30 תשובות
לא הבנתי את השאלה
זאת האמונה שלהם מה אתה רוצה
זאת האמונה שלהם מה אתה רוצה
למה אתה מתכוון?
שואל השאלה:
יש לי חופש ביטוי לומר את דעתי
יש לי חופש ביטוי לומר את דעתי
אנונימי
יש הבדל בין חופש הביטוי לחופש הביזוי מי אתה שתשפוט אנשים על האמונה שלהם פחח
שואל השאלה:
אמלי בן סימון
ההשקפת עולם שלהם מאוד נוקשה ולא פתוחה
אמלי בן סימון
ההשקפת עולם שלהם מאוד נוקשה ולא פתוחה
אנונימי
שואל השאלה:
עניבה ^_^
אני צריך להסכים עם הדרך שלהם בעצם??
עניבה ^_^
אני צריך להסכים עם הדרך שלהם בעצם??
אנונימי
זה כל הקטע בלהיות אדם מאמין דתי:) לקיים מצוות שה' אמר לנו - כל אחד בוחר לו את הרב שיש לו השקפת עולם שדומה לשלו והדרך שלו (כי יש פסוקים עם כמה פרשנויות) אבל עדיין ככה או ככה מקיימים את מה שהקב"ה אמר
מי שמאמין מן הסתם חושב שה', מי שברא את העולם מסוגל להכל וכל מילה שלו נכונה.. אז מה אתה מצפה? מבחינתנו כל דבר שהוא אומר/עושה יש לזה סיבה
(לא דתייה אבל בעתיד מקווה:)
מי שמאמין מן הסתם חושב שה', מי שברא את העולם מסוגל להכל וכל מילה שלו נכונה.. אז מה אתה מצפה? מבחינתנו כל דבר שהוא אומר/עושה יש לזה סיבה
(לא דתייה אבל בעתיד מקווה:)
שואל השאלה:
נָאגִ'י מֵהָאֲגֻדָּה
שאתה נכנס איתם לשיח התבוננות שלהם מאוד סגורה ושטחית
נָאגִ'י מֵהָאֲגֻדָּה
שאתה נכנס איתם לשיח התבוננות שלהם מאוד סגורה ושטחית
אנונימי
לא אמרתי שאתה צריך להסכים אבל תלמד לקבל את זה תהיה רגוע בנפש כלפי ההשקפות שלהם
כל דבר מבחינתם זה ה' עשה וזה מחזק אותם ונותן להם תקווה אז למה להרוס את זה ? ולהגיד ככה וככה
אני לא חרדי ולא דתי אני בן אדם חילוני פשוט וגם ההשקפה שלי יחסית פשוטה
אני מאמין שכל דבר קורה לי קורה מסיבה מסויימת
קורה לי משהו רע זה כדי לחזק אותי למען העתיד שלי וככה אני היום ואני תמיד מנסה לחייך ולהרים לאחרים את המצב רוח וככה אתה אמור להסתכל על זה
כל אחד חי עם ההשקפה שלו לא צריך לשפוט אף אחד
כל דבר מבחינתם זה ה' עשה וזה מחזק אותם ונותן להם תקווה אז למה להרוס את זה ? ולהגיד ככה וככה
אני לא חרדי ולא דתי אני בן אדם חילוני פשוט וגם ההשקפה שלי יחסית פשוטה
אני מאמין שכל דבר קורה לי קורה מסיבה מסויימת
קורה לי משהו רע זה כדי לחזק אותי למען העתיד שלי וככה אני היום ואני תמיד מנסה לחייך ולהרים לאחרים את המצב רוח וככה אתה אמור להסתכל על זה
כל אחד חי עם ההשקפה שלו לא צריך לשפוט אף אחד
דווקא שיחה איתם היא ממש לא שטחית הם כן מדברים על השלכות של מעשים ולהיות בן אדם טוב ומשתדלים להיות כמה שיותר שמחים ולהגיד שהכל לטובה
אולי הם מקובעים קצת אבל כאילו זה בגלל שהתנך זה כמו "ספר חוקים" של כזה מה לעשות ומה לא לעשות והולכים לפיו
אולי הם מקובעים קצת אבל כאילו זה בגלל שהתנך זה כמו "ספר חוקים" של כזה מה לעשות ומה לא לעשות והולכים לפיו
זה לא נקרא "איזור נוחות" שלנו. להפך, מדובר בעבודה קשה מאוד להבין שכל מה שהקב"ה עושה - שזה לטובה (ברכות ס ע"ב - סא ע"א).
זה נובע מתול הבנה פשוטה שלאלוקים המושלם לא מתאים לעשות עוול. זה נוגד את המהות שלו.
אם כבר, אתה שואל השאלה, לא מוכן לצאת מאיזור הנוחות שלך, ולהתבטל לרצונו יתברך.
זה נובע מתול הבנה פשוטה שלאלוקים המושלם לא מתאים לעשות עוול. זה נוגד את המהות שלו.
אם כבר, אתה שואל השאלה, לא מוכן לצאת מאיזור הנוחות שלך, ולהתבטל לרצונו יתברך.
חח איזה אזור נוחות אחי
שואל השאלה:
התגובה הזאת מופנת לכולם פה, קשה להם לפתח גמישות במחשבה ולהגדיר דברים מחדש כמו תכונות של אלוהים ולהטיל ספק בכל מה שקשור לזה לטוב ולרע
התגובה הזאת מופנת לכולם פה, קשה להם לפתח גמישות במחשבה ולהגדיר דברים מחדש כמו תכונות של אלוהים ולהטיל ספק בכל מה שקשור לזה לטוב ולרע
אנונימי
^ זה ממש חוצפה להטיל ספק בטובו של אלוקים. זה בדיוק מבחן באמונה.
למד ספר איוב.
למד ספר איוב.
זה הקטע שזה ההשקפת עולם *שלנו*
בסופו של דבר זה בחירה שלנו
בסופו של דבר זה בחירה שלנו
בגלל הקדוש ברוכו, כי הקדוש ברוכו אחראי על מה שקורה בעולם , ולפעמים הוא נותן לנו זכות בחירה.
כמו שאמרת שלך יש חופש ביטוי לומר את דעתך אז להם יש חופש דת והם יאמינו במה שהם רוצים כמה שהם רוצים וזה לא אמור להפריע לך.
חוץ מזה דתיים הם אחלה ומילא אם אתה לא רוצה להאמין, אל תאמין אף אחד לא הכריח אותך. אבל גם אל תזלזל.
חוץ מזה דתיים הם אחלה ומילא אם אתה לא רוצה להאמין, אל תאמין אף אחד לא הכריח אותך. אבל גם אל תזלזל.
אין על הדתיים. מי שלא רוצה להאמין בקדוש ברוכו ובתפיסה לא חייב , אבל לא לזלזל או דברים כאלה.
למה שלא יצדיקו. אם אלוהים ברא את העולם ואת האנשים וגם את ההיגיון, ברור שהוא יעשה מה שהוא רוצה. והוא תמיד צודק, אין אפשרות כזאת שהוא טועה
וחוצמזה, על איזה איזור נוחות אתה מדבר בדיוק
וחוצמזה, על איזה איזור נוחות אתה מדבר בדיוק
ממש לא. את כנראה לא פגשת דתיים
אני מאוד מסכים את השואל שאלה יש אנשים שהם מאוד מקובעים בלי יכולת להתנתק מהשקפת עולם שלהם
אנונימי
כי הם אנשים מאוד פתטיים, הם לא יודעים לקחת אחראיות על המעשים שלהם והולכים לבקש עזרה מאלוהים כל הזמן במקום לקחת אחראיות, אפשר לצפות מאנשים ככ פתטים דברים כאלה חסרי הגיון.
זה קצת קשה להגיד דברים כאלה כשאתה לא דתי או מכיר מקרוב דתיים
אני אכתוב את זה שוב פעם כי נאמן חצוף שלא יודע לקבל דעות של אנשים אחרים מחק לי את התשובה.
כי דתיים הם אנשים בלי שכל שהם מאמינים במשהו שלא קיים
כי דתיים הם אנשים בלי שכל שהם מאמינים במשהו שלא קיים
אנונימי
כי ה' תמיד צודק?
דמיין שיצרת/בנית/ הכנת משהו, מישהו יכול להגיד לך מה לעשות בקשר לזה או להתלונן?
דמיין שיצרת/בנית/ הכנת משהו, מישהו יכול להגיד לך מה לעשות בקשר לזה או להתלונן?
לא דתייה אבל מאמינה
כי אנחנו אוהבים אותו ומעריכים את מה שהוא עשה עבורנו
כי אנחנו אוהבים אותו ומעריכים את מה שהוא עשה עבורנו
בתור מישהי שיש לה אח ואבא מאוד דתיים, זה נכון, ומה לעשות זו האמונה שלהם וזה לא דבר רע לדעתי, אבל לפעמים זה יכול להיות קצת קיצוני מדי.
(נכון לגביהם, לא לכל הדתיים)
(נכון לגביהם, לא לכל הדתיים)
יש כאלה שטוענים שבגלל שהוא ישות אבסולוטית כל פעולה שלו היא הטוב האולטימטיבי כשסוכמים הכל, יש כאלה שלא מסכימים אתם.
יש לא מעט אנשים שעוזבים את הדת בגלל תהיות שונות לגבי תחומים כאלה בדיוק או התגובות של האנשים סביבם לשאלות שלהם על הנושא.
מציע לקרוא על הספר "תשובה לאיוב" שנוגעת בנושא המוסר אלוהי ועוד, הוא מאוד ארוך אז אני מזהיר מראש.
יש לא מעט אנשים שעוזבים את הדת בגלל תהיות שונות לגבי תחומים כאלה בדיוק או התגובות של האנשים סביבם לשאלות שלהם על הנושא.
מציע לקרוא על הספר "תשובה לאיוב" שנוגעת בנושא המוסר אלוהי ועוד, הוא מאוד ארוך אז אני מזהיר מראש.
טוב כי בתכלס זה הקטע באמונה
היא אמורה להצדיק כל פסיק בחיים שלך
חלק מהאמונה שלנו בתכלס היא שהכל מה' ואין מקרה בעולם אז זה הכי הגיוני שנצדיק כל פסיק קטן שה עושה כי זה בדיוק מה שלהאמין בו אומר
אתה לא חייב להסכים עם זה אני רק מנסה להסביר לך למה דתיים מצדיקים כל מה שה' עושה
זה פשוט בגלל שאנחנו מאמינים שהכל נעשה על ידו והכל נעשה לטובה זו ההשקפת עולם שלנו ןממנה נגזרים המעשים וההצדקות שאתה רואה הרי אם אני מאמינה שהכל ממנו וכל מה שהוא עושה טוב אז בוודאי שאני יצדיק את כל מה שהוא עושה
ואני חייבת גם להוסיף
שזה בכלל לא אזור הנוחות שלי להאמין בזה
הרי הכי קל ברגעים הקשים ובאסונות לצעוק על כמה שהעולם רע ואכזר... אתה באמת חושב שאזור הנוחות שלי הוא לבוא ברגעים הקשים האלה ולהגיד שהכל מאת ה' והכל לטובה ובאמת להשלים ולהאמין בזה בלב שלם?להפך זה הכי קשה בעולם וזה דבר שמצריך בחירה ומאמץ כל פעם מחדש בוודאי שזה דורש ממני גם לפעמים לצאת מאזור הנוחות שלי כדי ללכת לפי האמונה שלי
זה לא פשוט בכלל להיות דתי, זה עבודה
וזה עבודה קשה זה לא איזור הנוחות של אף אחד אנחנו פשוט בוחרים מה חשוב לנו יותר הנוחות הזמנית או לממש את התפקיד שלנו בעולם וללכת לפי האמונה וההשקפה שלנו
סליחה אם חפרתי אבל היה לי חשוב לנסות להסביר
היא אמורה להצדיק כל פסיק בחיים שלך
חלק מהאמונה שלנו בתכלס היא שהכל מה' ואין מקרה בעולם אז זה הכי הגיוני שנצדיק כל פסיק קטן שה עושה כי זה בדיוק מה שלהאמין בו אומר
אתה לא חייב להסכים עם זה אני רק מנסה להסביר לך למה דתיים מצדיקים כל מה שה' עושה
זה פשוט בגלל שאנחנו מאמינים שהכל נעשה על ידו והכל נעשה לטובה זו ההשקפת עולם שלנו ןממנה נגזרים המעשים וההצדקות שאתה רואה הרי אם אני מאמינה שהכל ממנו וכל מה שהוא עושה טוב אז בוודאי שאני יצדיק את כל מה שהוא עושה
ואני חייבת גם להוסיף
שזה בכלל לא אזור הנוחות שלי להאמין בזה
הרי הכי קל ברגעים הקשים ובאסונות לצעוק על כמה שהעולם רע ואכזר... אתה באמת חושב שאזור הנוחות שלי הוא לבוא ברגעים הקשים האלה ולהגיד שהכל מאת ה' והכל לטובה ובאמת להשלים ולהאמין בזה בלב שלם?להפך זה הכי קשה בעולם וזה דבר שמצריך בחירה ומאמץ כל פעם מחדש בוודאי שזה דורש ממני גם לפעמים לצאת מאזור הנוחות שלי כדי ללכת לפי האמונה שלי
זה לא פשוט בכלל להיות דתי, זה עבודה
וזה עבודה קשה זה לא איזור הנוחות של אף אחד אנחנו פשוט בוחרים מה חשוב לנו יותר הנוחות הזמנית או לממש את התפקיד שלנו בעולם וללכת לפי האמונה וההשקפה שלנו
סליחה אם חפרתי אבל היה לי חשוב לנסות להסביר
כי א-לוהים הוא מושלם, אנחנו לא. אם אנחנו לא מבינים- הבעיה אצלנו לא בו.