12 תשובות
^
יש מקומות מותאמים לחרדים.
יש מקומות מותאמים לחרדים.
נצח יהודה למשל
תקשיבי, זה בין המקומות היחידים שקיימים *בגלל* שחרדים לא מתגייסים
ודרך אגב, החרדים לא מתגייסים.
בנצי יהודה יש כאלה שהם אפילו לא כיפה סרוגה
בנצי יהודה יש כאלה שהם אפילו לא כיפה סרוגה
כל מה שאומרים בחדשות נכון?
נכון, יש חרדים שמתגייסים. אבל לא הרבה.
אפילו במקומות שמיועדים לחרדים, יש כאלה שהם לא חרדים
נכון, יש חרדים שמתגייסים. אבל לא הרבה.
אפילו במקומות שמיועדים לחרדים, יש כאלה שהם לא חרדים
חלק מהחרדים כן מתגייסים.
למה שלא יתגייסו?
פשוט, הם לא צריכים. תתלוננו, אבל חרדים מקבלים אישור מיוחד של "תורתו אומנותו", השירות שלו בזה שהוא לומד תורה ומקבל פטור *חוקי*.
לא משתמטים.
למה נתנו להם פטור?
שאלה מעניינת.
א. כי הצבא לא מותאם לדרך החיים, ההלכות והחינוך החרדי.
יעלה הרבה כסף לעשות שיותאם להם.
ב. התורה היהודית הקימה את המדינה, אז יש לה מקום מיוחד, שווה ערך לשירות לאומי. זה מוכח דרך סמלי המדינה, ההמנון, ההיסטוריה, המיקום הגיאוגרפי, השפה והתרבות.
ג. החרדים חוסכים כסף למדינה. אתם לוקחים את זה עול, אבל כל חרדי שחותם חייב להיות בישיבה שמקבלת תמלוגים מאוד קטנים על זה, ולא כל ישיבה מקבלת. החרדי עצמו לא מקבל פנסיה, לא מלגה, לא מגורים, לא אוכל, לא סבסוד ומשכורת קבועה.
מצד שני, אסור לו לטוס לחו"ל, לעבוד או לצאת מהישיבה חוץ מזמנים מסויימים בשנה.
ויש עוד הרבה סיבות קטנות יותר.
למה שלא יתגייסו?
פשוט, הם לא צריכים. תתלוננו, אבל חרדים מקבלים אישור מיוחד של "תורתו אומנותו", השירות שלו בזה שהוא לומד תורה ומקבל פטור *חוקי*.
לא משתמטים.
למה נתנו להם פטור?
שאלה מעניינת.
א. כי הצבא לא מותאם לדרך החיים, ההלכות והחינוך החרדי.
יעלה הרבה כסף לעשות שיותאם להם.
ב. התורה היהודית הקימה את המדינה, אז יש לה מקום מיוחד, שווה ערך לשירות לאומי. זה מוכח דרך סמלי המדינה, ההמנון, ההיסטוריה, המיקום הגיאוגרפי, השפה והתרבות.
ג. החרדים חוסכים כסף למדינה. אתם לוקחים את זה עול, אבל כל חרדי שחותם חייב להיות בישיבה שמקבלת תמלוגים מאוד קטנים על זה, ולא כל ישיבה מקבלת. החרדי עצמו לא מקבל פנסיה, לא מלגה, לא מגורים, לא אוכל, לא סבסוד ומשכורת קבועה.
מצד שני, אסור לו לטוס לחו"ל, לעבוד או לצאת מהישיבה חוץ מזמנים מסויימים בשנה.
ויש עוד הרבה סיבות קטנות יותר.
יש כאלה שמתגייסים.
לא הרבה אבל יש.
הם מאמינים בזה שהם שומרים בתפילות ודברים כאלה.
הבעיה שאני לא חושבת שזה מכפר על כלום, כי אני למשל לא מאמינה באלוהים בכלל.
לדעתי זה לא תורם בכלום וסתם התחמקות.
לא הרבה אבל יש.
הם מאמינים בזה שהם שומרים בתפילות ודברים כאלה.
הבעיה שאני לא חושבת שזה מכפר על כלום, כי אני למשל לא מאמינה באלוהים בכלל.
לדעתי זה לא תורם בכלום וסתם התחמקות.
זה הכללה יש כאלה שכן מתגייסים. לא הרבה אבל יש
אנונימית
הם לומדים תורה וכך מגנים על עמ"י ועל החיילים שנמצאים בקרב-
הם חיילים רוחניים.
בנוסף בצבא יש כל כך הרבה מקום שהחרדים יכולים ליפול בו ולא להצליח להמשיך לדבוק בדת ולכן הם מעדיפים לא להיכנס לשם.
אלה שלא לומדים באמת וסתם קופצים על ההזדמנות ברור שחייבים ללכת לצבא ולהגן על עם ישראל!
הם חיילים רוחניים.
בנוסף בצבא יש כל כך הרבה מקום שהחרדים יכולים ליפול בו ולא להצליח להמשיך לדבוק בדת ולכן הם מעדיפים לא להיכנס לשם.
אלה שלא לומדים באמת וסתם קופצים על ההזדמנות ברור שחייבים ללכת לצבא ולהגן על עם ישראל!
יוהב שותה חלב
כמות החרדים המשתמטים קטן מאוד. הם מקבלים על זה פטור חוקי, אז טכנית יש יותר משתמטים חילונים.
"על מה אתם מסתכלים חצופים?"
זה בהחלט לגיטימי שלא יתגייסו. נתנו להם את האפשרות הזאת כדי שיוכלו לממש אותה כשהם בוחרים ללמוד, והסברתי כבר למה.
כמות החרדים המשתמטים קטן מאוד. הם מקבלים על זה פטור חוקי, אז טכנית יש יותר משתמטים חילונים.
"על מה אתם מסתכלים חצופים?"
זה בהחלט לגיטימי שלא יתגייסו. נתנו להם את האפשרות הזאת כדי שיוכלו לממש אותה כשהם בוחרים ללמוד, והסברתי כבר למה.
זה לא הבעיה של לשרת את המדינה אלא הבעיה של ללכת לצבא חילוני ולהיות כל הזמן בסביבה של חילונים ונשים וזה משפיע אין מה לומר ויש גם את העינין של ביטול תורה שאי אפשר להיות בישיבה או בכולל בזמן הזה של השירות
לא כולם לא מתגייסים
נכון, יש יותר משתמטים חרדים, אבל עדיין יש חרדים שמתגייסים
נכון, יש יותר משתמטים חרדים, אבל עדיין יש חרדים שמתגייסים
באותו הנושא: