19 תשובות
זה נקרא אגנוסטיציזם
את מוכנה שיעזרו לך עם הוכחות, ולחשוב עליהן?
האם הן מדברות אלייך?
האם הן מדברות אלייך?
שואל השאלה:
אני לא יודעת כלום על ההוכחות
ואני חושבת שזה ממש מגוחך שים נחצה לשניים על ידי מישהו בשמיים ושאם אני לא אוכל כשר ייקרה לי משהו
ושכל מה שרב אומר נכון...
ושבאמת קורה משהו אחרי שמתים ולא נרקבים באדמה ואוכלים אותך תולעים עד שלא נשאר כלום
אבל גם יכול להיות שאולי זה נשמע ממש מפגר ומומצא אבל זה נכון...
פעם אחת מישהו אמר לי שכל החלק עם אלוהים הומצא בימי קדם שלאנשים לא הייתה טכנולוגיה ולא ידעו הרבה סיבות לכל מיני דברים אז הם המציאו שיש מישהו בשמיים שיודע ויכול לעשות הכל וככה כל זה התחיל ועבר מדור לדור
ויכול להיות שזה נכון ויכול להיות שלא
אבל למרות כל מה שאמרתי עכשיו יש בי צד שמאמין וצד שלא מאמין
אני לא יודעת כלום על ההוכחות
ואני חושבת שזה ממש מגוחך שים נחצה לשניים על ידי מישהו בשמיים ושאם אני לא אוכל כשר ייקרה לי משהו
ושכל מה שרב אומר נכון...
ושבאמת קורה משהו אחרי שמתים ולא נרקבים באדמה ואוכלים אותך תולעים עד שלא נשאר כלום
אבל גם יכול להיות שאולי זה נשמע ממש מפגר ומומצא אבל זה נכון...
פעם אחת מישהו אמר לי שכל החלק עם אלוהים הומצא בימי קדם שלאנשים לא הייתה טכנולוגיה ולא ידעו הרבה סיבות לכל מיני דברים אז הם המציאו שיש מישהו בשמיים שיודע ויכול לעשות הכל וככה כל זה התחיל ועבר מדור לדור
ויכול להיות שזה נכון ויכול להיות שלא
אבל למרות כל מה שאמרתי עכשיו יש בי צד שמאמין וצד שלא מאמין
מה בעיה ששי אלוקים שהוא כל יכול? אם אלוקים ברא את העולם יש מאין - אז מה זה בשבילו קריעת ים? (סתם ככה: למה שכל העם ימציא לעצמו שזה מה שקרה להם מתי שכולם היו עדים לזה, ויספרו לבניהם "שקר" שמחייב אותן הרבה מצוות "מיותרות" ו"מסוכנות"?)
מה בעהי שאלו החוקים - שהוא קבע?
מה בעיה להבין שלא נבראנו בשביל העולם הזה (כי אחרת לא היו כל ךכ הרבה יסורים, במיוחד לדציקים)?
וגם רב יכול לטעות...
מה בעהי שאלו החוקים - שהוא קבע?
מה בעיה להבין שלא נבראנו בשביל העולם הזה (כי אחרת לא היו כל ךכ הרבה יסורים, במיוחד לדציקים)?
וגם רב יכול לטעות...
שואל השאלה:
אני לא יודעת כלום על כמעט על כל הדברים האלה ואני רק שמעתי מידע ואנשים אחרים
אין בעיה בכלום אני פשוט לא יודעת לאיזה צד אני משתייכת
אתאיסטים
או כאלה שמאמינים
אבא שלי חינך אותי כאתאיסטית אבל מצד שני אמא שלי גם אתאיסטית אבל רואה את זה באור שונה וממש טובה בתנך ואני לומדת מהחלק של אמא שלי המון על דת וגורם לי להתעניין
אני לא יודעת כלום על כמעט על כל הדברים האלה ואני רק שמעתי מידע ואנשים אחרים
אין בעיה בכלום אני פשוט לא יודעת לאיזה צד אני משתייכת
אתאיסטים
או כאלה שמאמינים
אבא שלי חינך אותי כאתאיסטית אבל מצד שני אמא שלי גם אתאיסטית אבל רואה את זה באור שונה וממש טובה בתנך ואני לומדת מהחלק של אמא שלי המון על דת וגורם לי להתעניין
בהצלחה במציאות האמת!:)
שואלת השאלה
לגבי קריעת ים סוף תקראי בקישור המצורף, מחקר של אוניברסיטת אוקספורד שמוכיח את האופציה שהסיפור אמיתי.
אם לא תאכלי כשר לא יקרה כלום בטווח הקרוב, הטענה שאם לא תאכלי כשר ירד עלייך ברק זה סתם איש קש אידיוטי של אתאיסטים.
כל מה שרב אומר בענייני הלכה חובה עלינו לקבל גם אם אנחנו בטוחים שהוא טועה אפילו מעיקרא (לדוגמא הרג כינה בשבת), אבל במחשבה ואמונה אין לנו כל חובה כזו אלא להפך, חובה לפתח חשיבה עצמאית וביקורתית כי אחרת (יש שסוברים) האמונה שלנו היא בבחינת מקח טעות.
לגבי השארות הנפש זה פשוט: אף אחד לא יכול לחוות את התחושות הסובייקטיביות שלך שלך חוץ ממך. אם ניקח לדוגמא את הסבל אז אמנם אפשר לראות ולמפה את העצבים במוח שלך ולראות שאת חווה סבל, אפשר לראות שאת צועקת, אבל את החוויה עצמה אף אחד לא יכול לחוות חוץ ממך. מכיוון שאת היחידה שיכולה לחוות את החוויה הסובייקטיבית למרות שכל המימד הפיזי שלך נתון לכל, זה מחייב שקיים הבדל בין המימד הפיזי שלך למימד הסובייקטיבי שלך (דוגמא לכך אפשר לראות בחדרה של מרי), בנוסף זה מעיד שהחוויה הסובייקטיבית שלך לא תלויה באופן מלא בחוויה הפיזית שלך (קווליה) ואם כך יש סבירות גבוהה מאוד שהחוויה הסובייקטיבית שלך תשאר גם לאחר סיום הגוף, אפשר לסכם זאת כך:
1.יש דברים שהם חוויות סובייקטיביות שלך בלבד ולא ניתנים למדידה פיזיולוגית (סבל, אושר וכו').
2.מכיוון שהחוויות האלו לא ניתנות למדידה פיזיולוגית זה מעיד על קיום נפרד שלהן מהחוויה הפיזית (נפרד אך תלוי לדעתי).
3.אם החוויות האלו קיימות באופן נפרד סביר מאוד שהן ימשיכו גם לאחר המוות (להלן הנפש).
לכן: קיימת השארות הנפש לאחר המוות
בנוגע לאלים ולכך שלא ידעו להסביר בדיוק מה קרה אי שם זה נכון רק לאלים שהם פרסונפיקציות של הטבע (וגם זה לא בדיוק), האל היהודי והפילוסופי הוא לא כזה.
לגבי קריעת ים סוף תקראי בקישור המצורף, מחקר של אוניברסיטת אוקספורד שמוכיח את האופציה שהסיפור אמיתי.
אם לא תאכלי כשר לא יקרה כלום בטווח הקרוב, הטענה שאם לא תאכלי כשר ירד עלייך ברק זה סתם איש קש אידיוטי של אתאיסטים.
כל מה שרב אומר בענייני הלכה חובה עלינו לקבל גם אם אנחנו בטוחים שהוא טועה אפילו מעיקרא (לדוגמא הרג כינה בשבת), אבל במחשבה ואמונה אין לנו כל חובה כזו אלא להפך, חובה לפתח חשיבה עצמאית וביקורתית כי אחרת (יש שסוברים) האמונה שלנו היא בבחינת מקח טעות.
לגבי השארות הנפש זה פשוט: אף אחד לא יכול לחוות את התחושות הסובייקטיביות שלך שלך חוץ ממך. אם ניקח לדוגמא את הסבל אז אמנם אפשר לראות ולמפה את העצבים במוח שלך ולראות שאת חווה סבל, אפשר לראות שאת צועקת, אבל את החוויה עצמה אף אחד לא יכול לחוות חוץ ממך. מכיוון שאת היחידה שיכולה לחוות את החוויה הסובייקטיבית למרות שכל המימד הפיזי שלך נתון לכל, זה מחייב שקיים הבדל בין המימד הפיזי שלך למימד הסובייקטיבי שלך (דוגמא לכך אפשר לראות בחדרה של מרי), בנוסף זה מעיד שהחוויה הסובייקטיבית שלך לא תלויה באופן מלא בחוויה הפיזית שלך (קווליה) ואם כך יש סבירות גבוהה מאוד שהחוויה הסובייקטיבית שלך תשאר גם לאחר סיום הגוף, אפשר לסכם זאת כך:
1.יש דברים שהם חוויות סובייקטיביות שלך בלבד ולא ניתנים למדידה פיזיולוגית (סבל, אושר וכו').
2.מכיוון שהחוויות האלו לא ניתנות למדידה פיזיולוגית זה מעיד על קיום נפרד שלהן מהחוויה הפיזית (נפרד אך תלוי לדעתי).
3.אם החוויות האלו קיימות באופן נפרד סביר מאוד שהן ימשיכו גם לאחר המוות (להלן הנפש).
לכן: קיימת השארות הנפש לאחר המוות
בנוגע לאלים ולכך שלא ידעו להסביר בדיוק מה קרה אי שם זה נכון רק לאלים שהם פרסונפיקציות של הטבע (וגם זה לא בדיוק), האל היהודי והפילוסופי הוא לא כזה.
קישורים מצורפים:
תבדקי את הטיעונים האלו ואז תגבשי עמדה:
הטיעון הקוסמולוגי:
הקוסמולוגי אריסטו
הקוסמולוגי דקרט/הטיעון מהספקנות
הקוסמולוגי לייבניץ
הקוסמולוגי כלאם
הקוסמולוגי אבן סינא/רמבם
בנוסף:
טיעון העד
הטיעון מתוך ההתגלות
טיעון הדיברות
טיעון המשמעות
ההוכחה המתמטיקה
ההימור של פסקל
הטיעון הטלאולוגי
ההוכחה מהכוונון העדין
הטיעון האונטולוגי
הטיעון מן הרוב
הטיעון האנתרופי
הטיעון מן המוסר
הטיעון מן הנס
הטיעון מהנבואה
הטיעון הסטטיסטי
הטיעון מההיסטוריה
הדיוק המדעי בתורה
הטיעון מהמורכבות
ההוכחה מהחוויה הפרטית
הראיה האוקזיאנליסטית
הטיעון מהאידיאליזם
האידיאליזם המעודן
הראיה הפיזיקו-תאולוגית
הטיעון מהרצון החופש
הטיעון מן היופי
^ומחזק את תפוחי זהב פה למעלה
הטיעון הקוסמולוגי:
הקוסמולוגי אריסטו
הקוסמולוגי דקרט/הטיעון מהספקנות
הקוסמולוגי לייבניץ
הקוסמולוגי כלאם
הקוסמולוגי אבן סינא/רמבם
בנוסף:
טיעון העד
הטיעון מתוך ההתגלות
טיעון הדיברות
טיעון המשמעות
ההוכחה המתמטיקה
ההימור של פסקל
הטיעון הטלאולוגי
ההוכחה מהכוונון העדין
הטיעון האונטולוגי
הטיעון מן הרוב
הטיעון האנתרופי
הטיעון מן המוסר
הטיעון מן הנס
הטיעון מהנבואה
הטיעון הסטטיסטי
הטיעון מההיסטוריה
הדיוק המדעי בתורה
הטיעון מהמורכבות
ההוכחה מהחוויה הפרטית
הראיה האוקזיאנליסטית
הטיעון מהאידיאליזם
האידיאליזם המעודן
הראיה הפיזיקו-תאולוגית
הטיעון מהרצון החופש
הטיעון מן היופי
^ומחזק את תפוחי זהב פה למעלה
א--
למה התגובות פה כל כך מנסות לשנע אותך להאמין---
ועוד במשהו שלא קיים------
כאילו אנשים היא לא ביקשה הוכחות או הסברים. היא שאלה איך לדעת אם היא מאמינה או לא.
אני אתאיסטית, ועד לפני חצי שנה הייתי בדיוק כמוך. היה לי חצי שסוג של מאמין וחצי שלא.
את מזכירה לי אותי עד לפני שנה ואני מרגיש שאני מדברת אל עצמי הצעירה בחצי שנה חח.חח.חח.חח
קיצור לגבי השאלה.. תחשבי לעצמך דברים בסגנון:
את באמת חושבת שיש איזו ישות אלוהית, ממש כמו בן אדם רק שהוא לא בן אדם אלא משהו שנקרא: "אלוהים" שהוא כל יכול ואשכרה עושה הכל ושומר עלייך מהכל והוא זה שקובע לך את החיים בין אם לטובה ובין אם לרעה?
תעני לעצמך על השאלות. תתעמקי בהן. תעשי overthink.
אל תילחצי על עצמך להגדיר את האמונה שלך.. זה לא יעזור
בכללי, לבני אדם יש איזו תכונה שבגללה משום מה הם נוטים להגדיר את עצמם גם כשלא צריך. פשוט תהיו מי שאתם, למה למהר להגדיר את עצמכם?
כשתדעי מה את, את תדעי. על תמהרי עם זה, זה לוקח זמן וגם אם לעולם לא תגיעי למחשבה סופית, זה לא דבר רע. פשוט תזרמי עם החיים וזהו :)
למה התגובות פה כל כך מנסות לשנע אותך להאמין---
ועוד במשהו שלא קיים------
כאילו אנשים היא לא ביקשה הוכחות או הסברים. היא שאלה איך לדעת אם היא מאמינה או לא.
אני אתאיסטית, ועד לפני חצי שנה הייתי בדיוק כמוך. היה לי חצי שסוג של מאמין וחצי שלא.
את מזכירה לי אותי עד לפני שנה ואני מרגיש שאני מדברת אל עצמי הצעירה בחצי שנה חח.חח.חח.חח
קיצור לגבי השאלה.. תחשבי לעצמך דברים בסגנון:
את באמת חושבת שיש איזו ישות אלוהית, ממש כמו בן אדם רק שהוא לא בן אדם אלא משהו שנקרא: "אלוהים" שהוא כל יכול ואשכרה עושה הכל ושומר עלייך מהכל והוא זה שקובע לך את החיים בין אם לטובה ובין אם לרעה?
תעני לעצמך על השאלות. תתעמקי בהן. תעשי overthink.
אל תילחצי על עצמך להגדיר את האמונה שלך.. זה לא יעזור
בכללי, לבני אדם יש איזו תכונה שבגללה משום מה הם נוטים להגדיר את עצמם גם כשלא צריך. פשוט תהיו מי שאתם, למה למהר להגדיר את עצמכם?
כשתדעי מה את, את תדעי. על תמהרי עם זה, זה לוקח זמן וגם אם לעולם לא תגיעי למחשבה סופית, זה לא דבר רע. פשוט תזרמי עם החיים וזהו :)
^^פתטי.
"למה התגובות פה כל כך מנסות לשכנע אותך להאמין--ועוד במשהו שלא קיים---- כאילו אנשים היא לא ביקשה הוכחות או הסברים. היא שאלה איך לדעת אם היא מאמינה או לא."
אם נתעלם לרגע מהטמטום שבתגובה הזו שמתיימרת לקבוע באופן חד משמעי דבר שברור שאת לא מבינה בו דבר וחצי דבר, דבר שפילוסופים חלוקים עליו במשך 3,000 שנה ואת כותבת בכזה דרך אגב בבזבוז םיקסלים הזה שהוא לא קיים. אז אם נתעלם מכל זה תשאר לנו הטענה שאנחנו לא התייחסנו לשאלה כשבבירור זה מה שאנחנו עשינו ואילו את לא, לראייה:
"את באמת חושבת שיש איזו ישות אלוהית, ממש כמו בן אדם רק שהוא לא בן אדם אלא משהו שנקרא: "אלוהים" שהוא כל יכול ואשכרה עושה הכל ושומר עלייך מהכל והוא זה שקובע לך את החיים בין אם לטובה ובין אם לרעה?"
כשל לוגי עלוב מסוג איש קש שבו את מנסה להגחיך את טענות העמדה הנגדית לך ובכך לשכנע את השומעים בעמדתך, מביך שהשתמשת בניסיון לסתור את האמונה ועוד כל כך צמוד להודעה שבה את אומרת שהשואלת לא ביקשה זאת.
מנגד אנחנו התייחסנו לתיאור הלא נכון של העובדות שהובא על ידי שואלת השאלה כגון הבעיות בקריעת הים, השארות הנפש וכו' כשמלכתחילה אנו ענינו על השאלה.
את לא מובכת מלשחרר הודעה כזו באינטרנט?
"למה התגובות פה כל כך מנסות לשכנע אותך להאמין--ועוד במשהו שלא קיים---- כאילו אנשים היא לא ביקשה הוכחות או הסברים. היא שאלה איך לדעת אם היא מאמינה או לא."
אם נתעלם לרגע מהטמטום שבתגובה הזו שמתיימרת לקבוע באופן חד משמעי דבר שברור שאת לא מבינה בו דבר וחצי דבר, דבר שפילוסופים חלוקים עליו במשך 3,000 שנה ואת כותבת בכזה דרך אגב בבזבוז םיקסלים הזה שהוא לא קיים. אז אם נתעלם מכל זה תשאר לנו הטענה שאנחנו לא התייחסנו לשאלה כשבבירור זה מה שאנחנו עשינו ואילו את לא, לראייה:
"את באמת חושבת שיש איזו ישות אלוהית, ממש כמו בן אדם רק שהוא לא בן אדם אלא משהו שנקרא: "אלוהים" שהוא כל יכול ואשכרה עושה הכל ושומר עלייך מהכל והוא זה שקובע לך את החיים בין אם לטובה ובין אם לרעה?"
כשל לוגי עלוב מסוג איש קש שבו את מנסה להגחיך את טענות העמדה הנגדית לך ובכך לשכנע את השומעים בעמדתך, מביך שהשתמשת בניסיון לסתור את האמונה ועוד כל כך צמוד להודעה שבה את אומרת שהשואלת לא ביקשה זאת.
מנגד אנחנו התייחסנו לתיאור הלא נכון של העובדות שהובא על ידי שואלת השאלה כגון הבעיות בקריעת הים, השארות הנפש וכו' כשמלכתחילה אנו ענינו על השאלה.
את לא מובכת מלשחרר הודעה כזו באינטרנט?
למען האמת, לא :)
אני לא מובכת להביע את דעתי בפומבי, ואני שמחה שזה כך.
אני לא רוצה להתחבא מאחורי אנונימיות מוחלטת ולפחד. אני לא רוצה להיות צבועה.
חופש הביטוי. מכירה?
לכל אדם זכות לבטא את עמדותיו / דעותיו/ אמונותיו בכל דרך (לבוש, פולחן, תקשורת, אמנות, ביטוי בע"פ, ביטוי בכתב וכו') בפומבי, בהפצה, בפרסום.
אז הנה אני, מביעה את עמדותיי יחד עם דעותיי בפומבי דרך ביטוי בכתב :)
אני לעומתך, לא רוצה "לרדת" על תגובתך ואני משתדלת להיות רגועה ככל האפשר ולהשתלט על מילותיי. אז הנה תגובתי:
בהתחלה חשבתי לא לרדת לרמה שלך. לא רציתי להמשיך את השיח כי אני בטוחה במאת האחוזים שהוא יתדרדר ולא ייגמר בטוב, אבל הצד השני שבי הכריח אותי לענות- ולא משנה מה תהיה תגובתך לתגובה הזאת, אני לא אמשיך את הדיון והפעם אני מתכוונת לכך.
בכל מקרה: אני מבינה שלי ולך יש השקפות עולם שונות. אני מעדיפה להאמין בעצמי. להסתמך על עצמי. לא לחשוב שמשהו יגן עליי. אני מעדיפה לחשוב שאני היא זאת שאחראית על המעשים שלי, ואף "ישות אלוהית" לא מכפה עליי לעשות דבר.
כשאני עושה מבחן, אני עושה אותו בעצמי. אם אני כותבת משהו, זה לא כי ישות אלוהית כלשהי לוחשת לי באוזן מה לעשות, אלא אני עושה את זה בעצמי.
אם אני הולכת ברחוב והולך מאחוריי בן אדם, אני יודעת ששום ישות אלוהית לא תציל אותי ממנו. האדם הוא שמחליט אם לפגוע בי או לא. שום ישות לא מכפה עליו לעשות דבר. אם האדם הוא אדם טוב הוא לא יעשה דבר וימשיך במעשיו, ואך ישות אלוהית לא אומרת לו מה לעשות ומה לא. לעומת זאת, אם האדם הוא אדם רע- אז שום ישות לא תציל אותי ממנו. האדם הוא זה שמחליט אם לעשות את המעשה הרע, או לא. אלו ההחלטות של האדם בסופו של דבר ומאלו תלויים החיים- מעצמנו ומהסביבה. שום ישות אלוהית.
אבל שוב: זוהי השקפת העולם שלי. אני לא רוצה להאשים ולהפיל את הבעיות שלי על "ישות אלוהית", וגם לא את האחריות. אני מבינה שהשקפת העולם שלך היא שונה ואני מניחה שזה בסדר :)
מה שכן- אני מודה שלאחר שקראתי את התגובה שלי מחדש היא אכן נשמעה טיפה תוקפנית ומעליבה כלפיכם ועל כך אני מצטערת.
סליחה שזה יצא ארוך אבל- זה הכל, אני מאחלת לכולם, גם לך תפוחי זהב, יום מדהים ונפלא ושתחייכו כל יום :))
לילה טוב 3>
אני לא מובכת להביע את דעתי בפומבי, ואני שמחה שזה כך.
אני לא רוצה להתחבא מאחורי אנונימיות מוחלטת ולפחד. אני לא רוצה להיות צבועה.
חופש הביטוי. מכירה?
לכל אדם זכות לבטא את עמדותיו / דעותיו/ אמונותיו בכל דרך (לבוש, פולחן, תקשורת, אמנות, ביטוי בע"פ, ביטוי בכתב וכו') בפומבי, בהפצה, בפרסום.
אז הנה אני, מביעה את עמדותיי יחד עם דעותיי בפומבי דרך ביטוי בכתב :)
אני לעומתך, לא רוצה "לרדת" על תגובתך ואני משתדלת להיות רגועה ככל האפשר ולהשתלט על מילותיי. אז הנה תגובתי:
בהתחלה חשבתי לא לרדת לרמה שלך. לא רציתי להמשיך את השיח כי אני בטוחה במאת האחוזים שהוא יתדרדר ולא ייגמר בטוב, אבל הצד השני שבי הכריח אותי לענות- ולא משנה מה תהיה תגובתך לתגובה הזאת, אני לא אמשיך את הדיון והפעם אני מתכוונת לכך.
בכל מקרה: אני מבינה שלי ולך יש השקפות עולם שונות. אני מעדיפה להאמין בעצמי. להסתמך על עצמי. לא לחשוב שמשהו יגן עליי. אני מעדיפה לחשוב שאני היא זאת שאחראית על המעשים שלי, ואף "ישות אלוהית" לא מכפה עליי לעשות דבר.
כשאני עושה מבחן, אני עושה אותו בעצמי. אם אני כותבת משהו, זה לא כי ישות אלוהית כלשהי לוחשת לי באוזן מה לעשות, אלא אני עושה את זה בעצמי.
אם אני הולכת ברחוב והולך מאחוריי בן אדם, אני יודעת ששום ישות אלוהית לא תציל אותי ממנו. האדם הוא שמחליט אם לפגוע בי או לא. שום ישות לא מכפה עליו לעשות דבר. אם האדם הוא אדם טוב הוא לא יעשה דבר וימשיך במעשיו, ואך ישות אלוהית לא אומרת לו מה לעשות ומה לא. לעומת זאת, אם האדם הוא אדם רע- אז שום ישות לא תציל אותי ממנו. האדם הוא זה שמחליט אם לעשות את המעשה הרע, או לא. אלו ההחלטות של האדם בסופו של דבר ומאלו תלויים החיים- מעצמנו ומהסביבה. שום ישות אלוהית.
אבל שוב: זוהי השקפת העולם שלי. אני לא רוצה להאשים ולהפיל את הבעיות שלי על "ישות אלוהית", וגם לא את האחריות. אני מבינה שהשקפת העולם שלך היא שונה ואני מניחה שזה בסדר :)
מה שכן- אני מודה שלאחר שקראתי את התגובה שלי מחדש היא אכן נשמעה טיפה תוקפנית ומעליבה כלפיכם ועל כך אני מצטערת.
סליחה שזה יצא ארוך אבל- זה הכל, אני מאחלת לכולם, גם לך תפוחי זהב, יום מדהים ונפלא ושתחייכו כל יום :))
לילה טוב 3>
^אם את רוצה להביך את עצמך בפומבי זו זכותך המלאה, אך אל תתיימרי לייצג את דעת היהדות והדת כאמונה ב:
א.ישות אלוהית, ממש כמו בן אדם רק שהוא לא בן אדם
ב.שהוא כל יכול ואשכרה עושה הכל ושומר עלייך מהכל ג.הוא זה שקובע לך את החיים בין אם לטובה ובין אם לרעה
זה לא מה שהיהדות מאמינה בו וזה עיוות מזעזע ומכוון של עובדות בשביל לגרום לשואלת להסכים עם עמדתך, את דעתך תביעי, לי לא אכפת מכבודך, אבל לא את דעת היהדות כי את טועה ומטעה.
על ארבעת הפסקאות הבאות (מהמילים אני מבינה עד המילים מניחה שזה בסדר) אני מסכים איתך, וגם היהדות. אם את רוצה לתקוף את האמונה תתקפי את *האמונה*, אל תציגי את האמונה באור כזה פתטי וילדותי כדי שתוכלי לתקוף אותה.
יום טוב ולהבא אל תפעלי כך.
א.ישות אלוהית, ממש כמו בן אדם רק שהוא לא בן אדם
ב.שהוא כל יכול ואשכרה עושה הכל ושומר עלייך מהכל ג.הוא זה שקובע לך את החיים בין אם לטובה ובין אם לרעה
זה לא מה שהיהדות מאמינה בו וזה עיוות מזעזע ומכוון של עובדות בשביל לגרום לשואלת להסכים עם עמדתך, את דעתך תביעי, לי לא אכפת מכבודך, אבל לא את דעת היהדות כי את טועה ומטעה.
על ארבעת הפסקאות הבאות (מהמילים אני מבינה עד המילים מניחה שזה בסדר) אני מסכים איתך, וגם היהדות. אם את רוצה לתקוף את האמונה תתקפי את *האמונה*, אל תציגי את האמונה באור כזה פתטי וילדותי כדי שתוכלי לתקוף אותה.
יום טוב ולהבא אל תפעלי כך.
תגובה אחרונה כי אני *באמת* לא מתכוונת להמשיך את הדיון:
לגבי ה"יום טוב":
תודה רבהה :) אני מאחלת יום טוב גם לך :))
(אני לא צינית, אני באמת רוצה שיהיה לכולם יום מדהים, גם לך)
לגבי ה"ולהבא אל תפעלי כך":
עד כאן. לא אתה, ולא אף אחד אחר יגידו לי מה לעשות ומה לא. רואים בבירור שאתה לא מכיר את כל זכויות האדם ובטח שלא בעל פה. כל עוד אני לא פוגעת פיזית באדם כלשהו ולא גורמת לנזק (ונדליזם) בגלל דעותיי- אני מורשית לעשות, להגיב, להביע את דעותיי/עמדותיי/אמונותיי בכל דרך שהיא, כולל ביטוי בכתב ובעל פה :)
*מכאן* אני מבטיחה לך שלשאלה זאת לא אגיב עוד.
אגב.. לשואלת השאלה: סליחה שהמשכנו את הדיון במקום שלא ראוי לכך. אני לא אמשיך אותו, ואני מקווה שהכל אצלך יסתדר ושלא תילחצי יותר מידי בגלל המחשבה הזאת על האמונה 3>
לגבי ה"יום טוב":
תודה רבהה :) אני מאחלת יום טוב גם לך :))
(אני לא צינית, אני באמת רוצה שיהיה לכולם יום מדהים, גם לך)
לגבי ה"ולהבא אל תפעלי כך":
עד כאן. לא אתה, ולא אף אחד אחר יגידו לי מה לעשות ומה לא. רואים בבירור שאתה לא מכיר את כל זכויות האדם ובטח שלא בעל פה. כל עוד אני לא פוגעת פיזית באדם כלשהו ולא גורמת לנזק (ונדליזם) בגלל דעותיי- אני מורשית לעשות, להגיב, להביע את דעותיי/עמדותיי/אמונותיי בכל דרך שהיא, כולל ביטוי בכתב ובעל פה :)
*מכאן* אני מבטיחה לך שלשאלה זאת לא אגיב עוד.
אגב.. לשואלת השאלה: סליחה שהמשכנו את הדיון במקום שלא ראוי לכך. אני לא אמשיך אותו, ואני מקווה שהכל אצלך יסתדר ושלא תילחצי יותר מידי בגלל המחשבה הזאת על האמונה 3>
^^את דעותייך, לא את דעת האמונה והיהדות. את אמונותייך, לא את אמונות היהדות וכו'
כמו שלא תרצי שאגיד בשמך שאמרת שרצח זה בסדר ואעוות את דברייך כך גם אל תעוותי את דעת היהדות, כל היום אנשים פה מביאים את את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" אבל על דתיים הוא לא חל, את דעת היהדות מותר לעוות, לחרדים אין זכויות, מאכזב.
כמו שלא תרצי שאגיד בשמך שאמרת שרצח זה בסדר ואעוות את דברייך כך גם אל תעוותי את דעת היהדות, כל היום אנשים פה מביאים את את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" אבל על דתיים הוא לא חל, את דעת היהדות מותר לעוות, לחרדים אין זכויות, מאכזב.
לי עזר להבין במה אני מאמינה באמת -
כשהתחלתי לחקור את העולם שאני ככ רגילה אליו ולא העמקתי במשמעות שעומדת מאחוריי כל עצם ועצם
תסתכלי על החיים שלך ,
בני אדם וגוף האדם
טבע
חיות
הכישרונות שלך
היכולות שלך
מאיפה הכל הגיע? הכל כל כל מורכב ופלאי שרק הבורא לעולם יכול לברוא את אותם הדברים
כשהתחלתי לחקור את העולם שאני ככ רגילה אליו ולא העמקתי במשמעות שעומדת מאחוריי כל עצם ועצם
תסתכלי על החיים שלך ,
בני אדם וגוף האדם
טבע
חיות
הכישרונות שלך
היכולות שלך
מאיפה הכל הגיע? הכל כל כל מורכב ופלאי שרק הבורא לעולם יכול לברוא את אותם הדברים
שואל השאלה:
אבל בנוגע לטבע
ניקח נגיד עצים הכל נוצר מתגובות כימיות במקרה שיצרו זרע וככה במשך מליארדי שנים נוצרו עצים
וחיות
יש את האבולוציה ואנחנו באנו מהקופים ומי שאומר שזה לא נכון טועה התהליך הזה לוקח מליוני שנים מקוף לאדם
ואותו דבר עם כל חיה אחרת שקיימת הם לא תמיד היו מה שהם, הם נוצרו ממשהו אחד ועברו במשך מליוני שנים למשהו לכישרונות אין שום קשר לבורא עולם הכישרונות יכולים לנבוע מדברים חדשים שאני מנסה או גנים לפעמים ואותו דבר גם ליכולות שלי אין שום קשר ל אלוהים
לפי מה שאני כרגע חושבת אז נראה לי שאני אתאיסטית
אבל בנוגע לטבע
ניקח נגיד עצים הכל נוצר מתגובות כימיות במקרה שיצרו זרע וככה במשך מליארדי שנים נוצרו עצים
וחיות
יש את האבולוציה ואנחנו באנו מהקופים ומי שאומר שזה לא נכון טועה התהליך הזה לוקח מליוני שנים מקוף לאדם
ואותו דבר עם כל חיה אחרת שקיימת הם לא תמיד היו מה שהם, הם נוצרו ממשהו אחד ועברו במשך מליוני שנים למשהו לכישרונות אין שום קשר לבורא עולם הכישרונות יכולים לנבוע מדברים חדשים שאני מנסה או גנים לפעמים ואותו דבר גם ליכולות שלי אין שום קשר ל אלוהים
לפי מה שאני כרגע חושבת אז נראה לי שאני אתאיסטית
אבל שואלת השאלה
אין בעיה לחשוב שהכל נוצר מתגובות כימיות
העניין הוא *שמישהו * גרם לאותן תגובות כימיות
אותן התגובות לא קמו מעצמן .
אין סתירה בין הימצאות הבורא לבין המדע.
האם זה הגיוני לומר ששולחן הורכב בתהליך מדעי -לבד?
לא , כי אדם הרכיב אותו
אותן דבר לגביי העולם
הוא כן עבר תהליך מדעי - אבל בעזרת אלוקים
אין בעיה לחשוב שהכל נוצר מתגובות כימיות
העניין הוא *שמישהו * גרם לאותן תגובות כימיות
אותן התגובות לא קמו מעצמן .
אין סתירה בין הימצאות הבורא לבין המדע.
האם זה הגיוני לומר ששולחן הורכב בתהליך מדעי -לבד?
לא , כי אדם הרכיב אותו
אותן דבר לגביי העולם
הוא כן עבר תהליך מדעי - אבל בעזרת אלוקים
ותאמיני בתור מישהי שלא האמינה בעבר בכלום
הרבה יותר הגיוני להאמין שמישהו גרם לכל התקומה העולמית הזו שכוללת בתוכה מדע
מאשר להאמין שהעולם קם לבד, בלי עזרה בלי כלום
פשוט בלחיצה על כפתור בלתי נראית - על ידיי כלום ושום דבר
הרבה יותר הגיוני להאמין שמישהו גרם לכל התקומה העולמית הזו שכוללת בתוכה מדע
מאשר להאמין שהעולם קם לבד, בלי עזרה בלי כלום
פשוט בלחיצה על כפתור בלתי נראית - על ידיי כלום ושום דבר
שואל השאלה:
ואיפה ה' היה בכל הרגעים הכי קשים והאמיתיים של היהדות??
כמו בשואה איפה הוא היה ש6 מיליון יהודים נהרגו??
ואיפה ה' היה בכל הרגעים הכי קשים והאמיתיים של היהדות??
כמו בשואה איפה הוא היה ש6 מיליון יהודים נהרגו??
באותו הנושא: