15 תשובות
יש לך עם מי לדבר? משפחה מישהו
שואל השאלה:
באיזה מובן?
אנונימית
רוצה לדבר?
אנונימי
מישהו שיכול לעזור אוליי מקום להיות בו בינתיים
שואל השאלה:
אני לא צריכה ללכת לשום מקום
זאת לא הכוונה של השאלה שלי
אנונימית
שואל השאלה:
^^^^כן חשבתי על זה שאולי עובר עליו משהו. אבל אני לא יודעת מה לעשות
אנונימית
כנראה עוברת עליו תקופה לא קלה . תנסי לדבר איתו על זה ראש בראש
שואל השאלה:
וואי נראלכם?
שאני אדבר איתו? על זה?
אין שום מצב בעולם.
אני לא רוצה לגמור מתה
אנונימית
זה אבא שלך, תדברי איתו למה הוא מתנהג ככה הוא לא ירביץ לך ולא יגע בך או שתדברי עם אמא
אנונימי
אם עד היום הוא היה נחמד ורגיל אז כנראה עוברת עליו תקופה קשה ופשוט תדברי איתו על זה זה יכול רק לפתור את הבעיה בתקווה
אם זה מנחם אותך אבא שלי מתנהג אליי ככה מאז שנולדתי. הוא מעיר לי כל הזמן על דברים, הוא תמיד נותן לי תחושה שאני הבת הפחות מוצלחת, לפחות פעם בשבוע אני מקבלת בגללו התקפי חרדה, כל פעם שאני עושה משהו לא בסדר גם אם זו הטעות הכי קטנה הוא צועק עליי ומסתכל עליי במבט מאוכזב. אני מפחדת ממנו מאז שהייתי ילדה קטנה ועד היום, כאילו היום פחות כי גדלתי אבל כן (: ובקשר לאבא שלך, את מוזמנת לדבר איתי בפרטי עם באלך
בתור אחת שמבינה אןתך דיבורים לא יעזרו תהיי בטוחה אם הוא ככה וממשיך אז תגידי לאמא שלך או אם ההורים גרושים תעברי לאמא אני אישית יוצאת לפנימיה בגלל דברים כאלו
תשמעי הדבר שהכי טוב וכדאי לעשות זה לשבת איתו ברוגע וכשלא היה משהו לפני יעני כשהמצב לפני נטרלי, תשבי איתו ופשוט תגידי איך את מרגישה אבל לא ב"אתה גורם לי להרגיש" יעני האשמה (ואז הוא ירגיש מותקף ויקפוץ להגן על עצמו ולא יקשיב לך) תדברי יותר כזה "אני מרגישה שלא נעים..." שזה מתמקד על הרגשות שלך ולא על "לתקוף אותו" ותפרקי איך את מרגישה ואם קורה איתו משהו אז תשמחי לדבר על זה ואם לו אז זה גם בסדר אבל אין סיבה שמה שמכביד עליו יזרק עלייך ופשוט תבהירי לו שאם את קשורה להתנהגות שלו אז תשמחי ללבן דברים ברוגע במקום להתנהג בעוינות ואם זה לא קשור אלייך אז גם היחס לא מגיע לך (היחס לא מגיע לך בכל מקרה וחשוב להבהיר את זה אבל לא להטיח לו את זה בפרצוף אלא לומר *ברוגע* את הנקודת מבט שלך)
אני חושבת שאבא שלך מנקז את כל התסכולים שלו עלייך. אולי עובר עליו משהו בעבודה. משהוא בחברים. אני מציעה לך לבקש עזרה של בן משפחה שאת יכולה לסמוך עליו. לספר לו הכל ולבקש ממנו שיגשר בינכם. שידבר איתו ויבהיר לו שאם השכנים ישמעו אותו צועק הם יזמינו משטרה ואם קשה לו אולי הוא צריך עזרה מקצועית לפני שיעשה משהו שיתחרט עליו. כשהוא מתפרץ עלייך תגידי שאת יוצאת מהבית כי את מרגישה שהוא הפך לאבא מסוכן. ושאם יש לו מה להעיר לך הוא מוזמן לעשות את זה כשהוא רגוע. תבהירי לו שאם תרגישי שאת בסכנה את תבקשי עזרה ושהוא חייב להתאפס על הכעס שלו. כי את מפחדת ממנו ומרגישה שהוא פחות אוהב אותך
היי יקרה,
נשמע שאת מתמודדת בימים האחרונים עם לא מעט מתח. נראה שמצד אחד את מרגישה מאויימת ודרוכה בבית, כאילו את מתהלכת על ביצים על יד אביך, ומצד שני, נדמה שאת דואגת שמשהו לא טוב עובר עליו. רק יכולה לתאר לעצמי עד כמה את ודאי מרגישה בודדה וחסרת אונים למולו, ועד כמה זה יכול להבהיל ולהלחיץ כשאדם חשוב לך מתנהג בצורה שאינה אופיינית לו.

כמו שכתבו לך בתגובות שלפני, יתכן שבאמת זה משהו חד פעמי וחולף, אולי נובע מתקופה מתוחה או משהו כזה. עם זאת, אם הדבר נמשך ומטריד, מציעה לנסות לשתף את אמא, או כל מבוגר אחר שאת סומכת עליו במה שעובר עליך.

מעבר לכך, מזמינה אותך אלינו, לצ'אט של סה"ר (סיוע והקשבה ברשת), אחד המתנדבים יהיה שם בשבילך לשיחה אישית ואנונימית, נקשיב, נתמוך וננסה לסייע.

שולחת חיבוק
מתנדבת סה"ר