3 תשובות
לא.
כן
כן.
הזכות לקניין אומרת בין היתר שלאזרח יש את הזכות להשתמש בנכס והזכות ליהנות מפירותיו (רווחים, הכנסה). כשהמדינה גובה מיסים היא בעצם גוזלת חלק מההכנסה של האזרח וכך פוגעת בזכות זו.
הזכות לקניין אומרת בין היתר שלאזרח יש את הזכות להשתמש בנכס והזכות ליהנות מפירותיו (רווחים, הכנסה). כשהמדינה גובה מיסים היא בעצם גוזלת חלק מההכנסה של האזרח וכך פוגעת בזכות זו.
באותו הנושא: