73 תשובות
שנאה.
סטיגמה מטומטמת
הם באמת נחמדים
כי לרוב מי שמסתובב בסנטר הוא עם צרות
לא בהכרח לחתוך.
שואל השאלה:
feels guy : לא כולם.
אנונימית
זה לא סטיגמה זה נכון
אנונימי
סתם סטיגמה מטומטמת
הם ממש נחמדים וגם כיף להסתובב בסנטר ולראות אנשים שמתלבשים מיוחד ויפה
הם נורא נחמדים
סטיגמה מפגרת
שואל השאלה:
juliet : לכולנו יש צרות בחיים, למה נותנים להם ככ הרבה שנאה?
אנונימית
אנונימי זה לא נכון
לא הבאתי להם שנאה, אני בדיוק כמוהם

ונכון לכולם יש צרות לא אמרתי שלא
שואל השאלה:
כן ברור, פשוט לא מבינה למה אנשים ככ שונאים אותם חח
אנונימית
לגבי השנאה, גם לי אים מושג
אולי זה קשור לזה שבסנטר יש אנשים מיוחדים ושונים ולהרבה קשה לקבל את זה.
שואל השאלה:
אני מבינה אבל זה קצת טיפשי לדעתי השנאה הזאת רק בגלל שהם מתלבשים מיוחד , לדעתי זה די מגניב איך שרובם מתלבשים
אנונימית
הו תאמין לי שהרבה אנשים שונאים אותם.
שיואו אני מתה עליהם הם הכי מגנים וחמודים שישש , הייתי רוצה חברה שלהם
אני אפעם לא הלכתי לשם(לצערי..)
(אם אתם רואים את זה ואתם ילדי סנטר צרו קשר איתי)
סתם אנשים משועממים שאין להם חיים אומרים את זה
סתם סטיגמה
הם לבושים שחור ונראים דיכאוניים אז צוחקי עליהם שהם חותכים ורידים
סתם רכלנים משועממים
אני גם לא הבנתי למה חושבים שהם דיכאוניים
מי שהולך לסנטר ולקניות זה כי הוא שמח לקנות דברים וזה
יש גם כאלה שמחפשים את הקניות כדי למלא את החלל החסר שלהם ואלה הדיכאוניים אבל אני לא ראיתי כאלה
לול אני רצינית אם אתם ילדי סנטר צרו איתי קשר
תנו לי פרח אני חייבתתץ
בואו אני אספר לכם סיפור:
לפני שנה וחצי אני וחבר שלי הסתובבנו בסנטר כי למה לא (אנחנו לא ילדי סנטר) ופתאום נישה אלינו ילדת סנטר שהתחילה לדבר איתנו כאילו אנחנו חברים איזה 500 שנה ואז היא אמרה "אוף אני רוצה למות"

וכשהייתי בכיתה ז הלכתי לסופרלנד וראיתי שם ילדת סנטר ממש גותית והכל עם חתכים על כל הרגליים שלה
שואל השאלה:
ו? לא כולם ככה
אנונימית
לפי מה שאני ראיתי יש הרבה שככה....
שואל השאלה:
תאמת שלא, אולי ראית פעמיים כאלה אבל לא כולם ככה יש כאלה שרק רוצים להנות בקניון האהוב עליהם?
אנונימית
כן ברור נורא מהנה שם^
וכן יש כאלה שחותכים אבל לא כולם
והם הכי חמודימדים שישש
שואל השאלה:
אבל לא הבנת נראה לי את הנקודה שלי, זה לא כולם ככה, לרוב מכלילים אותך ככאלה וממש שונאים אותה שזה לא כזה מגיע להם \:
אנונימית
צודקת, סתם סטיגמה מפגרת
יש ילדה כזאת בשכבה שלי והיא מה זה נחמדה
סנטר זה ליטרלי מקום שאנשים הולכים אליו!!! אין פאקינג קשר לאופי של האנשים עצמם!!!! אני למשל אף פעם לא הייתי בסנטר ואני חותכת ודיכאןנית רוב הזמן, אין לזה שום קשר להליכה לסנטר ....
סתם סטיגמה מעצבנת ודפוקה.
מסכימה איתך מאוד, לחברים של ההורים שלי יש ילדה שהיא נחשבת ילדת סנטר והיא בן אדם כזה נחמד וטוב.
אני חולה על ילדי סנטר. החלום שלי זה לעלות לגג וללכת כל יום לסנטר ולדבר איתם זה פשוט כיף וזה גם בעיקר המראה שלהם קצת "שונה" אבל בנשמתם הם בני אדם כמו כולם ואלו סתם סטיגמות
גם שלי ^
זה דברים שאי אפשר לדעת מי ומה, זה מטומטם ורק סטיגמות.
^^אני ממש רוצה להתיידד עם ילדי סנטר זה החלום שלי שיהיו לי מלא ידידים שהם ילדי סנטר.
גם אני גם אני זה החלום גם שלי^
אפשר גם להיות בדיכאון ולחתוך ורידים וגם להיות נחמד זה חא סותר אחד את השני.

וזאת לא סתם סטיגמה באמת יש שם הרבה כאלה אבל גם הרבה לא...
האמת שבעיינים שלי ילדי סנטר מחולקים לשתי קבוצות:
1 אלה שלובשים בסגנון גותי ושחור
2 אלה שמתלבשים בצורה צבעונית, אזניים של חתול, חדי קרן, כנפיים, צבעים בשיער וכו'
ואין לי מושג אם הרוב שם חותכים ורידים או לא וגם למי אכפת.

ואין שנאה אליהם זה יותר ירידות ולצחוק עליהם כי הם שונים וככה זה תמיד יהיה
אבל לא שונאים אותם, בסופו של דבר שכל אחד יעשה מה שירצה.
אנונימית
צודקת בהכל ולגמריי
כל קהילה אלטרנטיבית מקבלת יחס כזה בין אם זה גותים גיקים מעריצי אנימה וואטאבר. אנחנו פשוט נראים שונה.במקרה הזה מתלבשים שחור/חוש הומור שחור אנשים לא רגילים לראות את זה אני מניחה, זה מוזר להם והם לא מבינים איך אפשר להתקיים ככה כי הם לא רואים את עצמם באותו מקום וזה גורם לסטיגמות.
ואימו...^
ברק אובמה ברור שלא אבל בסנטר מתרכזים מלא ילדים שהם כיאלו "פריקים" כל אלה שמתלבשים מוזר, גותים, או אלה שחושבים שהם חדי קרן וכו'
יש להם גם מפגשים שם תמיד, כנסים, מכירות או וואטאבר
בגלל זה נהיה להם השם "ילדי סנטר" כי הם נמצאים שם כל הזמן ולא דווקא בשביל קניות, יושבים שם סתם וכזה
אנונימית
את צודקת לגמרי!
שואל השאלה:
הייתי כבר בגג כמה פעמיים וכולם שם די צ'יל היה גם איזה ילד שניגן בגיטרה שם שהיה ממש מגניב.
אנונימית
רק אני קראתי בהתחלה ילדי סנטר? יעני santer
אנונימי
נערת רפאים, גן על אימו יש המון סטיגמות.

ולבוש גותי ושחור זה מהמם. 0_0
^^^^את? מכלילה? בכלל לא מה........
זה נשמע שהכרת ילד סנטר אחד בחיים והוא עצבן אותך אז החלטת להכליל את כל הילדי סנטר.
וזה שהם חותכים לא קשור לזה שהם הולכים לסנטר, את קוראת בכלל מה את כותבת?
^^אני יודעת שיש סטיגמות. אני כזו..
התכוונתי שהיא שכחה להוסיף אימו בראש הרשימה
מסכימה. וכמה זילזול זה בהפרעה הנפשית הזו, באים עם חתכים מוכנים מהבית.
שואל השאלה:
ואו ממש לא, יש לי חברים שהם ילדי סנטר והם בחיים לא נגעו בסיגריה או חתכו(אנחנו נפגשים כמעט כל יום ומכירים שלוש שנים), דיי פאקינג להכליל זה כזה טיפשי.
אנונימית
שואל השאלה:
בעיה נפשית? מה בעיה נפשית? ללכת לקניון שאתה אוהב?
אנונימית
לא כל מי שבסנטר ילד סנטר
ולא כל סטיגמה נכונה, אבל אלה בעיקר דברים מתקופה ישנה יותר.
אם את רוצה לראות את הילדי סנטר היותר הארדקור תעלי לגג, למרות שגם שם הם בדרכ רק מעשנים ירוק/מתמזמזים ולא חותכים
ברור שלא כל הסטיגמות נכונות כרגע, אבל פעם כן היו חותכים שם
וכן יש שם ילדים עם בעיות נפשיות, אז "טבעי" שהם יפגעו בעצמם. אבל אפשר לראות אותם בעוד מקומות ולא רק בסנטר
אנונימית
לא ללכת לקניון, לחתוך.


יכול להיות שילדים סנטר השתנו, אבל כולם משתנים.
בעיות נפשיות שיש לחלקם זה דיכאון וכאלה

אנחנו לא מכלילים אומרים לך שזה מה שיש לחלקם וחלק או הרוב הם פשוט כאלה, אולי לא לאו דווקא חותכים אבל כאלה ווירדים מה לעשות
הם לא המיינסטרים של החברה הישראלית והנוער בוא נגיד את זה ככה
אנונימית
סטיגמה מטומטמת לדעתי
אוקיי רבותיי,אדבר בשם ילדת סנטר לשעבר.

אלו סטיגמות מוצדקות. חצי משם חייבים טיפול נפשי דחוף.
דכאוניים הייתי פחות אומרת אבל בהחלט הרוב שם חותכים ולהגרר לתוך זה באמת שלא ביג דיל.
וכדי להיות "מאגניבים" הם בכיף ימציאו לעצמם מיניות או בכללי יצהירו על עצמם כטרנסגנדרים (וסתמו תפה כולנו יודעים שזה סתם צומי במקרה שלהם,אומרת כאחת שהייתה בינהם.)
פעם אולי ילדי סנטר היה זרם יותר אלטרנטיבי (אני מדברת על השנים שאתם עוד לא נולדתם בהם) והיו שם אנשים באמת יחודיים,עכשיו זאת סתם קבוצה של בני 12 שרוצים צומי.
ואני בהחלט מבינה למה אנשים יורדים עליהם וצוחקים עליהם,באמת ש99% מהם חבורה של דגנרטים.
זאת סטיגמה.
יש כאלה ששם סתם לדאווינים, שהם לא חותכים.
אבל אלה שלא לדאווינים הם חותכים.
(אני גם הייתי כזאת...)
אנונימית
שואל השאלה:
וטאפק איזה צומי הם רוצים? ואיזה בדיוק מיניות הם המציאו ?, זה שהם מתלבשים שונה ויש להם תחביבים קצת אחרים לא אומר שהם רוצים צומי הם עושים מה שטוב להם ושהם אוהבים זה לא קשור אפילו לפאקינג צומי אולי יש שם כאלה שרוצים צומי אבל לא פאקינג כולם דיי להכליל
אנונימית
^^^ילדי סנטר בני 12 הם ממש לא ילדי סנטר הם סתם ילדים שרוצים להיות מאגניבים. ואני רואה כאן ילדים ששואלים איך להיות ילד סנטר והם ממש לא. אולי בגיל14 בערך אפילו13.5 אפשר להגיד שהם ילדי סנטר אבל יש ילדי סנטר בני 12 אבל זה לא ברמה ממש גבוה,זה בעיקר כי הם אוהבים להיות ילדי סנטר
אחותי אני מבינה שקשה לך להפנים את זה אבל זאת אמת.
אני גם הייתי שם אבל למזלי הממש גדול התבגרתי מהגיל הזה ובעוד כמה שנים גם את תביני את זה.
ואישית לפני שנתיים שלוש שאני הייתי שם אני יכולה להגיד לך שהכרתי כ15 איש שהצהירו על עצמם כמשהו מהקשת הטרנסית ויודעים כמה היום נשארו עם המגדר הזה? רק בן אדם אחד. אחד מתוך 15.
אז כן מיניות הם ממציאים על ימין ועל שמאל.

ושה לא קשור בכלל בלבוש. זה קשור בהתנהגות ובמעשים.
שואל השאלה:
לא קשה לי להפנים את זה, אני אומרת את זה כי לרוב מה שאמרת לא נכון, לא כל הילדי סנטר הם כאלה שרוצים צומי,ולא כולם ממציאים נטייה מינית\מגדר.
אנונימית
^מסכים/מחזק
זה לא שהם ממציאים מגדר/נטייה מינית זה שהם מחפשים את עצמם/את ה''קבוצה'' שהם שייכים לה
אמרו לך כבר שלא כולם אבל הרבה מהם כן
אומרת לך מישהי שהייתה חברה שלהם
אנונימית
את נשמעת כמו מישהי שאני מכירה.
באיזה אות מתחיל השם שלך שואלת השאלה?
אנונימית
ייתכן שהם ממציאים אבל הם גם מחפשים את עצמם ,יודעים אתזה , יש כאלה שממציאים
ילדים בני12 מחפשים משמעות לחייהם ומקום שהם שייכים אליו אז זה שהם מסתובבים בין ילדי סנטר לא אומר שהם ממציאים
שואל השאלה:
שמי מתחיל באות ה.
אנונימית
xnamex אבל היום עדיין יש ילדי סנטר שכמו פעם או לפחות קרובים לזה
היום הילדי סנטר הם הדיכאוניים, גותים, אלה שחושבים שהם חדי קרן ומתלבשים בבגדים מאוד מוזרים
כל אלה הם הילדי סנטר של היום
ומי שאת דיברת עליו, בני 13 שעושים פירסינג הם סתם ילדים משועממים.
יש ממש ילדי סנטר יש להם שם מפגשים של ילדים מכל הארץ כמו שאמרת שהיה פעם, זה עדיין קיים רק בצורה אחרת.
אנונימית
יואו ה-ישראבלוגג
רגע לא הבנתי,
בסנטר באמת יש ילדי סנטר?
ראסל פריים מן הסתם.. מה זאת השאלה הזאת? חחח
אנונימית
^זה לא להדרדר זה למצוא את מקומך ובנוסף לא כולם שם עושים סמים אבל כל הילדי סנטר הדיכאוניים מחפשים דרך להתמודד עם הדיכאון והתמיכה הנפשית שלהם מגיע מילדים שדומים להם ומסיגריות והבעה עצמית על ידי לבוש
^הם מתנהגים אולי בפראות כי אף אחד לא עוזר להם וזו הדרך שלהם להביע את עצמם ולהגיד"תסתכלו עלי" וצריך לעזור להם אבל במדינה שלנו סתם חושבים שהם משוגעים
^מי שבדיכאון ביניהם. הם מביעים את הרגשות שלהם דרך הלבוש שלהם ואמרתי שצריך לטפל להם בדיכאון ולא אמרתי שיש להם בעיה במוח. אני מדבר בתור אחד שחלה בדיכאון ורצה לפגוע בעצמו ואפילו לא הכיר את המושג ילדי סנטר. וחלקם פשוט אוהבים את המראה אבל חלקם ילדי סנטר יותר בולטים
^בהתחלה כתבתי "מי שבדיכאון ביניהם"בנוסף לבוש זה דרך להשתלב בחבר'ה אז כן חלקם מנסים להשתלב כדי להסתובב עם הילדי סנטר "האמיתיים"