי ומי יודע אולי תשכנעי אותי אם יש היגיון במה שאת אומרת
"למי אמור להיות אכפת מחסור כבדו לכופרים? גם ככה אסור לכבד אותם ואפילו מצוה להפשיל אותם (עיינו בספרים "שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב; "אורחות צדיקים", שערי התושבה, עניין השבע כשר ו שער החניפות; "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
מי שלא מכבד את בוראו - אין שום סיבה (ואפילו אסור) שיכבהדו אותו. כבוד ה' יתברך - למעלה מהכל."
והאמת שטוב לי מאוד :)
אני לא צריך לעבוד עליי שהדת תשפר משהו כי אין לי סיבה להאמין בה, למעשה אם אאמין במשהו בלי סיבה מוצדקת - זה הרגע שבו יפסיק להיות לי טוב, כרגע טוב לי מאוד
לגבי התשובות, אני קורא הרבה ספרים על אמונה ואני אפילו מתווכח עם הרב של הכפר שלי כל כמה זמן, עד עכשיו שום דבר לא שכנע אותי
אם בא לך, אני יכול לדבר איתך אפשר בפרטי ומי יודע אולי תשכנעי אותי אם יש היגיון במה שאת אומרת
אנונימי
אני רוצה לחדד-
אין מצוה לפגוע במישהו שלא מאמין.
אבל לא כל מי שלא מאמין הוא כופר.
כופרים זה עניין אחר ובהלכה יש הגדרה מיהו כופר וכיצד להתייחס אליו
אין מצוה לפגוע במישהו שלא מאמין.
אבל לא כל מי שלא מאמין הוא כופר.
כופרים זה עניין אחר ובהלכה יש הגדרה מיהו כופר וכיצד להתייחס אליו
אם אני לא מאמין, אני לא נחשב בהכרח לכופר?
אנונימי
בדיוק
אנונימי, יכול להיות שהיא מתכוונת שהיא כאלה שהם לא מאמינים בגלל שהם תינוקות שנשבו. בימינו זאת אחת הסוגיות שיש עליה מחלוקת בין גדולי הדור ויש דעות ולכאן או לכאן.
בכל אופן, לכל אדם שאינו בגדר שוטה אמור להיות ברור שעולם יש בורא (הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות", מאמר האמונה). ראה את ההסבר בתוך המאמר שבקשיור למה מי שמכחיש א תקיומו של אלוקים לא יוצדק בטענה של "אומר מותר".
בכל אופן, לכל אדם שאינו בגדר שוטה אמור להיות ברור שעולם יש בורא (הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות", מאמר האמונה). ראה את ההסבר בתוך המאמר שבקשיור למה מי שמכחיש א תקיומו של אלוקים לא יוצדק בטענה של "אומר מותר".
מסכימה עם תוצאה
אוקיי, ומה לגבי האנשים שמכירים את היהדות והכל ולא מצאו את הדת כאמיתית.. מה אז?
אנונימי
אז גם אתם לא מסכימים
תוצאה אמר במפורש שצריך *לשנוא* את אלה שחולקים על אלוקים.
אני טועה? לא נראה לי
ושוב, משום מה אתם חושבים שרע לנו עכשיו, אבל האמת שמאוד טוב לי בחיים
אני מתקדמת טוב וכבר התחלתי להגשים את החלומות שלי ויש לי תכנון מאוד ברור לחיים שלי
אתם יודעים איך זה קרה?
במקום לשבת עם מטפחת על הראש וספר קטן פתוח ולצרוח לאלוקים אני קמתי ושיפרתי את עצמי, עבדתי קשה, הכנתי פרויקטים, התגברתי על הפחדים הכי גדולים שלי ולמדתי להוריד מהאגו שלי כשצריך.
את כל זה עשיתי בעבודה קשה ומתישה.
לגמרי בעצמי
אז איך תוכלו להגיד שלא טוב לי?
תוצאה אמר במפורש שצריך *לשנוא* את אלה שחולקים על אלוקים.
אני טועה? לא נראה לי
ושוב, משום מה אתם חושבים שרע לנו עכשיו, אבל האמת שמאוד טוב לי בחיים
אני מתקדמת טוב וכבר התחלתי להגשים את החלומות שלי ויש לי תכנון מאוד ברור לחיים שלי
אתם יודעים איך זה קרה?
במקום לשבת עם מטפחת על הראש וספר קטן פתוח ולצרוח לאלוקים אני קמתי ושיפרתי את עצמי, עבדתי קשה, הכנתי פרויקטים, התגברתי על הפחדים הכי גדולים שלי ולמדתי להוריד מהאגו שלי כשצריך.
את כל זה עשיתי בעבודה קשה ומתישה.
לגמרי בעצמי
אז איך תוכלו להגיד שלא טוב לי?
אנונימי, אז אותה אחד עבר על מה שהזהירה התורה - שלא לתור על המחשבות האלה, בעיה שלו.
"ולא עבודה זרה בלבד הוא שאסור להיפנות אחריה במחשבה, אלא כל מחשבה שגורמת לו לאדם לעקור עיקר מעיקרי התורה--מוזהרין אנו שלא להעלותה על ליבנו, ולא נסיח דעתנו לכך ונחשוב ונימשך אחר הרהורי הלב: מפני שדעתו של אדם קצרה, ולא כל הדעות יכולות להשיג האמת על בורייו; ואם יימשך כל אדם אחר מחשבות ליבו, נמצא מחריב את העולם לפי קוצר דעתו.
כיצד: פעמים יתור אחר עבודה זרה; ופעמים יחשוב בייחוד הבורא, שמא הוא שמא אינו, מה למעלה מה למטה, מה לפנים מה לאחור; ופעמים בנבואה, שמא היא אמת שמא אינה; ופעמים בתורה, שמא היא מן השמיים שמא אינה. ואינו יודע המידות שידון בהן עד שיידע האמת על בורייו, ונמצא יוצא לידי מינות.
ועל עניין זה הזהירה תורה, ונאמר בה "ולא תתורו אחרי לבבכם, ואחרי עיניכם, אשר אתם זונים, אחריהם" (במדבר טו,לט)--כלומר לא יימשך כל אחד מכם אחר דעתו הקצרה, וידמה שמחשבתו משגת האמת. כך אמרו חכמים, "אחרי לבבכם", זו מינות; "ואחרי עיניכם", זו זנות. ולאו זה, אף על פי שהוא גורם לאדם לטורדו מן העולם הבא, אין בו מלקות, (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ג).
למה הוא התחיל לפקפק במסורת של עם שלם ולחשוב שהוא גאון הדור שמבין את האמת ואבות אבותיו - לא?
"ולא עבודה זרה בלבד הוא שאסור להיפנות אחריה במחשבה, אלא כל מחשבה שגורמת לו לאדם לעקור עיקר מעיקרי התורה--מוזהרין אנו שלא להעלותה על ליבנו, ולא נסיח דעתנו לכך ונחשוב ונימשך אחר הרהורי הלב: מפני שדעתו של אדם קצרה, ולא כל הדעות יכולות להשיג האמת על בורייו; ואם יימשך כל אדם אחר מחשבות ליבו, נמצא מחריב את העולם לפי קוצר דעתו.
כיצד: פעמים יתור אחר עבודה זרה; ופעמים יחשוב בייחוד הבורא, שמא הוא שמא אינו, מה למעלה מה למטה, מה לפנים מה לאחור; ופעמים בנבואה, שמא היא אמת שמא אינה; ופעמים בתורה, שמא היא מן השמיים שמא אינה. ואינו יודע המידות שידון בהן עד שיידע האמת על בורייו, ונמצא יוצא לידי מינות.
ועל עניין זה הזהירה תורה, ונאמר בה "ולא תתורו אחרי לבבכם, ואחרי עיניכם, אשר אתם זונים, אחריהם" (במדבר טו,לט)--כלומר לא יימשך כל אחד מכם אחר דעתו הקצרה, וידמה שמחשבתו משגת האמת. כך אמרו חכמים, "אחרי לבבכם", זו מינות; "ואחרי עיניכם", זו זנות. ולאו זה, אף על פי שהוא גורם לאדם לטורדו מן העולם הבא, אין בו מלקות, (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ג).
למה הוא התחיל לפקפק במסורת של עם שלם ולחשוב שהוא גאון הדור שמבין את האמת ואבות אבותיו - לא?
אבל זה גם מה שדתות אחרות אומרות.. כל דת אומרת שהיא היחידה הנצחית ואני יכול להגיד לך שמה אתה מפקפק באמונה של מיליארדי אנשים חכמים לפניך??
כמו לשלך לא משנה ולא אכפת דתות אחרות שאומרות עלייך "בעיה שלך שאתה לא מאמין בנו אתה תסבול", ככה גם לי לא אכפת כי אני לא מאמין ולא חושב שאף אחד מהדתות שלכם צודקת
אין אתה פשוט לא מסוגל להוציא את קו המחשבה שלך קצת מעבר לנקודת מבט הצרה שלך..
בכל מקרה, אל תעביר נושא, יש מצווה לשנוא אותנו לפי מה שאתה אומר, כלומר אנשים שיהדות לא שכנעה אותם, ולורילי מסכימה איתך בנוגע לזה אני משער
כמו לשלך לא משנה ולא אכפת דתות אחרות שאומרות עלייך "בעיה שלך שאתה לא מאמין בנו אתה תסבול", ככה גם לי לא אכפת כי אני לא מאמין ולא חושב שאף אחד מהדתות שלכם צודקת
אין אתה פשוט לא מסוגל להוציא את קו המחשבה שלך קצת מעבר לנקודת מבט הצרה שלך..
בכל מקרה, אל תעביר נושא, יש מצווה לשנוא אותנו לפי מה שאתה אומר, כלומר אנשים שיהדות לא שכנעה אותם, ולורילי מסכימה איתך בנוגע לזה אני משער
אנונימי
הי, בוקר טוב לכם!
הבהרה:
כשכתבתי שאני מסכימה עם תוצאה התכוונתי שאני מסכימה איתו שלכל אדם שאינו בגדר שוטה אמור להיות ברור שלעולם יש בורא.
ובקשר לשנאה ולכופרים - כתבתי שיש הלכות בעניין הזה, ומכיוון שאני לא בקיאה בהם לא נכנסתי לנושא, וממילא אני לא יכולה להסכים עם אף אחד על כך..
לגבי אנשים שמכירים את היהדות ולא מצאו אותה כאמיתית,
שימשיכו לחפש את האמת (אם הם רוצים לחיות באמת כמובן) כי כמו שכתבתי כבר-כשמחפשים מוצאים!
ולכל אלה שטוב להם בחיים,
תמשיכו ככה, כל עוד טוב לכם ואתם שלמים עם עצמכם במקום בו אתם נמצאים תהנו!
אבל תהיו כנים עם עצמכם אם באמת טוב לכם, אל תתלכלכו על לשחק אותה שהכל בסדר, ואני אומרת את זה כי אני יודעת שאח"כ מתחרטים על הזמן שבוזבז, אני עצמי בזבזתי זמן מיותר על זה, לא מאחלת לאף אחד לחוש את ההחמצה המטורפת על הזמן שבוזבז על שטויות ואת הבאסה שאי אפשר להחזיר את הזמן הזה..
מאחלת לכולם רק טוב!
הבהרה:
כשכתבתי שאני מסכימה עם תוצאה התכוונתי שאני מסכימה איתו שלכל אדם שאינו בגדר שוטה אמור להיות ברור שלעולם יש בורא.
ובקשר לשנאה ולכופרים - כתבתי שיש הלכות בעניין הזה, ומכיוון שאני לא בקיאה בהם לא נכנסתי לנושא, וממילא אני לא יכולה להסכים עם אף אחד על כך..
לגבי אנשים שמכירים את היהדות ולא מצאו אותה כאמיתית,
שימשיכו לחפש את האמת (אם הם רוצים לחיות באמת כמובן) כי כמו שכתבתי כבר-כשמחפשים מוצאים!
ולכל אלה שטוב להם בחיים,
תמשיכו ככה, כל עוד טוב לכם ואתם שלמים עם עצמכם במקום בו אתם נמצאים תהנו!
אבל תהיו כנים עם עצמכם אם באמת טוב לכם, אל תתלכלכו על לשחק אותה שהכל בסדר, ואני אומרת את זה כי אני יודעת שאח"כ מתחרטים על הזמן שבוזבז, אני עצמי בזבזתי זמן מיותר על זה, לא מאחלת לאף אחד לחוש את ההחמצה המטורפת על הזמן שבוזבז על שטויות ואת הבאסה שאי אפשר להחזיר את הזמן הזה..
מאחלת לכולם רק טוב!
בוקר טוב
את טוענת כמוהו ש"לכל בן אדם שאינו בגדר שוטה אמור להיות ברור שלעולם יש בורא", אבל אף אחד מכם לא הראה למה זה ככה, למה חייב להיות שלעולם יש בורא, אני הצעתי לך שאפנה אלייך בפרטי ואולי תשני את דעתי, זה עוד לא קרה
וכן, את "לא יכולה להסכים עם אף אחד על כך", וזה למה? כי כמו כל האנשים, אתם בוחרים רק את הדברים שנוחים לכם ואלו שלא נוחים אתם מתעלמים מהם
ואני חיפשתי, לא מצאתי עדיין שהיהדות קרובה ללהיות אמיתית, אולי אם תסכימי שנדבר על זה אז תוכלי לשנות את דעתי
וכן, לא מושלם לי זה ברור אבל כן טוב לי, בעיקר כשאני לא חי באשליות
את טוענת כמוהו ש"לכל בן אדם שאינו בגדר שוטה אמור להיות ברור שלעולם יש בורא", אבל אף אחד מכם לא הראה למה זה ככה, למה חייב להיות שלעולם יש בורא, אני הצעתי לך שאפנה אלייך בפרטי ואולי תשני את דעתי, זה עוד לא קרה
וכן, את "לא יכולה להסכים עם אף אחד על כך", וזה למה? כי כמו כל האנשים, אתם בוחרים רק את הדברים שנוחים לכם ואלו שלא נוחים אתם מתעלמים מהם
ואני חיפשתי, לא מצאתי עדיין שהיהדות קרובה ללהיות אמיתית, אולי אם תסכימי שנדבר על זה אז תוכלי לשנות את דעתי
וכן, לא מושלם לי זה ברור אבל כן טוב לי, בעיקר כשאני לא חי באשליות
אנונימי
אני לא מעדיפה בפרטי,
לא מצאת שהיהדות אמת? אין בעיה, לא באה בטענות, תמשיך לחפש אם אתה רוצה למצוא את האמת, אני בטוחה שבסוף תמצא..
אני ממש לא בוחרת רק את הדברים שנוחים לי, אם זה היה ככה הייתי היום במקום אחר לגמרי, אני פשוט לא רוצה לומר משהו שאני לא בטוחה בו ועוד לא למדתי את הנושא הזה של הכופרים והשנאה, לכן בעניין הזה אני לא יכולה להסכים עם אף אחד. (זו היתה הבהרה על מה ציינתי שאני מסכימה, אז הבהרתי גם על מה לא)
בקשר לוודאות שיש בורא לעולם:
אתה בר דעת, נכון?
תחשוב בהיגיון, האם העולם יכל להבראות לבד? האם אדם יכול לברוא משהו כמו שמיים, ים, גוף אדם, וכו' הלא המצלמה הכי משוכללת בעולם אינה מתחילה להיות דומה לעין של בנאדם, אז ממילא ההגיון אומר שחייב להיות איזה כח אלוהי, בורא עליון.
זה לפחות מה שהגיון בריא אומר, מה דעתך? ההיגיון שלך אומר משהו אחר?
לא מצאת שהיהדות אמת? אין בעיה, לא באה בטענות, תמשיך לחפש אם אתה רוצה למצוא את האמת, אני בטוחה שבסוף תמצא..
אני ממש לא בוחרת רק את הדברים שנוחים לי, אם זה היה ככה הייתי היום במקום אחר לגמרי, אני פשוט לא רוצה לומר משהו שאני לא בטוחה בו ועוד לא למדתי את הנושא הזה של הכופרים והשנאה, לכן בעניין הזה אני לא יכולה להסכים עם אף אחד. (זו היתה הבהרה על מה ציינתי שאני מסכימה, אז הבהרתי גם על מה לא)
בקשר לוודאות שיש בורא לעולם:
אתה בר דעת, נכון?
תחשוב בהיגיון, האם העולם יכל להבראות לבד? האם אדם יכול לברוא משהו כמו שמיים, ים, גוף אדם, וכו' הלא המצלמה הכי משוכללת בעולם אינה מתחילה להיות דומה לעין של בנאדם, אז ממילא ההגיון אומר שחייב להיות איזה כח אלוהי, בורא עליון.
זה לפחות מה שהגיון בריא אומר, מה דעתך? ההיגיון שלך אומר משהו אחר?
הייתי מגיב לך על הטענות שלך לגבי ה"היגיון" אבל לא על זה השאלה מדברת, לא התכוונתי ליצור בשאלה הזו דיון על האם אלוהים קיים כי זה לא המקום, בגלל זה הצעתי במקום אחר, או בשאלה אחרת פשוט
אנונימי
אני יודע, גם אני דיברתי אליה חח
אנונימי
אנונימי שאל למה חייב להיות שיש בורא לעולם אז עניתי מה שההיגיון אומר
אתה מוזמן לפתוח שאלה אחרת
אתה מוזמן לפתוח שאלה אחרת
רק לא הבנתי- במה אין היגיון?
מה כתבתי שחשבת שתמכתי בזה?
לא אני אמרתי שמי שלא שומר שבת נקרא כופר, כתבתי לגבי כופרים... תקרא למעלה.
אל תוציא דברים מהקשרם, ואל תמציא דברים שלא היו,
ואני מבקשת לא לכנות את תוצאה חבר שלי, כי הוא לא. אין לי חבר.
כל אחד כאן כותב את דעתו ולא מעבר לזה
לא אני אמרתי שמי שלא שומר שבת נקרא כופר, כתבתי לגבי כופרים... תקרא למעלה.
אל תוציא דברים מהקשרם, ואל תמציא דברים שלא היו,
ואני מבקשת לא לכנות את תוצאה חבר שלי, כי הוא לא. אין לי חבר.
כל אחד כאן כותב את דעתו ולא מעבר לזה
יש המון חילוניים שמאמינים באלוהים. אבל לא באלוהים של היהדות אלא באלוהים כרעיון של כוח עליון. אני מכיר המון חילוניים שמאמינים באלוהים אך לא בתורה ובתנך. שחושבים שזה מומצא והחוקים מומצאים, לכן אין סיבה ללכת אחריהם.