67 תשובות
אריאנוש חושבת שאלוהים זאת אישה
מה לעשות
הוא לא זכר ולא נקבה
אנחנו פונים אליו בלשון זכר כי בכל זאת צריך לתאר אותו וזה יוצא כ''זכר''.
בשביל שיבינו על מי אנחנו מדברים.
זה דבר שלא נתפס כי זה עולם אחר והמוח שלנו מוגבל... זה כבר רוחניות.
''אינו דמות הגוף ואינו גוף.'' והוא יחיד.
אנחנו פונים אליו בלשון זכר כי בכל זאת צריך לתאר אותו וזה יוצא כ''זכר''.
בשביל שיבינו על מי אנחנו מדברים.
זה דבר שלא נתפס כי זה עולם אחר והמוח שלנו מוגבל... זה כבר רוחניות.
''אינו דמות הגוף ואינו גוף.'' והוא יחיד.
אלוקים הוא יחיד אז אי אפשר לקרוא לו "הם". אבל בכל מקרה כמו שאמרו למעלה לאלוקים אין מין אז זה לא נכון להגיד "הוא" וזה גם לא נכון להגיד "היא".
אין לו מגדר
לא "הוא" לא "היא" אלוהים זה "זה".
r. george
r. george
אנונימי, אם אתה קצת בודק מה כתבתי אתה יכול לקרוא שאנחנו פונים אליו בלשון ''הוא'' כי בכל זאת צריך לתאר אותו איכשהו את הדבר הזה, הדבר הזה זה היא
''היא הדבר הזה''?
או ''הוא הדבר הזה''?
מה יותר נוח להגיד בלשון פניה? יותר הוא.. מתארים אותו כהוא.. אבל ברור מאליו שזה לא זכר ולא נקבה ולא היא ולא הוא.. זה כבר שלב של רוחניות
''היא הדבר הזה''?
או ''הוא הדבר הזה''?
מה יותר נוח להגיד בלשון פניה? יותר הוא.. מתארים אותו כהוא.. אבל ברור מאליו שזה לא זכר ולא נקבה ולא היא ולא הוא.. זה כבר שלב של רוחניות
ככה התרגלנו וככה כתוב אבל לאריאנה גרנדה יש שיר שקוראים לו god is a women
החליטו? זה עוד מהתורה ורבנים גדולי עולם לאורך כל השנים וכו' וכו'
אז יצא ככה לא יודע להסביר איך.. מי ישמע מה אתם בוכים על זה חחח
אז יצא ככה לא יודע להסביר איך.. מי ישמע מה אתם בוכים על זה חחח
ה' הוא לא זכר ולא נקבה.
פונים אליו בלשון "זכר" כי זה יותר קל, אבל יש פעמים אחדות שפונים לה' בלשון "נקבה"
בתפילת העמידה, שקוראים את המשפטים, אנחנו אומרים:
"מודִים אֲנַחְנוּ לָךְ"- אם שמתם לב, ה"לָךְ" זה בלשון "נקבה".
יכול להיות שאני טועה אבל ניסיתי לעזור ולהגיד שה' בסופו של דבר לא זכר ולא נקבה.
פונים אליו בלשון "זכר" כי זה יותר קל, אבל יש פעמים אחדות שפונים לה' בלשון "נקבה"
בתפילת העמידה, שקוראים את המשפטים, אנחנו אומרים:
"מודִים אֲנַחְנוּ לָךְ"- אם שמתם לב, ה"לָךְ" זה בלשון "נקבה".
יכול להיות שאני טועה אבל ניסיתי לעזור ולהגיד שה' בסופו של דבר לא זכר ולא נקבה.
אל הוא לא כלום והוא הכל בו זמנית, זה אינדיוידואלי לאותו בן אדם שהמציא את האלוהים שלו לעצמו וכל עוד הוא מאמין בזה, יכול להיות גבר אישה היפופוטם... אלוהים בעצם זה משהו שמתאפיין באמונה שלנו בו, כמו כסף, תקווה ועוד, אבל זה הדבר היחיד שאי אפשר לקחת עליו בעלות כי יש גבול כבר לתרמית...
יש לאלוהים עוד אלוהים, בגלל זה קוראים לזה "אלוהים" ברבים
את יכולה לבדוק שבתפילות וכו' אומרים גם בלשון נקבה וגם זכר
כי להגיד הם זה מוזר -_-
אלוהים הוא ישות
ואנחנו מדברים עליו כזכר כי בעברית לכל דבר אמור להיות מגדר אבל בעיקרון יש פעמים בתפילות שפונים אליו בלשון נקבה
ואנחנו מדברים עליו כזכר כי בעברית לכל דבר אמור להיות מגדר אבל בעיקרון יש פעמים בתפילות שפונים אליו בלשון נקבה
אלוהים זכר
התורה קוראת לו צדיק וישר, לא צדיקה וישרה,
הגדול והנורא, לא גדולה והנוראה.
וחוץ מיזה אלהים הוא אנרגיה, אין לזה מגדר
הגדול והנורא, לא גדולה והנוראה.
וחוץ מיזה אלהים הוא אנרגיה, אין לזה מגדר
בתפילות הרבה פעמים מתייחסים אליו כ"היא".
אבל בגדול אלהים זה מילה זכרית..
אלהים גדול לא גדולה..
אלהים טוב לא טובה..
אלהים גדול לא גדולה..
אלהים טוב לא טובה..
^ אלוהים זה רבים. האלוהים גדולים.
נוו אז לפי התפלות אלהים זה בת? מה זה בת ביכלל? חחח
מה זה בן ביכלל?
קוראים בן למשהו שמאפיין זכר לפי התפיסה שלנו, מה זה זכר? בעל המין הגברי.. מה זה נקבה? בעל המין הנשי, אלהים הוא לא זה ולא זה..
מה זה בן ביכלל?
קוראים בן למשהו שמאפיין זכר לפי התפיסה שלנו, מה זה זכר? בעל המין הגברי.. מה זה נקבה? בעל המין הנשי, אלהים הוא לא זה ולא זה..
כי יש לו יותר תכונות של גבר מאשר של אישה, הוא משפיע לעם ישראל ועם ישראל מושפע ממנו לכן אנחנו משולים כאישה והוא כגבר.
האקדמיה ללשון העברית די בעד פניה זכר כברירת מחדל ולכן כי אין לנו מושג אם אלוהים זה זכר או נקבה, הברירת מחדל בלשון פניה היא זכר. אם היה לנו שפה לא מגדרית, היינו אומרים כראה the god is .. משפטים שהם לא ממוגדרים .
אין לו מגדר או גוף...
למה זכר?
כי ביהדות יש זכר ונקבה, משפיע ומקבלת. השמש משפיע והלבנה מקבלת. הגבר משפיע והאשה מקבלת. ככה גם אלוקים נותן ואנחנו מקבלים.
זה לא זלזול בנשים, כי המטרה שהם מקבלים זה כדי ליצור, להעביר או לשפר. ככה האשה מקבלת ויוצרת תינוק, או אלוקים נותן עולם ואנחנו בוחרים בתוכו מה יהיה.
למה זכר?
כי ביהדות יש זכר ונקבה, משפיע ומקבלת. השמש משפיע והלבנה מקבלת. הגבר משפיע והאשה מקבלת. ככה גם אלוקים נותן ואנחנו מקבלים.
זה לא זלזול בנשים, כי המטרה שהם מקבלים זה כדי ליצור, להעביר או לשפר. ככה האשה מקבלת ויוצרת תינוק, או אלוקים נותן עולם ואנחנו בוחרים בתוכו מה יהיה.
תכלס אלהים אמר: "וראיתם כי אני, אני הוא, ואין עוד עימדי" "אני הוא" לא אני היא..
אם אתה חושב ככה אל תופתע כשאתה תהיה מהצד המקבל. של כאפה.
מה הקשר? בתפילות מתייחסית לאלוהים כ"היא"
עומר הליכודניק
לא שוביניסט , אני אומר את האמת, כמו שהרבה אתאיסטים אוהבים לומר "האמת היא אמת גם עם הרבה לא מסכימים איתה".
זאת באמת הסיבה שבגללה פונים לה' בלשון זכר , אז אתה רוצה שאני אשקר? אתה המגעיל הצבוע בסיפור הזה.
לא שוביניסט , אני אומר את האמת, כמו שהרבה אתאיסטים אוהבים לומר "האמת היא אמת גם עם הרבה לא מסכימים איתה".
זאת באמת הסיבה שבגללה פונים לה' בלשון זכר , אז אתה רוצה שאני אשקר? אתה המגעיל הצבוע בסיפור הזה.
אבל לדעתי אלהים הוא רוח, נשמה, נוכחות, אנרגיה,.. אין לזה זכר או נקבה, זה פשוט מהות.
נו ומה תפילות זה ניראה לך איזו שהיא אינדיקציה לאלהים?
יש אזכור שאלוהים היא גם נקבה היא מכונה בתור שכינה ושכינה זו נקבה.
אנונימית
חחח שכינה זה לא אלהים
זו פעולה, "ושכנתי בתוכם" אז השכינה שלו היא פעולה נקבית
אני מסכימה איתך שאלוהים לא אמור להיות מגדר - הוא לא אנוש, אבל אני יכולה להתווכח גם עם הם ולהגיד שזה יהיה הן. אין מה לעשות, עברית שפה מגדרית.
michel.. תיראי בתכלס.. קוראים לו זכר מטעמי נוחות.. זה לא שהוא זכר או נקבה.. ואלהים זה לא שמו ביכלל, זה כמו אבא,.. אלהים הוא..
אבא הוא..
אבא הוא..
עומר הליכודניק
איום, ולא ענית שום דבר הגיוני. די להיות פמיניסטית רדיקלי, זה ללכת ראש בקיר. ותלמד לקרוא
איום, ולא ענית שום דבר הגיוני. די להיות פמיניסטית רדיקלי, זה ללכת ראש בקיר. ותלמד לקרוא
אין לו מגדר.
אבל לפני 5000 שנה לשון פנייה לא בדיוק עניינה אנשים כמו שהיא מעניינת אותם היום, ובגלל שמעמד הנשים היה בהרבה יותר נמוך אז כברירת מחדל פנו אליו בלשון זכר, וזה פשוט נשאר ככה.
אבל לפני 5000 שנה לשון פנייה לא בדיוק עניינה אנשים כמו שהיא מעניינת אותם היום, ובגלל שמעמד הנשים היה בהרבה יותר נמוך אז כברירת מחדל פנו אליו בלשון זכר, וזה פשוט נשאר ככה.
כי כל היהדות ושאר הדתות שוביניסטיות ולנשים אין זכויות ואלוהים הוא גבר כי רק לגברים יש כוח
זה מה שרצית לשמוע?
זה מה שרצית לשמוע?
שאלה אחת.. האם "רגש" זה זכר או נקבה? ולמה? הרי אין לו מין ולא מאפיין נשי או גברי..
כך גם אלהים
כך גם אלהים
בראשית בכול התורה דיברנו על אלוהים בלשון של זכר לכן כולם מדברים אליו ולא אלייה
אלוהים בן בכלל מה
הוא איש הוא בן זה משהו שלא רואים רוח רק אמונה פה מדברת זה לא מישהו בשר ודם
המילה אלהים ניתפסה כשזכר.. כמו שרגש ניתפס כמילה זכרית.. אבל האם הרגש הוא באמת זכר או נקבה? תיסתכלו על היישות עצמה ולא על המילה
אוקיי אני אעשה קצת סדר פה, אלוהים זה אפשר להגיד שנונבינארי, לא זכר לא נקבה ולא כלום. זאת אנרגיה, בתנך קראו לה' בלשון זכר כי הזכר בתקופה ההיא היה השולט החזק והכל בעצם, אז לא היו נגיד קוראים לה' בלשון נקבה כי זה היה 'מוריד ומשפיל' אבל אנחנו כבר לא בתקופה ההיא ואפשר לקרוא לה' בכל דרך שהיא.
אלוהים הוא לא זכר ולא נקבה
אנחנו לא באמת יודעים את המגדר שלו
בתנך מתייחסים אליו לפעמים בזכר ולפעמים בנקבה
לפי מה שאני יודעת...
אנחנו לא באמת יודעים את המגדר שלו
בתנך מתייחסים אליו לפעמים בזכר ולפעמים בנקבה
לפי מה שאני יודעת...
אנונימית
בשפה העברית התרגלו ככה אבל למשל באנגלית פונים אליו כ"זה" (שזו הדרך הנכונה בעצם)
שובניזם זה עוד קיים מה נעשה
להתייחס אליו כ "הם" ממש לא יעזור. "הם" זה לשון זכר, "הן" זה נקבה.
אלוהים הוא חסר מגדר, ואין דרך בעברית לפנות למשהו חסר מגדר אז פונים בלשון זכר
די לבכות על זה כיאילו את בת 4 שחררי
אלוהים הוא חסר מגדר, ואין דרך בעברית לפנות למשהו חסר מגדר אז פונים בלשון זכר
די לבכות על זה כיאילו את בת 4 שחררי
אין לו מגדר הוא לא בנאדם אבל מה זה משנה אם אנחנו פונים אליו בלשון זכר? נגיד מלך מלכי המלכים ולא מלכה מלכת המלכותxd ואם היינו פונים בלשון נקבה? זה היה מוריד את הבנים ומעלה את הבנות? לא! זה לא אומר כלום, זה פשוט הדרך פניה אליו ואין לזה שום דבר נגד נשים שפונים אליו בלשון זכר! ובאופן כללי לכל דבר שפונים בלשון מסויימת זה לא בא מזלזול באחד המינים, פשוט ככה זה, לא בכל דבר צריך לחפש לנסות לעלות את המין השני על פני אחר וזה גם לא מעלה את המין השני על פני אחר ולא אומר כלום, אולי גם נכעס שאומרים שבת המלכה ולא שבת המלך? וגם אם נגיד שבת המלך, אז זה הופך פתאום נשים לנחותות? בואי יותר מתאים לפנות כשבת המלכה וזה לא אומר כלום רע על בנים.
אנונימית
זה משהו שהיא אפשר לגדיר אותו מישהו עליון כוחו על הכול וקובע מה יהיה ומה יקרה איתנו לכן צריך אמונה והוא תמיד עוזר לי ברגעים קשיים
אין אלוהים
ואף אחד לא קבע מה המגדר תגידי מה שבא לך
ואגב זה לא הם כי הם זה זכרים
עריכה: על מה המינוסים? אני לא אעשה לכם מינוס אם תגידו שאלוהים קיים רק כי אין הוכחות וזה לא נכון
ואף אחד לא קבע מה המגדר תגידי מה שבא לך
ואגב זה לא הם כי הם זה זכרים
עריכה: על מה המינוסים? אני לא אעשה לכם מינוס אם תגידו שאלוהים קיים רק כי אין הוכחות וזה לא נכון
כול אחד יכול לחליט אם לאמין הוא לא איש באמנתו חייה ככה כתוב זכותך לעשות מה שאת מרגישה
regina george 01, ולמה לא זאת?
אנונימית
כי האדם הראשון שנוצר היה בן וזה אלוהים
הם הינם לשון רבים *זכר*.
באנגלית they יכול לשמש כלשון רבים/ות נטרלית, אם זאת, כבר בימיו של שייקספיר היה שימוש בthey ליחיד/ה באופן נטרלי.
הם והן בעברית מעולם לא שימשו ליחיד בכדי להביע לשון נטרלית, אם כי לעיתים יש שימוש בלשון רבים או רבות בכדי להביע כבוד (ולכן אלוהים נקרא אלוהים, אלוה ברבים בכדי להביע כבוד ולכן גם אדוניי, האדונים שלי, מפני הכבוד).
בעברית כן יש אפשרות להשתמש בלשון זכר ולשון נקבה במילים מסויימות (שאול, רוח, סכין, פנים, שמש, תהום, דרך וכו'...) אך לשון זכר נחשבת ללשון הנטרלית של העברית, אחרי הכל הצורה הבסיסית של המילה היא בדרך כלל זכרית ואילו הצורה הנקבית מכילה סיומת (ית או ה), ולכן הטיעון שלך שצריך להתייחס אל חסרי/ות מגדר כ"הם" הוא מגוחך, הם זו מילה בלשון זכר.
באנגלית they יכול לשמש כלשון רבים/ות נטרלית, אם זאת, כבר בימיו של שייקספיר היה שימוש בthey ליחיד/ה באופן נטרלי.
הם והן בעברית מעולם לא שימשו ליחיד בכדי להביע לשון נטרלית, אם כי לעיתים יש שימוש בלשון רבים או רבות בכדי להביע כבוד (ולכן אלוהים נקרא אלוהים, אלוה ברבים בכדי להביע כבוד ולכן גם אדוניי, האדונים שלי, מפני הכבוד).
בעברית כן יש אפשרות להשתמש בלשון זכר ולשון נקבה במילים מסויימות (שאול, רוח, סכין, פנים, שמש, תהום, דרך וכו'...) אך לשון זכר נחשבת ללשון הנטרלית של העברית, אחרי הכל הצורה הבסיסית של המילה היא בדרך כלל זכרית ואילו הצורה הנקבית מכילה סיומת (ית או ה), ולכן הטיעון שלך שצריך להתייחס אל חסרי/ות מגדר כ"הם" הוא מגוחך, הם זו מילה בלשון זכר.
הי יקרה ❤
בגלל שאין לא מגדר קוראים לו כ"בן" בגלל שכיום אנחנו רגילים לדבר לכלל כבנים. כלומר- בדרך כלל כתוב במבחנים: "הטופס נכתב בזכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לשני המינים"
או אם מדברים לכיתה, אומרים אתם ולא אתן.. כך קבעו, שידברו בזכר מטעמי נוחות..
בגלל שאין לא מגדר קוראים לו כ"בן" בגלל שכיום אנחנו רגילים לדבר לכלל כבנים. כלומר- בדרך כלל כתוב במבחנים: "הטופס נכתב בזכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לשני המינים"
או אם מדברים לכיתה, אומרים אתם ולא אתן.. כך קבעו, שידברו בזכר מטעמי נוחות..
הוא לא זכר ולא נקבה, ובתפילות מתייחסים אליו גם כזכר וגם כנקבה
מדברים אליו בתפילה לפעמים גם בלשון נקבה
ראשית אני אגיד שאני אטאיסט ואני לא מאמין בישות אלוהית, אבל אם כבר. הרמב"ם אמר בעצמו שאנחנו לא באמת יכולים לתפוס את אלוהים, אין לו מוגדר ולא לשון פניה. הוא בכלל לא ישות וזה שאנחנו פונים אליו זה הורדה שלו לרמה שנו.
אין לו מגדר מין הסתם כי אין לו צורך בהתרבות ואין עוד אלים חוץ ממנו אז למה שיהיה לו מגדר וחוץ מזה בתפילות מסויימות פונים עליו כהיא וחוץ מזה זה רק לנוחות של המתפללים שקוראים לו בלשון זכר
לאו דווקא הוא בתפילה אומרים גם מלשון נקבה אני מניחה שפשוט השם אלוקים נשמע יותר זכר אבל בתכלס אין מגדר
לאו דווקא הוא בתפילה אומרים גם מלשון נקבה אני מניחה שפשוט השם אלוקים נשמע יותר זכר אבל בתכלס אין מגדר
יש פעמים משתמשים בלשון זכר ולפעמים בלשון נקבה.
ובתכלס הוא לא זה ולא זה.
צריך להבין מה הכוונה פה.
ובשביל זה יש את התורה צריך לעיין בתורה לשאול רבנים צדיקים שיודעים
ובתכלס הוא לא זה ולא זה.
צריך להבין מה הכוונה פה.
ובשביל זה יש את התורה צריך לעיין בתורה לשאול רבנים צדיקים שיודעים
גם כשזה נכתב "הוא" זה נהגה הִוא.
תן דוגמה.
תן דוגמה.
אנונימי
זה לא הם משום שיש רק אחד
יש לקב"ה צד זכרי וצד נקבי (הנקבי הוא השכינה בעצם) ויש את כל הספירות... ואין לו דמות הגוף ואין לו גוף, איך אמורים לסווג אותו לפי הקטגוריה הזו בכלל?
יש לקב"ה צד זכרי וצד נקבי (הנקבי הוא השכינה בעצם) ויש את כל הספירות... ואין לו דמות הגוף ואין לו גוף, איך אמורים לסווג אותו לפי הקטגוריה הזו בכלל?
אלוקים הוא לא זכר ולא נקבה .
אי אפשר להגדיר אותו
אי אפשר להגדיר אותו
^^אתה יכול להראות לי מנין אתה יודע את זה?
אנונימי