11 תשובות
שואל השאלה:
לא אמרתי שכל מי שאתאיסט לא מוסרי אבל בממוצע אנשים דתיים יותר מוסריים לדעתי
ואני אתאיסטית
אנונימית
בכולנו יש מוסר אובייקטיבי שאלוהים טמע בנו
כולנו יכולים להיות מוסרים מבלי קשר לאמונה או לדת
איך את יודעת את זה? אני באמת שואלת איך את יודעת שבממוצע דתיים יותר מוסריים
בשביל לענות על השאלה צריך להגדיר מוסר אובייקטיבי שיהיה אפשר לעבוד איתו, אין כאן אחד כזה.

אם לנסות ללכת על פי המוסר המיינסטרימי, לפחות על פי נסיון החיים שלי עם מסגרות והיררכיות חרדיות, הרמה המוסרית היא אותה רמה. העניין הוא שבחברה החרדית מעשים לא מוסריים נעשים פחות בפרהסיה.
יש לך מחקר שמראה זאת?
אנונימי
אנונימית בסטיפס: אנשים שמאמינים בדת יותר מוסריים
אנשים שמאמינים בדת: התחילו את רוב המלחמות בעולם כולל מסעות הצלב, שרפו נשים שהואשמו בכישוף שעודן בחיים, סקלו הומואים באבנים, עושים "טיפולי" המרה, הסיבה לרוב הפיגועים בעולם כולל אסון התאומים, הקריבו קורבנות אדם ובעלי חיים לאלים שלהם, ואיך אפשר לשכוח בכלל את האימפריה הרומאית

ואני אומר את זה בתור בן אדם שמאמין בדת
אין קשר בין מוסר לדת
"למה זה לא נכון?" - הם רק מדברים בשפה שנראית מנומסת ולפעמים מתנהגים ככה כי לפעמים יש בהם את הצדדים שהם בני אדם כלפי אחרים.

הדתיים בכללית מחזיקים את המדינה בביצים, עם חוקים כמו איסור חתונה ללהטב, איסור אוטובוסים בשבת, איסור קניית חמץ בפסח ועוד. גם לפי התנך שלהם והפירושים אסור להם לכבד קהילות אחרות כי "זה ירחיק אותם מהדת" (ועוד אחרכך מבקשים שיכבדו אותם, ליטרלי ילד בן 14 יצא על זה שאני אטאיסט משום מקום). יש גם באתר משתמשים קיצוניים ואתמול היה דיון ענקי ואחד מהמאינים הכי גדולים באתר הסביר למה מותר להם ולמה אלוהים "ירשה" להם לא לכבד אחרים.

וכל התנך וכל הדברים האלה נשמעים דבר יפה בהתחלה, אבל אז אני רואה אישית את קהילת המאמינים ואיך שהם מתנהגים, מזעזע.
לסיכום, אנשים דתיים פחות מוסריים כי יש דברים שהם חושבים שהאל שלהם יסכים לעשות (דיכוי דתות אחרות). והאטאיסטים יותר משוחררים כי אין להם התנהגות או חוק מוסרי (כמו לוחות הברית) אבל הם עדיין לא ירצחו אחר ויחשבו שזה יהיה בסדר בעולם הבא.
אני אתאיסטית, אמנם הייתי מסורתית נוצריה
וכולם בסביבה שלי אומרים לי שאני מאוד מוסרית
שואל השאלה:
למה זה לא נכון?
אנונימית
זה כל כך לא נכון מכל כך הרבה סיבות