5 תשובות
בעיניי כן.
נוראית, גם הערבים והחרדים צריכים לשרת לדעתי.
הצבא לא מתאים לכולם, מה שכן קורה הרבה שאנשים לא מתגייסים מתוך נוחות וזה לדעתי לפחות חבל, כל אחד צריך לתת את החלק שלו בשביל המדינה
לדעתי מוצדקת, הצבא לא מתגמל, מערכת נוראית שלא משתפרת ומתנהלת נוראית כלפי החיילים, מעבר לשלילת כל החירויות של החייל גם בתום תקופת ההכשרה
הרשו לי להגדיר את המושג משתמט - אדם שלא התייצב ליום גיוסו ובכך עבר על החוק. לקבל פטור זו לא השתמטות, אדם עם בעיה נפשית או רפואית שקיבל פטור - לא יכול להתגייס ולכן עדיף לבריאותו שלא התגייס, גורמים מוסמכים קבעו את זה. ואם מדובר על משתמטים שלא מגיעים לגיוסם ואז יושבים בכלא ובסוף משחררים אותם על אי התאמה, אם הם כל כך נחושים לא להתגייס - הם כנראה לא מתאימים למערכת הצבאית וזה לגיטימי, המערכת הצבאית נוקשה ולא כל אחד מתאים אליה, ומשתמטים מסיבות אידיאולוגיות זה גם לגיטימי, אנחנו מדינה דמוקרטית ומותר לחשוב מה שרוצים ולא כל כך מהר הייתי מגדירה את זה כבגידה, כמובן יש חוק שמחייב גיוס של כל בני ובנות 18 ולכן אותם המשתמטים מסיבה אידיאולוגית יושבים בכלא ובסוף מקבלים גם הם פטור על אי התאמה.
אני חושבת שאם יש גיוס חובה גם החרדים צריכים לשרת אבל גם החרדים וגם נערים ונערות אחרים לא בהכרח מתאימים למסגרת הצבאית, זה דבר שכן צריך להיות מובן, זו לא מסגרת קלה. אבל השאיפה שלנו היא לא להשיג גיוס חובה לכולם ולאמלל אנשים שלא מתאימים לגיוס ככל הנראה, אלא להגיע לצבא מקצועי ולבטל את חובת הגיוס, לגייס את מי שנחוץ ולהשקיע משאבים בדברים הנחוצים.
לגבי ערבים, זה מובן אם לא ירצו להתגייס, חלק מהערבים אכן מתגייסים וזה מבורך אבל אפשר להבין אם לא ירצו להתגייס לצבא, הם קרועים בין שתי הזהויות שלהם כישראלים וכפלסטינאים ואין צורך לחייב אותם בגיוס לדעתי.