130 תשובות
כי אומרים שהיה רק זן מסוים שהתפתח והפך לבני אדם (הומוסאפיאנס) ויש סוגים אחרים של קופים שלא התפתח לזה
יש דעה שאומרת שהקופים נוצרו מבני האדם בדור הפלגה ולכן הם כל כך דומים לבני אדם.^
אנונימית
^בתור דוסית מאמינה,
"דעה יש הוכחה אין" זה משפט שאפשר להגיד גם על האמונה באלוקים
לא ידוע מה קרה באמת
עוד לא הוכיחו ממש אבל יש מחקרים שאומרים שדווקא כן
אתה היחיד שנורמלי כל השאר מחרטטים תקשיבו במדעים מטומטמים
יש הוכחות
פשוט לא מדויקות כי זה לא אפשרי לראות בדיוק מי היו כל האבות הקדמונים שלנו אבל רואים גולגלות מזמנים שונים שכל פעם טיפה משתנות עד שהם מגיעים לבני אדם
כל דור יש שינוי קטן ולאט לאט זה משתנה ברור שאי אפשר להביא לך כל דור אבל יש כל מיני הוכחות לדורות רבים אבל אי אפשר לכולם
תקראי האינטרנת ותחקרי אין לי כוח לריב אם מי שלא מנסה להקשיב
לא באנו מהקופים אלא מאב משותף
יש פה הרבה שלא מבינים, לנו ולקופים היה אב קדמון משותף לפני מליוני שנים וממנו התפתחו המון זנים וסוגים של קופים שיש היום, וגם בני אדם כמו שיש המון סוגים של בני אדם.

אלוהים לא הביא אותנו, מה שקרה זה
א ב ו ל ו צ י ה
כי לא כל הקופים הפכו לבני אנוש
לנו ולקופים יש אב קדמון משותף.
ממנו אנחנו גם יצאנו.
^ברוך השם
במבה נוגט, ואיך נוצר האב קדמון משותף?
זה לא שאנחנו באנו מהקופים זה שאנחנו והקופים באנו מזן x שהוא האב הקדמון שלנו, זן x בא מזן y גם הוא בתהליך של מיליוני שנים, זן y וזן z שהיה קיים במקביל אליו באו הם מזן n וכו וכו בעץ שורשים עצום ומפותל עד אל האורגניזם הראשון שהוא מקור העץ
נכנסתי לשאלה כדי לכתוב עת מה שבמבה נוגט כתב
ובאמת אנשים מתבלבלים וחושבים שאנחנו באנו ישירות מהקוף
כנראה מאוד שזה נכון התאוריה
יש המון תיאוריות שכנראה נכונות
מה יש בגרעין כדור הארץ
היקום מתרחב
המפץ הגדול
ועוד המון דוגמאות (הדתות לא יפלו הם ימצאו איזה תירוץ למה זה לא נכון או שהדת כן תומכת בזה)
^^זה תלוי בתנאי הסביבה
איך קנדה קיימת ועדיין יש צרפתים?
אנשים חיים מסרט, כולנו באנו מאלוקים.

ואל תגידו לי דברים כי אתם לא מדענים בעצמכם. רק עוד סרטוני יוטיוב שקצת ראיתם.


אם כך, מאיפה בא האף קדמון משותף? ומאיפה בא ההוא לפני?

איך נוצרו החיים? אביוגנזה? השערה? מדומם לחי?

איך הג'ירפות נוצרו כשיש להן מערכות שהיו חייבות להיווצר ביחד כי אם לא, הן לא היו קיימות בכלל
מי אמר שבאנו מקוף?
baki hanama
כי ההתפתחות היא גם מושפעת מהסביבה, ברגע לדוגמא שאורגניזם מזן d עלה מהמים בניגוד לאורגניזם אחר מזן d שנשאר במים הם יתפתחו בצורה שונה לחלוטין בעץ
מישהו מוכן לענות לי מאיפה בא האב הקדמון המשותף וגם ההוא שהיה לפני האב קדמון וכך הלאה?
לא באנו מהקופים שיש היום, אנחנו טרופים באנו מיצור שהיה פעם והוא היה דומה לקוף אני לא באמת יודע אם הוא היה קוף אה ולא רק קופים כל החיות בסופו של דבר באו מיצור חד תאי
אבל כל אחד יאמין במה שהוא מאמין
אגב המפץ הגדול = תיאוריה = השערה = לא עובדה ולא אמת.

אי אפשר לחקור דבר שקרה לפני מילארדי שנים בשום צורה.
אף אחד ביהדות לא אומר שלא הייתה אבולוציה

סתם שתדעו שהומוספיאנס לא התפתח לבן אדם אלא השם המדעי של בני אדם הוא הומוספיאנס

לפי המדע במקור היינו דג ואז לטאה מוזרה כזאת ואז סוג של שועל ואז גורילה ואז הומו ספיאנס

לא יודע כמה זה הגיוני אבל מה שבטוח זה שה' עשה את זה
ואם המפץ הגדול הוא תיאוריה אחת גדולה, על פי מה האבולוציה נשענת? אם גם אביוגנזה היא השערה שעד היום אתם בטוחים שתמצאו הוכחות מדעיות לקיומה אבל לא מצאתם. אז על פי מה האבולוציה נשענת כל המגדל שלכם הריי נופל אין שום בסיס.

ומצחיק אותי האלה שחושבים שאם הייתה אבולוציה באמת, אז אין אלוקים. טעות קשה מכל הבחינות שרק תירצו. מי שטוען שאין אלוקים הוא פשוט לא קשור למציאות. כי גם אם היה המפץ או האבולוציה אתם לא יכולים לדעת אם לא אלוקים עשה.
ben עשו ניסוי שבו התאימו את התנאים של כדור הארץ של פעם בתוך מבחנה וגילו שנוצרו חומצות אמינו
שהן הבסיס לחלבונים שהם הבסיס לdna או בקיצור של החיים עצמם
ומה זה בדיוק כדור הארץ של פעם? אילו תנאים שמו בתוך מבחנה?
פלוס אם זה כל כך קשה לך להאמין במדע, לידעתך אף פעם לא שללו את קיומו של אלוהים במדע, אפשר להגיד שהוא יצר את המפץ הגדול
מה זה המפץ הגדול? תיאוריה שהמצאתם? אל תדבר איתי על זה תעשה טובה.
מאיפה בא האב הקדמון המשותף? אממ מישהו?
והנה בדיוק הסיבה למה אתה לא צריך להיות נציג של הדת, אתה לא פתוח לרעיונות
מה כל כך קשה גם לקבל את זה שאולי אלוקים יצר את המפץ הגדול?

הרי אני לא שולל את קיומו של אלוקים הרי ההפך
ben
יש כמה התחלקויות לגבי מאיפה הגיע האורגניזם הראשוני אך המוכרת שבהן היא כזו:
1.היקום הוא אינסופי
2.יש סיכוי של יותר מ0 שא-חי ייהפך לחי (סיכוי ממש ממש קטן כנראה עם כמה מאות אלפי אפסים לפני ה1 בנקודה העשרונית)
3.אם יש משהו שהוא מעל סיכוי 0 הוא יקרה איפשהו ביקום מכיוון שהיקום הוא אינסופי
4.האורגניזם הראשון הוא האיפשהו ביקום

אף על פי שאין תשובה ברורה כמובן
עכשיו מכיוון שאני יודע שאתה אדם מאמין אני רוצה להצביע על 2 כשלים אמוניים בטענה שלך
1.גם בתורה יש לנו א-חי שנהיה חי ועל פי הרמב"ם נס זה לא משהו שהוא מעל הטבע אלא משהו טבעי שקורה בטיימינג לא טבעי ולכן זה שכתוב שדומם הפך לחי בתורה הכוונה היא שדומם אכן יכול להפוך לחי פשוט זה לא סביר
2.אתה משתמש פה בכשל לוגי שבדכ משתמשים בו אנשים שאינם מאמינים לשאלה מי ברא את אלוהים-חוסר הסבר למשהו אינו שולל את קיומו, אם אין הסבר למאיפה הגיע האורניזם הראשון זה לא שולל את קיומו

נכתב על ידי אדם מאמין-מאמין באבולוציה ובאל
כי דבר ראשון המפץ הגדול לא אומר שהעולם נוצר תוך 7 ימים וזה דיי נוגד את התורה אתה יודע..

המפץ זה מיליוני תהליכים ודברים שקרו שנוגדים לגמריי את מה שכתוב בתורה של אלוקים. ואף באה להחליף אותו.
בן, אני לא אתן לך כל קוף וקוף שנוצר שיצר את אב קדמון של אב קדמון של אב קדמון.
בקיצור, הכל התחיל מיצורים חד תאים במים.
^^לוו דווקא במים
ועוד משהו ben
המפץ הגדול זאת תאורייה שנשענת על הוכחה מאוד חזקה שהיא כך שהמרחק בין הגלקסיות גדל כלומר קיימת התפשטות של היקום-מכאן שמתישהו הוא היה כנוס לנקודה זעירה עד כאן זה מדע, אבל אין הכרח שהנקודה הזו נוצרה יש מאליה לכן פה המדע פשוט אומר הנקודה הזו תמיד הייתה קיימת (חוק שימור חומר והאנרגיה)
את באת מקוף אולי
אני לא זה בטוח
אנונימית
כי לא כולם התפתחו, מה זו השאלה המטומטמת הזאת? אני מת.
אנונימי
https://youtu.be/cpuepyvvwka

הנה סרטון שמסביר מעולה את כל הקטע של האבולוציה פלוס גם כמה דברים מדעיים אחרים

קחו בחשבון שהערוץ הזה די אנטי דת, ממליץ להתעלם ממנו בקטע הזה אבל להקשיב להסברים המדעיים
מי אמר שהיקום הוא אין סופי בדיוק? טסת בחללית עד אין סוף וראית? לא.


1. איזה הבדל שמיים וארץ, רמבם ו-תורה. אתה משווה את התקופה של הרמבם לתקופת התורה ששם מי יודע מה קרה ואולי באמת דומם הפך לחי כי אתה לא יודע אילו אנשים היו פעם ומה היו מסוגלים בעזרת אלוקים עם העוצמות הרוחניות שלהם.

2. אני ממש לא אחד ששואל '' מי ברא את אלוקים''
אני לא בטוח אם באנו מהקוף אבל זה כיף לספר לעצמי את זה כי מעניין
אז בדיוק כמו 2 אתאיסטים שבטירונות שאלתי אותם, מה אמרו לי?

היה יצור ימי חד תאי שהתפתח לזוחל שהתפתח לשימפנזה לאדם וכו' וכו'...

ואיך נוצר העולם מה ענו לי? שהיה אטום וכו' וכו'. מי יצר את האטום?
לפני עשרות אלפי שנים היינו קופים
ובדרך אבולוציונית נהפכנו לבני אדם
אנונימי
ben
יקום=קיום
כל מה שקיים הוא היקום, הקיום הוא אינסופי כי אם היה לו סוף הוא לא היה כל מה שקיים (כי אם יש משהו מעבר לו משמע קיים משהו מעבר לו)

1.הרמב"ם דיבר על התורה-כל נס שהיה בתורה הוא איננו אירוע על טבעי אלא אירוע טבעי שהתרחש במועד על טבעי (קריעת ים סוף, א-חי לחי וכו וכו)

2.זה לא סותר
לא באנו מהקוף יש לנו אב קדמון משותף לקוף.
ben - ומי יצר את אלוהים?
אנונימי
המפץ זה תיאוריה שוב לכל דבר.
הוא היה קים בנקודה קטנה יחד עם שאר החומר ביקום
והנקודה עוד לא יודעים איך היא נוצרה אבל יש תאוריות
ומה הכוונה שלך באירוע טבעי שהתרחש במועד על טבעי בדיוק?

אתה בא להגיד לי שקריעת ים סוף הייתה במקרה? באופן טבעי? או מישהו גרם לזה?
המפץ הגדול זאת תאורייה מאוד מאוד מבוססת

השניים בטירונות כנראה היו מאוד חסרי ידע כי
א.האורגניזם הראשון לא בטוח נוצר מהמים כי לא ידוע איך הוא נוצר
ב.הסינגולריות הכבידתית על פי הידע שיש לנו תמיד הייתה קיימת (חוק שימור החומר והאנרגיה) היא לא נוצרה מתישהו
כלבים התפתחו מזאבים שבויתו, אז אם יש כלבים. למה יש עדיין זאבים?
יפה שלי תעני על זה בעצמך, אם התפתחנו למה עדיין יש קופות כמוך?
ben - תלמד מה זה אומר תאוריה מדעית, זה לא אומר שזה פשוט השערה כלשהי ללא כל בסיס, תאוריה מדעית מתבססת על הרבה הוכחות ומחקרים והיא עדיין לא הופרכה (כמו למשל מתמטיקה, הכל אקסיומות)
אנונימי
תיאורייה מאוד מאוד מבוססת אבל תיאוריה.
אביוגנזה - השערה
אורגניזם - לא ידוע
הסינגולריות, שוב, לי קשה להאמין שבכלליות היה משהו בעולם הזה איכשהו אם זה אטום, או תורה הקוונטים, או כל אנרגיה ודבר אחר. לכל דבר יש יוצר כך אני מאמין וגם יותר הגיוני לי.
ben
לא במקרה אלא ביד מכוונת

דוגמא מקריעת ים סוף:
אלוקים הביא גאות ושפל (שני אירועים טבעיים) בו זמנית בדיוק לזמן שבני ישראל היו צריכים (מועד על טבעי)

הקריעה עצמה היא לא אירוע על טבעי אלא אירוע טבעי כשהנס הוא העיתוי שלה
היא לא הייתה בוודאות תן לי הוכחה כמו תאורית אבולציה
כי לא בנו מהקוף... לא יודעת מה אחתכם אבל סבא רבא שלי לא היה קוף
האבולוציה לא אומרת שבאנו מהקופים...
אבל תני לי לשאול אותך שאלה.
אם באנו מעפר (על פי הדת), איך עדיין יש עפר?
זו שאלה מאוד לוקה בחסר שמעידה על חוסר ידע מוחלט בכל הקשור למדע.
ben
היגיון הוא לא פקטור במדע-נראה לך שמדענים הגיעו למסקנה שקיים כוכב עשוי יהלומים על ידי היקשים לוגיים? מן הסתם שלא
you know who i am - בדיוק מה שאמרתי, הוצאת לי את המילים מהפה
אנונימי
כי זה כמו שתשאלי, אם יש כלבים למה יש זאבים?
מכיוון שהכלב הוא זרם של אבולוציה שבה מהזאב כמו שהבן אדם הוא זרם שבא מהקוף.
יש לי דבר שאני רושם בכמעט כל תשובה ומעניין אותי מה יגידו על זה



הג'ירפה, מאיפה הצוואר הארוך שלהן? מזברות על פי טענתן? על פי חיות אחרות שהיא התפתחתה והצמיחה צוואר ארוך?
אוקיי נגיד,

אז בואי תראי משהו מדהים!

ג'ירפה צריכה לחיות ולשתות ובשביל שג'ירפה עם צוואר ארוך תוכל לחיות, היא צריכה לב חזק!
מדוע?: הלב היא משאבה שמזרימה דם למוח וגם המוח של הג'ירפה לא יכול לחשוב ולעשות שום דבר בלי דם
הלב של הג'ירפה חייב להיות משאבה שמזרימה כל הזמן דם לגובה של 6-7 מטרים.
הוא הלב הכי חזק שיש ביקום. בצורה כזאת הג'ירפה שיש לה מוח אומנם קטן, אבל מוח.
מצליחה לחיות בלי כאבי ראש מוגזמים ואפילו בלי חמצן וכו'?
חוץ מהלב יש לג'ירפה עורקים רחבים וישרים כדי שהדם יוכל לזרום בקלות אבל כאמור
ג'ירפה צריך לשתות והיא לא רוצה להתאבד כל הזמן שהיא שותה.
בדרך הטבע מה היה צריך לקרות לג'ירפה בפעם הראשונה שהתפתח לה צוואר כל כך ארוך?
לג'ירפה כאמור יש את אחד המוחות הקטנים ביקום.
ברגע שהג'ירפה תתכופף פעם ראשונה והלב מזרים את הדם באותה העוצמה, המוח היה צריך להתרסק לרסיסים/לקבל שטף דם במוח, מדוע זה לא קורה?
לגי'רפה יש פלאי פלאים מערכת כפולה של מחזור דם, המחזור הדם הרגיל שפועל בשעה שהג'ירפה זקופה ומזרים את הדם לעבר המוח.
מחזור דם חילופי! שברגע שהג'ירפה מתכופפת, שסתום סותם את העורק המרכזי ומערכת מסועפת של בריכות דם מתמלאות דם, נסתם שסתום נפתח מהבריכה הזאת, לבריכה השניה וכו' וכו'. הדם מגיע בצורה מסודרת למוח
אם כשהג'ירפה הייתה מזדקפת והיה המחזור הזה ממשיך לעבוד הג'ירפה הייתה מתה אחרי 5 דקות מחוסר חמצן למוח, אבל באותו רגע השסתומים נפתחים והזרימה המוגברת מתחילה. מה התפתח לפני מה? קודם התפתח הצוואר הארוך? וארך כך היה צריך לקחת לו המון המון זמן! עד שיפתח מחזור כפול, בינתיים כל הג'ירפות היו מתות.
אחרי יומיים מתים מצמא, אלה מה? הוא פיתח את המחזור הכפול? למה הוא פיתח אותו? הריי דברים לא מתפחים מפתחים סתם, אלו מערכות שהיו חייבות להיווצר ביחד!

זה יכול להיות שהג'ירפה פיתחה את כל הצוואר הזה תוך יומיים? את כל המערכות בפנים? את השסתומים והעורקים הגאונים?

תקראו לזה הפרכה לאבולוציה, איך שתרצו, יש לא מעט חיות ודברים בטבע שהיו חייבים להיווצר על ידי בורא ומערכות שחייבות להיווצר ביחד.
שאלה למחשבה את יכולה לשאול רבנים אם בנו מהקוף
ben
איך זה סותר בדיוק? זה רק מחזק את האבולוציה
זה היה תהליך של מילירדי שנים
זה תאוריה בלבד, זה רק השערה שחוקרים עד היום אבל אין שום עדות ושום כיוון אפילו לזה שבאנו מהקוף או שהיה אב קדמון, להפך המחקרים האחרונים נוגדים את זה גם ובכללי במחקר האחרון שראיתי אמרו שיותר מסתדר שהאדם והקוף לא קשורים אחד לשני אלא שזה שני יצורים בפני עצמם כמו הרבה יצורים, זה שאתם לוקחים את זה כעובדה זה לא עובדות בכלל חח לא זה ולא *תאוריית* המפץ הגדול, הם עדיין בגדר של תאוריות בלבד זה באמת רק השערות, זה רק חקר שמנסים להבין ולמצוא לו תשובות לא עובדה...
ולשאלה כי לא באנו מהקוף זה לא הגיוני בכלכך הרבה דברים מעבר למה שאתם יודעים.
אנונימית
baki
אני גם מאמין בטיעון הקוסמולוגי ובהגדרת אלוהים כעילת העילות וסיבת כל הסיבות-פשוט זה לא סותר את האבולוציה והמפץ הגדול
כי לא באנו מהקוף
איך בדיוק מחזק את האבולוציה ? המדע לא יודע בדיוק איך נוצר להם הצוואר הארוך, ויש להם מערכות גאוניות שהיו צריכות להיווצר ביחד אם לא, הן ימותו.
כי יש הרבה סוגים של קופים ויש לי ספר על האבולוציה איפשהו כתוב שם
גם שניצל הגיע מהתרנגולת ועדיין יש תרנגולות בעולם
גם אלוהים הוא תאוריה שאפשר להאמין לה או לא תחליטו אתם
ben
איך זה סותר בדיוק? זה רק מחזק את האבולוציה
.................
חח נכוןן!
יצורים יכולים להיות מותאמים לסביבה נתונה ויכולים להיות לא מותאמים. תכונה שמשתנה עומדת למבחן הברירה הטבעית באותו דור. אם היא מעניקה יתרון לנושא אותה (בדיוק כמו הצוואר הארוך של הג'ירף), יהיה לו סיכוי גבוה יותר לשרוד ולהוריש אותה הלאה. אם היא חסרון, סיכויי ההישרדות שלו יפחתו ואיתם הסיכוי של התכונה להתפשט באוכלוסייה. שינויים קטנים ילכו ויצטברו לשינויים גדולים, הסביבה תשתנה ואיתה היצורים החיים בה.
אה ולשאלה: נתחיל מחידוד אי דיוק נפוץ - מוצא האדם אינו מהקוף או לפחות לא הקופים שאנו רואים כיום. האדם וקופים מודרנים הם סוג של בני דודים רחוקים עם אב קדמון משותף. ובכל זאת כל מין בעולם עומד בכל דור במבחן הברירה הטבעית. אם הוא מותאם לסביבתו, כלומר מסוגל להתרבות בהצלחה הוא שורד. אם לא, ולא משנה מה הסיבה לכך הוא נכחד. יכול להיות מצב שבו מין אחד התפתח ממין אחר, אולם המין הקדום יותר עדיין היה מותאם מספיק לסביבתו כדי לשרוד בה. יתרה מזאת, לא פעם דווקא המין הצאצא עלול למצוא את עצמו נכחד בעוד המין ההורה ישרוד הלאה. מה שקובע את היעלמותם של מינים היא הברירה הטבעית ולא ההתפתחות של מינים צאצאים
כי לא באנו מהקופים
ben
אבל האבולוציה לא אומרת הפוך, האבולוציה אומרת שיש דברים שהתייתרו עם הזמן ויש דברים שנוספו עם הזנן בתהליך שנקרא הברירה הטבעית

הנה חיפשתי בשבילך לגבי הגירפות נקווה שזה יסביר טוב ממני:

חוליות צוואר של הג'ירף הן שבע בדיוק, ממש כמו אצל שאר היונקים. אך חוליות הצוואר של הג'ירפים התארכו במהלך האבולוציה. זה קרה בהדרגה, כשג'ירפים בעלי צוואר ארוך הצליחו להשיג יותר מזון, גם מראשי העצים הגבוהים. לעומתם בעלי הצוואר הקצר, הסתפקו במזון שגדל באזור הנמוך של העץ והתחרו ביניהם על מזון זה. כך, במהלך מיליוני שנים ובתהליך שנקרא "הברירה הטבעית", הלכו והתמעטו ג'ירפים בעלי צוואר קצר, בעוד שבעלי הצווארים הארוכים, הלכו והתרבו. כיום אנו מכירים רק ג'ירפים בעלי צוואר ארוך.
אבל זאת שאלה טיפשית קצת זה כמו לשאול אם חתולים באו מאריות איך זה שיש עדיין אריות וזה כי יש כמה סוגים של חיות אז בני אדם זה סוג מפותח יותר של קוף
וואו מדע נגד אלוהים מה שהולך פה בתגובות
^מדע ואלוהים הולכים שלובים הם לא סותרים אחד את השני
באנו מאב קדמון משותף לנו ולקופים, והאב הקדמון התפצל מזן אחר, והזן האחר התפצל מזן אחר......עד שמגיעים לאורגניזם הנקרא "האב הכולל"(מדובר במיקרואורגניזם שקל מאוד להסביר את היווצרותו, אם אתה מדען). לאב הכולל לא היה אב אחר, הוא היה האורגניזם הראשון על פני ארץ זו והוא נוצר דרכים טבעיות לחלוטין
מתוך מכון דוידסון:

"נתחיל מחידוד אי דיוק נפוץ - מוצא האדם אינו מהקוף או לפחות לא הקופים שאנו רואים כיום. האדם וקופים מודרנים הם סוג של בני דודים רחוקים עם אב קדמון משותף. ובכל זאת כל מין בעולם עומד בכל דור במבחן הברירה הטבעית. אם הוא מותאם לסביבתו, כלומר מסוגל להתרבות בהצלחה הוא שורד. אם לא, ולא משנה מה הסיבה לכך הוא נכחד. יכול להיות מצב שבו מין אחד התפתח ממין אחר, אולם המין הקדום יותר עדיין היה מותאם מספיק לסביבתו כדי לשרוד בה. יתרה מזאת, לא פעם דווקא המין הצאצא עלול למצוא את עצמו נכחד בעוד המין ההורה ישרוד הלאה. מה שקובע את היעלמותם של מינים היא הברירה הטבעית ולא ההתפתחות של מינים צאצאים."
באנו מזן ספציפי של קוף שנקרא הומוספיאנס.
לא באנו מהקוף
היו הרבה סוגים של קופים שנכחדו שהאדם בא מהם כמו הומו ספיאנס והומו ניאנדרטל וכיום כל הבני האדם הם בעיקר צאצאים של הומו ספיאנס אבל יש לנו גם גנים של הומו ניאנדרטל
סוריאליזם קיים רק בעולם האומנות והקולנוע
לא באנו מהקוף...
הכל מעשה הקדוש ברוך הוא
baki
אף אחד לא אומר שבאנו מהקוף אלא שאנחנו והקופים באנו מאב קדמון משותף
לא באנו מהקופים אלוהים ברא אותנו כמו שאנחנו (ולפני שאתם באים לצאת עליי תכבדו אמונות של אחרים ושכל אחד יאמין במה שבא לו)
לא באנו מהקוף הנוכחי, באנו מאב קדמון משותף לנו ולקופים.
כמובן שכל עוד זה קיים בעולם המדע, התאוריה נחשבת יציבה ומוכחת מספיק כמו תאוריית הגרוויטציה
baki
לא, אני לא אתאיסט ואני מאמין באבולוציה, זה לא מנוגד לדת בשיט אלא אפילו מוזכר בה (עיין בראשית ימים חמישי ושישי סדר הבריאה)
לא יודעת, תשאלי את האקס שלי הוא אחד מהם
זה נוגד את בריאת העולם שעל זה השבת (ליטרלי מוזכרת בעשרת הדברות) נמצאת
baki+ben

https://davidson.weizmann.ac.il/online/sciencepanorama/%d7%94%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a2%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%98%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%a6%d7%99%d7%94
לא באנו מהקוף אלא שלנו ולקופים יש את אותו אב קדמוני.
icecream ^^
לא צריך להפעיל פה כפיה על אנשים להאמין באבולוציה. הם לא רוצים להאמין שלא יאמינו
evengard
זה חלק מדיון חלילה כפייה
זה לא שקוף אחד קם בבוקר ואמר אני רוצה שכל הקופים יהיו בני אשם ואז פוף כולם הפכו לבני אדם
היה קוף שנולדה לו מוטציה של קוף שהיה קצת חכם יותר אז הוא הצליח יותר מהקוף הרגיל ואז הוא התרבה מהר יותר ואז כשהיו יחסית הרבה קופים חכמים יותר גם להם היו מוטציות ואז זה חוזר ככה הרבה פעמים עד שזה מגיע לבן אדם המודרני שיכול להתרבות בצורה מאוד מהירה ועדיין יש את המוטציות הממש קודמות שלא התרבו ממש מהר אבל עדיין מתרבים די מהר שנשארים
אנונימי
baki
אנחנו לא במקור מגן עדן

ז וַיִּ֩יצֶר֩ יְהֹוָ֨ה אֱלֹהִ֜ים אֶת־הָֽאָדָ֗ם עָפָר֙ מִן־הָ֣אֲדָמָ֔ה וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה:
ח וַיִּטַּ֞ע יְהֹוָ֧ה אֱלֹהִ֛ים גַּן־בְּעֵ֖דֶן מִקֶּ֑דֶם וַיָּ֣שֶׂם שָׁ֔ם אֶת־הָֽאָדָ֖ם אֲשֶׁ֥ר יָצָֽר: (בראשית א, ז/ח)

קודם נברא האדם ואחכ שוכן בגן העדן (נברא-נגמר תהליך האבולוציה/ברא את העולם קדמון ואת האבולוציה ברא מוכנה כאילו הייתה מיליוני שנים)
באנו מאב משותף לנו ולקוף לא בדיוק מדויק. להגיד שבאנו מהקוף
baki
האנשים שיודעים יותר טוב ממני ובייחוד ממך נמצאים בקישור שהבאתי
כי הם אוהבים להיות קופים
לא אמרו שבאנו מהקופים
אומרים שלנו ולקופים יש אותו אב קדמון משותף
כי זה האקסים שלנו מה לעשות ( נאמנים אל תורידו בבקשה )
אני קוף, יש בעיה?
אני באתי מחונטוזה אז אין לי מושג מה אתם רוצים..
חחח איך אני אוהבת את השאלות שיש פה
בונה אתם באמת מאמינים שהאדם בה מהקוף....זה שתי בריאות אחרות לגמרי ואם זה היה נכון אז למה הקופים לא ממשיכים להתפתח ולייצר לנו עוד בני אדם מה אתם קרועים ....
אנונימית
baki
הם דיברו גם על זה..
ואנונימי לך תלמד מה זה אבולוציה לפני שאתה מגיב עליה
baki
לא.. הם אומרים שלא הגיוני שיהיו קיימים מאובנים של כל מין ומין בתהליך האבולוציה אבל קיימים מספיק מאובנים כדי להוכיח את קיומה מעל לכל ספק, זה מצחיק אותי שרוב האנשים המאמינים פה נופלים עם האבולוציה באותם כשלים לוגיים שאחרים נופלים בהם בקשר לאמונה

במקום לנסות להתאים את המציאות לקוראן ולהגיד שמה שלא כתוב בקוראן הוא שקר למרות שעובדתית אתה טועה (ונופל בכשלים לוגיים קשים כדי לסתור את העובדות האלו) תנסה להבין שאם הקוראן אומר דברים כנגד עובדות הוא כנראה טועה ולא העובדות...
בן, אתה עושה טעות גדולה
תאוריה מדעית =/= תאוריה יומיומית
זה חרא של דבר שנתנו לזה את אותו השם.
תאוריה מדעית זה משהו שהוכח ואומת עשרות, ובמקרה של האבולוציה והמפץ הגדול, מאות ואף אלפי פעמים
כי יש כמה שפיגרו בחומר
זה הבני אדם הפחות מוצלחים
אנונימית
זה כמו לשאול אם כלבים באו מזאבים למה זאבים עדיין קיימים
baki
ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר,

"הוכחה שווה ערך למשהו שהביאו ושמו אותו מולך ואמרו הנה"
אתה ופל באחד הכשלים הכי גדולים שיש
עלי פי זה לא ניתן להוכיח אטמוספירה, גלי רדיו, חמצן, אלוהים וכו' מכיוון שאת כל אלה לא ניתן לשים מולך ולהגיד תראה-בתור אדם מאמין אני מניח שאתה מבין איזה שטות אמרת ולאיזה כשל לוגי נפלת כשאמרת את המשפט הזה...

כי במאובנים צריך מספר תנאים שיתקיימו כדי שהם יישמרו זה לא רק על פי תקופת זמן (לך קרא מה ששלחתי לך בקישור)בויש מספיק מאובנים ממספיק תקופות שונות+התאמה גנטית בין מספר מינים באופן תואם להתרחקות של העץ האבולציוני (לדוגמא אנחנו קרובים יחסית לקופים אז יש לנו התאמ גנטית יותר גבוהה איתם אך רחוקים מהלטאות ולכן איתם יש לנו פחות)

אם ככה אז מורה שלך מטומטם כי אף דת משלושת הדתות הראשיות בעלי אותו סיפור בריאה (נצרות, אסלאם, יהדות) לא אומרת שבאנו מהעפר אלא שאנחנו עשויים מעפר

וַיִּבְרָ֣א אֱלֹהִ֔ים אֶת־הַתַּנִּינִ֖ם הַגְּדֹלִ֑ים וְאֵ֣ת כָּל־נֶ֣פֶשׁ הַֽחַיָּ֣ה | הָֽרֹמֶ֡שֶׂת אֲשֶׁר֩ שָֽׁרְצ֨וּ הַמַּ֜יִם לְמִֽינֵהֶ֗ם וְאֵ֨ת כָּל־ע֤וֹף כָּנָף֙ לְמִינֵ֔הוּ (בראשית א, כא)

א.התנינים הגדולים
ב.רמש חיה
ג. עוף כנף

בקשר ל''אשר שרצו המים'':
''אשר שרצו המים'' זה מתייחס לתנינים הגדולים ונפש החיה הרומשת
כלומר, זה כאילו כתוב ''את התנינים הגדולים אשר שרצו המים למיניהם ואת כל נפש החיה אשר שרצו המים למיניהם''.
אבן עזרא ועוד מספר מדקדקי עברית קוראים לזה ''מושך עצמו ואחר עמו''.

נֶ֤פֶשׁ חַיָּה֙ לְמִינָ֔הּ בְּהֵמָ֥ה וָרֶ֛מֶשׂ וְחַֽיְתוֹ־אֶ֖רֶץ לְמִינָ֑הּ וַֽיְהִי־כֵֽן:

ד.רמש
ה.בהמות
ו.חיות

וַיִּבְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים | אֶת־הָֽאָדָם֙ בְּצַלְמ֔וֹ.. זָכָ֥ר וּנְקֵבָ֖ה בָּרָ֥א אֹתָֽם:

ז.אדם לא כמו שהוא היום

וַיִּקַּ֗ח אַחַת֙ מִצַּלְעֹתָ֔יו וַיִּסְגֹּ֥ר בָּשָׂ֖ר תַּחְתֶּֽנָּה:
ח.אדם כמו שהוא היום

ואיך זה מסתדר עם הפסוק בהמשך הפרשה?
וַיִּ֩יצֶר֩ יְהֹוָ֨ה אֱלֹהִ֜ים אֶת־הָֽאָדָ֗ם עָפָר֙ מִן־הָ֣אֲדָמָ֔ה וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה: (בראשית א, ז)

מכיוון שפה הוא מדבר על ממה אדם עשוי (כאשר עד עכשיו דובר על איך הוא נוצר)

עפר האדמה הוא (קרדיט למשתמש שסיכם לי את זה)

חומר אנאורגני (50%-60%)
חומר אורגני (עד 10%)
אוויר בקרקע (15%-20%)
תמיסת קרקע (25%-35%)

כלומר
אנאורגני: אלו הם תוצרי פירוק של חומרים אורגנים. מינרלים
אורגני: חיות אמיתיות
אוויר: אוויר
תמיסת קרקע: מים

בגוף האדם יש מינרלים, נכון? גם כן בעפר.
על גוף האדם ובתוכו יש חיות, נכון? גם כן בעפר.
בגוף האדם יש אוויר, נכון? (גם בריאות וגם בגוף עצמו עצמו) גם כן בעפר.
בגוף האדם יש נוזלים, נכון? גם כן בעפר.

כלומר אין סתירה לאבולוציה ולא לעפר
הקופים המודרניים התפתחו גם מאותו האב הקדמון, אך התפתחו בצורה שונה, כזו שעדיין דומה לקוף הקדום.
אנונימית
הם יהפכו אלינו בעתיד
(לא באמת אין לי מה להגיב על זה)
מי עוד נכנס רק כדי לראות כמה זמן יקח לשאלה להדרדר לויכוח דתי? רק אני?
תהליץ האבולוציה מתקדם בעזרת מוטציות.
זה לא תהליך של רק הכי טוב שורד זה תהליך של *מספיק* טוב שורד.
בני האדם עברו שינויים גנטיים טובים שהובילו להפצה מאוד נרחבה של המוטציה הזו אבל קופים בלי המוטציה הזו גם היו מספיק טובים ומותאמים לסביבה כדי לשרוד
כי לא באנו מהקוף
כי זה לא אמיתי
אם התורה אומרת שבאנו מהעפר ואדם הראשון ה' יצר בעצמו ואת האישה מהצלם שלו .לא יעזור כל ההוכחות שתחפשו ושהמורים ימשיכו לפש הם מבזבזים את הזמן שלהם על משהו שכבר היה ועוד כתוב במפורש אנחנו לא באנו מהקופים ואלוהים ברא אותם בניפרד בתור חיה לא בתור בנאדם הדבר הזה לא יכל להסתר גם אם תביאו את כל ההוכחות שזה נכון למרות שלא תימצאו הוכחות כאלו
אנונימית
ואדם רעב וסקרן.....החיים של החיות התחילו אם כבר מהמים לא שלנו ונכון שהיה דינוזאורים אבל רק עד הזמן של נוח ובמבול אלוהים הכחיד את כולם אבל כל ילד אפילו בגן יודע שאת האדם ה' ברא בשישי ויסודו מעפר.....וסופו לחזור לעפר בסוף חייו
אנונימית
הרי אתה לא מת וחוזר למים נכון
אנונימית
אבל כל ילד יודע שזה נכון וזה בעיה שלך שלא למדת משהו שכל העולם מודע אליו כבר אנשים נוצרו מעפר וגם יחזרו לעפר וגם בתחיית המתים הם יקו מהעפר זה מחזק את זה יותר שלא באנו מהקוף....חוץ מזה אם היינו מהקופים למה הקופים לא ממשיכים להתפתח ולייצר עוד בני אדם תסביר
אנונימית
הבורות של אנשים בתגובות כאן מלחיצה אותי
אבולוציה. לפעמים יש מוטציה, למשל כמו בני אדם, וכך לאט לאט נוצרים מינים חדשים.