13 תשובות
את יהודיה בלי קשר אם את מאמינה באלוהים אם נולדת לאמא יהודיה אז את יהודיה.
את יהודיה כל עוד אימך יהודיה לא משנה במה את מאמינה
שואל השאלה:
לא נכון כי יש אנשים שמגדירים את עצמם כאתאסיטים גם אם יש להם אמא יהודיה
אנונימית
לא משנה מה הם מגדירים יהדות זה לא רק דת זה גם מוצא אתני ולאום אם אימך יהודיה את יהודיה!
דבר ראשון אם אמא שלך יהודיה את יהודיה לכל דבר לא משנה במה את מאמינה
דבר שלי אמאלה בדיוק היום חשבתי על זה מלאא, אני בדיוק באותו מצב כמוך אני מאמינה שערכים של ההיודות אבל אני לא מאי מינה באלוהים
נשבעת שבשבועות האחרונות אני חושבת על זה כל הזמן, אני מנסה להאמין באלוהים בכח אבל אני לא מצליחה, גם את מרגישה ככה?
אם כן אז אנחנו תאומות
אנונימית
אם למישהו יש אמא יהודיה והוא אתאיסט הוא עדין יהודי לכל דבר
אנונימית
יהדות זה גם לאום בנוסף לדת,אז כן,את יהודייה אם אמא שלך יהודייה
גם אם את לא מאמינה את יהודיה
גם לפי היהדות אם את לא מאמינה את יהודיה
את יהודיה ואת שייכת לעם היהודי נקודה.

לך ולאנונימית שרוצה להאמין - קצת חבל לי שיהודיה תפספס את היהדות אני לא שופטת אותך ויש לי בעצמי חברים אתאיסטים והכל טוב אבל לכל יהודי יש גם ניצוץ בפנים שקשור לה' אולי עוד תגלי אמונה.
יש לי הוכחות לקיום ה' אם מעניין אותך שווה לבדוק זה ארוך אבל שווה קריאה, אני לא מכריחה רק שואלת אם היית רוצה שאשלח לפה? אם כאילו מעניין אותך לשמוע את הצד של המאמינים וכל מיני הוכחות ופשוט לפי זה תחליטי לך, אם מישהי מכן תרצה תכתבו ואשים בכיף!
כן תשלח
אנונימית
בבקשה:

ידעת שהחמצן עומד כל הזמן על 21% שהוא מגיע מהעצים ושאם יעלה או ירד אפילו אחוז אחד כולנו נמות, לא משנה כמה עצים גודלים וכורתים מישהו מסדר שה21% ישאר תמיד כבר שנים? מה עם קארמה? ו"צירופי מקרים"? יש דברים שקשה מידיי להסביר שהם קרו ללא התערבות עליונה יותר, יש דברים שקרו בכלכך דיוק שאין סיכוי שאלו באמת צירופי מקרים והעולם האדמה יודעת לסדר דברים? האדמה שולטת בקארמה? לא איך משהו שלא חיי יכול ככה לסדר דברים? איך עולם כלכך מדוייק יכול לצאת מכלום? זה נראה כאילו הכל בכוונה, ואי אפשר להתעלם מה21% מישהו מסדר את זה, מישהו דואג שזה ישאר ככה וזה לא יכול להיות מישהו אנושי אלא מישהו שיש לו שליטה בהכל ושהוא גם נורא חכם ויודע מה הוא עושה ולמה, גם 21 בגימטריה זה אחד משמות הרחמים שלו כמו 96.
גם עם ישראל עם כלכך קטן שעושה הרבה רעש מוקף באויבים שמשקרים עליו בעולם ועדיין עם חיי וקיים
וגם התורה כלכך חכמה ותואמת למוסר הפנימי שקשה להתעלם ממנה, כולל הדיוקים באיסור של לשון הרע מתי אסור לרכל ומתי צריך את זה לנפש ושזה לא בא סתם ממקום רע, וגם עשו מחקר בחו"ל על הלכות טהרה ומצאו שזה באמת הכי בריא לנישואין שיש תקופה שהאישה והבעל מתרחקים קצת ממגע זה גורם להם להתחבב ולהעיף את השחיקה בקשר והאהבה יותר גדולה
זה מראה שזה לא סתם ספר אלא שזה ספר של מישהו שיודע איך עובדים בני אדם, הרי למה שלא ידע? הוא יצר אותם.
צריך לזכור ש*תאוריית* המפץ הגדול וה*תאוריה* של דרווין הם לא סתם נקראים תאוריות אי אפשר להביא את זה כעובדה זה לא אמת זה נטו תאוריות ששני אנשים העלו על מה יכל להיות איך בעצם העולם נוצר והגענו לאיפה שהגענו, נכון יש מדענים שחוקרים את התאוריות האלה עד היום כי הם לא פוסלים, זה העניין יש אנשים ששואלים אותם למה אתם לא מאמינים הם ישר עונים "מדע" או "המפץ הגדול" כאילו אלו באמת עכשיו עובדות שהוכחו אבל שוב עדיין חוקרים אותם, ולהציג את המדע כהוכחה זה גם לא מוכיח כלום, זה גם לא מדע מול דת, זה התאוריות מול זה, המדע הוא לא עובדה מדע זה תכלס חקירה לא עובדות וזה כל פעם משתנה לפי נתונים, הם לוקחים נתונים מסויימים וחוקרים אם מתעלמים מהרבה נתונים זה יכול להיות אפשרי למשל אם לוקחים רק את הנתון שהקוף דומה לנו ורק את הדברים שבהם הוא דומה לנו התאוריה הגיונית הרי יש לנו ולחיות ולקופים דברים דומים והקופים הכי דומים אז למה לא? אבל אם מוסיפים עוד נתונים אפילו רק נתון אחד סתם לדוגמא שאם באמת היינו באים מהם או מאב קדמון משותף לא היו אמורים להיות קופים והם גם היו אמורים להתפתח ליותר ממה שהם וזה גם לא מסביר את שאר החיות ושאר הדברים שצריך לקחת בחשבון על העולם והדיוק שלו זה יכול לפסול את כל האפשרות הזאת שהתפתחנו מהקופים ויותר להראות שהם חיות בפני עצמם או שהעולם באופן כללי נוצר בטעות מפיצוץ מבלי השגחה של מישהו.

להגיד שכל המדענים אתאיסטים זאת סטיגמה יש גם המון אבל המון מדענים שבגלל המדע גילו את האמונה שזה תאם באופן מושלם את החקירה שלהם מאיך שהעולם בנוי וגם מהדת עצמה כמה הדברים שכתובים שם באמת טובים ותואמים לאורך חיים של הבן אדם והם לוקחים בחשבון גם את הדברים שארכיאולוגים מוצאים כולל את הכירכרות של המצרים בים סוף מה שמוכיח שהיהודים אכן עברו שם והמצרים טבעו וכתבים ישנים וסמלים ובואי נלך יותר קדימה אי אפשר להכחיש למשל את דוד המלך הוא לא סתם יום אחד בהיר מרועה צאן שכולם מבזים נהיה מלך ויש פה התערבות של האל הוא גם כתב את ספר התהילים שיש בו הרבה חכמה ומעיד על ההתעברות של בורא עולם בחיים שלו והספר עצמו כולו תהילות ותשבחות אליו, יש מדענים שלוקחים הכל בחשבון ובגלל זה חלקם מגלים אמונה ובודקים אותה יותר וקולטים שזה תואם, וגם כיום יש ניסים של אנשים שהתפללו שרופאים לא יכולים להסביר אותם, בורא עולם בכוונה בדור הזה בהסתר פנים אבל אם מתקרבים לבורא עולם מוצאים אותו ולומדים להכיר אותו ופתאום מבינים למה הרבה דברים קורים כמו שהם קורים וחוץ מהעובדה על ה21 אחוז חמצן שמראה ב100% שיש מישהו עליון יותר שמשגיח והעבודה שעם ישראל עם קטן כלכך מוקף אויבים ועושה הרבה רעש מה שמעיד גם על שיש פה מישהו ששומר ודווקא שיש פה תפקיד משמעותי לישראל, (זה גם כלכך מתאים לבורא עולם הוא אוהב להגדיל דברים קטנים כמו הר סיני וכל מיני אנשים שזלזלו בהם כמו דוד המלך וזה גם מסביר את הקארמה) חוץ מהדברים האלה לא נשכח גם את האנשים שחלמו דברים שבאמת קרו או דברים שפשוט אי אפשר לקרוא להם צירופי מקרים וניסים.

אם הוא קיים? בהחלט אין לי ספק
אם אני גם חוויתי ניסים ודברים שהם ברורים שזה הוא ולפעמים נענתי כשהתפללתי אליו כן אני לא יכולה להיות כפויית טובה ולהגיד שאין לי השגחה בחיים.
אבל אני לא יכולה להכריח אותך להאמין אני רק יכולה לתת לך מידע שאני לוקחת בחשבון ושצריך לקחת בחשבון ומפה את תשיגי את התובנות שלך, וגם עצם הלימוד של הדת למשל אפילו ספר כמו הספר של החפץ חיים יכול להוסיף לך להבנה יותר עמוקה של המצב ולגילוי האמת והבורא ואיך הכל מסתדר עם זה באופן מושלם שמראה שמישהו עשה בכוונה בני אדם, ואני גם אגלה לך סוד? כשמתקרבים אליו הוא מתגלה בדרכים לא צפויות גם וזה למה המון דתיים לא רק מאמינים אלא גם יודעים שיש בורא וכבר יש להם קשר איתו, יש כאלה שגם בלי זה יודעים וזה בגלל שהם לומדים תורה ומתבוננים בסביבה ובהכל וכמובן שוב יש כאלה שחווים ניסים וכאלה.

יש גם דברים מגניבים כמו פרח שדומה למישהו שהתפלל כשהוא מקווץ ואז שהוא פורח יש לו כנפיים זה כאילו שהתפילה גורמת לאדם לפרוח תחפשי באנגלית ויש עוד דברים מגניבים כמו פרח שנראה ממש כמו בבון אי אפשר להגיד שזה בטעות וגם כל הצבעים היפים של הדגים רואים שהאומן הכי גדול בעולם תכנן את הדברים האלה, שוב צריך לקחת את הכל בחשבון ולנסות להתקרב ולהיות אמיתיים עם עצמנו.
שואל השאלה:
תודה על ההוכחות שלך כביכול אבל אני שלמה עם האמונה שלי
אנונימית
להיות יהודי זה חלק מקבוצה אתנית
בלי שום קשר אם את מאמינה או לא מאמינה בה'. עצם העובדה שנולדת לאם יהודייה, הנשמה שלך ירדה לעולם ממקום קדוש וגבוהה, לא כמו הגויים שנשמתם יורדת ממקום נמוך, (זה מה שה' עושה, אם יש להם בעייה שיפנו אליו) ולכן את תמיד תהי יהודיה אי אפשר לרדת אלה רק לעלות (אין יורדים בקודש אלה רק עולים) יום טוב