42 תשובות
א: זה מאוד שקר-היו דתות יותר עתיקות מהיהדות.
ב: זו הדת המונותאיסטית הראשונה מהשלוש שמאמינות באלוהים שלנו.
היהדות היא לא הדת הראשונה אבל היא יותר עתיקה מהאיסלאם ומהנצרות
יש דתות יותר ישנות מהיהדות שאני חושבת כבר לא קיימות ואין מי שמשתייכים אליהן
זה פשוט עניין של ממצאים אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת בוודאות
לדוגמה יריחו היא נחשבת , ככל שאנחנו יודעים, לעיר הכי עתיקה בעולם, יש ממצאים ארכיאולוגים של העיר עוד מלפני 8 אלף שנים. לא מצאו ממצאים לערים אחרות באותה תקופה אז בינתיים לפי הידע שלנו כרגע היא העיר הכי עתיקה.
אבל היסטוריה וארכאולוגיה תמיד לומדים עוד דברים כל יום אנחנו לא יודעים הכל.
אנונימית
זה לא נכון
היא הדת שמאמינה באל אחד הראשונה אבל
פשוט מאוד. הנצרות נוצרה אחריה . והאיסלם.
מבחינה כרונולוגית. רואים את זה בהיסטוריה.
ואני מתכוונת לדתות שמאמינות באל אחד..,.
שום דת קדמונית שהיתה לפני היהדות לא באמת החזיקה....
אז נראלי שזה מראה שהיא הראשונה כזה.....
אנונימית
היהודות היא הדת הראשונה,חיפשו בכל מקום ואין הוכחות לדת שהייתה קודם
^מה עם המצרים?
או הבבלים? או המסופותמים? או האמריקאים? או הסינים? לכולם יש מיתולוגיות משל עצמם וחלקן עתיקות משל היהודים.
"קוזמו יוליוס" תעשי קצת חיפוש בגוגל. היהדות היא ממש לא הדת הראשונה ויש הרבה הוכחות לדתות שהיו עוד הרבה לפני, כמו הינדואיזם.
אנונימית
הם לא החזיקו זמן...סוו לא כל כך נחשב
דת שעוברת לא כך נחשבת.....
ברור שהיו לפני זה דתות
עובדי אלילים
כתות שדים
דברים כאלה
אבל הדברים האלה לא ככ תקפים בימינו
זאת הדת ה*מודרנית* הכי עתיקה כנראה
בידיוק
לא נכון. ההינדואיזם הוקם בערך האותה תקופה
טכנית היהדות קיימת מאז מעמד הר סיני אבל בפועל היא הרבה יותר עתיקה אז יכול להיות שההינדואיזם הוקם לפני כן
טכנית אין אפילו לא הוכחה למעמד הר סיני, אז לא.
מיליוני עדי ראייה זו לא הוכחה מספקת? כי לדעתי כן
בעיקר כי אין אף עד ראייה.
אין אפילו לא עדות אחת מחוץ לתנ"ך.
רק שאין לנו את מליוני עדי הראייה.
אין לנו אפילו לא עד אחד.
לכלום! עד לספר מלכים אין שום דבר מחוץ לתנ"ך!
אפילו לא לעזיבת מצרים או לכל דבר כזה.
לא, אין הוכחה גם לא לדוד ולא לשאול.
יש לנו הוכחות לחלק מהדברים שמופיעים בספר מלכים (כיבוש ירושלים, גלות ישראל, נקבת השילוח) אבל להרבה אחרים אין לנו כלום.
אם אתה אומר שאין הוכחות לדוד ולשאול אל תדון בזה כי אתה כנראה לא מבין בכלום
בחפירות ארכיאולוגיות מצאו עדויות ברורות
ואי אפשר סתם לספר באיזה ספר שהיו מיליוני עדויות ראייה, אתה מבין? אם זה לא היה קורה לא היו מאמינים בזה
א: חיפשתי בגוגל קצת על זה-וזה לא מופיע בשום מקום.
ב: יש לנו עדויות על דברים עתיקים בהרבה מלפני 5000 שנים, יש לנו עדויות על האלים המסופוטמיים מלפני יותר מ8000 שנים, יש לנו ידע על המבנים והאכיטקטורה שלהם, אז זמן רב זה לא הבעיה.

אני רוצה לראות הוכחה אחת לקיומו של דוד.

^^לפי הטיעון הזה אתה לא יכול להתכחש לכך שישוע הוא המשיח וחזר לתחייה.
^אני אומר שיש כרכרות במצרים, אין כרכרות בים סוף. מישהו המציא את זה שהוא מצא את זה או משהו אחר-כי אין אף נקודה באינטרנט המדעי שתומכת בזה.

לא מצאו את תיבת נוח, מאותה סיבה בדיוק.
וכן, מצאו עדויות עתיקות לספרי תנ"ך עתיקים-אבל לא מצאו הוכחה לקיומו של דוד-אלא לקיומה של ממלכת ישראל ויהודה.
אני מסכים שהן התקיימו.

והקשר לישוע הוא שהוא טען שאם אלפי אנשים אומרים שזה נכון ויש להם עדות אז זה חייב להיות נכון-ובכן, יש לנו עדות (הברית החדשה) ויש לנו מיליארדי מאמינים נוצריים בעולם, אז זה נכון.
הוכחה אחת לקיומו של דוד:
יש לך את עיר דוד ברובע היהודי בירושלים, 10 דקות מהבית שלי עוד גן ארכיאולוגי שמצאו בו שרידים של ארמון עתיק עם סימנים ברורים לכך שדוד התגורר שם. אתה יכול לראות את זה במו עיניך. להגיד שמעמד הר סיני לא התקיים אני עוד יכולה להבין, אבל לשלול את קיומו של דוד זה דבר שאפילו אתאיסט קיצוני לא עושה! כי יש הוכחות מוצקות לכך שהוא חי!
^^^^יש עיר דוד, אין הוכחה לכך שדוד חי שם, או שהוא בנה אותה או אפילו שהוא גר בארמון שמצאו.
אני מכיר מעולה את הארכיאולוגיה של ירושלים.
אין שום הוכחה שהוא חי.

אני מאמין שהייתה ממלכה, זה בכלל לא אומר שהיה אדם, יש מקור אחד מחוץ לתנ"ך שמזכיר בכלל את השם דוד, וגם אז זה שם של משפחה.
בנוגע לשיר השירים-זה לא של שלמה?
קח, הוכחה לקריעת ים סוף. בבקשה.
מעניין מה תגיד עכשיו. שזייפו הוכחות? פשוט תגיד שלא מתחשק לך להאמין
https://www.hayadan.org.il/yetziat_mizraim-30040
הוכחה ממקור מדעי, יורדים שם לפסקה הרביעית-יש שם משפט מאוד יפה:
"כאמור גם הממצאים הארכאולוגיים אינם עוזרים לאישוש מסורת יציאת מצרים."

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,l-4794739,00.html
או מכאן-שפה זה אפילו נמצא בפסקה הראשונה.
"כארכיאולוג ומדען אני יכול לשפוט רק על פי הממצא, ומה לעשות הממצא לא תומך במיתוס של יציאת מצרים"
היהדות קודמת לאיסלאם ולנצרות.
זה לא מדוייק
אומרים שהיהדות זה הדת הכי עתיקה שעדיין חיה
היהדות היא הדת הכי עתיקה שעדיין קיימת
עכשיו אתה סתם חיקית אותי ^
זה נכון.היהדות היא ה*דת* הראשונה
לפניה לא היו דתות.היו כל מיני עבודות אלילים.אבל לא דתות.
הנצרות שניה.ולאחר מכן האיסלאם
"אנוכי"
אין לנו ממצאים מלפני 8000,0שנים.מהעובדה שהעולם קיים רק5781שנה.
מה שהמדענים מעריכים את קיום העולם במיליארדים זה מהסיבה הפשוטה.
רואים עץ.אןמרים וואו איזה גדול וכו,לוקחים אותו לבדיקה של שכבות,ורואים שהוא בן 1918
אבל בוא,בראית ברא אלוקים.הוא ברא את אדם הראשון תינוק בן שנה?לא.הןא ברא אותו כבן עשרים.סוו..
גילו לפי המראה וההתפתחות כי 20.גילו הביולוגי היה שני רגעים.
ככה גם עם העצים.מה יותר פשוט מזה? ה' לא ברא עץ שתיל.
הוא ברא את בן 8000שנה.גילוי לפי המראה וכו' היה 8000וכיום13781
וגילו האמיתי היה רגע אחד.וכיום(אם הוא עדיין קיים)5781
זאת הדת האברהמית הראשונה. לא הדת הראשונה.
הדתות הוקמו על ידי אנשים הם לא קיימים מתמיד יש הבדל בין דת לאמונה באל
אנונימי
תן לי לתקן אותך, הדת הראשונה שמתמקדת באל אחד ולא בכמה.
כי זה אמת היא הראשונה שמתמקדת באל אחד.
ויהדות היא לא דת,היא לאום, אתה לא בוחר אם להיות יהודי אתה נולד אחד כזה, ואם אתה לא נולד יהודי אז אתה יכול לבחור אם לעבור תהליך ולהפוך לאחד כזה או לא
זה בוודאות לא נכון, אפילו התנ"ך רואים שישנן דתות פוליתאיסטיות הרבה לפני אברהם שהיה כביכול היהודי הראשון (וגם על זה חכמי-ישראל לא בטוחים, קיימת גם הדעה שהדת היהודית נוסדה רק במעמד הר סיני וגם אם אברהם היה צדיק הוא לא היה יהודי).
חח איך ידעתי שאם אכנס לשאלה הזו יתחילו לחפור על סיפרים שהיו עוד בממלכת יהושוע
אנונימי
זה הדת הכי קדומה מ3 הדתות האברמאיות או איך שלא קוראים לזה יעני יהדות נצרות איסלם
היו דתות לפניה אבל בין הנצרות איסלאם ויהדות היהדות הכי עתיקה
מה עם המסורת של האל אתון של הדת הח'מטית/קמטית?
אנונימי
היהדות היא הדת המונתאיסטית הראשונה, אבל אפילו בתנ"ך עצמו מוזכרות דתות אחרות בכנען שהן דתות אליליות (הבעל, האשרה וכו') אם מישהו חושב שהיהדות היא הדת הראשונה בעולם כנראה לא קרא תנ"ך