58 תשובות
כן בבתי חולים אני חושב
לצערי
לצערי
תלוי בעבודה.
אבל נראה לי שכן
אבל נראה לי שכן
שואל השאלה:
איך אתם יודעים?^^^
איך אתם יודעים?^^^
אנונימית
אמא שלי אמרה לי חחח והיא רופאה
שואל השאלה:
זה לא מקור
וזה כנראה לא נכון
זה לא מקור
וזה כנראה לא נכון
אנונימית
כן מכוון שיותר משתלם להעסיק גבר. גבר לא יוצא לחופשות לידה, גבר לא מקבל מחזור, גבר לא נכנס להיריון. נשים חושבות שיש קיפוח ואפליה אך בפועל, פשוט התועלת מגברים הרבה יותר גבוהה.
שואל השאלה:
מה קשור אני וכל אישה שאני מכירה עובדות במחזור כמו גדולות איך זה מפריע במשהו?
מה קשור אני וכל אישה שאני מכירה עובדות במחזור כמו גדולות איך זה מפריע במשהו?
אנונימית
אין שכר שונה.
השכר הממוצע של גברים והשכר הממוצע של נשים שונה ומשתנה עקב הרבה סיבות שיכולים לשנות משכורת כמו ימי חופשה,ימי מחלה, בונוסים, שעות עבודה ובכללי ימי עבודה שאלו קרטריונים שלא לוקחים בחשבון באף מחקר שראיתי
השכר הממוצע של גברים והשכר הממוצע של נשים שונה ומשתנה עקב הרבה סיבות שיכולים לשנות משכורת כמו ימי חופשה,ימי מחלה, בונוסים, שעות עבודה ובכללי ימי עבודה שאלו קרטריונים שלא לוקחים בחשבון באף מחקר שראיתי
לא נכון זה פייק חחח
אם גבר ואישה יעבדו באותה עבודה עם אותו וותק ואותה השכלה תהיה להם אותו משכורת
עדיין יש הפרשים בשכר של נשים וגברים שעובדים את אותה עבודה באותה יעילות..
שואל השאלה:
זה נגד החוק^
זה נגד החוק^
אנונימית
אמא שלי רופאה אחי
כאן כדי לעזור, איזה עבודות ? יש לך הוכחות שלוקחות בחשבון את מספר השעות הממוצע או דברים שיכולים לשנות משכורת כמו שציינתי? (ימי חופשה ימי מחלה וכ'ו)
שואל השאלה:
תגיד לאמא שלך שתתלונן זה לגיט לא חוקי
תגיד לאמא שלך שתתלונן זה לגיט לא חוקי
אנונימית
כן
כן נשים מרוויחות 30% פחות מגברים, גם באותה העבודה. זו עובדה ואי אפשר להתווכח על זה.
זאת עובדה?
אני לא ידעתי שיש מחקר שמוכיח את זה ולוקח בחשבון את שעות העבודה הממוצעות לשני המינים ודברים שיכולים לשנות משכורה (ימי חופשה,ימי מחלה,בונוסים וכ'ו)
תוכלי לשלוח לי במקרה את המקור שממנו הסקת את העובדה הזאת?
אני לא ידעתי שיש מחקר שמוכיח את זה ולוקח בחשבון את שעות העבודה הממוצעות לשני המינים ודברים שיכולים לשנות משכורה (ימי חופשה,ימי מחלה,בונוסים וכ'ו)
תוכלי לשלוח לי במקרה את המקור שממנו הסקת את העובדה הזאת?
שואל השאלה:
כי הם עובדים בעבודות שונות עם שעות עבודה שבועיות שונות ובגלל זה ההבדל
הייטקסט יקבל יותר משכורת ממורה אישה
והייטקיסטית תקבל יותר ממורה גבר
כי הם עובדים בעבודות שונות עם שעות עבודה שבועיות שונות ובגלל זה ההבדל
הייטקסט יקבל יותר משכורת ממורה אישה
והייטקיסטית תקבל יותר ממורה גבר
אנונימית
^goddess, אני שמעתי שיש מחקרים על זה וזה גם די ידוע, אבל אני פתוחה לשמוע הארות אם את חושבת שאני טועה
שואל השאלה:
אני שואלת לגבי גבר ואישה שעובדים באותו מקום עבודה באותו תפקיד
אני שואלת לגבי גבר ואישה שעובדים באותו מקום עבודה באותו תפקיד
אנונימית
מהנתונים של פער בשכר באופן כללי אי אפשר להסיק מסקנות, כי כיום גברים בדרך כלל עובדים יותר שעות מנשים ויש הרבה גורמים שאינם קבועים. אבל אם כל הגורמים קבועים וההבדל היחיד הוא המין, ובכל זאת יש הבדל בשכר, רק מכאן אפשר להסיק..
כולם מדברים שטויות
אין הבדל בשכר בין נשים לגברים, לפחות בארץ
אין הבדל בשכר בין נשים לגברים, לפחות בארץ
לא בדיוק.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2012, הפער בין גברים ונשים עומד על כ-34%.
אך אם אני אגיד לך, שתלמידים בתל אביב מתקבלים הרבה יותר לאוניברסיטה מאשר תלמידים בירוחם - מה תניחי? אולי שיש להם מורים טובים יותר, אולי שיש להורים שלהם יותר כסף למורים פרטיים וכו'.
אז ייתכן וזה יתברר כנכון, אך מה אם יש גורם ששכחנו? אולי מראש אנשים עם כסף הם אלה שמצליחים לעבור לת"א ולא ת"א היא זו שגורמת לאנשים להיות עם כסף?
אפשר להגיד שלגור בת"א זה יתרון, וזה נכון חלקית, אך לא משמעותי כמו שיש לך כסף, בלי קשר לאיפה שאת גרה. אז הכסף הוא המשתנה המתערב.
הנתונים מהלשכה נכונים אך לא רלוונטיים כיון שאם במקום לבדוק את כל הנשים מול כל הגברים תבדקי מורות מול מורים, מתכנתות מול מתכנתים, עורכות דין מול עורכי דין וכו' לכל המקצועות - הפער ההמוצע על פני כל המקצועות יהיה משמעותית יותר קטן מ-34%. ואם בתוך כל מקצוע לא תשווי את כל הנשים לכל הגברים, אלא נשים במשרה מלאה לגברים במשרה מלאה, נשים ב-80% משרה לגברים ב-80% משרה וכו' - הפער יצטמצם עוד הרבה.
רק שני המשתנים המתערבים האלה (מקצוע וכמות שעות חודשית) מצמצמים את הפער בישראל ל- 6%!
אני לא אומרת ש-6% זה כלום, עוד לא סיימנו עם משתנים מתערבים.
מפה אני מכירה מחקרים על נתונים לא ישראליים בלבד, וגם ה-6% האלה נעלמים לגמרי אם מוסיפים משתנה נוסף, והוא מורכב יותר.
המשתנה הוא שילוב של ילדים ומגדר.
אם בודקים כמה ילדים יש לכל אחד, הפער הוא לא בין נשים לגברים. אלא מצד אחד יש נשים עם ילדים שמרוויחות מעט ומצד שני יש נשים בלי ילדים וגם גברים עם או בלי ילדים שמרוויחים הרבה.
ולסיכום - הפער בחברה הישראלית הוא 6%, והוא מייצג את הפער בין נשים עם ילדים לכל השאר.
דעתי האישית היא זו:
1. הבאת ילדים עלולה לפגוע לך בקריירה רק אם את אישה. זה כמובן בגלל שהאישה היא זו שמצופה לדאוג כמעט בלעדית לכל תינוק חדש (זה לא תקין וראוי להתייחסות רצינית).
2. נשים נוטות לעבוד פחות שעות בשבוע מאשר גברים. זה גם לא תקין לדעתי, אך לא כי זה לא פייר כלפי הגברים, אלא כי הנטייה בהרבה משקי בית הינה שהאישה תטפל בהכל מהכל (ילדים, תחזוקת הבית וכו') - ועדיין תחזיק עבודה.
ללא ספק יש לשאוף לאיזון טוב יותר של טיפול בבית ובילדים ואז לבחון מה קורה טבעית עם היקפי המשרה של נשים.
3. נשים נוטות לעבוד יותר במקצועות עם הכנסה נמוכה ו/או במקצועות שמכילים הרבה נשים נוטים לשלם מעט. האם הן בוחרות מקצועות אחרת מגברים בגלל חינוך והסללה או גנטיקה (או שילוב של השניים)? האם משלמים במקצועות האלה פחות כי הם פחות חשובים/רווחיים?
אוכל לענות גם על זה, אך זה פחות רלוונטי.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2012, הפער בין גברים ונשים עומד על כ-34%.
אך אם אני אגיד לך, שתלמידים בתל אביב מתקבלים הרבה יותר לאוניברסיטה מאשר תלמידים בירוחם - מה תניחי? אולי שיש להם מורים טובים יותר, אולי שיש להורים שלהם יותר כסף למורים פרטיים וכו'.
אז ייתכן וזה יתברר כנכון, אך מה אם יש גורם ששכחנו? אולי מראש אנשים עם כסף הם אלה שמצליחים לעבור לת"א ולא ת"א היא זו שגורמת לאנשים להיות עם כסף?
אפשר להגיד שלגור בת"א זה יתרון, וזה נכון חלקית, אך לא משמעותי כמו שיש לך כסף, בלי קשר לאיפה שאת גרה. אז הכסף הוא המשתנה המתערב.
הנתונים מהלשכה נכונים אך לא רלוונטיים כיון שאם במקום לבדוק את כל הנשים מול כל הגברים תבדקי מורות מול מורים, מתכנתות מול מתכנתים, עורכות דין מול עורכי דין וכו' לכל המקצועות - הפער ההמוצע על פני כל המקצועות יהיה משמעותית יותר קטן מ-34%. ואם בתוך כל מקצוע לא תשווי את כל הנשים לכל הגברים, אלא נשים במשרה מלאה לגברים במשרה מלאה, נשים ב-80% משרה לגברים ב-80% משרה וכו' - הפער יצטמצם עוד הרבה.
רק שני המשתנים המתערבים האלה (מקצוע וכמות שעות חודשית) מצמצמים את הפער בישראל ל- 6%!
אני לא אומרת ש-6% זה כלום, עוד לא סיימנו עם משתנים מתערבים.
מפה אני מכירה מחקרים על נתונים לא ישראליים בלבד, וגם ה-6% האלה נעלמים לגמרי אם מוסיפים משתנה נוסף, והוא מורכב יותר.
המשתנה הוא שילוב של ילדים ומגדר.
אם בודקים כמה ילדים יש לכל אחד, הפער הוא לא בין נשים לגברים. אלא מצד אחד יש נשים עם ילדים שמרוויחות מעט ומצד שני יש נשים בלי ילדים וגם גברים עם או בלי ילדים שמרוויחים הרבה.
ולסיכום - הפער בחברה הישראלית הוא 6%, והוא מייצג את הפער בין נשים עם ילדים לכל השאר.
דעתי האישית היא זו:
1. הבאת ילדים עלולה לפגוע לך בקריירה רק אם את אישה. זה כמובן בגלל שהאישה היא זו שמצופה לדאוג כמעט בלעדית לכל תינוק חדש (זה לא תקין וראוי להתייחסות רצינית).
2. נשים נוטות לעבוד פחות שעות בשבוע מאשר גברים. זה גם לא תקין לדעתי, אך לא כי זה לא פייר כלפי הגברים, אלא כי הנטייה בהרבה משקי בית הינה שהאישה תטפל בהכל מהכל (ילדים, תחזוקת הבית וכו') - ועדיין תחזיק עבודה.
ללא ספק יש לשאוף לאיזון טוב יותר של טיפול בבית ובילדים ואז לבחון מה קורה טבעית עם היקפי המשרה של נשים.
3. נשים נוטות לעבוד יותר במקצועות עם הכנסה נמוכה ו/או במקצועות שמכילים הרבה נשים נוטים לשלם מעט. האם הן בוחרות מקצועות אחרת מגברים בגלל חינוך והסללה או גנטיקה (או שילוב של השניים)? האם משלמים במקצועות האלה פחות כי הם פחות חשובים/רווחיים?
אוכל לענות גם על זה, אך זה פחות רלוונטי.
יובל, באותו ערך בויקיפדיה שממנו ציטטת את הנתונים האלו, רשומות גם הסיבות שבגללן ההפרש הזה קיים שבחלקן רשומות גם חלק מהסיבות שאני ציינתי.
"חלק נכבד מהפער בשכר החודשי בין נשים לגברים נובע מכך שנשים עובדות בממוצע פחות שעות. בשנת 2013 גברים עבדו בממוצע 44.9 שעות שבועיות, ונשים 35.8 שעות שבועיות. 66.7% מכלל הנשים העובדות עבדו במשרה מלאה, בעוד בקרב הגברים 86.6% מהגברים עבדו במשרה מלאה. במגזר הערבי, כל פערי השכר נובעים מהבדל בהיקף העבודה, שכן השכר לשעה של נשים ערביות גבוה משכרם של גברים ערביים ב-8.2%. חלק מההסבר לכך הוא השכלתן הגבוהה יותר של הנשים באוכלוסייה זו בהשוואה לגברים.[7]"
"שנות ההשכלה אינן מהוות הסבר לפערי השכר, שכן לנשים עובדות ממוצע שנות השכלה גבוה יותר מזה של גברים.[10]"
"אי מיצוי יכולות - נשים רבות בעלות השכלה גבוהה מועסקות בעבודות שאינן תואמות את רמת ההשכלה שלהן, כלומר הן אינן מממשות את היתרון שבהשכלה הגבוהה מבחינת שכרן.[11]"
"תחומי עיסוק - נשים מרבות לעבוד במקצועות וללמוד לימודים גבוהים בתחומים ששכרם נמוך יחסית, לעומת גברים.[8] במחקר משנת 2008 נמצא ש-60% מהנשים השכירות עסקו ב-10 משלחי יד "נשיים". אחת מכל 3 נשים היא מורה, מטפלת או מזכירה, משלחי יד בהם השכר נמוך יותר. רק חמישית מהעוסקים במקצועות ההנדסה בישראל הן נשים[12] ונשים מהוות רק 35.6% מכלל המועסקים בתחום מקצועות ההיי-טק[13]."
"נשים רבות דורשות שכר נמוך יותר עבור עבודתן או מסכימות לקבל עבודה תמורת שכר נמוך יותר וממעטות, יחסית לגברים, להתמקח על שכרן.[14]"
"נשים ממעטות להתקדם לתפקידי ניהול. חלקן בתפקידי ניהול היה רק 32.6% מכלל המנהלים.[7] בשירות המדינה, נשים מחזיקות ב 34.1% בלבד מהמשרות בדירוגי חוזה בכירים. הפער גדול אך הוא הצטמצם במידה ניכרת מאז שנת 1997. אז נשים החזיקו ב 15% ממשרות הבכירים בלבד.[15]"
"מחקר שמתייחס לנתוני 2014 בהם נמצא פער של 39% בין שכר הגברים לשכר הנשים, מייחס מעל 50% מהפער להבדלים בהיקף שעות התעסוקה, ו-14% להבדלים בבחירת תחומי עיסוק. על פי בחינה של נתוני אקדמאים בגילאי 29-31 נמצא שרק 6% מפער השכר אינו מוסבר על ידי היקף משרה, תחום עיסוק וציוני בגרות ופסיכומטרי[16][17]."
"בספרו מדוע גברים מרוויחים יותר?[18] [19]טוען החוקר וורן פארל שישנן 25 בחירות שעושות נשים עובדות, אשר מובילות בהמשך הדרך להגדלת פערי השכר. לדוגמה: בחירה במקצועות עם הכנסה נמוכה יותר, בטוחים יותר, בקרבה למגורים, בשעות נוחות יותר, נשים ממעטות לבקש העלאות שכר, ועוד. במקביל, הוא טוען שאלו בחירות המובילות לחיים שמחים ומאוזנים יותר, ומעודד גם גברים לקדם איזון עבודה-משפחה בחייהם.[18] בנוסף, הוא מדגיש כי פערי השכר אינם בין נשים לגברים, אלא למעשה זהו "פער בין גברים נשואים עם ילדים, לנשים נשואות עם ילדים"[18]"
"חלק נכבד מהפער בשכר החודשי בין נשים לגברים נובע מכך שנשים עובדות בממוצע פחות שעות. בשנת 2013 גברים עבדו בממוצע 44.9 שעות שבועיות, ונשים 35.8 שעות שבועיות. 66.7% מכלל הנשים העובדות עבדו במשרה מלאה, בעוד בקרב הגברים 86.6% מהגברים עבדו במשרה מלאה. במגזר הערבי, כל פערי השכר נובעים מהבדל בהיקף העבודה, שכן השכר לשעה של נשים ערביות גבוה משכרם של גברים ערביים ב-8.2%. חלק מההסבר לכך הוא השכלתן הגבוהה יותר של הנשים באוכלוסייה זו בהשוואה לגברים.[7]"
"שנות ההשכלה אינן מהוות הסבר לפערי השכר, שכן לנשים עובדות ממוצע שנות השכלה גבוה יותר מזה של גברים.[10]"
"אי מיצוי יכולות - נשים רבות בעלות השכלה גבוהה מועסקות בעבודות שאינן תואמות את רמת ההשכלה שלהן, כלומר הן אינן מממשות את היתרון שבהשכלה הגבוהה מבחינת שכרן.[11]"
"תחומי עיסוק - נשים מרבות לעבוד במקצועות וללמוד לימודים גבוהים בתחומים ששכרם נמוך יחסית, לעומת גברים.[8] במחקר משנת 2008 נמצא ש-60% מהנשים השכירות עסקו ב-10 משלחי יד "נשיים". אחת מכל 3 נשים היא מורה, מטפלת או מזכירה, משלחי יד בהם השכר נמוך יותר. רק חמישית מהעוסקים במקצועות ההנדסה בישראל הן נשים[12] ונשים מהוות רק 35.6% מכלל המועסקים בתחום מקצועות ההיי-טק[13]."
"נשים רבות דורשות שכר נמוך יותר עבור עבודתן או מסכימות לקבל עבודה תמורת שכר נמוך יותר וממעטות, יחסית לגברים, להתמקח על שכרן.[14]"
"נשים ממעטות להתקדם לתפקידי ניהול. חלקן בתפקידי ניהול היה רק 32.6% מכלל המנהלים.[7] בשירות המדינה, נשים מחזיקות ב 34.1% בלבד מהמשרות בדירוגי חוזה בכירים. הפער גדול אך הוא הצטמצם במידה ניכרת מאז שנת 1997. אז נשים החזיקו ב 15% ממשרות הבכירים בלבד.[15]"
"מחקר שמתייחס לנתוני 2014 בהם נמצא פער של 39% בין שכר הגברים לשכר הנשים, מייחס מעל 50% מהפער להבדלים בהיקף שעות התעסוקה, ו-14% להבדלים בבחירת תחומי עיסוק. על פי בחינה של נתוני אקדמאים בגילאי 29-31 נמצא שרק 6% מפער השכר אינו מוסבר על ידי היקף משרה, תחום עיסוק וציוני בגרות ופסיכומטרי[16][17]."
"בספרו מדוע גברים מרוויחים יותר?[18] [19]טוען החוקר וורן פארל שישנן 25 בחירות שעושות נשים עובדות, אשר מובילות בהמשך הדרך להגדלת פערי השכר. לדוגמה: בחירה במקצועות עם הכנסה נמוכה יותר, בטוחים יותר, בקרבה למגורים, בשעות נוחות יותר, נשים ממעטות לבקש העלאות שכר, ועוד. במקביל, הוא טוען שאלו בחירות המובילות לחיים שמחים ומאוזנים יותר, ומעודד גם גברים לקדם איזון עבודה-משפחה בחייהם.[18] בנוסף, הוא מדגיש כי פערי השכר אינם בין נשים לגברים, אלא למעשה זהו "פער בין גברים נשואים עם ילדים, לנשים נשואות עם ילדים"[18]"
קישורים מצורפים:
כן, אמא ואבא שלי עובדים באותה עבודה באותה חברה ואמא שלי מקבלת פחות:(
כן, ממה שאני יודעת השכר של הגברים גבוהה יותר משל נשים
עשיתי על זה פרוייקט גדול לבגרות השנה (ממש חקרנו על הנושא הזה וראיינו אנשים) , אני יכולה לפרט לך ממש על הנושא ולמה זה קורה בפרטי (אם מישהו רוצה תגידו לי גם)
זה קצת ארוך.
בעיקרון זו תופעה קיימת לגמרי
זה קצת ארוך.
בעיקרון זו תופעה קיימת לגמרי
תחשבו קצת אם נשים מרוויחות פחות למה שלא יעסיקו רק נשים?
הבדל ה30% הוא בולשיט אחד גדול.
זה כמו שאני אקח אנשים בשם דניאל ואנשים בשם יובל ואשווה את ממוצע השכר שלהם.
הוא מן הסתם יהיה שונה.
יש כלכך הרבה פרמטרים שיכולים ליצור את "הבדל" השכר הזה.
אבל הוא לא נובע מאי שיוויון, אלא מבחירה.
זה כמו שאני אקח אנשים בשם דניאל ואנשים בשם יובל ואשווה את ממוצע השכר שלהם.
הוא מן הסתם יהיה שונה.
יש כלכך הרבה פרמטרים שיכולים ליצור את "הבדל" השכר הזה.
אבל הוא לא נובע מאי שיוויון, אלא מבחירה.
תלוי בעבודה אבל כן
כן,
כי לגברים יש יותר יכולות
ביחס לנשים
אז אנחנו מתוגמלים בהתאם לזה.
מצער שזה ככה אבל זו המציאות
תתמודדו עם זה חלאס
כי לגברים יש יותר יכולות
ביחס לנשים
אז אנחנו מתוגמלים בהתאם לזה.
מצער שזה ככה אבל זו המציאות
תתמודדו עם זה חלאס
אנונימי
נראלי שכן
לא
אבל יעדיפו לקדם בעבודה גבר ולא אישה
מה שאומר שאם גבר ואישה ילמדו מקצוע ויקבלו את אותו ממוצע ציונים וילכו לעבוד באותו מקום, אז רוב הסיכויים שאת הגבר יקדמו לתפקיד יותר גבוה יותר מהר מהאישה
אבל יעדיפו לקדם בעבודה גבר ולא אישה
מה שאומר שאם גבר ואישה ילמדו מקצוע ויקבלו את אותו ממוצע ציונים וילכו לעבוד באותו מקום, אז רוב הסיכויים שאת הגבר יקדמו לתפקיד יותר גבוה יותר מהר מהאישה
לא בהכרח, זה מאוד תלוי ביכולות של שניהם.
זה ששני אנשים לומדים את אותו מקצוע, מקבלים את אותו ממוצע ציונים וילכו לעבוד אותו מקום לא אומר בהכרח שלאחד מהם יש סיכוי יותר גבוהה לקידום המין.
זה נקבע בגלל הרבה סיבות כמו לדוגמא: מוטיביציה, שעות עבודה, השקעה בעבודה, התנהגות, יכולות בכללי
זה ששני אנשים לומדים את אותו מקצוע, מקבלים את אותו ממוצע ציונים וילכו לעבוד אותו מקום לא אומר בהכרח שלאחד מהם יש סיכוי יותר גבוהה לקידום המין.
זה נקבע בגלל הרבה סיבות כמו לדוגמא: מוטיביציה, שעות עבודה, השקעה בעבודה, התנהגות, יכולות בכללי
כן מן הסתם, אם x מביא יותר רווח בעבודה כלשהי ישלמו לו יותר כדי שישאר בחברה. שלהם ולא יעבור
אחרי שבצעתם בדיקה שבדקה את כל המכלול של נשים ןגברים בעבודה מסויימת
הנחתם שפערי השכר הם בגלל עצם היותם גברים/נשים ולא בגלל יתרון/חיסרון שיש לגברים/נשים, בין אם פיזיולוגי או חברתי
או צירוף מקרים
אין למעסיק שום אינטרס פשוט לשלם פחות לנשים,האינטרס היחיד שלו הוא איך להרוויח יותר. אולי יש עוד אינטרסים שוליים
כמו אדם דתי שמטעמי צניעות מעדיף לקבל רק גברים לעבודה ( פה זה לא קשור לשכר אלא לקבלה לעבודה וגם פה יש לו רווח אישי מזה )
אחרי שבצעתם בדיקה שבדקה את כל המכלול של נשים ןגברים בעבודה מסויימת
הנחתם שפערי השכר הם בגלל עצם היותם גברים/נשים ולא בגלל יתרון/חיסרון שיש לגברים/נשים, בין אם פיזיולוגי או חברתי
או צירוף מקרים
אין למעסיק שום אינטרס פשוט לשלם פחות לנשים,האינטרס היחיד שלו הוא איך להרוויח יותר. אולי יש עוד אינטרסים שוליים
כמו אדם דתי שמטעמי צניעות מעדיף לקבל רק גברים לעבודה ( פה זה לא קשור לשכר אלא לקבלה לעבודה וגם פה יש לו רווח אישי מזה )
אנונימי
^מה הקטע שאני רושם טקטס והוא שולח אותו בצורה אחרת ולא מובנת ?
