38 תשובות
כי מזה הם חיים
אבל לחרידים יש הרבה אשמה בנושא
וגם הם מקבלים על זה הרבה צפיות
וגם הם מקבלים על זה הרבה צפיות
מתי שהם יפסיקו להיות אשמים בדברים מסויימים. החרדים הם לא טלית שכולה תכלת.
זה ידוע שהתקשורת אוהבת להרחיב הכל ולהגזים אבל זה גם לא סתם.
זה ידוע שהתקשורת אוהבת להרחיב הכל ולהגזים אבל זה גם לא סתם.
^^ החרדים מהווים 30% מהתחלואה ורק עליהם מדברים אז מה עם ה70% שנשארו?
למה לא מדברים עליהם אף פעם?
למה לא מדברים עליהם אף פעם?
הם מחפשים רייטינג
מוח אצה במה הם אשמים? אשמח לפירוט
אנונימית
שואל השאלה:
למה שאר הארץ הם טלית שכולה תכלת?? ^
שיבואו ויפתחו על שאר הארץ הם יגלו שגם הם לא פחות אשמים!
למה שאר הארץ הם טלית שכולה תכלת?? ^
שיבואו ויפתחו על שאר הארץ הם יגלו שגם הם לא פחות אשמים!
אני כן חושבת שזה מיותר לדבר על זה ככ הרבה בחדשות אבל החרדים מתקהלים ומתעלמים מהעובדה שיש סגר
אנונימית
שואל השאלה:
בדיוק כמו השאר שעושים מסיבות וחוגגים כאילו אין כלום^
בדיוק כמו השאר שעושים מסיבות וחוגגים כאילו אין כלום^
כשמשיח בן דוד יבוא בעז"ה
בקרוב ממש.. :)
בקרוב ממש.. :)
צודק פשוט אין להם עכשיו כוח להכין חדשות נורמליות אז הם יושבים ואומרים היי יש חרדים ואין להם דרך לדעת את זה אז נרד ונשמיץ אותם
הם אשמים בזה שהם לא סגרו את בתי הספר
גם המוסלמים והחילונים שמפרים הנחיות חופשי אשמים אז למה הם שקופים אצל התקשורת? בשביל להראות שרק ציבור אחד כאן אשם
מסכים איתך לגמרי
החרדים הם בהחלט לא בסדר, אבל על שאר המגזרים אומרים משהו בתקשורת? לא
החרדים הם בהחלט לא בסדר, אבל על שאר המגזרים אומרים משהו בתקשורת? לא
בנתיים התפקיד שלך להרבות אהבה, ככפרה על השנאה המיותרת הזאת.
כל אחד מעמ"י הוא נשמה טהורה!!
בניין האומה באהבת חינם בעז"ה
בהצלחה נשמה טובה!!!
כל אחד מעמ"י הוא נשמה טהורה!!
בניין האומה באהבת חינם בעז"ה
בהצלחה נשמה טובה!!!
בתקופה הזאת היו פעמים שהחרדים שמו פס.
אין מה לעשות..
הם פותחים את הישיבות למרות שבתי הספר שלנו סגורים כי הם שמים פס.
למה להם מגיע השכלה ולי לא?
ברור שהתקשורת מגזימה
אבל ברגע שהם יוצאים לישיבות ואולפנות וחתונות ומשפחות מרובות ילדים וכל אחד מדביק את הכיתה שלו הם דופקים את כולנו!
אין מה לעשות..
הם פותחים את הישיבות למרות שבתי הספר שלנו סגורים כי הם שמים פס.
למה להם מגיע השכלה ולי לא?
ברור שהתקשורת מגזימה
אבל ברגע שהם יוצאים לישיבות ואולפנות וחתונות ומשפחות מרובות ילדים וכל אחד מדביק את הכיתה שלו הם דופקים את כולנו!
אנונימית
מוח אצה ולמה את חושבת שהם לא סגרו?
חוץ מהחסידים כולם סגרו!
חוץ מהחסידים כולם סגרו!
אנונימית
^ היו כמה פעמים שהבתי ספר שלהם היו פתוחים ושלנו סגורים
ושתיים הבנתי שהם הולכים לפי הרב שאומר להם אפ לפתוח או לסגור
והבנתי שהם הולכים שוב לפתוח
למה החסידים לא סוגרים אגב? יש לך הסבר?
ושתיים הבנתי שהם הולכים לפי הרב שאומר להם אפ לפתוח או לסגור
והבנתי שהם הולכים שוב לפתוח
למה החסידים לא סוגרים אגב? יש לך הסבר?
אנונימית
אז אני יגיד לך מה
אני לומדת בסמינר חרדי והם ביקשו אישור מיוחד ממשרד הבריאות שאישר להם לפתוח שבוע לפני סוף הסגר השני(בזמנו)
לא הולכים רק לפי הרב הולכים גם לפי המשרד הממונה מעל(לפחות ברב הבתי ספר)
אני לומדת בסמינר חרדי והם ביקשו אישור מיוחד ממשרד הבריאות שאישר להם לפתוח שבוע לפני סוף הסגר השני(בזמנו)
לא הולכים רק לפי הרב הולכים גם לפי המשרד הממונה מעל(לפחות ברב הבתי ספר)
אנונימית
והחסידים לא סוגרים כי לא אכפת להם
זה לא אומר שכל החרדים ככה ושזה בסדר להכליל...
זה לא אומר שכל החרדים ככה ושזה בסדר להכליל...
אנונימית
אף אחד לא שונא אותם
פשוט הם מקור הפצה גדול של הקורונה והם גם לא שומרים על ההנחיות ואם הם כן היו שומרים כנראה לא היינו עכשיו בסגר, ועוד בזמן שכולם כולל הם אמורים להיות בסגר הם הולכים לישיבות, חתונות, בתי ספר ומתקהלים בלי סוף. הקורונה לא תיגמר אף פעם בקצב הזה
עריכה: על מה המינוס? אתם יודעים שאני צודקת
פשוט הם מקור הפצה גדול של הקורונה והם גם לא שומרים על ההנחיות ואם הם כן היו שומרים כנראה לא היינו עכשיו בסגר, ועוד בזמן שכולם כולל הם אמורים להיות בסגר הם הולכים לישיבות, חתונות, בתי ספר ומתקהלים בלי סוף. הקורונה לא תיגמר אף פעם בקצב הזה
עריכה: על מה המינוס? אתם יודעים שאני צודקת
אם את היית שומרת כנראה לא היינו בסגר
אנונימית
^ אז שימי לב מה קורה מעדיפים את החרדים למה שהתקשורת לא תעשה רעש אם בעצם אומרים שלחרדים מגיעה השכלה ולחילונים לא
אנונימית
ממש לא
הבית ספר שלי חשוב לו לימודים וציונים ובלה בלה בלה בגרויות וכל השיט הזה אז הם קיבלו החרגה כי אנחנו לומדים בקו קולי ואי אפשר ללמוד ממנו והיינו בפיגור מטורף בחומר
והנה עובדה עכשיו שיש סגר חזק עם הרבה חולים הם אפילו לא מבקשים את ההחרגה הזאת.
הבית ספר שלי חשוב לו לימודים וציונים ובלה בלה בלה בגרויות וכל השיט הזה אז הם קיבלו החרגה כי אנחנו לומדים בקו קולי ואי אפשר ללמוד ממנו והיינו בפיגור מטורף בחומר
והנה עובדה עכשיו שיש סגר חזק עם הרבה חולים הם אפילו לא מבקשים את ההחרגה הזאת.
אנונימית
גם לביהס שלי חשוב ציונים ^ גם אנחנו בפיגור גם לי יש בגרויות
אנונימית
שואל השאלה:
את מבינה אבל שזה שונה ללמוד בשיחת ועידה מאשר ללמוד בזום כן?^
מי שלומד בזום עוד יש קצת התקדמות
את מבינה אבל שזה שונה ללמוד בשיחת ועידה מאשר ללמוד בזום כן?^
מי שלומד בזום עוד יש קצת התקדמות
קסנופוביה, כסף, שנאת דת, כסף, פרסום ורייטינג.
החרדים רק רבע מהחולים, והם מקום ראשון בארץ בחיסונים.
החרדים רק רבע מהחולים, והם מקום ראשון בארץ בחיסונים.
בואי תשווי את הזום שלך לקו הקולי
מאחלת לך שלא תתנסי ושלא תנסי ללמוד ככה
מאחלת לך שלא תתנסי ושלא תנסי ללמוד ככה
אנונימית
מאשימים אותם כי זה קל ונוח והם לא מסתירים את זה
הם אומרים בעצמם אלו שמתראיינים בחדשות חלק מהם לפחות
כן אנחנו לא נקשיב להנחיות וכו
אז קל להפיל הכל עליהם זה מה שהתקשורת עושה
הם אומרים בעצמם אלו שמתראיינים בחדשות חלק מהם לפחות
כן אנחנו לא נקשיב להנחיות וכו
אז קל להפיל הכל עליהם זה מה שהתקשורת עושה
אנונימית
תעברו לזום ^
אנונימית
הלוואי!
אי אפשר...
ותאמיני לי שאם משרד החינוך אישר למידה אז יש לו סיבות מספיק טובות לאשר
אי אפשר...
ותאמיני לי שאם משרד החינוך אישר למידה אז יש לו סיבות מספיק טובות לאשר
אנונימית
בגדול - אף פעם, אבל עוון הרבים תלוי בם, אני לא מרחם עליהם
"חלול השם ידוע שהוא חמור מכל עברות שבתורה עד שאמרו רבותינו ז''ל (יומא פו, א) שאינו מתכפר אלא עם תשובה ויסורין ויום הכפורים ויום המות. אי לזאת יחרד האיש וילפת ויזהר וישמר מכל שהוא חלול השם, והדבר הקשה שחלול השם הוא הכל לפי מה שהוא אדם, ולפי מה שמחזיקין אותו העולם, אם גורם שידברו עליו תועה הוי חלול השם, עד שאמרו (שם) כגון אנא אי מסגינא ארבע אמות בלא תורה ובלא תפלין מחמת אנס והעולם אין יודעים וחושבין שהוא מחמת עצלות הוי חלול השם. צא ולמד חמר שבם. על זה ידוו כל הדוים, כי מי הוא זה נקי. אוי לנו מיום הדין. אבל כל אדם אינו חיב אלא כשעורו, ואשר בכחו לעשות יעשה וישמר ויזהר עד מקום שידו מגעת, וישתדל בכל עז להשמר מן הכעור ומן הדומה לו, ושלא ימצאו מקום לדבר עליו. ובפרט בענין הממון צריכה רבה שלא יהא הכסף נחשב בעיניו למאומה במקום דאכא למיחש אחת מני אלף לחלול השם, או לחשש גזל, או שום נדנוד אסור יתגבר וישליך כספו וזהבו, שמוטב שימות ברעב ולא יהא רשע לפני המקום שעה אחת. וכל שכן שדורשי ה' לא יחסרו כל טוב (תהלים לד יא):"
"ובפרט בדורות הללו צריך זהירות גדולה ושמירה יתרה, כי הן בעוון רבו המתפרצים שנפשם שוקקה לדבר תועה על התלמידי חכמי ועל יראי השם וחושבי שמו, ואפלו אם יהיו כל דרכיו משפט כמלאך ה' צבאות לא יבוא ולא יהיה שיכשל בדבר קטן בין באנס בין בשוגג, או שיחשדוהו במה שאין בו, או שישמעו עליו שום שמועה רעה לא יחתרו לדעת אמתותן של דברים היכי הוה עבדא ותכף פוערין פיהם לבלי חק ויהיו מלעיגים במלאכי אלקים. ואפלו על הקטנים המתחילין ללמד אם יעשו מלי דינקותא תכף נושאים התורה על פיהם ואומרים, ראו בן שלומד גמרא או חזו גברא שהוא תלמיד חכם, או חזו גברא שמחזיקין אותו לחסיד או לירא שמים כך וכך מעשיו, ואין מכריע לכף זכות רק פותחים כלם לחובה. אוי להם ולנפשם כי גמלו רעה והם יטלו חלק בראש בעוון חלול השם. וכמה רעות עושים, שמדברים לשון הרע ושגורמים חלול השם, ושמונעים את הרבים מלכנס בדרך חכמה וחסידות, כי ירא מחרפת נבל:"
"חלול השם ידוע שהוא חמור מכל עברות שבתורה עד שאמרו רבותינו ז''ל (יומא פו, א) שאינו מתכפר אלא עם תשובה ויסורין ויום הכפורים ויום המות. אי לזאת יחרד האיש וילפת ויזהר וישמר מכל שהוא חלול השם, והדבר הקשה שחלול השם הוא הכל לפי מה שהוא אדם, ולפי מה שמחזיקין אותו העולם, אם גורם שידברו עליו תועה הוי חלול השם, עד שאמרו (שם) כגון אנא אי מסגינא ארבע אמות בלא תורה ובלא תפלין מחמת אנס והעולם אין יודעים וחושבין שהוא מחמת עצלות הוי חלול השם. צא ולמד חמר שבם. על זה ידוו כל הדוים, כי מי הוא זה נקי. אוי לנו מיום הדין. אבל כל אדם אינו חיב אלא כשעורו, ואשר בכחו לעשות יעשה וישמר ויזהר עד מקום שידו מגעת, וישתדל בכל עז להשמר מן הכעור ומן הדומה לו, ושלא ימצאו מקום לדבר עליו. ובפרט בענין הממון צריכה רבה שלא יהא הכסף נחשב בעיניו למאומה במקום דאכא למיחש אחת מני אלף לחלול השם, או לחשש גזל, או שום נדנוד אסור יתגבר וישליך כספו וזהבו, שמוטב שימות ברעב ולא יהא רשע לפני המקום שעה אחת. וכל שכן שדורשי ה' לא יחסרו כל טוב (תהלים לד יא):"
"ובפרט בדורות הללו צריך זהירות גדולה ושמירה יתרה, כי הן בעוון רבו המתפרצים שנפשם שוקקה לדבר תועה על התלמידי חכמי ועל יראי השם וחושבי שמו, ואפלו אם יהיו כל דרכיו משפט כמלאך ה' צבאות לא יבוא ולא יהיה שיכשל בדבר קטן בין באנס בין בשוגג, או שיחשדוהו במה שאין בו, או שישמעו עליו שום שמועה רעה לא יחתרו לדעת אמתותן של דברים היכי הוה עבדא ותכף פוערין פיהם לבלי חק ויהיו מלעיגים במלאכי אלקים. ואפלו על הקטנים המתחילין ללמד אם יעשו מלי דינקותא תכף נושאים התורה על פיהם ואומרים, ראו בן שלומד גמרא או חזו גברא שהוא תלמיד חכם, או חזו גברא שמחזיקין אותו לחסיד או לירא שמים כך וכך מעשיו, ואין מכריע לכף זכות רק פותחים כלם לחובה. אוי להם ולנפשם כי גמלו רעה והם יטלו חלק בראש בעוון חלול השם. וכמה רעות עושים, שמדברים לשון הרע ושגורמים חלול השם, ושמונעים את הרבים מלכנס בדרך חכמה וחסידות, כי ירא מחרפת נבל:"
ניקח לדוגמא את זה שאתמול זרקו אבנים בסגולה ובמאה שערים על אוטובוס אגד, ובעקבות כך אגד החליטה להסיט את מסלול הנסיעה של האוטובוסים המשכונות האלה.. לפני יומיים עשו את אותה כתבה באזור אחר בארץ שלא מתגוררים בה חרדים ולא האשימו את האוכלוסיה החילונית בזריקות אבנים. ושכחנו את זה שכשהקימו את התחנות של הרכבת הקלה במזרח ירושלים. הערבים שברו אותם מידי יום. לא ראינו את הרכבת הקלה נמנעת מלהיכנס לאזורים האלה..
הישיבות שלהם פתוחות, הם מקיימים טקסים וחתונות, מקיימים לימודים כרגיל. וכאשר באים שוטרים לפזר התקהלויות שלהם, החרדים זורקים עליהם אבנים ומשאירים שוטרים פצועים ומאושפזים בבתי חולים.
ברור שגם חלק מהחילוניים והערבים לא שומרים, אבל זה לא מתקרב לחלק של החברה החרדית ולא צריך להעלים עין.
הדבר המרגיז הוא, שבעוד שרוב ישראל יושבת בסגר ותלמידים לומדים בזום קרוב לשנה ומתמוטטים, רוב החרדים עושים מה שהם רוצים
ברור שגם חלק מהחילוניים והערבים לא שומרים, אבל זה לא מתקרב לחלק של החברה החרדית ולא צריך להעלים עין.
הדבר המרגיז הוא, שבעוד שרוב ישראל יושבת בסגר ותלמידים לומדים בזום קרוב לשנה ומתמוטטים, רוב החרדים עושים מה שהם רוצים
אנונימית
ברור, 99 אחוזים מהחרדים שומרים ובגלל זה התחלואה אצלם היא הכי גבוהה בארץ!! חחח מאוד מצחיק
אנונימית
החרדים בדיוק כמוכם שומרים תפנימו!
אם הקהילה החילונית והערבית היתה שומרת גם החרדים
אבל ברגע שהתחילו לזלזל בהנחיות אז בכל הארץ זילזלו והנה היום אנחנו בסגר
בלי קשר שזה בגלל שביבי משחק בנו אבל כן, בגדול זה הסיפור
אם הקהילה החילונית והערבית היתה שומרת גם החרדים
אבל ברגע שהתחילו לזלזל בהנחיות אז בכל הארץ זילזלו והנה היום אנחנו בסגר
בלי קשר שזה בגלל שביבי משחק בנו אבל כן, בגדול זה הסיפור
אנונימית
לחרדים בניגוד לחילונים יש הרבה ילדים והם גרים בבתים קטנים.. מספיק אחד שנדבק וכולם חולים.. זה בלתי נמנע.. רוב הציבור החרדי נשמר מאוד! רוב הישיבות סגורות והישיבות שכן פתוחות, יש להם מתכונת מסודרת שהמדינה התירה.. אני אגלה לך סוד יש הרבה אוניברסיטאות ומעונות שפתוחים בסגר פשוט הם לא יוצאים כל הסגר מהפנימיה.
אל תכלילו ותבינו שיש להם בעיה קשה, שלא קל לפתור אותה.. שנים על גבי שנים מנסים לפתור הרבה בעיות בחברה אבל זה לא בא ברגע.. הקורונה הציפה הרבה בעיות קשות שמוכחשות במדינה בכל המגזרים
אל תכלילו ותבינו שיש להם בעיה קשה, שלא קל לפתור אותה.. שנים על גבי שנים מנסים לפתור הרבה בעיות בחברה אבל זה לא בא ברגע.. הקורונה הציפה הרבה בעיות קשות שמוכחשות במדינה בכל המגזרים
אנונימית לבני דודים שלי החרדים הבתי ספר סגורים כבר הרבה זמן ונפתחו מדי פעם כמו שלנו נפתח
הם לא לומדים בזום.. הבנות בכלל לא לומדות כי אין איך ללמד אותן
לבן דוד לי שולחים מדי פעם מישיבה דפים באימל לאבא שלו ועושים חברותות עם חברים בטלפון אבל הוא סיפר שזה לא ממש עובד..
הם תקועים באותו מצב כמוך ויותר גרוע די להתלונן בבקשה ולחפש כל הזמן להאשים את האחר, זה לא עובד ככה.
ולשאלה- כנראה שאף פעם לא ועצוב.
הם לא לומדים בזום.. הבנות בכלל לא לומדות כי אין איך ללמד אותן
לבן דוד לי שולחים מדי פעם מישיבה דפים באימל לאבא שלו ועושים חברותות עם חברים בטלפון אבל הוא סיפר שזה לא ממש עובד..
הם תקועים באותו מצב כמוך ויותר גרוע די להתלונן בבקשה ולחפש כל הזמן להאשים את האחר, זה לא עובד ככה.
ולשאלה- כנראה שאף פעם לא ועצוב.
אנונימית
באותו הנושא: