64 תשובות
להגיד תודה
אנונימית
אתה עושה מעשה טוב כדי לעזור למישהו כדי לגרום לו להרגיש טוב וכאשר אתה עוזר לבן אדם אחר להרגיש טוב זה גם גורם לך להרגיש טוב
למשל מעשה שעושים בלי לחשוב על זה בכלל
כמו רפלקס
למשל אני רואה מישהו מבוגר באוטובוס אני קמה בלי לחשוב פעמיים
כמו רפלקס
למשל אני רואה מישהו מבוגר באוטובוס אני קמה בלי לחשוב פעמיים
שואל השאלה:
אבל אלה דברים שגורמים לכם להרגיש טוב..
אבל אלה דברים שגורמים לכם להרגיש טוב..
איסה פרק זה??
שואל השאלה:
^^^ את קמה כדי שלא תרגישי אשמה
^^^ את קמה כדי שלא תרגישי אשמה
שואל השאלה:
^^ שנייה אני אבדוק
^^ שנייה אני אבדוק
והאמת שבגדול אני חושב שהוא צודק
כמעט אין
שואל השאלה:
עונה 5 פרק 4 למי ששאל
עונה 5 פרק 4 למי ששאל
להיות מנומסים אבל לא יותר מידי
שואל השאלה:
^ למה את/ה מנומס/ת?
(אני רוצה לנסות להוכיח שזה אנוכי)
^ למה את/ה מנומס/ת?
(אני רוצה לנסות להוכיח שזה אנוכי)
לחייך
שואל השאלה:
כל מי שכותב דברים שיסביר למה הוא עושה אותם כדי שאני יוכל להסביר חמהזה אנוכי
כל מי שכותב דברים שיסביר למה הוא עושה אותם כדי שאני יוכל להסביר חמהזה אנוכי
לתרום כליה?
כל מה שאנחנו כותבים לא טוב לך.
שאלת-עניתי זהו
שאלת-עניתי זהו
שואל השאלה:
^^ אם את תורמת כליה זה כדי שאת תרגישי שעזרת למישהו מה שנותן לך הרגשה טובה
^^ אם את תורמת כליה זה כדי שאת תרגישי שעזרת למישהו מה שנותן לך הרגשה טובה
שואל השאלה:
^^ אני לא תוקף או משהו פשוט רוצה להוכיח את הטענה
^^ אני לא תוקף או משהו פשוט רוצה להוכיח את הטענה
להרגיש טוב אחרי שעשית משהו טוב זאת הפואנטה בגלל זה אנשים עושים את זה
אז די טוב?
אז די טוב?
שואל השאלה:
^ אז זה אנוכי כי זה כדי ש*את/ה* תרגיש/י טוב
^ אז זה אנוכי כי זה כדי ש*את/ה* תרגיש/י טוב
מי עושה פה מינוסים דה פאק
שואל השאלה עושה מינוסים
ולשאלה : די הבנו רוצה לנצח? ניצחת, די אוקיי? די.
ולשאלה : די הבנו רוצה לנצח? ניצחת, די אוקיי? די.
שואל השאלה:
^^ מה לא
גם לי נותנים מינוסים מה אתם רוצים
וזו לא המטרה אני פשוט רוצה לחפש דוגמא למעשה טוב לא אנוכי או להיפך..
^^ מה לא
גם לי נותנים מינוסים מה אתם רוצים
וזו לא המטרה אני פשוט רוצה לחפש דוגמא למעשה טוב לא אנוכי או להיפך..
אז לפי המחשבה שלך אין דבר כזה סבבה?
שואל השאלה:
^ אני כרגע לא יכול לחשוב על אחד כזה ואני מחפש
^ אני כרגע לא יכול לחשוב על אחד כזה ואני מחפש
^^אני רשמתי לך משהו
אנונימית
יודע מה? היה לי ידיד שהיה ממש עצוב בגלל משהו והחלטתי להביך את עצמי כדי להצחיק אותו (הצלחתי והמצב רוח שלו השתפר).
היה שם משהו לטובתי? לא. אחרי זה יומיים צחקו עלי. וידעתי שזה יקרה. הידיד שלי היה חשוב לי יותר.
היה שם משהו לטובתי? לא. אחרי זה יומיים צחקו עלי. וידעתי שזה יקרה. הידיד שלי היה חשוב לי יותר.
שואל השאלה:
מה שדזי המדוזה וקאט דה בולשיט כתבו נראה לי דווקא דוגמא לזה
אין להם מטרה כי זה לא משהו שחושבים עליו
מה שדזי המדוזה וקאט דה בולשיט כתבו נראה לי דווקא דוגמא לזה
אין להם מטרה כי זה לא משהו שחושבים עליו
מעשה אנוכי הוא מעשה בו אדם שעושה אותו רק בגלל שזה מועיל לו ולא בגלל שזה מועיל לאחר ככה שאין רצון בכלל לעזור וליהיות אכפתי.
הכל תלוי בגישה של הבן אדם ולמה הוא עושה את המעשה כי הוא אדיב/יש לו תועלת ורק בגלל זה הוא עושה את המעשה
הכל תלוי בגישה של הבן אדם ולמה הוא עושה את המעשה כי הוא אדיב/יש לו תועלת ורק בגלל זה הוא עושה את המעשה
לעשות למישהו פלוס לתשובה
להגיד בוקר טוב
אנונימית
להרים משהו מהרצפה לפח כדי שכדור הארץ יהיה נקי
אנונימית
לענות למישהו "בסדר" כשהוא שואל אותך מה שלומך.
לא התעלמת ממנו, לכן כיבדת אותו, ואת שאלתו, אבל אין פה תועלת אישית.
לא התעלמת ממנו, לכן כיבדת אותו, ואת שאלתו, אבל אין פה תועלת אישית.
אנונימי
לתת לסבתא האשכנזית רצח ושיפוטית מאוד שלי לגור בבית שלנו במשך שנה וחצי.
ובקשר לשאלה הזאת זה שמישהו מרגיש סיפוק לא עושה את המעשה לאנוכי בכלל,
כיוון שכאשר המעשה נעשה אתה לא חושב על הסיפוק העתידי שלך אלא רק על הטוב של האחר, זה שמגיע סיפוק אחר כך זה לא קשור למעשה עצמו ולכן כול מעשה טוב באמת הוא מעשה ללא שום אנוכיות.
נסו פעם הבאה לא ללכת לפי הגיון של דמות מסדרה קומית מוצלחת, וגם הלכת על ההגיון של הדמות הטיפשית (בנינו גואי לא העיפרון הכי מחודד בקלמר)
ובקשר לשאלה הזאת זה שמישהו מרגיש סיפוק לא עושה את המעשה לאנוכי בכלל,
כיוון שכאשר המעשה נעשה אתה לא חושב על הסיפוק העתידי שלך אלא רק על הטוב של האחר, זה שמגיע סיפוק אחר כך זה לא קשור למעשה עצמו ולכן כול מעשה טוב באמת הוא מעשה ללא שום אנוכיות.
נסו פעם הבאה לא ללכת לפי הגיון של דמות מסדרה קומית מוצלחת, וגם הלכת על ההגיון של הדמות הטיפשית (בנינו גואי לא העיפרון הכי מחודד בקלמר)
אנונימי
שואל השאלה:
^ אוקיי קיבלתי.
^ אוקיי קיבלתי.
אבא הומופוב שילך לחתונה של הבן ההומו שלו דהה
אנונימי
זה קצת לא קשור אבל איזה פרק זה?
שואל השאלה:
^ עניתי כבר מקודם
עונה 5 פרק 4
^ עניתי כבר מקודם
עונה 5 פרק 4
בהרבה מקרים בחיים אתה נקלע לסיטואציה שבה אתה שונא את מה שאתה עושה אבל אתה ממשיך כי אתה יודע שזה הדבר הנכון לעשות
לחלץ מישהו - מצב שדורש מימך הרבה מאמץ ומסכן אותך, חייל שמסתער בקרב
כל אלו דוגמאות קיצוניות יחסית אבל קורות ביום יום ותאמין לי שהאנשים האלה לא חושבים על עצמם בזמן שהם עושים את זה
עוד דוגמאות יותר קשורות לחיי היום יום שלנו זה - כל פעולה שהמניעה שלה מגיע מאהבה , הרי כשאתה מכין אוכל לאישתך או מסדר בשבילה את הבית או קונה משהו מיוחד כל אלו דברים שאתה לא צריך בעצמך ושאולי אתה אפילו לא רוצה לעשות אבל אתה עושה את זה בשביל שלה יהיה טוב
לחלץ מישהו - מצב שדורש מימך הרבה מאמץ ומסכן אותך, חייל שמסתער בקרב
כל אלו דוגמאות קיצוניות יחסית אבל קורות ביום יום ותאמין לי שהאנשים האלה לא חושבים על עצמם בזמן שהם עושים את זה
עוד דוגמאות יותר קשורות לחיי היום יום שלנו זה - כל פעולה שהמניעה שלה מגיע מאהבה , הרי כשאתה מכין אוכל לאישתך או מסדר בשבילה את הבית או קונה משהו מיוחד כל אלו דברים שאתה לא צריך בעצמך ושאולי אתה אפילו לא רוצה לעשות אבל אתה עושה את זה בשביל שלה יהיה טוב
לחבק חברה שהיא עצובה כדי לגרום לה להרגיש יותר טוב
מעשה סיבה אין תועלת אישית
מעשה סיבה אין תועלת אישית
ג'ואי בעצם גאון בסתר
הוא די צודק
הוא די צודק
כפי שכתבו למעלה לא תמיד עושים מעשים טובים בשביל להרגיש טוב לפעמים זה כמו רפלקס נגיד אם נופל כיסא ואז מרגישים שעומד להיות אסון אז מיד מרימים אותו לא יודעת מה
זה לא נכון.. אתה עושה את זה כדי לעזור למישהו אחר, בדרך כלל כדי לגרום לו להרגיש טוב יותר. אתה מרגיש טוב אחרי שאצה עוזר למישהו אחר, אז אתה לא בהכרח עושה את זה כדי להרגיש טוב עם עצמך.
