5 תשובות
אהבה מכל סוג שהיא, מה שעולה לך לראש בעיקר, דעות שלך את יכולה להוסיף לכתיבה אבל לא דרסטי כזה בקטנה, על טבעי, ויכוחים בין חברות מסויימות, תרבויות שונות, יש מלא דברים לא חסר..
את יכולה לכתוב על חרם, דיכאון, על חיים של מישהו
על אהבה כלשהי
כאילו לכתוב על מישהו שעבר הרבה מאוד בחיים אבל הגיע לאנשהו אפילו לכתוב על עצמך
זה יכול להיות ממש מעניין
על אהבה כלשהי
כאילו לכתוב על מישהו שעבר הרבה מאוד בחיים אבל הגיע לאנשהו אפילו לכתוב על עצמך
זה יכול להיות ממש מעניין
לכתוב מהלב
לכתוב על דברים שיעניינו את הקוראים ולא יהיו יכולים לעזוב את הספר לשניה
לכתוב על נושאים שאת מבינה בהם
ליצור דמויות שיתנו השראה שהקוראים יהיו יכולים להתחבר אליהן ואפילו להתאהב!!
לכתוב על דברים שיעניינו את הקוראים ולא יהיו יכולים לעזוב את הספר לשניה
לכתוב על נושאים שאת מבינה בהם
ליצור דמויות שיתנו השראה שהקוראים יהיו יכולים להתחבר אליהן ואפילו להתאהב!!
יואו אמאלה אני הולכת לכתוב לך נאןם שלם
אוקיי אני אתחיל...
1. אני ממליצה לך לקרוא את עיתון עיניים בנושא "איך", הכתבה לטיפים של שוהם סמיט. זה יעזור לך, עכשיו בואי נתחיל מזה שאני לא מסכימה עם מה שהרוב כתבו לפניי.
אני אמשיך ותביני למה.
2. אם את רוצה להיות סופרת מפורסמת, ולא להנות מהכתיבה עצמה, אני ממליצה לך לחפש תחום אחר.
את צריכה לכתוב רק מהנאה, ושהסיפור יתאים *לך*. שיהיה בטעם *שלך*. את צריכה לכתוב כי את רוצה לכתוב לכיף, לא לכתוב כדי להוציא את הספר לאור. קחי למשל את רולינג, היא הייתה במעמד הכי נמוך כלכלית שאפשר להיות, היא התחילה לכתוב... לא כדי להוציא ספר, אלא כדי להנאה עצמית. הנקודה שלי היא שמכתיבה לא מתפרנסים כל כך, ולכן אם תכתבי להנאתך ההתלהבות שלך בסיפור תורגש יותר וזה יתאים יותר להוצאה לאור. אם תתכנני מראש את ההוצאה, את תהיי במצב רוח רציני וביקורתי מדי.
אני אומרת מניסיון אישי... חשוב להנות ממה שאת עושה ולא רק לחשוב על הכסף.
3. תקראי הרבה ספרים, עיתונים וכ'ו. ככה תביני איך כותבים. תקראי הארי פוטר, את תביני מעוחה כיצד הוא שונה מספרים אחרים. לי אישית יש שני פנקסים שאני כותבת בהם דברים על ספרים, מילים, מחשבות וכו. ככה מתרגלים כתיבה. תצאי החוצה ותחפשי השראות. יהיה לך כיף.
4. אל "תחפרי" יותר מדי. מכירה שאנשים "חופרים" לך בווצאפ? אז זה.
לדוגמה, קמתי בבוקר. סידרתי את המיטה, צחצחתי שיניים, אכלתי תירס עם ציפוי קרמל מעל, גרבתי גרביים, סירקתי שיער, נפלתי. כאבה לי הבדרך, חבשתי אותה.......
משעמם, נכון? אבל יחד עם זאת...
5. אל תמעיטי בהסברים. את מכירה גם שאנשים מעמיטים בפירוט? מה שנקרא, "לייבש".
למשל, הלכתי לבית ספר, חזרתי הבייתה, שיחקתי במונופול והלכתי לישון. ומה היה בחזרה הבייתה? עם מי שיחקתי מונופול? היום הזה נשמע כאילו הוא היה דקה אחת ונגמר.
6. תכתבי על דבר שמעולם לא כתבו. כמו רולינג, היא המציאה את הפנטזיה. גאוני, לא? ככה כולם ירצו לקרוא! לכתוב על כלבים, חתולים, עכברים... כולם יכולים. מה שנקרא, אל תכתבי "סיפור סינדרלה". יחד עם זאת...
7. אל תחשבי ממה הקוראים יתעניינו לפני שאת מתעניינת. אחרת לא תהני מהתהליך כתיבה.
8. אל תעשי דמויות טובות ורעות. תכניסי בטוב גם רע, וברע גם טוב. למשל, הארי פוטר... הוא בן אדם טוב סהכ, אבל יש בו חסרונות.
מקווה שעזרתי! בהצלחה אהובה❤
1. אני ממליצה לך לקרוא את עיתון עיניים בנושא "איך", הכתבה לטיפים של שוהם סמיט. זה יעזור לך, עכשיו בואי נתחיל מזה שאני לא מסכימה עם מה שהרוב כתבו לפניי.
אני אמשיך ותביני למה.
2. אם את רוצה להיות סופרת מפורסמת, ולא להנות מהכתיבה עצמה, אני ממליצה לך לחפש תחום אחר.
את צריכה לכתוב רק מהנאה, ושהסיפור יתאים *לך*. שיהיה בטעם *שלך*. את צריכה לכתוב כי את רוצה לכתוב לכיף, לא לכתוב כדי להוציא את הספר לאור. קחי למשל את רולינג, היא הייתה במעמד הכי נמוך כלכלית שאפשר להיות, היא התחילה לכתוב... לא כדי להוציא ספר, אלא כדי להנאה עצמית. הנקודה שלי היא שמכתיבה לא מתפרנסים כל כך, ולכן אם תכתבי להנאתך ההתלהבות שלך בסיפור תורגש יותר וזה יתאים יותר להוצאה לאור. אם תתכנני מראש את ההוצאה, את תהיי במצב רוח רציני וביקורתי מדי.
אני אומרת מניסיון אישי... חשוב להנות ממה שאת עושה ולא רק לחשוב על הכסף.
3. תקראי הרבה ספרים, עיתונים וכ'ו. ככה תביני איך כותבים. תקראי הארי פוטר, את תביני מעוחה כיצד הוא שונה מספרים אחרים. לי אישית יש שני פנקסים שאני כותבת בהם דברים על ספרים, מילים, מחשבות וכו. ככה מתרגלים כתיבה. תצאי החוצה ותחפשי השראות. יהיה לך כיף.
4. אל "תחפרי" יותר מדי. מכירה שאנשים "חופרים" לך בווצאפ? אז זה.
לדוגמה, קמתי בבוקר. סידרתי את המיטה, צחצחתי שיניים, אכלתי תירס עם ציפוי קרמל מעל, גרבתי גרביים, סירקתי שיער, נפלתי. כאבה לי הבדרך, חבשתי אותה.......
משעמם, נכון? אבל יחד עם זאת...
5. אל תמעיטי בהסברים. את מכירה גם שאנשים מעמיטים בפירוט? מה שנקרא, "לייבש".
למשל, הלכתי לבית ספר, חזרתי הבייתה, שיחקתי במונופול והלכתי לישון. ומה היה בחזרה הבייתה? עם מי שיחקתי מונופול? היום הזה נשמע כאילו הוא היה דקה אחת ונגמר.
6. תכתבי על דבר שמעולם לא כתבו. כמו רולינג, היא המציאה את הפנטזיה. גאוני, לא? ככה כולם ירצו לקרוא! לכתוב על כלבים, חתולים, עכברים... כולם יכולים. מה שנקרא, אל תכתבי "סיפור סינדרלה". יחד עם זאת...
7. אל תחשבי ממה הקוראים יתעניינו לפני שאת מתעניינת. אחרת לא תהני מהתהליך כתיבה.
8. אל תעשי דמויות טובות ורעות. תכניסי בטוב גם רע, וברע גם טוב. למשל, הארי פוטר... הוא בן אדם טוב סהכ, אבל יש בו חסרונות.
מקווה שעזרתי! בהצלחה אהובה❤
באותו הנושא: