20 תשובות
אני
לא הבנתי את ניסוח השאלה.

משהו שקיים בהכרח ולא יכול להתקיים?
^לא יכול לא להתקיים, כלומר חייב להיות קיים.
אנונימית
שואל השאלה:
^לא יכול לא להתקיים כלומר חייב להיות קיים

עריכה: לול אותה תשובה בדיוק
אנונימי
השאלה היא למה אתה קורא קיום, והאם אתה מאמין ביהדות.
שואל השאלה:
^מאמין
להיות קיים זה להתבטא בצורה כלשהי
אנונימי
אם כך, כל דבר חייה להתקיים, לפי החלטת הקדוש ברוך הוא. הרי אם לא היה בו צורך, הוא לא היה נברא, לא כך.
שואל השאלה:
^כלומר שום דבר לא יכול להפסיק להתקיים?
אנונימי
זה תלוי. ריקנות ככל הנראה לעולם לא תפסיק להתקיים. ואני מניחה שגם המין האנושי - אבל לא האנשים עצמם.
המוות
אני אינני מסוגל להעלות בדעתי מציאות אשר אינה כוללת אותי.
שואל השאלה:
^מה זה העמדה הסוליפסיסטית הזאת!?
אנונימי
^חלילה. איני גורס שמציאות מלבדי היא אחיזת עיניים, אלא רק שאני, הסובייקטיבי הקולט את המציאות, לא מצליח לבעלות בדעתי את המציאות בלי תפיסתי. אין זה משנה אם המציאות החיצונית נמצאת בחומר, אשליה, אידיאות וכד'.
שואל השאלה:
עמדה אדיאליסטית מדי אך אקבל אותה
אנונימי
הריק קיים בהכרח.. או שאפשר לקרוא לו אין, אין סוף, חלל הפנוי או מה שזה לא יהיה
שואל השאלה:
^הוא אכן ענה על זה (בטיעון האונטולוגי שלו- שאלוהים קיים בהכרח) וזה בדיוק נובע מכך שאני לא קיים בהכרח...
אנונימי
שואל השאלה:
השאלה שלי לא עוסקת בוודאות אפיסטמולוגית אלא בקיום שאי אפשר לבטל והוא הכרחי מבחינה אונטולוגית.
אנונימי
שואל השאלה:
^מה לגבי מרחב?
אנונימי