14 תשובות
כן, כי אני מחוייבת לבוא עם המשפחה לחגוג חגים, לא מרצוני האישי
כן חוגג, גם כי אני גר במשפחה דתית. אבל בכל מקרה זה מסורת.
אני חוגג חגים כי זה ארוחה טעימה לרוב.
כי זו פעילות משפחתית.
כי זה לא עולה לי כלום וזה לרוב יותר נחמד מלשבת לבד בחדר ולשחק במחשב.
כי זו פעילות משפחתית.
כי זה לא עולה לי כלום וזה לרוב יותר נחמד מלשבת לבד בחדר ולשחק במחשב.
המשפחה שלי מסורתית, אני אתאיסט ומצדי הסיפורים שמאחורי החגים הם אגדות ולא יותר מזה. הם רוצים לחגוג אותם אז אני לא שולל את האופציה ויושב איתם. יכול להיות שאני אתאיסט אבל אני עדיין יהודי, זה התרבות שלי ולא האמונה שלי.
כן, כי החגים האלה לא קשורים לדת.
שואל השאלה:
^^אני גם חושבת ככה.
גם אם אני לא מאמינה זו עדיין התרבות שלי. ולמרות שאף אחד לא במשפחה שלי מאמין אנחנו חוגגים חגים כי יש לנו את המסורות שלנו והכיף שלנו לשבת יחד סביב השולחן ולשיר שירים ולאכול אוכל של חגים.
^^אני גם חושבת ככה.
גם אם אני לא מאמינה זו עדיין התרבות שלי. ולמרות שאף אחד לא במשפחה שלי מאמין אנחנו חוגגים חגים כי יש לנו את המסורות שלנו והכיף שלנו לשבת יחד סביב השולחן ולשיר שירים ולאכול אוכל של חגים.
אישית,לצערי אני חוגגת את החגים האלה ולא מרצון.
זה לא מסמל אצלי כלום ושום דבר,זה מסמל שנפגשים עם כל המשפחה המורחבת וצריך להיעלם מפני השטח.
זה לא מסמל אצלי כלום ושום דבר,זה מסמל שנפגשים עם כל המשפחה המורחבת וצריך להיעלם מפני השטח.
שואל השאלה:
אני חושבת שתמיד אחגוג, אני לא יכולה להמשיך את חיי ללא המסורת של המשפחה שלנו (כמו אוכל מיוחד בפסח או לשבת בסוכה).
אנחנו לא חוגגים בצורה דתית בכלל, אנחנו גם לא מאמינים אבל אנחנו אוהבים את זה וכיף לנו.
אני חושבת שתמיד אחגוג, אני לא יכולה להמשיך את חיי ללא המסורת של המשפחה שלנו (כמו אוכל מיוחד בפסח או לשבת בסוכה).
אנחנו לא חוגגים בצורה דתית בכלל, אנחנו גם לא מאמינים אבל אנחנו אוהבים את זה וכיף לנו.
כן, כי זה פשוט מסורת
כן, המשפחה שלי דתית
לי זה מסמל מסורת, מה שהעם שלי עבר- בלי קשר לדת
אני גם אתאיסט אבל אני חוגג חגים כי זה כיף וגם לבלות עם המשפחה זה דבר טוב (רוב הזמן המבין יבין כבר למה)
אני חוגג והמשפחה שלי לא יודעת שאני לא מאמין אז אני גם חייב ולא מרצוני, לא נראה לי שיקבלו יפה את זה שאני לא מאמין.
בכנות מרגיש לי נורא לשבת לקידוש ביום שישי, מרגיש לי שזה נוגד אותי ולא מייצג אותי בשום צורה, אני פשוט מאמין באהבה וכבוד (ועוד כמה דברים אבל אלו העיקריים) לדעתי אם אני מקיים את שני אלה אני בן אדם טוב ולא צריך יותר מזה. אז בעתיד כנראה שלא אחגוג
בכנות מרגיש לי נורא לשבת לקידוש ביום שישי, מרגיש לי שזה נוגד אותי ולא מייצג אותי בשום צורה, אני פשוט מאמין באהבה וכבוד (ועוד כמה דברים אבל אלו העיקריים) לדעתי אם אני מקיים את שני אלה אני בן אדם טוב ולא צריך יותר מזה. אז בעתיד כנראה שלא אחגוג
לא חוגג חגים בכלל
באותו הנושא: