10 תשובות
קוברים אותם
זאת המחשב שלי מאז שאני בכיתה א.
הם עולים למעלה לשמיים ואז סופרים להם את כל הדברים הטובים שהם עשו ואז הם הולכים לגן עדן וכשמשעמם להם הם מסתכלים על חיים של אנשין אחרים.
אני באמת חייבת להחליף מחשבה
המת מגיע לכלום והגוף שלו נאכל על ידי תולעים וחיות אחרות
שואל השאלה:
כן אבל מה עם הנשמה, אתם מאמינים בגלגול נשמות?
כן אני מאמינה
גן עדן וגיהנום של היהדות, רק לא כמו שכולם מדמיינים, לעומק.

גלגול נשמות, אני מאמין שרק הפוטנציאל הייחודי של הנשמה עובר לנשמה אחרת, אבל הנשמה לא יורדת בעצמה שוב.
נראה לי שלפי היהדות טוענים שהגוף שהגיע מעפר חוזר לעפר ואילו הנשמה שהיא רוחנית ונצחית הולכת לעולם האמת מה שאומר שעיקר החיים הם בעולם האמת ופה בעולם הזה זה רק המעבר, אני מקווה שאני לא טועה.
שואל השאלה:
כן זה ככה אבל מה אתה חושב שזה עולם האמת?
גן עדן וגיהנום זה לא מקומות פיזיים או כלואים בזמן ומרחב כמו שאנחנו מדמיינים. כשהאדם מת, הנשמה שלו (הקיום האלוקי השלם) מתחברת לאינסוף, כי אין יותר את ההגבלה של החומר המוגבל. זה האושר הכי גדול שיש, ראיית כל הטוב המושלם שיש, בצורה שלמה, גן עדן.

אם ח"ו האדם היה חוטא, הוא מתחבר באינסוף הזה לנקודת החטא שלו. לדוגמה חטא באכילה גסה וחשב רק על זה - הוא יהיה מחובר נצח עם אוכל ותאוות האכילה. רק שכמו כל תאווה, כשהיא מגיעה בכמות אינסופית, זה סבל מוחלט והנשמה סובלת בכליאה הזאת. כשהנשמה מתעלה מעל זה ומנסה להתחבר לטוב האלוקי, זה היציאה והזיכוך מהגיהנום, והיא מתחברת מחדש לטוב השלם, גן עדן.
בתוכם יש כמובן עוד מלא פרטים ודרגות, זה בפשטות.
לפי מה ששמעתי, זה משהו רוחני שלא בהשגות שלנו, אם היינו יודעים מה זה לא היה לנו יצר הרע ולא היתה לנו אפשרות בחירה וכולם היו חוזרים בתשובה, בשביל לדעת מה זה צריך ללמוד תורה ולהתייגע בה ואז מגיעים להשגות רוחניות ויכולים להשיג את זה. כך שמעתי בכל אופן אני מקווה מאד שאני לא טועה.