23 תשובות
טוב אבל לפחות עליהם לא ממציאים שטויות מחוסר ידע או חורשים עליהם בשאלות
ואשמח להפריך לך את מה שרשמת פה
שואל השאלה:
אני פשוט ראיתי כתבות אז רציתי לדעת מה דעתם של אנשים באינטרנט לגבי זה d:
אנונימי
שואל השאלה:
בשמחה זה הרעיון של השאלה שלי שתגידי את דעתך
אנונימי
דבר ראשון חרדים עובדים מתגייסים משלמים מיסים תורמים ומתנדבים
מיסים:בדיוק כמו שחילונים קונים דברים ועוד כנ"ל אצל חרדים אף אחד לא חי על חשבון החילונים
אני חרדית בעצמי והמשפחה שלי לא מקבלת שקל אחד מהמדינה
לגביי עבודה יש הרבה נשים חרדיות שעובדות כנ"ל לגבי גברים ויש מקרים כאלו ששניהם עובדים ולפעמים הבעל עובד רק הוא והאישה בבית וגם ההפך
בקשר לצבא יש המון חרדים שמתגייסים במיוחד חב"דניקים שבשבילם זאת שליחות להתגייס לצבא
בקשר לתרומה של מי רוב הארגונים במדינה? של חרדים כ95 אחוזים מהארגונים במדינה הם של חרדים איפה החמש אחוז שנשאר?
לגבי לימודי ליב"ה יש את זה גם בבתי ספר חרדים של בנות ובבתי ספר של חב"ד כנ"ל לגביי תיכונים וסמינרים בתלמודי תורה יש קצת אבל הם עדיין לומדים זה גם בשמות אחרים למשל מדעים זה שם נפלאות הבורא
שואל השאלה:
לא יודע אם ראית אבל השתמשתי במילים
חרדים
רוב
כשאני אומר את זה אני מתכוון לרוב החרדים לא חרדים בפרט, ואני מתכוון לאלה הקיצוניים כמו בבני ברק לדוגמה שכל היום לומדים תורה ולא עושים כלום
אני מודע לזה שיש אוכלוסיות חרדיות פרוסות בארץ שכן משרתות את המדינה, כמובן גם חבד מבניהם
ואני גם שמעתי על האוכלוסיות האלה שמתנהגות די דומה לאלה בבני ברק.
ודבר אחרון, ההגדרה שלי לחרדי זה אדם יהודי שכל היום מתעסק רק בדת ולא בשום דבר אחר ולכן אין לו זמן להתעסק בדברים כמו משפחה עבודה וכ' כי עסוק כל כך בלקרוא את אותו ספר חמישים פעם כל חייו
עריכה: לא בדקתי את עניין ארגוני ההתנדבות של חרדים, אז כן לימדת אותי משהו אז תודה d:
אנונימי
בקשר לקיצוניים אפילו הציבור החרדי לא אוהב אותם כנ"ל לגביי הם בעיקרון חיים בארץ אבל הם לא לוקחים שקל מהמדינה הם מסתדרים יפה מאוד בלי עזרה מהמדינה ולדעתי כדאי שתבדוק שוב את ההגדרה של חרדי כי חרדי הוא לא מישהו שאובסיסיבי רק לדת כי יש לו עוד דברים בחיים כמו לפרנס את המשפחה ועוד
שואל השאלה:
אבל איך הוא יכול לפרנס את המשפחה אם הוא לומד בישיבה ומתפלל כל היום?
אנונימי
אין קשר אפשר לשלב את שניהם זה בדיוק כמו שאבא שלי עושה עובד בשתי עבודות מתנדב בידידים ובערב או בשבתות לומד אני מודעת שזה לא ככה אצל כולם אבל יש כאלו שכן עושים את זה וחוץ מזה חרדי לא כול היום מתפלל או לומד הוא מסדר את הזמן שלו זמן ללימוד זמן לעבודה וגם להתנדבות אם הוא רוצה
שואל השאלה:
דרך אגב המגזר החרדי מקבל סכום חודשי מהממשלה העומד על כמה עשרות מיליונים
למה שהם יצטרכו את זה עם הם מפרנסים את עצמם?
אנונימי
כבר אמרתי הציבור החרדי לא מקבל שקל אחד מהמדינה כנ"ל למשפחה שלי וגם אם זה נכון גם אחרים מקבלים את זה לא רק חרדים לדוגמא אם חד הורית
שואל השאלה:
אני יודע שגם הם בעייה אבל התייחסתי בשאלה הזו אל החרדים
זה לא משום טיעוני גזענות או דעות פוליטיות פשוט אפשר להרחיב על כל אחד מהם בנפרד ואני מבטיח לך שאני גם אשאל אליהם בזמן הקרוב d:
אנונימי
בעיית החרדים? העיקר אתם לא תגידו כלום על הערבים כי הם לדעתכם לא בעיה פה
חשבת על זה שאולי הכול שקר?
שואל השאלה:
אם חד הורית זה תלוי בכמה ילדים יש לה כי היא צריכה לפרנס בית לבדה,
ואני רוצה לשמוע גם קצת אלייך כי וואלה את מחדשת לי קצת.
אני אשמח אם תוכלי לענות לי השאלות הבאות (את לא חייבת פשוט התחלת לשכנע אותי קצת)
כמה ילדים אתם בבית
איפה אתם גרים
במה ההורים שלך עובדים
והאם את הולכת לעשות בגרות מלאה (כנל גם לאחים ואחיות שלך)
אני יודע שאלה שאלות קצת פרטיות אבל זה יעזור לי להבין את הצד שלך יותר טוב
ואני אתן לך 5 פרחים אם תעני אבל את לא חייבת, אני לא רוצה שזה ישמע כמו איום או משהו
אנונימי
לחכות להודעה שלך?
שואל השאלה:
אה אופס כן שולח
אנונימי
לשכנע את הרבנים שע"פ מקור הלכתי כולם צריכים להתגייס.
מקור:https://www.yeshiva.org.il/midrash/21837
כפייה דתית
1. בגללם אין תחברוה ציבורית בשבת
2. בגללם בעל עסק צריך לשלם קנס למדינה כי הוא פותח בשבת
3. בגללם בעל עסק צירך לשלם על תעודת כשרות 12000
4. בגללם אין נשואים לגייז
5.בגללם קשה להתגרש והאישה מחויבת לגבר
6.מעריים לנשין להתלבש צנוע - כיאלו הם קובעין זה ממש הורדה מינית
7. לא עומדים ומשמלם המיסים צריך לשלם עליהם
בנוסך מיביאים ילדים לעולם ולא מסוגלים לגדל אותם- זוגות צעירים לא יכולים לקנות דירה בגלל המיסים הגבוהים
8.לא מתגייסים לצבא
9.מביישים אותנו בעולם
10.הפגנות וחסימת כבישים
11. רוב אחוזי התמותה והתחלואה בארץ מהקורונה זה בגללם
12.זורקים אבנים על חילונים וקוראים לשוטרים נאצים
13. לא עומדים בצפירות
14.בגללם בן אדם שלא מאמין לא יכול להוציא תעודת בגרות בלי תנך
15. מכירים ילדים תמימים בכיתה א ללמוד תורה ומנצלים את תהמימות שלהם כדי לשטוף להם אץ המוח
16. בגלל מי שלא שומר פסח לא יכול לקנות מוצרים
17. מעלים את אחוזי האבטלה
18.מזלזלים בנשים ואומרים להם לשבת מאחורי האוטובוס
19. רבנים מנצלים את הציבור כדי להרוויח כסף ויחס מועדף ושוטפים את לציבור שלהם את המוח לא להתחסן
20. יש לי עוד אם אתם רוצים

הפתרון הוא לסלק אותם
אנונימית
בגלל שאלו שאלות אישיות אשמח לענות לך עליהן בפרטי
שואל השאלה:
מקובל
אנונימי
שואל השאלה:
תודה על שיתוף הפעולה
אנונימי