אין דבר כזה נקודה.
הכל נעשה מאינטרס אישי ותועלתני, לכל דבר טוב שאתה עושה אתה בעיקרון עושה טוב עם עצמך גם.
אבל זה לא דבר רע, להיפך זה טוב שגם אתה מקבל תועלת מזה.
הכל נעשה מאינטרס אישי ותועלתני, לכל דבר טוב שאתה עושה אתה בעיקרון עושה טוב עם עצמך גם.
אבל זה לא דבר רע, להיפך זה טוב שגם אתה מקבל תועלת מזה.
אנונימית
באמת שלא מוצאת מעשה כזה...בהתחלה חשבתי על לקיים מצוות וכזה...אבל זה דוגמא ממש ממש אנוכית....
אתה עושה משהו כדי שמישהו אחר ירגיש טוב וזאת המטרה העיקרית ולכן מבחינה הגדרתית זה לא נקרא אנוכיות
הוא צודק. למדתי על זה בפסיכולוגיה. זה נקרא אלטרואיזם
שום מעשה הוא לא מעשה ללא מניעה גם אם זה כדי להרגיש טוב עם עצמך. זה מניע .
שום מעשה הוא לא מעשה ללא מניעה גם אם זה כדי להרגיש טוב עם עצמך. זה מניע .
להפליץ
מה עם אדם שהקריב את חייו ? מה המניע שלו? לשמור על מישהו אחר. איפה האנוכיות? כל הטענה שלך נפלה
אנונימי
זה די מטומטם
אָנוֹכִיּוּת זהו מצב בו האדם שם אך ורק את עצמו, צרכיו ומחשבותיו בראש מעייניו (זאת ההגדרה)
אם אתה עושה מעשה טוב כדי לשמח מישהו, אז 1 הוא הראשון בסדר העדיפויות 2 אתה לא חושב רק על עצמך 3 גם אם זה לא בשביל לשמח מישהו זה שאתה רוצה להרגיש טוב עם עצמך לא הופך אותך לאנוכי
אָנוֹכִיּוּת זהו מצב בו האדם שם אך ורק את עצמו, צרכיו ומחשבותיו בראש מעייניו (זאת ההגדרה)
אם אתה עושה מעשה טוב כדי לשמח מישהו, אז 1 הוא הראשון בסדר העדיפויות 2 אתה לא חושב רק על עצמך 3 גם אם זה לא בשביל לשמח מישהו זה שאתה רוצה להרגיש טוב עם עצמך לא הופך אותך לאנוכי
להרים את הקקי של הכלב שלך כדי שאחרים לא ידרכו זה ממש לא אנוכי זה מגעיל וזה לא משמח לעשות את זה
להרים קקי זה בגלל החוק לא ממקום לא אנוכי....
כל דבר שאנחנו עושים זה מאנוכיות... אפילו שעוזרים למישהו זה בגלל שזה עושה לנו טוב....זה הטבע של האדם..אין מה לעשות
לא הבנתי עדיין איך העובדה שזה גורם לנו להרגיש טוב הופכת את המעשה לאנוכי
הרגשה טובה= רגש אישי טוב
לענות על שאלות בסטיפס
m m
מה עם אדם שהקריב את חייו למען מישהו אחר? איפה האנוכיות?
מה עם אדם שהקריב את חייו למען מישהו אחר? איפה האנוכיות?
אנונימי
אנונימי....יש משו במה שאתה אומר....לא חשבתי על זה
כל הטענה שכולם אנוכיים נועדה להצדיק אנוכיות
יש אנשים ומעשים לא אנוכיים
יש אנשים ומעשים לא אנוכיים
אנונימי
m m
אוקי.. מה ב'רגש אישי טוב' הופך את זה לאנוכי?
אוקי.. מה ב'רגש אישי טוב' הופך את זה לאנוכי?
אפשר שאלה? איך עשית 7 תיוגים? זה אמור להיות בהגבלה עד 5 תיוגים לא??
אנוכי זה שאתה עושה משו רק בשביל עצמך....
ולכן כל הרגשה טובה שגרמת לעצמך כתוצאה ממעשה שעשית למישו אחר היא אנוכית.....
ולכן כל הרגשה טובה שגרמת לעצמך כתוצאה ממעשה שעשית למישו אחר היא אנוכית.....
כן אבל זה הקטע
שזה לא *רק* בשביל עצמך
זה *גם* בשביל עצמך
ובגלל זה זה לא אנוכי
שזה לא *רק* בשביל עצמך
זה *גם* בשביל עצמך
ובגלל זה זה לא אנוכי
זאת סדרה קומית, לא צריך לקחת כל משפט שאומרים שם ברצינות