10 תשובות
תפרסמי אולי באינסטגרם שלך או בפייסבוק , טיקטוק אם יש לך את הספר שלך
אחרי שאת רואה שיש לך חשיפה תגידי תאריך שאת מתכוונת להוציא את הספר וזהו
אחרי שאת רואה שיש לך חשיפה תגידי תאריך שאת מתכוונת להוציא את הספר וזהו
שואל השאלה:
הבעיה היא שזה סיפור מאוד אישי והוא לא על נושאים פופולריים מה אם לא יתחברו אליו?
הבעיה היא שזה סיפור מאוד אישי והוא לא על נושאים פופולריים מה אם לא יתחברו אליו?
אנונימית
שואל השאלה:
פרסמתי בוואטפד האמת
אבל כמובן שזה לא מספיק
אולי אני אתן לחברות שלי לקרוא, הן ממש התלהבו כששמעו שכתבתי סיפור
פרסמתי בוואטפד האמת
אבל כמובן שזה לא מספיק
אולי אני אתן לחברות שלי לקרוא, הן ממש התלהבו כששמעו שכתבתי סיפור
אנונימית
אולי קודם תנסי לפרסם בווטפאד
ואז יש שם גם מדריכי כתיבה
שיוכלו לעזור לך
ואז אם תפרסמי אז גם תיהיי מאומנת וגם תגעי כבר עכשיו שאסור לפרסם ספר שפורסם קודם באתר כלשהו אם תפרסמי וגם כדאי לבוא להוצאה כלשהי כשמאוד מאומנים בכתיבה כי זה ישפר את הסיכויים שתצליחי
ואז יש שם גם מדריכי כתיבה
שיוכלו לעזור לך
ואז אם תפרסמי אז גם תיהיי מאומנת וגם תגעי כבר עכשיו שאסור לפרסם ספר שפורסם קודם באתר כלשהו אם תפרסמי וגם כדאי לבוא להוצאה כלשהי כשמאוד מאומנים בכתיבה כי זה ישפר את הסיכויים שתצליחי
נשמע מקסים! על מה הסיפור?
והמון בהצלחה בפרסום (:
תנסי לצבור קהל וברגע המתאים תיצרי קשר עם המו''ל ותוציאי לחנויות.
והמון בהצלחה בפרסום (:
תנסי לצבור קהל וברגע המתאים תיצרי קשר עם המו''ל ותוציאי לחנויות.
שואל השאלה:
זאת הבעיה שקצת קשה לי לספר בקצרה על מה הסיפור שלי בלי הרבה ספויילרים.
אני אנסה עכשיו:
הדמות הראשית צריכה לעזוב את הבית בגלל שקורה משהו והיא מגיעה לעיר אחרת ופוגשת מישהו שקצת מסבך אותה בצרות וכאלה אבל עוזר לה.
זאת הבעיה שקצת קשה לי לספר בקצרה על מה הסיפור שלי בלי הרבה ספויילרים.
אני אנסה עכשיו:
הדמות הראשית צריכה לעזוב את הבית בגלל שקורה משהו והיא מגיעה לעיר אחרת ופוגשת מישהו שקצת מסבך אותה בצרות וכאלה אבל עוזר לה.
אנונימית
קודם כל, כן, להוציא ספר זה הרבה כסף (כמה עשרות אלפי שקלים), אבל כיום הרבה מאוד הוצאות יודעות שלא לכולם יש את הכסף הזה לכן הן מציעות להתחיל הדסטארט/גיוס תרומות בשביל להשיג את הכסף. פה כבר מתחילה בעיה אחרת וזה לשכנע אנשים לעזור לך לגייס את הכסף הזה.
בנוגע למי יקנה את זה, זה אמנם תלוי בקהל אבל זה לא אבוד. אם הסיפור שלך מעניין אותך הוא יעניין גם אנשים אחרים. את יכולה לנסות לפרסם את עצמך ככותבת עוד לפני שאת מתחילה את התהליך או בתחילת התהליך כדי לפרסם את עצמך עד שהספר יצא, וככה כבר יהיה לך קהל מוכן שמעוניין לקנות אותו כשהוא יעמוד למכירה. אם את עושה את זה דרך האינטרנט את גם יכולה להשקיע עוד קצת כסף על מימון (זה באמת לא יוצא יותר מדי כסף בהשוואה להשקעה על ההוצאה עצמה) כדי שיותר אנשים ייחשפו לזה.
חלק מהכסף שאת משקיעה גם עובר לשיווק. ההוצאה תעזור לך לשווק את הספר שלך בכל מיני דרכים, ואם חלק מהחוזה שלך יכלול גם שיווק לחנויות הספרים אז אנשים שיכנסו לאותן חנויות יוכלו לראות אותו להתעניין בו. יש המון אנשים שמספיק אוהבים ספרים כדי לקנות כמה שיותר אם יש להם קצת עניין בו.
בנוסף, פרסום בווטפאד יכול לעזור לך בשיווק ואת תמיד יכולה להוריד אותו מפרסום אם תרצי או שיבקשו ממך כשתתחילי את התהליך. אישית אני מכירה הרבה כותבים שמשאירים את הספר בווטפאד (הגרסה הראשונה שלו, זאת אומרת, כי הוא עובר עריכה עד שהוא יצא לאור), או אפילו רק כמה פרקים ראשונים, בשביל לפרסם אותו. אני נגיד הורדתי את הגרסה הראשונה של הספר שהוצאתי אבל פרסמתי את הפרק הראשון החדש בשביל השיווק וזה עוזר. הספר "אחרי ש" למשל נמצא בגרסה המקורית שלו בווטפאד, ויש עוד הרבה כמוהו בכל מיני שפות. יש גם הרבה סופרים ישראלים שמשתמשים בווטפאד בשביל לשווק את הספר שלהם.
הדבר הכי חשוב שכדאי לזכור פה הוא ללכת צעד צעד ולא לחשוב או לדאוג יותר מדי על מה שיקרה בהמשך. אם יהיו בעיות את תמצאי תשובות כשתגיעי לשם ובינתיים את גם יכולה לתכנן לעצמך כמה אפשרויות למקרה וזה באמת מלחיץ אותך. את יכולה לנסות ללכת לפגישת ייעוץ אצל הוצאה כלשהי אם היא נותנת כזאת ולדעת יותר ורק אז להחליט. אל תמהרי, לא משנה עד כמה שזה מה שאת רוצה לעשות, כי אם את תזרזי את עצמך את עלולה לעגל פינות ולקבל תוצאה סופית שאת לא תהיי שלמה איתה. להוציא ספר זה הרבה עבודה אבל זה מה שאת רוצה זה ישתלם לך בסופו של דבר.
וחפרתי, סליחה xd
בנוגע למי יקנה את זה, זה אמנם תלוי בקהל אבל זה לא אבוד. אם הסיפור שלך מעניין אותך הוא יעניין גם אנשים אחרים. את יכולה לנסות לפרסם את עצמך ככותבת עוד לפני שאת מתחילה את התהליך או בתחילת התהליך כדי לפרסם את עצמך עד שהספר יצא, וככה כבר יהיה לך קהל מוכן שמעוניין לקנות אותו כשהוא יעמוד למכירה. אם את עושה את זה דרך האינטרנט את גם יכולה להשקיע עוד קצת כסף על מימון (זה באמת לא יוצא יותר מדי כסף בהשוואה להשקעה על ההוצאה עצמה) כדי שיותר אנשים ייחשפו לזה.
חלק מהכסף שאת משקיעה גם עובר לשיווק. ההוצאה תעזור לך לשווק את הספר שלך בכל מיני דרכים, ואם חלק מהחוזה שלך יכלול גם שיווק לחנויות הספרים אז אנשים שיכנסו לאותן חנויות יוכלו לראות אותו להתעניין בו. יש המון אנשים שמספיק אוהבים ספרים כדי לקנות כמה שיותר אם יש להם קצת עניין בו.
בנוסף, פרסום בווטפאד יכול לעזור לך בשיווק ואת תמיד יכולה להוריד אותו מפרסום אם תרצי או שיבקשו ממך כשתתחילי את התהליך. אישית אני מכירה הרבה כותבים שמשאירים את הספר בווטפאד (הגרסה הראשונה שלו, זאת אומרת, כי הוא עובר עריכה עד שהוא יצא לאור), או אפילו רק כמה פרקים ראשונים, בשביל לפרסם אותו. אני נגיד הורדתי את הגרסה הראשונה של הספר שהוצאתי אבל פרסמתי את הפרק הראשון החדש בשביל השיווק וזה עוזר. הספר "אחרי ש" למשל נמצא בגרסה המקורית שלו בווטפאד, ויש עוד הרבה כמוהו בכל מיני שפות. יש גם הרבה סופרים ישראלים שמשתמשים בווטפאד בשביל לשווק את הספר שלהם.
הדבר הכי חשוב שכדאי לזכור פה הוא ללכת צעד צעד ולא לחשוב או לדאוג יותר מדי על מה שיקרה בהמשך. אם יהיו בעיות את תמצאי תשובות כשתגיעי לשם ובינתיים את גם יכולה לתכנן לעצמך כמה אפשרויות למקרה וזה באמת מלחיץ אותך. את יכולה לנסות ללכת לפגישת ייעוץ אצל הוצאה כלשהי אם היא נותנת כזאת ולדעת יותר ורק אז להחליט. אל תמהרי, לא משנה עד כמה שזה מה שאת רוצה לעשות, כי אם את תזרזי את עצמך את עלולה לעגל פינות ולקבל תוצאה סופית שאת לא תהיי שלמה איתה. להוציא ספר זה הרבה עבודה אבל זה מה שאת רוצה זה ישתלם לך בסופו של דבר.
וחפרתי, סליחה xd
שואל השאלה:
לא חפרת, התשובה שלך מאוד עוזרת.
אני אראה בינתיים אני אסיים את השנה הזאת מבחינת הלימודים ואז אני אהיה קצת יותר פנויה נפשית בשביל זה
לא חפרת, התשובה שלך מאוד עוזרת.
אני אראה בינתיים אני אסיים את השנה הזאת מבחינת הלימודים ואז אני אהיה קצת יותר פנויה נפשית בשביל זה
אנונימית
בהצלחה (:
שואל השאלה:
תודה רבה!
תודה רבה!
אנונימית