אנונימי
למה יש מינוסים לאנשים שאומרים שיש הבדל? אתם מוזמנים לבדוק את הדוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2019 (לא מצאתי את של 2020) בנוגע להפרשי שכר (אם זכרוני אינו מטעני, הבדלי השכר הם 30%, למרות שהפרשי השכר משתנים בהתאם לעבודה) ו/או לקרוא כתבות שמראות את הבדלי השכר בכל מיני עבודות
(נגיד, מורֶה ומורָה שההבדל היחיד ביניהם הוא המין שלהם).
לכל מי שאומר שאין הבדל בארץ, אנא, הביאו הוכחות.
(נגיד, מורֶה ומורָה שההבדל היחיד ביניהם הוא המין שלהם).
לכל מי שאומר שאין הבדל בארץ, אנא, הביאו הוכחות.
אנונימית
הממוצע כן. הממוצע של הגבר גדול מהממוצע של האישה ויש לזה הרבה סיבות.
ברור שיש הבדל אבל ההנחה שההבדל נגרם על רקע אפליה מגדרית בלי שום ביסוס זה פשוט לא נכון
אנונימי
כן לצערי
כן, חברי כנסת/שרים
אם היו משלמים לנשים פחות למה לא להעסיק את כל הנשים במקום גברים זה היה עולה להם פחות.
אנונימית, כן יש הבדל. אבל ההבדל הזה לא נוצר בגלל המין של העובדים.
גם אני חשבתי שיש פער בין המשכורת של גבר ואישה שעובדים אותו שעות באותה משרה, אבל גיליתי שזה לא נכון.
כרגע אם את מחשבת ממוצע שנתי של גבר וממוצע שנתי של אישה- את תראי שיש פער. אבל לא כי לגבר יש משכורת גבוהה יותר פר שעה, אלא כי יוצא לו לעבוד יותר שעות מנשים בממוצע. וזו העובדה היחידה, אין מה להתווכח בכלל. יש חוק שאוסר לקיים את הפערים האלה במכוון. תקראו מחקרים ותבדקו שבאמת לוקחים בחשבון את ההבדל הזה בין מספר השעות שכל אחד נותן, כי בתכלס לא מתייחסים לזה ברוב המחקרים וזה מה שעושה את הכותרות הבומבסטיות. אף אחד גם לא אומר לנשים לעבוד פחות, פשוט בממוצע הנשים לוקחות יותר חופשים או חופשות מחלה, עובדות פחות שעות ביממה וזה מה שעושה את ההבדל
כרגע אם את מחשבת ממוצע שנתי של גבר וממוצע שנתי של אישה- את תראי שיש פער. אבל לא כי לגבר יש משכורת גבוהה יותר פר שעה, אלא כי יוצא לו לעבוד יותר שעות מנשים בממוצע. וזו העובדה היחידה, אין מה להתווכח בכלל. יש חוק שאוסר לקיים את הפערים האלה במכוון. תקראו מחקרים ותבדקו שבאמת לוקחים בחשבון את ההבדל הזה בין מספר השעות שכל אחד נותן, כי בתכלס לא מתייחסים לזה ברוב המחקרים וזה מה שעושה את הכותרות הבומבסטיות. אף אחד גם לא אומר לנשים לעבוד פחות, פשוט בממוצע הנשים לוקחות יותר חופשים או חופשות מחלה, עובדות פחות שעות ביממה וזה מה שעושה את ההבדל
גבר ממוצע מרוויח יותר מאישה ממוצעת.
זה הנתון שפמיניסטיות מסתמכות עליו כדי להכריז בקולי קולות שיש דיכוי מערכתי נגד נשים.
והאמת?
הנתון הזה נכון. אין איך להתווכח עם זה שגבר ממוצע מרוויח יותר, זו פשוט עובדה וזהו.
