12 תשובות
לא הבנתי בדיוק את הדוגמא שלך אבל אני אתן דוגמא משלי
הורים שנותנים טלפון לילד שלהם יודעים שהוא יכול לעשות עם זה גם דברים רעים ואם הוא יעשה איתו משהו רע הם יענישו אותו
אותו דבר עם נשק בצבא
הורים שנותנים טלפון לילד שלהם יודעים שהוא יכול לעשות עם זה גם דברים רעים ואם הוא יעשה איתו משהו רע הם יענישו אותו
אותו דבר עם נשק בצבא
לא כלכך הבנתי לאן אתה חותר. בכל מקרה יש הרבה סתירות בכל העניין הזה.
אנונימי
הוא נתן לך את היכולת לבחור את זו שתחליטי
אם ללכת לדרך טובה או רעה ומכאן זו נטו בעיה שלך
אם ללכת לדרך טובה או רעה ומכאן זו נטו בעיה שלך
שואל השאלה:
אבל למה הוא נתן את זה עם בכול מקרה עם אני יבחר לעשות דברים רעים אני ידפק
אבל למה הוא נתן את זה עם בכול מקרה עם אני יבחר לעשות דברים רעים אני ידפק
יש לך את הזכות לבחור. בתכלס אנחנו פשוט כלום ושום דבר יחסית לעולם שאנחנו נמצאים בו, אנחנו בקושי יודעים מה קורה מעבר לירח ולמאדים ממש לא נגיע בקרוב, אז איך בדיוק אנשים מצפים שנבין מה קורה בגלקסיות אחרות? ביקום כולו?
או יותר מזה, אם אנחנו לא מבינים משהו "כלכך בסיסי", בעולם הממשי שלנו, איך אנחנו מצפים להבין מהן דרכי האל? או כח עליון אם תרצה. (התעסקויות עם גן עדן וגיהנום, חיים לאחר המוות, כאשר אנחנו לא מבינים מה קורה בעולם שלנו, אין מצב שנוכל להבין שכלית מה קורה בעולם רוחני אחר)
נקודה למחשבה
או יותר מזה, אם אנחנו לא מבינים משהו "כלכך בסיסי", בעולם הממשי שלנו, איך אנחנו מצפים להבין מהן דרכי האל? או כח עליון אם תרצה. (התעסקויות עם גן עדן וגיהנום, חיים לאחר המוות, כאשר אנחנו לא מבינים מה קורה בעולם שלנו, אין מצב שנוכל להבין שכלית מה קורה בעולם רוחני אחר)
נקודה למחשבה
אנונימי
בעיה שלך למה שתבחרי ברע אם את יודעת שתענשי
וגם בלי קשר אליו לעונש וליהדות זה לא מוסרי לא היה
צריך את התנך כדי שיבינו שאסור לרצוח
וגם בלי קשר אליו לעונש וליהדות זה לא מוסרי לא היה
צריך את התנך כדי שיבינו שאסור לרצוח
שואל השאלה:
אני לא מדברת על דברים כמו רצח
אני לא מדברת על דברים כמו רצח
אז
הרעיון הוא שאתה מחליט את גורלך
אתה יכול לבחור בטוב ותתוגמל או לבחור ברע ותענש
אתה יכול לבחור בטוב ותתוגמל או לבחור ברע ותענש
אנונימי
גם מה שאנונימי נכון שאתה קובע את הגורל שלך כביכול, החיים שלך הם הבחירה שלך אבל לכל דבר יש השכלות..
דבר שני אתה לא יודע איך בדיוק הקב"ה מעניש אם זה בעולם הזה או בעולם הבא ומה בדיוק קורה ואם זה באמת "עונשים"
אנחנו לא יודעים כלום ולכן פשוט צריך לבחור בלעשות את הטוב בלי להתעסק יותר מדי במה קורה אם לא, וגם אם עושים לא טוב אז לחשוב איך לתקן ולהתשפר.
דבר שני אתה לא יודע איך בדיוק הקב"ה מעניש אם זה בעולם הזה או בעולם הבא ומה בדיוק קורה ואם זה באמת "עונשים"
אנחנו לא יודעים כלום ולכן פשוט צריך לבחור בלעשות את הטוב בלי להתעסק יותר מדי במה קורה אם לא, וגם אם עושים לא טוב אז לחשוב איך לתקן ולהתשפר.
לאלוקים יש סיבה לתת לך שכר על הבחירה הטובה דווקא אם הייתה לך יכולת גם לבחור ברע. אם לא הייתה לך את היכולת לבחור ברע - למה שיגיע לך שכר על הבחירה הטובה?
אנונימי
שואלת השאלה אני רואה שאת צופה באנימה.. אם תרצי אוכל להסביר לך מצויין את העניין בעזרת שימוש בדת נוט כדוגמא
באותו הנושא: