34 תשובות
אפשר לטייל עם המשפחה
משחקי קופסא
לקרוא ספרים מעניינים
תלמד הלכות שבת,זה מאוד חשוב וינחה אותך איך לשמור שבת כהלכתה.
אפשר לקרוא,ללמוד תורה, לישון,להיות עם חברים ומשפחה,לנוח...
לא תמיד חייב לעשות משהו,גם לנוח ולהיות עם המשפחה או החברים זה מצוין.
בלי קשר לפן ההלכתי והדתי,לשמור שבת זה עולם אחר לגמרי מאשר לא לשמור. זאת פשוט מתנה שחייבים לנצל אותה!
קודם כל אם אתה רוצה לשמור שבת זה באמת צריך להיות מהרצון שלך ולא מהשפעה חברתית או משהו בכיוון ואני אומרת את זה בניסיון אני ברוך ה שומרת כבר שלוש שנים ואני באמת ניסיתי פעם לשמור בגלל שחפרו לי על זה ולא הצלחתי לשמור באמת כל שבוע ושזה בא מהלב שלי זה הכי טהור וטוב ! אם אתה כל כך רוצה לשמור שבת אתה תדע איך להעסיק את עצמך .. אם זה ללמוד הלכות, ללכת לבית הכנסת, לנוח ולחשוב, לעשות חשבון נפש וכו'
מאחלת לך בהצלחה ושתמצא את הדרך שלך ! אשרייך !
תתחיל אחי ואתה יכול לצאת לטייל, לישון, להיות עם המשפחה אתה יודע זה יום אחד לא משהו ..
אנונימי
השאלה איך אתה מתכוון לשמור שבת, סתם כי זה נשמע טוב ובריא או כי אתה מרגיש חיבור לדת?
בכל אופן אם זאת האופציה הראשונה ממליצה לטייל, לקרוא, להיפגש עם חברים, לישון ולאכול.
אם זאת השנייה אז אפשר ללכת לתפילות, להתארח אצל סעודות שבת, אפשר אולי שיעורי תורה וגם לישון, להיפגש עם חברים לטייל זה מעולה.
בהצלחה וכל הכבוד;)
לשחק משחקים ,
לטיול בחוץ עם מישהו
לקרוא ספרים
בתקופה ששמרתי שבת תמיד הייתי בוחרת ספר טוב מכינה לי שתיה חמה (משתמשים בדוד למים חמים) הולכת לערסל במרפסת לקרוא... זה מרגיש נהדר להתנתק יום אחד מהטלפון והמדיה עם זמן לעצמך...
אנונימית
מה זה מה אני אמור לעשות בזמן הזה
אתה אמור ללכת לבית הכנסת..
אנונימי
אני אישית בשבת רק ישנה אז אפשר לישון , לקרוא ספר לטייל משחקי קופסא ועוד לא חסר זה שווה את זה , בהצלחה ❤
ללמוד (תורה), לטייל, לאכול, לנוח, לשחק ולדבר עם המשפחה, לישון, וכו'...
אשריך!
דבר ראשון כל הכבודדד!
מציעה לך מאוד לפני כניסת שבת לראות כמה שיעורי תורה קצרים ביוטיוב... זה יגרום לך לשמור בשיא המוטיבציה.
שתדעי, שאין הרגשה בעולם כמו שבת.
אני למשל שומרת שבת בבית חילוני, בהתחלה זה היה די קשה נכשלתי כמה פעמים. כיום אני שומרת כמה חודשים כבר
תקראי ספר! יש מלא סיפורים מעניינים.
תשבי עם המשפחה שלך תנסי להזרים אותם לשבת איתך לדבר במקום להיות בטלפון וכאלה
ובעיקר כלום פשוט תשבי ותזרמי עם המחשבות זה הכי כיף שיש
אני פה לכל ייעוץ
דבר ראשון אני חושבת שאם את באה מבית חילוני כדי לך להרחיק את המכשירים החשמליים והכלים המוקצה
לי יש ממש סדר קבוע ביום שבת
הולכים לתפילה
ארוחת ערב
קוראת/משחקת משחקי קופסה
ישנה הרבה
הולכת לתפילה בבוקר
מטיילת קצת עם המשפחה/חברות
ארוחת שבת
משחקי קופסה ודיבורים

ממש יעזור לך לקבוע עם חברות בשבת או ללכת לתנועת נוער, להיפגש בשבת זה הרגשה שונה לגמרי וזה ממש מעביר את הזמן
לטייל בעיר, לישון, משחקי קופסא, לקרוא, ללכת לבית כנסת ולהפגש עם חברים
להפגש עם חברים
לקרוא ספר
זמן איכות עם המשפחה
זמן לשנצים
ללכת לבית כנסת
אז תתחיל
תשמור שבת גרשום זה חשוב
כל הכבוד צדיק :)
תקרא ספר, תסדר את החדר, תנוח, תעזור להורים במטלות, תשחק עם אחים/ות, תטייל קצת מחוץ לבית לאוורר את הראש, מקווה שתצליח השם איתך!
בהצלחה :)))
אנונימית
החלטה מדהימה באמת❤❤
הרוב פה באמת אמרו את הדברים המרכזיים אם אתה רוצה אני ממש ממליצה על הספר היי הרב של הרב יוני לוי זה ספר שנראה כמו שיחות ווצאפ של בני נוער כמונו עם שאלות שלכולנו יש אני הייתי קוראת בשבתות וזה ממש עזר לי בקטע אחר בכל אופן ממש בהצלחה ופה לכל דברר
קום לשירות תחזור הביתה תעשה סעודה לך אחרי זה לישון קצת ואז לאיזה כולל באיזור שלך זה הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות ככה עד מנחה ערבית
תכיר אנשים שם אפילו תקבע חברותות זו תהיה שבת ברמה יותר גבוהה משל רוב החרדים השומרים בארץ ואם תצליח לקום לשחרית אתה תראה שכל השאר יזרום לך
אני גם התחלתי לא מזמן, בפעם הראשונה זה קשה אבל אחרי זה מתרגלים
תקרא ספר או תדבר עם מישהו במשפחה שלך לאט לאט תמצא מה לעשות
בהצלחה :)
אולי חברים חברות
משפחה
בני דודים בני דודות
לצאת לטייל איתם
לישון
לקרוא
לחשוב קצת על השבוע שהיה לך
אם יש לך אחים קטנים אז אולי לקחת אותם לגן שעשועים
אפשר לעשות מלא דברים, לקרוא ספר, לטייל, לעדות פיקניק ועוד..
לקרוא, ללכת לבית כנסת, ללמוד, להפגש עם חברים, לטייל באיזור (אני גרה ליד ים אז חביב)

הממ אם יש לך שאלה הלכתית או שאת צריכה עזרה במשו או כל דבר בסגנון באמת תפני אליי בכיף 3>
אני לרוב קורא ספרים
יושן מלאא
משחק עם המשפחה
כל הכבוד!! אשרייך!!
אפשר לשאול למה את רוצה לשמור?
אנונימית
לרקוד את ריקוד הגשם למען תבואה עשירה לימים הבאו
דבר ראשון!
כל הכבוד.
אני גם שומרת שבת אם אתה רוצה להתייעץ אני פה בשמחה.
בד"כ בשבת מה שאני עושה זה לדבר עם המשפחה , קוראת ספר , משחקי קופסה עם המשפחה , לפעמיים מסדרת את הארון , מסדרת בקטנה את החדר , עושה הליכות בחוץ עם הכלב ועוד..
אפשר גם לקרוא תהילים/עלוני שבת/ללכת לבית כנסת.
לרוב אני פותחת ספר מרגיע יושבת על הערסל בחוץ עם שתייה קרה ופשוט זה הרגשה מדהימה להתנתק פתאום מהכל!
לצאת עם הכלב לטייל ( עם יש לך.. לא חייב דווקא עם הכל אפשר גם עם חברים/משפחה ).
וגם אופציה נוספת זה פשוט לישון..
בקיצור אתה לא תשתעמם...
זה יום פשוט מדהים.
קודם כל - כל הכבוד!
דבר שני ממליץ מאוד לילמוד את קיצור שולחן ערוך - הילכות שבת
דבר שני יהיה טוב לילמוד גם על ערכי השבת כל מיני שיעורים שיבארו את ערכה מעלותיה וסגולותיה

ולגבי מה לעשות:
תפילות בבית הכנסת
ארוחות
לילמוד
לקרוא
לשחק משחקי קופסא
להיות עם חברים ומשפחה
לטייל
לנוח ולישון
ובכללי להנות ולקחת הפסקה משגרת היום יום
דבר ראשוןן כל הכבוד לך על ההחלטה הזאת!
דבר שני אתה יכול
לישון
לשחק כדורסל/כדורגל
לסדר את הארון
ללמוד הלכות שבת
לשחק משחקי קופסה
להיות עם המשפחה
להיות עם חברים
לאהוב עליי לקרוא מלאא ספרים
אסור לקרוא ספרים ...
זה מה שילדה דתיה אמרה לי
אנונימית
אסור גם לסדר , אסור לעבוד ולשרת גם אסור לחתוך ניר טואלט כאילו מהה?
אנונימית
מותר לקרוא ספרים , ספרי לימוד זה קצת ספק הכוונה נגיד לקרוא ספר באנגלית ללמוד למבחן יש גם אנשים שמתירים את זה
לישון וחברים
לישון לקרוא לשחק משחקי קופסא
וואי המון

ספרים , שבועון הידברות (מעניין ממש כי יש דברים יפים)
לצאת לטייל עם המשפחה בטבע כזה ליד הבית
לישון
משחקי קופסא ,רמי
בהצלחה!