אבל הנה כמה עובדות נוספות שפמיניסטיות נוטות לשכוח:
1. גבר ממוצע עובד יותר שעות ביום מאישה ממוצעת.
2. גבר ממוצע יוצא לפנסיה הרבה אחרי אישה ממוצעת.
3. גבר ממוצע מציע יותר בקשות לתפקידים ניהוליים מאישה ממוצעת.
האם זה לא פשוט מתבקש והוגן שאם אתה
עובד יותר שעות ביום, למשך יותר שנים, כשאתה מבקש יותר קידומים בכל אותו הזמן ממישהו אחר, אתה גם תרוויח יותר ממנו?
אתם חושבים שזה יהיה יותר הוגן אם שני האנשים האלה ירוויחו אותו הדבר? זה מפגר
ומה שאני אומר פה זה נטו עובדות ונתונים אין על מה להתווכח איתי
זה הנתון שפמיניסטיות מסתמכות עליו כדי להכריז בקולי קולות שיש דיכוי מערכתי נגד נשים.
והאמת?
הנתון הזה נכון. אין איך להתווכח עם זה שגבר ממוצע מרוויח יותר, זו פשוט עובדה וזהו.
אבל הנה כמה עובדות נוספות שפמיניסטיות נוטות לשכוח:
1. גבר ממוצע עובד יותר שעות ביום מאישה ממוצעת.
2. גבר ממוצע יוצא לפנסיה הרבה אחרי אישה ממוצעת.
3. גבר ממוצע מציע יותר בקשות לתפקידים ניהוליים מאישה ממוצעת.
האם זה לא פשוט מתבקש והוגן שאם אתה
עובד יותר שעות ביום, למשך יותר שנים, כשאתה מבקש יותר קידומים בכל אותו הזמן ממישהו אחר, אתה גם תרוויח יותר ממנו?
אתם חושבים שזה יהיה יותר הוגן אם שני האנשים האלה ירוויחו אותו הדבר? זה מפגר
ומה שאני אומר פה זה נטו עובדות ונתונים אין על מה להתווכח איתי
מסכימה^
ולא צריך להיות שוביניסטית או שונאת נשים כדי להסכים, זו פשוט עובדה בשטח.
כל אחד (ובעיקר אחת) צריכה רגע לצאת מהתחת של עצמה ומהמגדר של עצמה, לחקור, להבין על מה מדובר ואז להביע עמדה. אחרת זה עושה עוול לכל הנשים שבאמת מדברות מתוך עובדות ורוצות לשנות את מה שצריך לשנות. זה גורם לאנטי מטורף כי מסתכלים עליכן כנשים עם רעל בעיניים שרק רוצות להוכיח פואנטה כי צריך ולא כי באמת חקרתן.
וזה לא עניין של דעה בכלל, תשתנו.
ולא צריך להיות שוביניסטית או שונאת נשים כדי להסכים, זו פשוט עובדה בשטח.
כל אחד (ובעיקר אחת) צריכה רגע לצאת מהתחת של עצמה ומהמגדר של עצמה, לחקור, להבין על מה מדובר ואז להביע עמדה. אחרת זה עושה עוול לכל הנשים שבאמת מדברות מתוך עובדות ורוצות לשנות את מה שצריך לשנות. זה גורם לאנטי מטורף כי מסתכלים עליכן כנשים עם רעל בעיניים שרק רוצות להוכיח פואנטה כי צריך ולא כי באמת חקרתן.
וזה לא עניין של דעה בכלל, תשתנו.
לא, אבל הייתן רוצות שיהיה...
^ בטח שיש שכר שונה
ולמה שנרצה? גברים מרוויחים יותר מנשים לצערנו..
ולמה שנרצה? גברים מרוויחים יותר מנשים לצערנו..
כדי שיהיה לכן על מה להתלונן לצערנו...
ואין, מתי בפעם האחרונה עבדתם בעבודה שיש בה גם גברים ונשים?
ואין, מתי בפעם האחרונה עבדתם בעבודה שיש בה גם גברים ונשים?
שואל השאלה:
כרגע^
כרגע^
אנונימית
יש גם הבדל במיסים לא רק בשכר
ההפליה היא לכאן או לכאן
ההפליה היא לכאן או לכאן
הנה
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: