42 תשובות
כן, כמובן.
זה שאת לא פמיניסטית לא אומר שאת שוביניסטית.
את לא רוצה שיהיה לעצמך זכויות?
אוקיי :)
לא. למה לעזאזל שלא תרצי שיוויון בשביל עצמך? מביך סיס. מקווה שתתבגרי ותביני.
לא, מאוד מביך
מקווה שאת יודעת מה זה בכלל אומר פמינסטית
שואל השאלה:
זכותי לא להאמין באידיאולוגיה הזו...
אנונימית
שואל השאלה:
אין אפילו הגדרה לפמיניזם, כל פמיניסטית נותנת לי הגדרה אחרת. אין לכן מושג במה אתן מאמינות.
אנונימית
אני מאמינה בשוויון לא יודעת מה אמרו לך
פמיניזם זה שוויון זכויות, אותו דבר לגברים ולנשים

פמיניסטית זה לא מישהי שחושבת שהאישה מעל הגבר

את מעדיפה שיהיה לך פחות משכורת מהגברים על אותה עבודה?
שואל השאלה:
קודם כל, יש כאלו שאומרות שזה שוויון זכויות, יש כאלו שאומרות שזה העצמה נשית... בקיצור, אין לכן מושג במה האידואולוגיה הזו דוגלת. החלטתן להיות פמיניסטיות בגלל פוסט באינסטגרם.
בנוסף, ישראל היא מדינה עם כלכלת שוק חופשי, כמו רוב המדינות המפותחות בעולם. כלומר, אין כזה דבר פערי שכר ואדם לא מקבל כסף לפי המגדר שלו.
אנונימית
שואל השאלה:
אני מאמינה שגם לגברים וגם לנשים מגיעות הזדמנויות בחיים. למה את חושבת שאני תומכת באונס? אונס זה רע. אונס זה אלימות. זה הפחד הכי גדול שלי. אני לא חייבת להיות פמיניסטית בשביל להיות נגד זה.
אנונימית
יש רק שתי דברים
פמיניזם ושוביניזם
אם את לא פמיניסטית את שוביניסטית.
אם זה מה שאת רוצה אין פה מה להתווכח
שאלת אותנו וענינו מה עוד את רוצה
היא מסוגלת לא להיות פמיניסטית ובכל זאת לא להיות שוביניסטית...
הגיוני שהיא לא תומכת בפמיניזם, בטח בפמיניזם של היום, אבל עם זאת לא חושבת שלנשים מגיעות פחות זכויות.
שואל השאלה:
אני יכולה לא להיות פמיניסטית ולא להיות שוביניסטית.
אני רק רוצה לקיים דיון, מי שלא רוצה מוזמן לצאת מהשאלה.

אין כזה דבר "פמיניסטית רגילה", "פמיניסטית קיצונית", "פמיניסטית שטוב לה". המצאת הגדרות שלא קיימות כדי להתעלם מהבעיה. אם כבר, יש פמיניסטית שתומכת בגל הראשון של הפמיניזם, יש כאלו שבגל השני וכו.
אנונימית
ההגדרה של פמיניסטית זה אישה שמאמינה בשוויון זכויות
ההגדרה של שוביניסטית זה אישה שמאמינה שמגיע לה פחות מגברים.
אין באמצע זה או שאת מאמינה או שלא

עם הפמיניזם המוגזם של היום פמיניסטית נשמע כמו מישהי מטורפת שתעשה הכל כדי שיהיה זגויות אבל לא, זה בדיוק מה שהסברתי.
תחליטי לפי מה שאמרתי לאיזה הגדרה את יותר מתחברת
אבל אין דבר כזה שחור או לבן, או זה או זה.
היא לא חייבת להגדיר את עצמה בתור או פמיניסטית, או שוביניסטית אם היא לא מחשיבה את עצמה בתור אחת מההגדרות.
נשמה של זברה איך היא יכולה להאמין שיש לה זכויות וגם להאמין שאין לה זכויות
שואל השאלה:
בגל הראשון רוב הנשים לא רצו בכלל זכויות. כולם חשבו שהפמיניסטיות משוגעות. למשל, נשים בכלל לא רצו את זכות ההצבעה (פריווילגיה יותר נכון), הגבר היה בוחר בשם כל המשפחה.
אין קשר בין אונס לפמיניזם, הכניסו לך את זה לראש. בן אדם שפוי יודע שאונס זה רע. הדבר היחיד שהיה צריך לשנות זה להחמיר בעונש, דבר שעדיין צריך לעשות לדעתי. ושוב, זה לא קשור לפמיניזם.
וכן, אני יודעת שבלי פמיניזם לא היו יכולות להיות לי הזדמנויות שוות. עדיין, אני לא תומכת בהרבה מאוד דברים שפמיניזם תומך בהם.
ההגדרה לפמיניזם כל כך כללית ולא ברורה שגם שוביניסט יכול להיות פמיניסט.
ואני בת 15.
אנונימית
אני לא רואה שום בעיה בזה שהיא לא מגדירה את עצמה בתור אחת מהאופציות.

"עדיין, אני לא תומכת בהרבה מאוד דברים שפמיניזם תומך בהם."
זה אומר שהיא לא רוצה זכויות שוות? לא. זה לא אומר שהיא שוביניסטית, וזה לא אומר שהיא פמיניסטית.
שואל השאלה:
אני לא חושבת שאני אמשיך את הדיון הזה כשאתם שמים לי מינוס ישר על כל תשובה במקום להיות בוגרים ולקרוא את הדעה שלי.
אנונימית
אני לא שם מינוס
מכבד את הדעה שלך ואני לא רואה שום טעם בדיון הזה
לכל אחד יש דעה משלו ויאללהה
החיים יפים את לא חייבת להיות פמיניסטית ולא חייבת להיות שוביניסטית
אבל היא לא אומרת שנשים צריכות להשאר רק בבית וכל מה שהן עושות זה להוליד ילדיםות.
היא פשוט אומרת שהיא לא תומכת לגמרי בפמיניזם, ושהיא לא תומכת בשוביניזם. ומה זה אומר? אה, כן, שהיא לא לגמרי שוביניסטית ולא לגמרי פמיניסטית.

אם אני מרגישה (אני לא באמת, זאת דוגמא) לא לגמרי בת, ולא לגמרי בן, עברנו כבר את השנים שבהן חשבנו שאפשר או או. העולם הוא לא שחור או לבן.
שואל השאלה:
את חושבת שלפני מאה שנים גברים ראו כל אישה כבובת מין ואנסו אותה כמה שבא להם? לא, זה לא עבד ככה אף פעם.

אני לא כועסת על מינוס, אני לא מבינה איך זה שאני שולחת את התשובה וכבר רואה מינוס.
אנונימית
אני מת את האמת שככה זה עבד פעם
הכל טוב זו דעתך
שואל השאלה:
המדווח
אתה אומר לי שזה בסדר שאני לא פמיניסטית ולא שוביניסטית והרי זו זכותי לא להאמין באידואולוגיות האלות.
אבל כששאלתי את השאלה, ישר יצאת עליי.
אנונימית
שואל השאלה:
וילי וונקה
למה את משווה בין מגדרים לאידואולוגיות? זה אפילו לא על אותו העיקרון...
אנונימית
לא השוויתי, נתתי דוגמא.
הראיתי שאין חובה שתרגישי או או, אלא שאפשר גם משהו אחר.
זאת זכותך לחשוב כל מחשבה לא משנה כמה ילדים קטנים מרמת גן עם שפם בר מצווה מחוצקנים אומרים לך לא לחשוב ככה

אני עדיין לא מסכים עם הדעה שלך אבל אין טעם בדיון הזה כי אי אפשר להתווכח על דעות
אבל היא לא שוביניסטית, אז זה אומר שהיא פמיניסטית? כי היא גם לא מסכימה לגמרי עם פמיניזם. אבל גם לא עם שוביניזם. אז מה לעשות במצב כזה?
אולי שהיא לא זה ולא זה? זאת נשמעת אופציה טובה.
שואל השאלה:
אי אפשר להתווכח על דעות? ברור שאפשר. זו כל המהות של דעות, שנתכווח עליהן. אם כבר, המשפט הוא "אי אפשר להתווכח על עובדות".
אנונימית
שואל השאלה:
חכמה בלילה
את אומרת שכל הגברים אנסים מהטבע שלהם? אבל היום רובם "מתאפקים לא לאנוס" בגלל הפמיניזם?
כמו היום, רוב הגברים לא היו אנסים לפני הגל הראשון של הפמיניזם. גבר שפוי ידע לכבד בחורה, בטח ובטח לא לעשות דברים בניגוד לרצונה.
אנונימית
את חצופה.
תהיי מה שבא לך, לא בעיה שלי. אבל לבוא ולזלזל פה בפמיניסטיות זה נמוך, אין לך זכות.
שואל השאלה:
למה את כל כך מתעקשת על מה שיש לי בין הרגליים? אני אישה.

ואני בטוחה שנשים לא היו נאנסות על בסיס יומיומי. אני בטוחה שהיו גברים עם טיפת צלם אנוש שהגנו על נשים. אני יודעת שלא כל גבר הוא אנס. גם פעם, כשזה היה נורמלי לחשוב שאישה היא מכונת ילדים.
אנונימית
שואל השאלה:
זה עם התמונה של ריק
בכלל קראת את כל התשובות שלי?
אנונימית
שואל השאלה:
אולי לא הייתה בעיה לנהוג כך אבל זה לא אומר שכל הגברים עשו את זה.
אנונימית
קראתי את כל התשובות שלך. את לא מכבדת אחרים ומצפה שיכבדו אותך. העולם לא עובד ככה.
ולגבי מה שרשמת, את "יודעת שלא כל גבר הוא אנס". אוקיי, אבל כשאת הולכת ברחוב ומאחורייך גבר, את תפחדי. את תשחקי בטלפון, תתקשרי לחברה, תלכי מהר יותר. זה חלק מהדברים שהפמיניזם מנסה לפתור. זה לא משהו שאמור להיות נורמלי.
שואל השאלה:
לא, אני לא מפחדת מכל גבר שהולך מאחורי. אני לא פרנואידית.
איך אני לא מכבדת אחרים? רק קיימתי דיון. השתמשתי בשפה יפה ולא קיללתי. רק הבעתי את דעותיי.
אנונימית
פרנואידית? ואו
אני סיימתי לבזבז את החמצן שלי עלייך
יום מקסים
אני לא מאמין תיאור האמונות שלך באמצעות הגדרות כוללניות. יש נשים שמגדירות את עצמן כשוביניסטיות, אבל הן למעשה דואגות לעצמן ולרווחתן, רק בדרך שונה.

פמיניסטית תשאף לשיוויון זכויות של נשים ואפליה מתקנת לטובתן, מתוך ההנחה שלגברים יש כוח רב יותר משל נשים בחברה, למרות שהנשים זהות להם בכישוריהן.

אישה שוביניסטית היא לא אישה שרוצה לחיות תחת ניצול וכפיה של גברים, אלא לזכות בחופש ושליטה בחייהן ובעתידן באמצעות ניצול הכוח הכלכלי וההשפעה של גברים לתועלתן שלהן.

נשים כאלו לרוב יעדיפו לא לפתח קריירה, אלא לתחזק את הבית, כשהגבר הוא המפרנס שדואג לכל מחסורן, מבלי שהגבר נדרש לעשות דבר. נשים שוביניסטיות לרוב יחפשו גברים עשירים שיאפשרו להם רמת חיים גבוהה מבלי שהן ידרשו לעבוד בעצמן.
בתמורה, הן ימלאו את כל ציפיות הגבר לגבי צרכיו, תיאבונו והניקיון בבית (גם כשזה לנעשה נעשה על ידי מנקה).
אביבית בר זוהר היא המחשה לאישה "שוביניסטית" שמצפה לחוסר שיוויון בתמורה לגבר ש"יממן" את צרכיה.

מנגד, אישה פמיניסטית, תשאף להרוויח כמו הגבר, ותצפה שהגבר יהיה שותף בעבודות הבית והטיפול בילדים בדיוק כמותה.

וכן, מותר בהחלט להיות בעד שיוויון זכויות לנשים ולהתנגד לאלימות נגדן, ועדיין לא להגדיר את עצמך כפמיניסטית.
לא פמיניסטית ולא שוביניסטית מקבלות פגיעה בנשים, ומי שכותבת זאת לא מבינה את משמעות המושגים.
שואל השאלה:
תודה רבה
אנונימית
היי שואלת השאלה, סתם שתדעי שזה בסדר אבל אני בן ואני פמיניסט ואני יכול להסביר לך אם את רוצה גם למה
כן, כל הכבוד אם את לא תומכת בפמניזם המודרני של המאה ה-21.
אם את לא תומכת בפמניזם הישן זה קצת מוזר אבל זה עדיין בסדר