144 תשובות
וואי אני כל כך מזדהה איתך.
אמ זה שזה אצלך לא אומר שזה אצל כולם
שואל השאלה:
טוב שזה לא אצל כולם^
טוב שזה לא אצל כולם^
אנונימית
זה ככה רק אצלך
בבית רגיל זה ממש לא ככה
פשוט אל תעשי את זה!!
ובטח לא אחרי מה שהוא אמר
אל תסכימו לנקות עד שהמצב ישתנה
בבית רגיל זה ממש לא ככה
פשוט אל תעשי את זה!!
ובטח לא אחרי מה שהוא אמר
אל תסכימו לנקות עד שהמצב ישתנה
אני לא מאמינה שאת מסכימה לחיות ככה אני במקומך הייתי יושבת ולא עושה כלום. שילמדו לנקות את התחת של עצמם
שואל השאלה:
באמת שאני רוצה פשוט לא לעשות את זה אבל אם אני לא אעשה אף אחד לא יעשה ואז בסופו של דבר יגידו לי לעשות אז..
באמת שאני רוצה פשוט לא לעשות את זה אבל אם אני לא אעשה אף אחד לא יעשה ואז בסופו של דבר יגידו לי לעשות אז..
אנונימית
זה כנראה החינוך שהם קיבלו, מה שהם למדו מהסביבה.
אצלנו כולם לוקחים חלק בדברים כאלה, האמת שאח שלי לרוב מפנה צלחות ומסדר את הבית, אני כמעט ולא עושה כלום.
פעם הבאה פשוט תסרבי, שכל אחד יפנה את הצלחת שלו
את לא חייבת לשרת אותם, שילמדו מהי עצמאות וידעו להסתדר בעצמם.
לא משנה כמה לוחצים עלייך אל תכנעי, תעמדי על שלך
מגיע לך יותר מזה.
אצלנו כולם לוקחים חלק בדברים כאלה, האמת שאח שלי לרוב מפנה צלחות ומסדר את הבית, אני כמעט ולא עושה כלום.
פעם הבאה פשוט תסרבי, שכל אחד יפנה את הצלחת שלו
את לא חייבת לשרת אותם, שילמדו מהי עצמאות וידעו להסתדר בעצמם.
לא משנה כמה לוחצים עלייך אל תכנעי, תעמדי על שלך
מגיע לך יותר מזה.
שואל השאלה:
אנונימי
למה אתה חושב שאנחנו אלא שצריכות לעבוד בשבילכם??
אנונימי
למה אתה חושב שאנחנו אלא שצריכות לעבוד בשבילכם??
אנונימית
כי אתן יותר טובות בלסדר ולנקות
אנונימי
שואל השאלה:
אז מה אם אנחנו יותר טובות בזה? אז צריך להפוך אותנו למלצריות ושיפחות?
אז מה אם אנחנו יותר טובות בזה? אז צריך להפוך אותנו למלצריות ושיפחות?
אנונימית
שואל השאלה:
לא יקרה כלום אם גם בנים "ילמדו" לסדר ולעשות דברים בבית
לא יקרה כלום אם גם בנים "ילמדו" לסדר ולעשות דברים בבית
אנונימית
אני מבין את הנקודה שלך, אבל כנראה שגדלת במשפחה לא משהו, את יכולה לנסות לשנות את הדעה של ההורים שלך או למרוד בהם
תדברי עם אמא שלך או אבא שלך בנוגע לזה שידברו עם אחים שלך .
את לא חייבת לעשות כלום .
את לא חייבת לעשות כלום .
זה לא ה"טבע" של גברים, זאת סתם הכללה.
ולמה רק מבנים מבקשים לעזור עם הקניות לסחוב דברים כבדים ולתקן דברים בבית
אנונימי
כי הגברים טובים בכוח והבנות במטבח אין מה לעשות זה הטבע של העולם
אנונימי
ואיי כל כך מזדהה איתך
אין מה לעשות, כל אחת והתפקיד שלה וכל אחד והתפקיד שלו.
קחי תבאסה בסבבה ותעשי את זה באהבה.
קחי תבאסה בסבבה ותעשי את זה באהבה.
נראלך שאני לא עושה קניות? ^^^^
אנונימית
אמלה בול צריך לשים לזה סוף
^אני כל הזמן מנקה את הבית ולרוב אני עוזרת בקניות ומרימה את השקיות הכי כבדות ואח שלי כמעט ולא עושה כלום.
אנונימית
שואל השאלה:
אני באמת לא מבינה.. מה הבעיה של בנים לעזור בעבודות של הבית? (אלא שלא עוזרים)
אני באמת לא מבינה.. מה הבעיה של בנים לעזור בעבודות של הבית? (אלא שלא עוזרים)
אנונימית
זה שזה אצלך ככה לא אומר שזה ככה אצל כולם לא צריך להכליל בבית שלי אני זה ששוטף את הבית ומסדר בשישי ואחותי מסדרת/ישנה
ניסית לדבר עם ההורים שלך?
ברגע שהוא אומר לך ככה א עוזבת פשןט את השולין ושינקו אחרי עצמם ץואת בככלי תנקי אחרי עצמך
אנונימי
שואל השאלה:
אמרתי להורים שלי והם דיברו עם אחים שלי אבל זה כמו לדבר לאוויר
אמרתי להורים שלי והם דיברו עם אחים שלי אבל זה כמו לדבר לאוויר
אנונימית
אז פשוט תפני את האוכל שלך מהשולחן ותגידי להם שיפנו את השאר.
אנונימי מרוב שאתה מפחד ויודע כמה שהדעה שלך רדודה אתה מגיב את זה מאנונימי לול
שואל השאלה:
ברור שניסתי את זה. אמרתי להם ואני ממשיכה להגיד להם אבל לא אכפת להם. מבחינתם בנות הם שפחות שצריכות לשרת בנים. אוף אני שונאת שהם מתייחסים אליי ככה.
ברור שניסתי את זה. אמרתי להם ואני ממשיכה להגיד להם אבל לא אכפת להם. מבחינתם בנות הם שפחות שצריכות לשרת בנים. אוף אני שונאת שהם מתייחסים אליי ככה.
אנונימית
זה לא אומר שזה ככה אצל כולם...ולא צריך להכריח, יש בנות שככה ויש בנים שככה.
אצלי בבית קורה בדיוק אותו הדבר רק הפוך
אז שלא יהיה להם אכפת.
פשוט אל תעשי את זה
פשוט אל תעשי את זה
וואיי איזה אנשים מגעילים בתגובות
אין הבדל בין גברים לנשים, כל אחד צריך לעשות מעצמו בדיוק כמו השני.
ותלמדו לכבד.
שמעי אני רק יכולה לאמר לך דבר אחד תאמרי להם בפרצוף את כל מה שאת מרגישה באותו רגע מצידי שיבכו אין להם זכות להתנהג בצורה כזאת.
אין הבדל בין גברים לנשים, כל אחד צריך לעשות מעצמו בדיוק כמו השני.
ותלמדו לכבד.
שמעי אני רק יכולה לאמר לך דבר אחד תאמרי להם בפרצוף את כל מה שאת מרגישה באותו רגע מצידי שיבכו אין להם זכות להתנהג בצורה כזאת.
שואל השאלה:
אז זה לא עוזר שאני אומרת, כבר ניסתי. ואם כבר מדברים אז אח שלי בדיוק בא ואומר לי תעזבי כבר את הטלפון ותלכי לעשות את הכלים. אז אמרתי לו שלא יתנהג אליי ככה והוא אומר לי, "כמו שאמרתי היום, את בת ואם אנחנו אוכלים את זאת שצריכה לסדר".
מה אתם אומרים?
אז זה לא עוזר שאני אומרת, כבר ניסתי. ואם כבר מדברים אז אח שלי בדיוק בא ואומר לי תעזבי כבר את הטלפון ותלכי לעשות את הכלים. אז אמרתי לו שלא יתנהג אליי ככה והוא אומר לי, "כמו שאמרתי היום, את בת ואם אנחנו אוכלים את זאת שצריכה לסדר".
מה אתם אומרים?
אנונימית
תגידי לו שילך לחפש ושאת לא משרתת שלו ^
^^ תכלס הוא צודק כי מי שמרים דברים כבדים בסופו של דבר
זה הבנים ולא הבנות
ומי ששומר עלייך זה הוא ולא אף אחד אחר
אז לא יקרה כלום אם תנקי אחריהם
ככה זה גם אצלנו רק שאצלנו הבנות יודעות מה הן צריכות לעשות
ולא בוכות
זה הבנים ולא הבנות
ומי ששומר עלייך זה הוא ולא אף אחד אחר
אז לא יקרה כלום אם תנקי אחריהם
ככה זה גם אצלנו רק שאצלנו הבנות יודעות מה הן צריכות לעשות
ולא בוכות
אנונימי
שואל השאלה:
תכלס אם הוא לא היה מתנהג אליי כמו עבד שלו, לא הייתי מתעצבנת. אבל זה שרני עושה את זה והוא נהנה להציק לי ולתת לי פקודות זה מעצבן
תכלס אם הוא לא היה מתנהג אליי כמו עבד שלו, לא הייתי מתעצבנת. אבל זה שרני עושה את זה והוא נהנה להציק לי ולתת לי פקודות זה מעצבן
אנונימית
כשאין בנים בבית שלי כי זה רק אני אמא שלי והכלבה שלי
סליחה אבל ההורים שלך לא יודעים לחנך ולא יודעים שעברנו את התקופה הזאת שנשים משרתות את הגברים.
לדעתי מעכשיו תנקי רק אחרייך, אל תעשי כלום, תסרבי לסדר אחריהם. נראה איך הם יסתדרו לחיות בטינופת שלהם.
לדעתי מעכשיו תנקי רק אחרייך, אל תעשי כלום, תסרבי לסדר אחריהם. נראה איך הם יסתדרו לחיות בטינופת שלהם.
אז פשוט תתעלמי ממנו או תלכי לחדר אחר ואל תקשיבי לו
מה זה קשור אנונימי
הם יכולים לעזור ואני לגמרי מסכימה איתך
לדעתי כל אחד צריך לעזור במשהו ואת לא אמורה לנקות אחריהם
כמו שכולם אמרו כאן תעמדי על שלך אל תוותרי
הם יכולים לעזור ואני לגמרי מסכימה איתך
לדעתי כל אחד צריך לעזור במשהו ואת לא אמורה לנקות אחריהם
כמו שכולם אמרו כאן תעמדי על שלך אל תוותרי
^^^^^^^אנונימי יקר, זה שאתה מחונך על דעות דפוקות לחלוטין לא אומר שזה לגיטימי.
אח שלי עוזר מצויין בבית והוא מסדר ביחד איתי את השולחן, זה לא שאלה בכלל ואני לא צריכה לבקש ממנו.
אח שלי עוזר מצויין בבית והוא מסדר ביחד איתי את השולחן, זה לא שאלה בכלל ואני לא צריכה לבקש ממנו.
שואל השאלה:
אני לא רוצה שהפיתרון לבעיה יהיה ללכת לחדר ולהתעלם, אני רוצה שהפיתרון יהיה זה שהוא ילמד לכבד נשים ולא לחשוב שהן חייבות לו משהו
אני לא רוצה שהפיתרון לבעיה יהיה ללכת לחדר ולהתעלם, אני רוצה שהפיתרון יהיה זה שהוא ילמד לכבד נשים ולא לחשוב שהן חייבות לו משהו
אנונימית
אני מסכים איתך מאוד. אני גם כזה.
בגלל זה עכשיו כשנשרתי מהלימודים אני פנוי ללמוד דברים באמת חשובים. אחד הדברים שאני כן לומד זה ניהול משק בית ( מהאינטרנט ) לא משהו מסודר וזה חשוב כפי שאת יכולה להבין
בגלל זה עכשיו כשנשרתי מהלימודים אני פנוי ללמוד דברים באמת חשובים. אחד הדברים שאני כן לומד זה ניהול משק בית ( מהאינטרנט ) לא משהו מסודר וזה חשוב כפי שאת יכולה להבין
תאיימי עליהם עם שדחן סיכות אחותי
..או מחבת
בחירה שלך (:
..או מחבת
בחירה שלך (:
אנונימית
תקשיבי לא נראלי שהוא ילמד אם תגידי לו כי מראש הוא רואה אותך כנחותה ממנו, הוא לא יקשיב לדעות שלך.
צריך לחנך אותם.
השובייניזם הזה ככ מעצבן.
השובייניזם הזה ככ מעצבן.
גם אצלי הבנות עושות הכל אבל הבנים לא מתנהגים ככה מגעיל
שואל השאלה:
אח שלי גם חושב שאני זאת שלא מחונכת.. הוא בטוח שהוא מחונך מעולה. הוא אומר לי שאני חצופה שאני ככה מדברת אליו ומבקשת כבוד ומבקשת שהוא יפסיק
אח שלי גם חושב שאני זאת שלא מחונכת.. הוא בטוח שהוא מחונך מעולה. הוא אומר לי שאני חצופה שאני ככה מדברת אליו ומבקשת כבוד ומבקשת שהוא יפסיק
אנונימית
אח שלי גם ככה
לא עוזר בכלום בשום דבר שקשור לבית.
יודע מה סבבה אל תעזור אבל למה ללכלך? הוא הולך לאכול בסלון בלי לקחת צלחת!
הנעליים שלו עם בוץ בסלון אחרי ששטפתי את כל הרצפה.
למה לזלזל ככה? זה מעליב..
לא עוזר בכלום בשום דבר שקשור לבית.
יודע מה סבבה אל תעזור אבל למה ללכלך? הוא הולך לאכול בסלון בלי לקחת צלחת!
הנעליים שלו עם בוץ בסלון אחרי ששטפתי את כל הרצפה.
למה לזלזל ככה? זה מעליב..
פעם הבאה שזה קורה באותו רגע תעזבי את השולחן שהם ינקו
חוצפנים
חוצפנים
ואנונימי שרשם שבנים מרימים דברים כבדים, להרים דברים כבדים זה פעם במאה שנה ולנקות זה כל יום.
וגם אנחנו יכולות להרים דברים כבדים.
אמא שלי ביקשה מאח שלי להוריד את השולחן הישן למטה והוא כמובן לא עשה את זה ואני עשיתי את זה במקומו.
גררתי את השולחן למעלית והורדתי למטה למדרכה.
וגם אנחנו יכולות להרים דברים כבדים.
אמא שלי ביקשה מאח שלי להוריד את השולחן הישן למטה והוא כמובן לא עשה את זה ואני עשיתי את זה במקומו.
גררתי את השולחן למעלית והורדתי למטה למדרכה.
פשוט אל תעשי את זה
הוא אמר לך לעשות משהו? שיגיד
למי אכפת
הוא אמר לך לעשות משהו? שיגיד
למי אכפת
ניסית לדבר עם ההורים על זה?
ואם הוא יגיד לך לנקות או משהו אל תעשי את זה, תגידי "זה מפריע לך? תנקה אתה" תפני רק את רק את מה ששלך מהשולחן ואת שלהם לא.
היה לנו ככה בכיתה שהבנים לא עשו כלום עד שכולנו אמרנו להם שזאת חוצפה ויעזרו בסוף החלטנו שאנחנו מסדרות דברים על השולחן והם מנקים והם הקשיבו
ואם הוא יגיד לך לנקות או משהו אל תעשי את זה, תגידי "זה מפריע לך? תנקה אתה" תפני רק את רק את מה ששלך מהשולחן ואת שלהם לא.
היה לנו ככה בכיתה שהבנים לא עשו כלום עד שכולנו אמרנו להם שזאת חוצפה ויעזרו בסוף החלטנו שאנחנו מסדרות דברים על השולחן והם מנקים והם הקשיבו
אנונימית
תגידו מה יש לכם כל אלה שאמרו שזה תפקיד של בנות לנקות? מה בנים מפחדים שיקרה להם משהו אם הם לא יתעצלו לפנות צלחת?
אח שלך סתם עצלן, זה לא קשור לכבוד.
אח שלך סתם עצלן, זה לא קשור לכבוד.
אני לא מבינה למה את בכלל משתפת עם זה פעולה. אני בחיים לא הייתי מסכימה,אחותי תמיד הייתה עושה כביסה ואחרי שעזבה את הבית אמא שלי רצתה שאני אעבור לעשות כביסה ויש עוד אחים באמצע, אני פשוט הייתי הבת הכי גדולה אחריה. אני ממש לא הסכמתי לעשות את זה, ואמרתי לה שאני אהיה מוכנה רק אם הם יתנו את התורנות גם לאח שלי.
ואל תתנו תירוץ שבנות טובות בזה למה אני ממש גרועה בלקפל כביסה אפילו את שלי, בסוף הם ויתרו לי ואני לא עושה כביסה. אני ממש לא מוותרת על העקרונות שלי ולא רואה סיבה למה שתעשי את זה ותתני להם הצדקה. אני אף פעם לא ירדתי מרמתו של אף בן. גם כשלמדתי מקצועות שנחשבו "גבריים" יותר כמו תכנות מתמטיקה ופיזיקה בסוף זה היה לרוב בנים שבאו לבקש עזרה ממני ולא להפך, את קובעת כמה את שווה ולא אחרים, אני מאמינה שלא צריך לדבר על דברים כמו ערך או שווי של בן אדם, בן אדם צריך להראות את זה ולא לדבר על זה.
ואל תתנו תירוץ שבנות טובות בזה למה אני ממש גרועה בלקפל כביסה אפילו את שלי, בסוף הם ויתרו לי ואני לא עושה כביסה. אני ממש לא מוותרת על העקרונות שלי ולא רואה סיבה למה שתעשי את זה ותתני להם הצדקה. אני אף פעם לא ירדתי מרמתו של אף בן. גם כשלמדתי מקצועות שנחשבו "גבריים" יותר כמו תכנות מתמטיקה ופיזיקה בסוף זה היה לרוב בנים שבאו לבקש עזרה ממני ולא להפך, את קובעת כמה את שווה ולא אחרים, אני מאמינה שלא צריך לדבר על דברים כמו ערך או שווי של בן אדם, בן אדם צריך להראות את זה ולא לדבר על זה.
אנונימית
אני ממליץ לך לדבר איתם בגילוי לב ולהסביר להם שזה מפריע לך, אולי תחלקו איזו חבילת אפרופו או שתיים, מה שיפיג את המתח. כאילו, מי לא אוהב אפרופו? זה חטיף כל כך נחמד שתמיד יהיה שם בשבילך. הוא לא חסר ביטחון כמו החטיף הגרוע של הפופקורן שכולם שוכחים איך קוראים לו ואוכלים רק בטיולים שנתיים וגם זה מהזה ששכח לקנות. בניגוד מוחלט לבחור עם הגומי שהוא מגניב וכולם אוהבים אותו.
בקיצור, הודעה זאת לא מסוקרת על ידי אסם, אבל אם הם רוצים לתת לי כסף בעבור פרסום אשמח.
בקיצור, הודעה זאת לא מסוקרת על ידי אסם, אבל אם הם רוצים לתת לי כסף בעבור פרסום אשמח.
שואל השאלה:
תאמת שזה כן קשור לכבוד. אח שלי ממש לא עצלן.הוא סתם חושב שנשים הן שפחות
תאמת שזה כן קשור לכבוד. אח שלי ממש לא עצלן.הוא סתם חושב שנשים הן שפחות
אנונימית
אני תמיד עוזר..
שואל השאלה:
^שוב אני לא מדברת על אלא שעוזרים, אני מדברת כל אלא שיושבים ומסתכלים בזמן שבנות עושות הכל
^שוב אני לא מדברת על אלא שעוזרים, אני מדברת כל אלא שיושבים ומסתכלים בזמן שבנות עושות הכל
אנונימית
בול בול גם אני ככה ואני אפנה ואעזור לאמא שלי בכיף אבל למה ההתנשאות וההוראות האלה
אנונימית
גם אם הוא חושב ככה זה לא פוגע לו בכבוד להרים את הצלחת שלו
באמת תדברי איתם ותגידי להם את זה
ואל תוותרי בקלות
באמת תדברי איתם ותגידי להם את זה
ואל תוותרי בקלות
שכחת לציין שגם גברים יודעים לבשל,לנקות,לגנוח,ולחנך את הנשים שלא יצעקו שלא ירימו יד או שיתקלחו אם את מעוניינת בתמיכה יש את הקו החם או 105.
סלחי לי אני באמת רוצה להבין. מי את בכלל שתגידי דבר כזה? שכל הבנים לא עושים כלום מלשבת כל היום בבית?
אם בן היה כותב משהו כזה על בת וואי וואי כמה היו יוצאים עליו. מקווה שאת חוזרת בך
אם בן היה כותב משהו כזה על בת וואי וואי כמה היו יוצאים עליו. מקווה שאת חוזרת בך
אנונימי
שואל השאלה:
לא. אני לא חוזרת בי ממש לא. למה שאני אתנצל על זה שבנים מתנהגים ככה לבנות. אנונימי אולי אתה כן עוזר, שוב אני לא מדברת על כל הבנים רק על אלא שלא עוזרים. אני גם לא אומרת שכל הבנות עוזרות בבית אבל הרוב המוחלט כן. כאילו עובדה שיש פה בנות שאומרות שגם אליהן מדברים ככה.
לא. אני לא חוזרת בי ממש לא. למה שאני אתנצל על זה שבנים מתנהגים ככה לבנות. אנונימי אולי אתה כן עוזר, שוב אני לא מדברת על כל הבנים רק על אלא שלא עוזרים. אני גם לא אומרת שכל הבנות עוזרות בבית אבל הרוב המוחלט כן. כאילו עובדה שיש פה בנות שאומרות שגם אליהן מדברים ככה.
אנונימית
שואל השאלה:
וחוץ מזה מזה מי אני בכלל? כאילו מה הדעה שלי לא נחשבת? אם אני חווה התנהגות מגעילה אני לא יכולה לדבר על זה?
וחוץ מזה מזה מי אני בכלל? כאילו מה הדעה שלי לא נחשבת? אם אני חווה התנהגות מגעילה אני לא יכולה לדבר על זה?
אנונימית
פשוט אל תעשי כלום שילמדו להעריך ולעזור בעצמם
צודקת בכל מילה
זה כל כך נכון בארוחות שישי שאנחנו הולכים לסבתא שלי כל הבנות מפנות הבנים יושבים בסלון ולא עושים כלום ופעם אחת הלכתי לשבת ופיניתי רק את הצלחת שלי ואז ישר אמרו לי למה את לא מפנה ואף אחד מהבנים אפילו לא מרים את הצלחת שלו ואני צריכה להרים את שלהם ואת כל השולחן שאלתי את אמא שלי והיא עשתה כאילו היא לא מבינה זה מחרפן אותי
אנונימית
שואל השאלה:
ברור שזה צריך להיות באופן שיוויוני. אני לא מבקשת עכשיו לשבת בחיבוק ידיים ולראות את אחים שלי עושים את הכל בבית, אבל לפחות שידעו להעריך ולהתנהג יפה.
ברור שזה צריך להיות באופן שיוויוני. אני לא מבקשת עכשיו לשבת בחיבוק ידיים ולראות את אחים שלי עושים את הכל בבית, אבל לפחות שידעו להעריך ולהתנהג יפה.
אנונימית
חחח אצלי בדיןק הפוך, אני עושה הכל בבית ושתי האחיות שלי לא עוזרות בכלום ועוד באות בתלונות אליי
שואל השאלה:
פעם שהלכנו לסבתא שלי בשבת סיימנו לאכול ואמא שלי שטפה את הכלים אחרי שפינתי את השולחן. כשסיימתי לפנות הלכתי לסלון וישבתי ואמא שלי פתאום לא הרגישה טוב. ולא שמתי לב שהיא ככה ופתאום אח שלי בא ואומר לי, תגידי מה את לא רואה שלאמא קשה לשטוף כלים? תכבדי את אמא ובמקום לשבת תלכי לשטוף במקומה. התעצבנתי ואמרתי לו, אם אתה כל כך היית מכבד את אמא היית קם ושטף כלים. אז הוא אמר לי- אבל למה את פה? בשביל לשטוף כלים.
פעם שהלכנו לסבתא שלי בשבת סיימנו לאכול ואמא שלי שטפה את הכלים אחרי שפינתי את השולחן. כשסיימתי לפנות הלכתי לסלון וישבתי ואמא שלי פתאום לא הרגישה טוב. ולא שמתי לב שהיא ככה ופתאום אח שלי בא ואומר לי, תגידי מה את לא רואה שלאמא קשה לשטוף כלים? תכבדי את אמא ובמקום לשבת תלכי לשטוף במקומה. התעצבנתי ואמרתי לו, אם אתה כל כך היית מכבד את אמא היית קם ושטף כלים. אז הוא אמר לי- אבל למה את פה? בשביל לשטוף כלים.
אנונימית
כי אתם מזרחים.
בחיים לא שמעתי סיפורים כאלו אצל אשכנזים.
אצל מזרחים זו כאילו מסורת שאישה צריכה להיות עקרת בית.
בחיים לא שמעתי סיפורים כאלו אצל אשכנזים.
אצל מזרחים זו כאילו מסורת שאישה צריכה להיות עקרת בית.
אנונימית
שואל השאלה:
למה הוא נשמע לך כזה גבר?^^
למה הוא נשמע לך כזה גבר?^^
אנונימית
פתחתי את סטיפס מיד שפתחתי את הפלאפון, וזה השאלה הראשונה שראיתי
ולפני דקה סיימתי לשטוף כלים
אני מתת איזה צירוף מקרים
אהה ואגב בנים עושים הרבה
ולפני דקה סיימתי לשטוף כלים
אני מתת איזה צירוף מקרים
אהה ואגב בנים עושים הרבה
אנונימי
כן❤
מה את מבלבלת את המוח, אני כל היום בבית גם מנקה וגם מבשל וגם עושה קניות ועושה הכל , מה זה קשור בן או בת ???
גם בנים וגם בנות יכולים להיות עצלנים ולא לעשות כלום זה לא קשור למין זה קשור לבן אדם עצמו
זה שאח שלך מתנהג לא בסדר זה משהו אחר , אבל אל תכלילי ותגידי כאלה שטויות
גם בנים וגם בנות יכולים להיות עצלנים ולא לעשות כלום זה לא קשור למין זה קשור לבן אדם עצמו
זה שאח שלך מתנהג לא בסדר זה משהו אחר , אבל אל תכלילי ותגידי כאלה שטויות
אני שוטף כלים,מבשל,מנקה,תולה ומכבס ובנוסף לכל זה אחראי לבד בערך לכל דבר טכני או אלקטרוני שצריך תחזוק או תפעול.
אם הם לא עושים כלום זה לא בגלל שאת בת והם לא אלא בגלל שהם מתנהגים כמו עלוקות
אם הם לא עושים כלום זה לא בגלל שאת בת והם לא אלא בגלל שהם מתנהגים כמו עלוקות
לול אם אצלי בבית יעשו דבר כזה
r.i.p
מה את לא יכולה לפנות להורים שלך? ולמה את מצייתת? מה כבר יעשו לך ירביצו לך? יצעקו עלייך..?
r.i.p
מה את לא יכולה לפנות להורים שלך? ולמה את מצייתת? מה כבר יעשו לך ירביצו לך? יצעקו עלייך..?
זה בעיה שלך אל תכלילי
אני לא מאמינה שעדיין דברים כאלו עוד קורים. בן אח שלך?!
ככה את מרגישה כי את לא עוקבת אחריהם 24 7, וזו הכללה מגעילה
עריכה: אה לא ראיתי את ההערה שלו, עדיין די מכליל אבל תאמרי להורים על זה שיכריחו גם אותם
עריכה: אה לא ראיתי את ההערה שלו, עדיין די מכליל אבל תאמרי להורים על זה שיכריחו גם אותם
קודם כל תפסיקו לחשוב שהיא אומרת עליכם,היא מתוסכלת מהמצב שלה בבית ומיזה שהבנים בבית שלה לא עושים כלום.
אז די לחשוב שמדובר עליכם .
ובואו נעשה סקר וניראה בכל בית מי עושה יתר בנים או בנות ותיראו שבנות.
אז כל הכבוד שאתם עוזרים והלוואי זה היה ככה בכל הבתים וחבל שזה ממש ממש לא המצב.
ותקשיבי אני כל כך כל כך כל כך מזדהה איתך אני הייתי עושה הכל בבית והייתי מבקשת מאי שלי לעשות את הדבר הכי קטן והוא לא היה עושה ואז הייתי מתחילה מה זה להתעצבן והייתי מרגישה נורא.
קודם כל את לא הולכת להמשיך לקבל את ההתנהגות שלו.
ברגע שהוא ירצה משהו תגידי לו קודם כל תתנהג כמו שצריך אחרי תדבר .
אל תנקי לו את החדר,אל תעשי בכל הנוגע לו.
הוא צריך להבין שיש לו ידיים והוא יכול לנקות ולסדר ודי עם הבולשיט הזה שמתייחסים אליהם כמו נקבות שלא יכולות לעשות כלום,בחייאת.
תעשי טבלה שבה כל אחד אחראי על משהו בכל יום פעם אחת ניקוי הדפלק למחרת לזרוק את הזבל.
תראי שאלף את תרגישי פחות עומס ב דברים ישתנו בבית.
תציבי להם עובדה ותגידי מול ההורים שאם הם לא עושים כלום(הכוונה לאחים שלך) את לא מרימה פירור בבית הזה.
אני כותבת את זה טעונה כי אני באמת באמת מבינה אותך ואם את רוצה שלחי לי הודעה בפרטי.
אז די לחשוב שמדובר עליכם .
ובואו נעשה סקר וניראה בכל בית מי עושה יתר בנים או בנות ותיראו שבנות.
אז כל הכבוד שאתם עוזרים והלוואי זה היה ככה בכל הבתים וחבל שזה ממש ממש לא המצב.
ותקשיבי אני כל כך כל כך כל כך מזדהה איתך אני הייתי עושה הכל בבית והייתי מבקשת מאי שלי לעשות את הדבר הכי קטן והוא לא היה עושה ואז הייתי מתחילה מה זה להתעצבן והייתי מרגישה נורא.
קודם כל את לא הולכת להמשיך לקבל את ההתנהגות שלו.
ברגע שהוא ירצה משהו תגידי לו קודם כל תתנהג כמו שצריך אחרי תדבר .
אל תנקי לו את החדר,אל תעשי בכל הנוגע לו.
הוא צריך להבין שיש לו ידיים והוא יכול לנקות ולסדר ודי עם הבולשיט הזה שמתייחסים אליהם כמו נקבות שלא יכולות לעשות כלום,בחייאת.
תעשי טבלה שבה כל אחד אחראי על משהו בכל יום פעם אחת ניקוי הדפלק למחרת לזרוק את הזבל.
תראי שאלף את תרגישי פחות עומס ב דברים ישתנו בבית.
תציבי להם עובדה ותגידי מול ההורים שאם הם לא עושים כלום(הכוונה לאחים שלך) את לא מרימה פירור בבית הזה.
אני כותבת את זה טעונה כי אני באמת באמת מבינה אותך ואם את רוצה שלחי לי הודעה בפרטי.
וואי סתמו כבר היא לא הכלילה אף אחד היא כתבה באופן מפורש שהיא מדברת על אלה שכן מתנהגים ככה
ווף זה ממש ממש לא מפורש והיא פשוט כתבה בנים בלי קונטקסט בכותרת
בסדר אבל אחרי שקראת הבנת שאתם לא האישו פה
שואל השאלה:
^^מי שלא כלול בתוך הבנים שלא עושים כלום יודע
^^מי שלא כלול בתוך הבנים שלא עושים כלום יודע
אנונימית
גועל תעמידי אותם במקום ותגידי להם שזה לא תפקידך לנקות אחריהם!.
מזדהה ומבינה אותך.
אני הבכורה בבית ככה שהרבה דברים אני מחליטה, כשראיתי שזה המצב בבית ואחים שלי רק דורשים דברים מבלי שהם נותנים כלום בתמורה, הפסקתי לתת להם מה שבקשו.
הם הבינו שאם הם רוצים לקבל-הם צריכים לתת.
אני הבכורה בבית ככה שהרבה דברים אני מחליטה, כשראיתי שזה המצב בבית ואחים שלי רק דורשים דברים מבלי שהם נותנים כלום בתמורה, הפסקתי לתת להם מה שבקשו.
הם הבינו שאם הם רוצים לקבל-הם צריכים לתת.
יש פה איזה אנונימי מטומטם שבא לי להחטיף לו כאפה
אעלק ייעוד, והייעוד שלך בחיים הוא לא להתקיים יטעות גנטית
ולשאלתך: אל תתני להם להתייחס אליך כשפחה, תעמידי אותם בפנים, תצרחי עליהם, ותדברי עם ההורים שלך לגבי זה
אעלק ייעוד, והייעוד שלך בחיים הוא לא להתקיים יטעות גנטית
ולשאלתך: אל תתני להם להתייחס אליך כשפחה, תעמידי אותם בפנים, תצרחי עליהם, ותדברי עם ההורים שלך לגבי זה
^ אולי הוא טעות גנטית אבל אני אסון גנטי
בתור חרדי משכיל אני מודיע לכן שזה תפקידכן תרצו או לא תרצו מתחילת העולם כך היה אין מה לעשות גברים אמורים לשחק ולהינות ונשים לעבוד. תפסיקו להתבכיין כבר אתן נשים כפי שרשום בתנ"ך כשאלוקים ברא את האשה כעזר לנגדו של האדם.
אנונימי
שואל השאלה:
^אימלה איזה חצוף! מי אתה חושב שאתה שתגיד את זה??
^אימלה איזה חצוף! מי אתה חושב שאתה שתגיד את זה??
אנונימית
טוב טוב לך לישון על האף זה היעוד שלך בחיים
תמשיכו להתבכיין בטח אתם גם מצביעות לחולדאי רק כי הוא שם חצי נשים ברשימה שלו, מותר לתת לכן ביקורת לפמיניזמוות שלכן, אתן לא תשתלטו על הגברים ותגידו להם מה לעשות
אנונימי
בני כמה הם?
באמת מעצבן גם לי דופקים לפעמים לנקות ואח שלי לא צריך כי הוא בן
ביום שהבנים בבית שלי יצודו ממוטות ויגנו עליי מהשבט התוקף אני אכין להם אוכל ואנקה להם
עד אז לא תודה מסריחים חסרי תועלת
ביום שהבנים בבית שלי יצודו ממוטות ויגנו עליי מהשבט התוקף אני אכין להם אוכל ואנקה להם
עד אז לא תודה מסריחים חסרי תועלת
אנונימית
שואל השאלה:
אני בת 17 אח אחד בן 19 ואח אחד בן 21
אני בת 17 אח אחד בן 19 ואח אחד בן 21
אנונימית
בנים יש לכם תסביך אלוהות אם אתם חושבים שמגיע לכם שנשרת אותכם
חח על מה מה כבר עשיתם חוץ מלאונן ולהסריח?
חח על מה מה כבר עשיתם חוץ מלאונן ולהסריח?
אנונימית
זה בסדר בקרבי מנקים יותר צלחות בשבוע תורנויות ממה שתנקי כל החיים שלך
אנונימי אם אתה כבר מדבר על פירושים ולקחת דוגמא דווקא ממש טובה סחטיין!
רק שלא הבנת את המשמעות של המילים הללו.
עזר כנגדו מדובר על האישה שהיא תהיה לעזר לאדם שהיא תהיה כנגדו,שהיא לא תסכים על כל דבר שהוא אומר אלא תנתב אותו לדרך טובה ותדע להגיד לו מה נכון או לא נכון ואז על ידי זה שהיא נגדו ונגד זה לא כמו שאנחנו חושבים יש עוד פירוש נגד זה מול.
ושהיא תהיה מולו היא תהיה לעזר.
רק שלא הבנת את המשמעות של המילים הללו.
עזר כנגדו מדובר על האישה שהיא תהיה לעזר לאדם שהיא תהיה כנגדו,שהיא לא תסכים על כל דבר שהוא אומר אלא תנתב אותו לדרך טובה ותדע להגיד לו מה נכון או לא נכון ואז על ידי זה שהיא נגדו ונגד זה לא כמו שאנחנו חושבים יש עוד פירוש נגד זה מול.
ושהיא תהיה מולו היא תהיה לעזר.
אצלי זה הפוך
זה לא בסדר בכלל תנסי לדבר עם אחד ההורים זה ממש לא מצב לגיטימי
תלחמי בזה חחח גם אצלי היה ככה...
בדד מודע
למה כל הבנים בקרבי?
ועזוב את זה נגיד ו..
למה הוא ידע שהוא הולך לשטוף מלא צלחות שהוא שומר את כלל הכוחות שלו בשביל לשטוף צלחת בעוד מאתיים שנה.
בחייאת מה הבעיה להרים צלחת מסכנה,לזרוק זבל,לשטוף איזה כוס ולנקות אחריכם.
אתם יכולים פשוט נוח להגיד שלא.
למה כל הבנים בקרבי?
ועזוב את זה נגיד ו..
למה הוא ידע שהוא הולך לשטוף מלא צלחות שהוא שומר את כלל הכוחות שלו בשביל לשטוף צלחת בעוד מאתיים שנה.
בחייאת מה הבעיה להרים צלחת מסכנה,לזרוק זבל,לשטוף איזה כוס ולנקות אחריכם.
אתם יכולים פשוט נוח להגיד שלא.
לנוכח התגובות פה: את אישה! את רק צריכה לשבת בבית ולהאכיל את הילדים(וכרגע אין) . שיביאו מנקה עם הכסף שהם עובדים עליו.
אל תתפשרי בארנקים כאלה!:) את יכולה למצוא ארנקים יותר טובים.
אל תתפשרי בארנקים כאלה!:) את יכולה למצוא ארנקים יותר טובים.
השאלה הזאתי נתנה לי טריגר כל כך רציני...
אחותי יושבת בחדר שלה כל היום בזמן שאני ואח שלי עוזרים להורים שלנו....
אחותי יושבת בחדר שלה כל היום בזמן שאני ואח שלי עוזרים להורים שלנו....
אצלי זה ממש לא ככה אבל שחי מנקה מסדר תולה כביסה שוטף כלים אין לי אחים בנים אבל בימים שאני איתו הוא כמעט עודה הכל חוץ מלבשל כי הוא לא יודע עצוב שזה ככה אצלך אני במקומך זוכרת תצלחת על השולחן ולא מפנה יותר יש גבול סלחי לי שאני אומרת את זה אבל אח שלך דורש וואחד כאפה מי הוא בכלל ? עוד אומר לך לעשות את זה מהר באותה שנייה הייתי מכפכפת אותו חצוף
אחותי את סתם מכלילה
אני כמוך ואני גבר, האחיות שלי עושות לי את אותו חרא.
אז תעשי טובה ואל תכלילי למה אני גם ככה עצבני ורב איתן על אותם דברים
אז תעשי טובה ואל תכלילי למה אני גם ככה עצבני ורב איתן על אותם דברים
אנונימי
^מתה על זה שכולם כותבים "את סתם מכלילה" כשהיא אמרה שהיא בכלל מדברת על אחים שלה. גם למי אכפת?
אולי אצלכם זה לא ככה, אבל יש כאלה שאצלם זה המצב והוא לא אמור להיות כזה.
כולם צריכים לעזור ולסדר בבית.
אולי אצלכם זה לא ככה, אבל יש כאלה שאצלם זה המצב והוא לא אמור להיות כזה.
כולם צריכים לעזור ולסדר בבית.
כי להיות בן זה מתנה, מטרת האישה היא לשרת
אנונימי
ממש באסה שזה ככה אצלך..
אצלנו יש תורניות של כלים למשל גם אבא שלי עושה כלים הרבה מאוד פעמים
ונגיד בשבתות או ראש השנה שזה יומיים ויש מלא ארוחות אז כל פעם מישהו אחר מגיש אוכל או מפנה גם בנים וגם בנות, וגם אצל דודים שלי בחגים אז בנבי דודים שלי מפנים ולא רק הבנות, בעלה של דודה שלי שוטף כלים וכו'
פשוט תגידי לאמא שלך שזה לא חייב להיות ככה
תבהירי לאחים שלך שאת לא מורידה להם יותר כלים, אף אחד לא ימשוך אותך בכוח פשוט אל תורידי!
תורידי את שלך ותלכי והם יהיו חייבים מתישהו לעשות את זה וגם אם הם ילכו וזה יישאר על השולחן אל תעשי את זה את! גם אם זה יישאר ככה יומיים.
ותגידי לאמא שלך שגם לא תפנה.
אצלנו יש תורניות של כלים למשל גם אבא שלי עושה כלים הרבה מאוד פעמים
ונגיד בשבתות או ראש השנה שזה יומיים ויש מלא ארוחות אז כל פעם מישהו אחר מגיש אוכל או מפנה גם בנים וגם בנות, וגם אצל דודים שלי בחגים אז בנבי דודים שלי מפנים ולא רק הבנות, בעלה של דודה שלי שוטף כלים וכו'
פשוט תגידי לאמא שלך שזה לא חייב להיות ככה
תבהירי לאחים שלך שאת לא מורידה להם יותר כלים, אף אחד לא ימשוך אותך בכוח פשוט אל תורידי!
תורידי את שלך ותלכי והם יהיו חייבים מתישהו לעשות את זה וגם אם הם ילכו וזה יישאר על השולחן אל תעשי את זה את! גם אם זה יישאר ככה יומיים.
ותגידי לאמא שלך שגם לא תפנה.
אנונימית
שואל השאלה:
כל האנונימים שאומרים שבנות צריכות לשרת בנים, אתם דפוקים.
כל האנונימים שאומרים שבנות צריכות לשרת בנים, אתם דפוקים.
אנונימית
וואו בול מה שקןרה אצלי
זה רק אחים? או שיש גם שיטוף פעולה מההורים?
חחח אהבתי אנונימית עם הממותות
שואל השאלה:
אני דיברתי עם ההורים שלי אבל כשהם מדברים עם האחים שלי הם פשוט מתעלמים. אחים שלי פשוט לא מקשיבים..
אני דיברתי עם ההורים שלי אבל כשהם מדברים עם האחים שלי הם פשוט מתעלמים. אחים שלי פשוט לא מקשיבים..
אנונימית
פשוט מאוד, אל תעשי. אומרים לך לעשות? תגידי לא. ההורים שלך לצידך לפי מה שאמרת ולאחיש שלך אין עלייך באמת סמכות.
אז תעשי כמוהם, תהיי עצלנית
אל תתיחסי לכל האנונימיות האלה זה סתם ספאם...
פשוט אל תעזרי יותר
זה הכל חינוך ודוגמא מהבית. מהאבא,ממי נראה לך לומדים אם האבא בבית שיח סעודי ככה יצאו גם הבנים
לא ^ יש אנשים שיוצאים מגעילים, בדיוק כמו שיש אנשים שנולדים עם מחלות נפשיות ואונסים ורק טיפה אשמה של "היי הייתם הורים לא מי יודע מה" אפשר להפיל על ההורים, שגם זה בדרך כלל לא
אוקי אז עם ההורים לא עוזרים כל כך אז פשוט אל תעשי! זה פשוט
אנונימית
לא נורא תתמודדו
חברים זה לא צחוק יש פה אנשים שנתקעו במאה ה18 צריך לעזור להם להשתחרר
לשאלתך, שימי *** עליהם מי הם בכלל
לשאלתך, שימי *** עליהם מי הם בכלל
זה לא אצל כולם ככה, אבא שלי ואח שלי עצלנים בטירוף לא עושים כמעט כלום
אבל נגיד הבן זוג שלי עושה פי שתיים ממני ועוד בבית שלי אז לול
פשוט אל תפני להם כלום, תגידי להם שהם יפנו לעצמם וזהו
את לא משרתת, את לא שפחה
תאמרי להם תגידו תודה לאל יש לכם ידיים ורגליים, אתם לא נכים!!! אתם יכולים לקום, גם אם לא בא לכם לעזור לי לפחות לפחות תפנו לעצמכם את הכלים שטחנתם מהם
וזהו שיתמודדו
אם הם רוצים משרתת שישלמו כסף לפחות מה
אבל נגיד הבן זוג שלי עושה פי שתיים ממני ועוד בבית שלי אז לול
פשוט אל תפני להם כלום, תגידי להם שהם יפנו לעצמם וזהו
את לא משרתת, את לא שפחה
תאמרי להם תגידו תודה לאל יש לכם ידיים ורגליים, אתם לא נכים!!! אתם יכולים לקום, גם אם לא בא לכם לעזור לי לפחות לפחות תפנו לעצמכם את הכלים שטחנתם מהם
וזהו שיתמודדו
אם הם רוצים משרתת שישלמו כסף לפחות מה
שואל השאלה:
עוד אנונימי שלא מבין כלום^
עוד אנונימי שלא מבין כלום^
אנונימית
שואל השאלה:
^^אתה מגעיל אותי..
^^אתה מגעיל אותי..
אנונימית
כל הגברים פה שאומרים שנשים למטבח אתם מאנונימי כי אתם מפחדים מאיתנו?
תחנכי אותם
גם אני חינכתי את אחי והוא עושה הכל בבית. את צריכה לגרום להם להבין שאתם שווים וכל אחד צריך לתרום את החלק שלו. הם לא מעלייך והם לא יותר טובים ממך
גם אני חינכתי את אחי והוא עושה הכל בבית. את צריכה לגרום להם להבין שאתם שווים וכל אחד צריך לתרום את החלק שלו. הם לא מעלייך והם לא יותר טובים ממך
זה קשור לחינוך לא לדת זה פשוט ככה ההורים שלך חינכו אם יש לך תלונות תביאי אותן אליהם
לבחור החרידי האפס מאופס, בטח אתה כל כך חשוך שאתה חושב שאנחנו גם חלשות וצנומות, אז בוא אספר לך כמה דברים, אני בחורה כן כן בחורה כושל^@ ואני מתאמנת אצל מאמן אישי שלמיטב ההיכרות שלו עם שאר המתאמנים אני החזקה גם מבין הגברים, דבר שני מבחינת ההשכלה לא מצאתי גבר אחד יותר אינטילגנט ממני ולא סתם קבלתי כזו הערצה על הידע שלי מגברים שיצאתי איתם, אני בחורה חזקה ותמיד הייתי אם פיזית ואם מנטלית, מבינה שקשה לך לקבל את זה כי כשאתה אדם שהוא אפס אתה מקטין אוכלוסיה שלמה כדי לטפל בחיסרון שלך, כמה חושך ואפלה יש בך, מאחלת לך שלא תדע אישה אחת בחייך.. כי לאף אחת לא מגיע יחס מזוויע שכזה, תתפקח אדוני פאקיניג 2021, תתנער מיימי הביניים, נשים כאן ובגדול אחושילינג, אולי כדאי שאעביר אותך שיעור ואעשה לך קצת בית ספר
מפריע לך להרגיש כך?
יופי.
אז תעשי עם זה משהו ואל תתלונני ותמשיכי לעשות שוב ושוב.
זה החיים שלך, את יכולה לקבוע מה תעשי בהם.
זה שהם בנים לא אומר שהם צריכים להיות ה"מלכים" של הבית, שינקו את החרא שהם משאירים אחריהם וזהו.
אל תסדרי, על תנקי. תמרדי ושימי ז*ן אם יערו לך על משהו.
אל תתני להם לגרום לך להרגיש כמו שפחה. הם לא יותר טובים מהם ולאף אחד לא אכפת מה יש להם בין הרגלים.
יופי.
אז תעשי עם זה משהו ואל תתלונני ותמשיכי לעשות שוב ושוב.
זה החיים שלך, את יכולה לקבוע מה תעשי בהם.
זה שהם בנים לא אומר שהם צריכים להיות ה"מלכים" של הבית, שינקו את החרא שהם משאירים אחריהם וזהו.
אל תסדרי, על תנקי. תמרדי ושימי ז*ן אם יערו לך על משהו.
אל תתני להם לגרום לך להרגיש כמו שפחה. הם לא יותר טובים מהם ולאף אחד לא אכפת מה יש להם בין הרגלים.
יש לך אח קקה אני מצטער להגיד לך
אל תכלילי,אני למשל בת ואח שלי הגדול בן והוא מבשל,מנקה,מסדר מפנה,שוטף כלים ובקיצור עושה הכל בבית כאילו כל מה שהילדים צריכים לעשות הוא עושה ומה שאמא שלי צריכה לעשות אבא שלי עושה אז זה לא אצל כולם ככה
כנל יש לי שתי אחים ואותו דבר
אני בטוח שהוא אמר את זה בצחוק ולא באמת מתכוון..
אני גם לפעמים אומר בצחוק לאחותי ככה אבל אני לא מתכוון לזה באמת ואני עוזר גם לפנות שולחן שבת או עוזר לשטוף כלים וכו...
אני גם לפעמים אומר בצחוק לאחותי ככה אבל אני לא מתכוון לזה באמת ואני עוזר גם לפנות שולחן שבת או עוזר לשטוף כלים וכו...
אנונימי
ולפעמים זה סתם להציק
אנונימי
וחוץ מזה זה נקודה רגישה אצלכם אז אני נתפס על זה וצוחק בצחוק...
אבל לא באמת מתכוון לכך..
אני בעד שהגבר יעזור בבית
אבל לא באמת מתכוון לכך..
אני בעד שהגבר יעזור בבית
אנונימי
אל תעשי את זה, אם הם שואלים למה תגידי כי ככה החלטתי ואם הם מתעקשים תסבירי שאת לא חייבת, אל תתני יד לשובניסטיות הזו! תסבירי להם
כי בנות הם משרתות של בנים
אנונימי
טוש סגול נשמע שאת מגזימה ו/או מזבלת שכל