45 תשובות
תגידי לה שזו הדרך שלך שאת בחרת לעצמך כי ככה את מרגישה בנוח וככה את אוהבת להתלבש תגרמי לה להבין שזה משהו שנוגע לך
אנונימית
אם היא אנטי לזה אני לא יודע איך לגרום לה להפוך להיות פחות אנטי אבל תעשי בעצמך איזה שינוי שאת רוצה גם אם אמא שלך אנטי ואת יכול לבקש מאבא שלך לשכנע אותה
תעשי מה שאת רוצה, זה עניין שלך מותר לך להתלבש איך שאת רוצה. ולאט לאט היא תלמד לקבל את זה
וואו שאלה קשה.
תראי, הייתי ממליץ לך לפנות אליה ולדבר איתה בהגיון: מה הסיבה שהיא לא רוצה?.
במידה והיא נמנעת נסי לשגע אותה ותגידי לה שאין סיבה הגיונית לזה, כי אם אתן דתיות היא אמורה לשמוח מזה שאת רוצה לקיים ההלכה נכון ולא הפוך.
ואם עדיין לא עובד, לפנות לאבא. את רק ילדה, את לא אמורה להתמודד עם כאלו דברים בגיל הזה.
דבר ראשון תמשיכי להתלבש צנוע או איך שבא לך ודבר שני אני ממליצה לך לשבת איתה ולהסביר לה שככה את רוצה להתלבש וזה מאוד חשוב לך שהיא תקבל את זה
תעברי לפנימייה דתית
זכותך המלאה להתלבש ככה.
שואל השאלה:
perfect meeee
הלוואי... את זה שני ההורים שלי לא מרשים.
ותודה לכולם על התשובות:)
אנונימית
תדברי איתה תגידי לה שזה מה שאת בחרת וזה אחלה דבר לשמור על צניעות כמו שצריך (מעבר למצווה...)


בקשר לזה שאת לא מכירה מישהו שמעריך את ההתחזקות שלך אז הנה יש כאן אותי ואני בטוח שגם מי שכתב פה לפני יסכים איתי שהוא מעריך את זה

בהצלחה! (:
תנסי פשוט לומר לה שככה את מרגישה יותר בנוח וזה לא שאת חושבת שאת יותר צדיקה מהם , אלא את מרגישה שדווקא בזכותם שהם חינכו אותך להיות דתיה את רוצה לנהוג ככה
תעשי מה שבאלך!
נתחיל מזה שהרחוב והחברה לא יכולים לקבוע לך איך להתלבש, ובדיוק באותה צורה גם אמא שלך! זכותך להתלבש איך שבאלך ושום דבר שתלבשי לא "מבקש את זה"! (אני שונא האשמת קורבן ואני יודע שזה לא קשור, אבל זה חשוב לי).
פשוט תתעלמי ממנה בנוגע לזה. זו זכותך!
קודם כל וואו אשרייך שאת מתחזקת בתקופה של היום לא קל להתלבש בצניעות ולמרות שיש לך את האפשרות לא להתלבש בצניעות את כן מעריכה את זה ברמות❤
דבר שני אמא שלך לא יכולה להגיד לך איך להתלבש את לא ילדה קטנה אם באלך תלבשי חצאיות קצרות ואם באלך תלבשי חצאיות מקסי תנסי להושיב אותה לשיחה ולהגיד לה את מה כל מה שאת חושבת
אפשר לשאול בת כמה את?
שואל השאלה:
יפה כלבנה^
אני בת 12. שוב תודה לכולם:)
אנונימית
תמשיכי להתלבש ככה,
אם את אוהבת אז אף אחד לא יכול להכריח אותך.
תסבירי לה בעדינות שזאת הדרך שאת בוחרת לעצמך ושככה טוב לך ונוח לך

ודרך אגב אם את רוצה מישהו שיעריך אותך אז תדעי שאני ממש מעריכה אותך על ה כל הכבוד לך...❤
תקשיבי לאימא שלך.
היא דואגת לך אימא שלך מדברת מניסיון ויודעת הרבה יותר ממה שאת חושבת
אנונימית
מה יש להקשיב לאמא שלא רוצה שהבת שלה תתלבש צנוע ולא חשוף? דווקא להפך אמא צריכה לומר לבת שלה להתלבש צנוע ולא חשוף ואני מעוד מעריך אמהות שאומרות לבנות שלהם לא להתלבש חשוף

מוזמנים להתווכח כמה שבא לכם
איזה שם לא מעניין
אתה צבוע... לדעתי כל אחת יכולה ללבוש מה שבא לה בלי שיגידו לה מה לעשות
מה ההבדל?
אנונימית
אני לא צבועה שכל אחת תלבוש מה שבא לה רק רציתי לראות מה יגידו כי בשאלה השניה כתבו את אותו דבר וכולם הסכימו
אנונימית
למה צבוע?
ההבדל שזה חשוף ואף אחד לא צריך לראות את זה אני לא אמור ללכת עם פנים לרצפה כשאני הולך לרחוב בגלל שכל מטר יש מישהי שהולכת עם חשוף אבל כמובן ש-אמור זה שם של דג
איזו שאלה שנייה?
למה אתה צריך ללכת עם פנים ברצפה? לא ידעתי סליחה עכשיו אני אתלבש צנוע צדיק
אנונימית
אני לא אמרתי להכריח אני אמרתי שההורים צריכים להגיד לילדות שלהן לא להתלבש חשוף
למה? כי לא בא לי לראות אותן ככה


כנל לגבי בנים שהולכים בלי חולצה או משהו כזה


בגדים חשופים=בגדים זולים


משהי שלובשת חשוף<מישהי שלובשת צנוע
#צניעות זה דבר טוב ולא צריך ללכת עם בגדים שבקושי מכסים משהו
#צניעות זה לא בשביל הגבר
כי בכללי לבוש חשוף זה לבוש של בנות זולות
ההורים גם לא צריכים, הם יכולים לנסות לשכנע אבל לא צריכים כל עוד הלבוש שלה לא עובר את הגבול והיא משתמשת בלבוש הזה לאיזשהו מטרה לא טובה כמו תשומת לב, מצלמת את עצמה ואת התחת שלה ממש קרוב למצלמה בשביל שיראו אותו כמובן ותשלח בסטורי.
לדוגמא דברים כאלה אני לא אוהב בלבוש החשוף,
וזה קורה כלכך הרבה היום.
אם היא רוצה להתלבש חשוף, כאילו מה זה "חשוף" גופייה או חולצת בטן? זה כמעט לא חושפני.
חשוף זה מכנס בגודל התחתונים שלי וחולצה שבקושי מכסה את החזה
נו באמת אף אחת לא הולכת ככה^
אנונימית
מוזמנת לגור בתל אביב ולראות
אז תעבור לבני ברק
אנונימית
יש בנות שהולכות ככה, אבל לא איך שאתה באמת חושב הולכות ככה.
כלומר בכמות^ אתה חושב שיש יותר מידי.
לא יודע מה איתך אחויה, אבל אם זו ההגדרה שלך ללבוש חשוף אז סתם זורק אחוזים, לפחות 75% מהלבוש שיש בעולם לבנות או בארץ לא יודע אם זה משנה משהו הוא לא נחשב כלכך חשוף.
בנות לובשות יותר (לפי העיר שלי ולפי מה שאני יודע) חולצת בטן וכל החרא הזה ולא לבוש שעובר את הגבול.
יש חשוף מוגזם שזה בערך כמו ששלחתי ויש חשוף שהוא עוד נסבל שאומרים עליו טוב סבבה היא חילונית אין מה לעשות עם זה
להגיד לה שזו בחירה שלך איך להתלבש
צדיקה שלי כל הכבוד שאת צנועה כולם מעריכים את זה יכול ובחיים לא ראיתי אמא שמתנגדת שהבת שלה צנועה יכול להיות שזה משהו אחר למשל שהיא מפחדת שבסוף תתרחקי ממנה בגלל שהיא לא שמה חצאיות ולא מתלבשת כמו שהיית רוצה ...
או יכול להיות שזה משהו אחר...
אבל תמשיכי ככה ואל תפסיקי
אנונימי
סליחה על האורך
אנונימי
וואו הלוואי עליי שאמא שלי הייתה נותנת לי להסתובב ככה
אצלי זה הפוך
וואו זה בול מה שקורה לי אומנם לא בקטע של הצניעות למרות שלפעמים היא כן מרימה גבה אבל בדברים אחרים שקשורים לדת יש לה המון אנטי

אני ממליצה לך תמיד לעמוד על שלך , אבל לפתור את הבעיות בדיונים ברוח טובה
זה קשה , מבינה לליבך , אנטי זה מעיק.

תאמרי לה שזו דרכך , את רוצה להחמיר אז את תחמירי וזה לא אמור להפריע לה , הרי לא ביקשת ממנה להתלבש צנוע
ה' יתן לך המון שכר אני בטוחה בזה
ואל תוותרי לעולם ותמיד תעמדי על שלך
בהצלחה לך מלכה!
חחח הלוואי עליי אמא שלי כל הזמן מתלוננת שאני הולכת "חשוף" ליטרלי היום יצאתי עם גופיה היא צעקה עליי לא לצאת ככה ואז החלפתי לחולצה ארוכה עם קצת מחשוף ואמרה לי "זה נראה כאילו את יוצאת ערומה תחליפי" ונתנה לי חולצה אחרת מכוערת כזו ואז היה לנו פיצוץ וממש כעסתי עליה כי היא לא נותנת לי להתלבש איך שבא לי.
אני ממש מקנאה בך ובקשר לשאלה אני חושבת שכדאי שתדברי איתה על זה למרות שאני דיברתי עם אמא שלי והיא שמה עלי ז*ן.
אני רואה פה משתמשים, שלא די להם שהם חוטאים, אלא גם מחטיאים
ווי ווי
תקשיבי, אלה החיים שלך.
אני יודעת שאמא אחראית עלייך, אבל אלה החיים *שלך* ואת צריכה לקבוע אותם לעצמך *לבד*. ואם אמא לא מבינה, תסבירי לה!
בין אם את רוצה ללכת בחצאיות מתחת לברך, חולצות עם שרוולים ארוכים, לבין אם את רוצה ללכת עם שורט מיני וקרופים.
זה *את* בוחרת.
ומי שלא מעוניין לקבל את זה, תסבירי לו בצורה יפה ומכובדת שאלה החיים שלך ואת רוצה ללכת בדרך מסוימת.
תבקשי ממנה שתעריך. פשוט תבקשי
ואם אף אחד לא מוכן להעריך, תמיד יש לך את אבא, ואפילו אותי. מוזמנת לדבר איתי בכיף❤
וואי אני כל כך מזדהה איתך כי גם לי זה קרה בעבר, בעיקר לגבי צניעות אבל גם בדברים אחרים. כשהייתי בת 14 והתחזקתי מאוד (תמיד הייתי דתייה אבל בבית שלי זה לפעמים קצת דתי לפי דעתי). גם היום זה ממשיך לפעמים אבל לעיתים יותר רחוקות כי היא הבינה שאי אפשר להזיז אותי מזה.
בהתחלה היה לי מאוד קשה כי היא ערערה אותי כמה פעמים, הרבה ויכוחים (כמובן שמאוד השתדלתי לכבד אותה), ואפילו פעם אחת היא די הכריחה אותי לצאת מהבית עם שמלה שהיא חורגת מכללי הצניעות.. אבל מאז התחשלתי ואני מודה לה' על הניסיון שנתן לי כי בזכותו אני חזקה כמו שאני היום. אני מרגישה שבזכות הקושי הזה צמחתי ולמדתי לעמוד על שלי ועל העקרונות שלי, בלי לפחד. וגם אל תשכחי שככל שיותר קשה אז יש יותר שכר.
אז מה שבעצם אני מנסה להגיד לך הוא שתישארי חזקה. אל תתני לאף אחד להזיז אותך מהאמת, אפילו לא ההורים. את לא צריכה אישור מאף אחד, את יודעת שמה שאת עושה הוא הדבר הנכון. בסופו של דבר ה' נותן ניסיונות רק לאלה שמסוגלים לעמוד בהם, וגם כדי לחזק אותך ולתת לאמונה שלך בסיס יותר חזק. ועל הדרך להוסיף לך שכר בשמיים.
ממליצה לך שכשאמא שלך מתנגדת למשהו ביהדות, תסבירי לה שזה מה שאת ואת לא זזה מעמדתך, תוך כדי כיבוד הורים.
נ.ב יש לציין שאני אוהבת את אמא שלי, היא מדהימה. היא דואגת ואוהבת מאוד. פשוט בעניין הזה יש חילוקי דעות, וגם כיום היא הרבה יותר מקבלת.

שכחתי להגיד שאני כל כך מעריכה אותך שאת עוברת את התהליך הזה בגיל 12! כמה את בוגרת!! זה מדהים בעיניי והקב"ה מעריך את זה יותר מכפי שאת יכולה לתאר לעצמך:))
בהצלחה!! ואני פה תמיד:))
היי
אםאת בגילאים של בני עקיבא הייתי מציעה לך ללכת לשם
מעריכים שם ברמות ומכבדים
שווה לך בטירוף
תקשיבי אם היא דתייה בעצמה אז היא קצת מבינה בנושא אבל מה שיש לי להגיד זה שאני גם לא אוהב שאנשים הולכים עם מכנסיים שקצרים יותר מהתחתונים שלי אבל אין לי בעיה שאנשים ילכו ליידי עם קצר או ארוך אבל היא פשוט דואגת שאת מקצינה את הנושא כאילו מישהו גורם לך להרגיש לא נעים ללכת בחופשיות קצר זה לא כזה סיפור אבל תגידי לה שיותר נוח לך ללכם עם ארוך זה מרגיש לך יותר נוח או צנוע או איך שזה מרגיש לך ואני ממליץ לך לא תמיד ללכת אם לבוש ממש ארוך נגיד בקיץ זה ממש חם ואף אחד לא כופה עליך ללכת ככה אז תלכי איך שבא לך אם קצר או אם ארוך
ההבגל שמישהי שהולכת בצניעות - אעשה את רצונו של הבורא יתברך, ומישהי (להבדיל) שהולכת חשוף - עוברת על רצונו. צריך להסביר את זה?