6 תשובות
מדוע את מתעסקת במה שאין ולא במה שיש? הכל עניין של גישה. אין סיבה שאיכות החיים שם תהיה גבוהה יותר ואין דרך ריאלית לבדוק נתון כזה.
שואל השאלה:
יש, תמג לנפש - התמג מודד את שווי כל הסחורה/והשירותים במדינה בפרק זמן מסוים. בין הדברים שהוא מודד נכללים תעשיית המזון, ביגוד, בריאות, תחבורה וכו'. התמג לנפש שווה לתמג של המדינה חלקי מספר התושבים.

התמג לנפש בלוקסמבורג הרבה הרבה יותר גבוה מבישראל, כמעט פי 3, זאת אומרת האזרח הממוצע מוציא יותר כסף (בחישוב לפי שווי כוח קנייה) על בריאות, אוכל, תחבורה או במילים אחרות - חי יותר טוב.
אנונימית
את מרגישה מאושרת?
לדעתי כל אחד יכול להוציא את הטוב מהמקום לפיו - יש כאלה שיעדיפו אקלים כזה, או תרבות כזאת או שפה כזאת - ויש כאלה שאחרת. אולי שינוי גדול פשוט בין האנשים, ואנחנו לא מוציאים את המירב מהמקום. יכול להיות שהתרבות והחוקים יותר טובים וגם המדינה מפותחת אם היא עדיפה יותר על פי איכות חייה
לפי מה שאת כתבת, זה תלוי גם בשיקול דעת של בני אדם - איך הם חוסכים ואיך הם קונים, גם ישראל יחסית במצב טוב ואין כל כך הרבה עניים יחסית לשאר העולם, והרבה מזה תלוי בבני אדם עצמם, מי שמשקיע במניות ומסתכן אולי יפסיד ואולי יתעשר, מי שחי רגיל בשיגרה בעבודה ממוצעת יחיה אם איכות חיים רגיל, וכשיש בעיה ניתן לצמצם הוצאות באוכל או ביליויים, בסופו של דבר חלק ניכר תלוי בנו
כי זאת המציאות