28 תשובות
אז לך תגור בחול מה אתה רוצה אחי
ממשלה חרא
זה מה שיש, לי אין בעיה האיכות חיים טובה בשבילי
שואל השאלה:
אתה מדבר על הממשלה הנוכחית או בכללי? כי גם הממשלה הקודמת הייתה גרועה ואיכות החיים הייתה אותו דבר. איכות חיים לא משתנה מ4 חודשים.
אתה מדבר על הממשלה הנוכחית או בכללי? כי גם הממשלה הקודמת הייתה גרועה ואיכות החיים הייתה אותו דבר. איכות חיים לא משתנה מ4 חודשים.
אנונימי
הכי מדהים בעולם בפער אדיר
ולהתראות לך
ולהתראות לך
אנונימי
שואל השאלה:
נתונים? עובדות? חחח אין לך, כי זה לא נכון. מדינה פח אשפה.
עדיף לך לחיות חיים זבל ברומניה ואז להתקדם לבוקרשט מאשר להישאר בארץ. וזה עוד רומניה, שלא נדבר על גרמניה צ'כיה או דנמרק.
נתונים? עובדות? חחח אין לך, כי זה לא נכון. מדינה פח אשפה.
עדיף לך לחיות חיים זבל ברומניה ואז להתקדם לבוקרשט מאשר להישאר בארץ. וזה עוד רומניה, שלא נדבר על גרמניה צ'כיה או דנמרק.
אנונימי
למה להכליל? מאיפה אתה יודע שזה לא במדינות אחרות גם ככה? בסביבה שאני גרה האיכות חיים מאוד טובה אולי זה אצלך זה מה שיש
לך תגור בחול אז
לך תגור בחול אז
אנונימית
שואל השאלה:
תנו נתונים, בינתיים התוצר לנפש פה נמוך להפליא, 38 אלף.
תנו נתונים, בינתיים התוצר לנפש פה נמוך להפליא, 38 אלף.
אנונימי
תבקש יותר יפה
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית, זה לא אצלי בראש, זה בסטטיסטיקה, תוצר לנפש בתל אביב 43,000, זה הכי טוב של ישראל? זה גרוע.
אנונימית, זה לא אצלי בראש, זה בסטטיסטיקה, תוצר לנפש בתל אביב 43,000, זה הכי טוב של ישראל? זה גרוע.
אנונימי
ישראל מדהימה
בקצב התקדמות הכי מסחרר
בזמן שכולם רק יורדים
כמובן שלא עם ממששת המנדטים
גיא בכור מכנה אותה "ניו יורק החדשה" {תל אביב}
בקצב התקדמות הכי מסחרר
בזמן שכולם רק יורדים
כמובן שלא עם ממששת המנדטים
גיא בכור מכנה אותה "ניו יורק החדשה" {תל אביב}
אנונימי
ואתה מוזמן לעבור לניו יורק ה"אמיתית"
או שאולי בלונדון חשקת?
או שאולי בלונדון חשקת?
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי, איפה ראית שכולם יורדים? אגב קצב צמיחה גבוה אופייני למדינות עם כלכלה חלשה יותר, ככל שמילאת יותר פוטנציאל, כך קצב ההתקדמות שלך מאט, ניגריה מתקדמת הרבה יותר מישראל, מה זה אומר שהיא תעקוף את ישראל? לא, יא תגיע לאיזשהי רמה בה היא מיצתה את עצמה ותאט, זה מה שקרה לישראל וזה יקרה עוד פעם בעתיד.
ולא כל כך הבנתי מה הפואנטה של הכתבה ששלחת לי. נו ו? למה אני אמרתי שניו יורק היא המקום הטוב בתבל? עצם העובדה שאתה נותן לי מקומות ספציפיים מוכיח את טענתי. מישהו ממדינה באמת עשירה פשוט ישלח לי את הנתונים המדהימים לגבי מדינתו, מישהו ממדינה כמו ישראל ינסה להוריד מקומות אחרים.
אנונימי, איפה ראית שכולם יורדים? אגב קצב צמיחה גבוה אופייני למדינות עם כלכלה חלשה יותר, ככל שמילאת יותר פוטנציאל, כך קצב ההתקדמות שלך מאט, ניגריה מתקדמת הרבה יותר מישראל, מה זה אומר שהיא תעקוף את ישראל? לא, יא תגיע לאיזשהי רמה בה היא מיצתה את עצמה ותאט, זה מה שקרה לישראל וזה יקרה עוד פעם בעתיד.
ולא כל כך הבנתי מה הפואנטה של הכתבה ששלחת לי. נו ו? למה אני אמרתי שניו יורק היא המקום הטוב בתבל? עצם העובדה שאתה נותן לי מקומות ספציפיים מוכיח את טענתי. מישהו ממדינה באמת עשירה פשוט ישלח לי את הנתונים המדהימים לגבי מדינתו, מישהו ממדינה כמו ישראל ינסה להוריד מקומות אחרים.
אנונימי
אז לאן אתה טס?
אנונימי
שואל השאלה:
לא יודע, אולי דנמרק.
לא יודע, אולי דנמרק.
אנונימי
לפני הצבא?
אנונימי
כן למה כשאתה קם בבוקר בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ובמקום היחיד בו שלא הולך לקרוס בעשור הקרוב בגלל מחסור במים הדבר שאתה מסתכל עליו זה תמ"ג לנפש כי זה המדד שמפריע לאיכות החיים שלך.
אתה גר במדינה שהיא מעצמת הייטק, מעצמת מים, יש לה את אחד הצבאות המוצלחים בעולם, ואת כל זה היא מצליחה לעשות תוך כדי התמודדות עם איום בטחוני קיומי 24/7. ואתה מתלונן על התמ"ג לנפש? כל מדינה אחרת במצב כזה כבר הייתה קורסת, יש לך מליון דוגמאות לזה באפריקה.
תדע להסתכל לפעמים גם על הדברים הטובים ולא רק להתלונן. לא טוב לך פה עוף לאירופה, חמש דקות אתה חוזר.
אתה גר במדינה שהיא מעצמת הייטק, מעצמת מים, יש לה את אחד הצבאות המוצלחים בעולם, ואת כל זה היא מצליחה לעשות תוך כדי התמודדות עם איום בטחוני קיומי 24/7. ואתה מתלונן על התמ"ג לנפש? כל מדינה אחרת במצב כזה כבר הייתה קורסת, יש לך מליון דוגמאות לזה באפריקה.
תדע להסתכל לפעמים גם על הדברים הטובים ולא רק להתלונן. לא טוב לך פה עוף לאירופה, חמש דקות אתה חוזר.
שואל השאלה:
שאלה, מה אכפת לי ממדינות ערב? את אומר את זה כאילו אם לא ישראל אז הייתי בלבנון או מצרים.
היתרונות שאתה ציינת לא מעניינים אף אחד, תמג לנפש זה איכות חיים. למי אכפת שיש הייטק כשאיכות חיים בפח, למי אכפת מצבא חזק כשאיכות חיים פח, למי אכפת ממים אם אפשר לעבור להולנד ואז לקבל שפע של מים ואיכות חיים נהדרת?
חחח אתה דוגמה לשטוף מוח, אתה מסתכל על בולישט לאומני של צבא והייטק (שלא תורם לי כאזרח), אבל מתעלם מתמג לנפש שזה תכלס מה שקובע איפה טוב לחיות ואיפה לא. אז בסדר יש פה הייטק אבל החיים קשים ורעים. אני אעוף לאירופה ולא אחזור כי שם החיים המינימלים הם יותר טוב מהממוצע בארץ.
שאלה, מה אכפת לי ממדינות ערב? את אומר את זה כאילו אם לא ישראל אז הייתי בלבנון או מצרים.
היתרונות שאתה ציינת לא מעניינים אף אחד, תמג לנפש זה איכות חיים. למי אכפת שיש הייטק כשאיכות חיים בפח, למי אכפת מצבא חזק כשאיכות חיים פח, למי אכפת ממים אם אפשר לעבור להולנד ואז לקבל שפע של מים ואיכות חיים נהדרת?
חחח אתה דוגמה לשטוף מוח, אתה מסתכל על בולישט לאומני של צבא והייטק (שלא תורם לי כאזרח), אבל מתעלם מתמג לנפש שזה תכלס מה שקובע איפה טוב לחיות ואיפה לא. אז בסדר יש פה הייטק אבל החיים קשים ורעים. אני אעוף לאירופה ולא אחזור כי שם החיים המינימלים הם יותר טוב מהממוצע בארץ.
אנונימי
שואל השאלה:
כן למה כשאתה קם בבוקר בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ובמקום היחיד בו שלא הולך לקרוס בעשור הקרוב בגלל מחסור במים הדבר שאתה מסתכל עליו זה תמ"ג לנפש כי זה המדד שמפריע לאיכות החיים שלך.
שאלה, אם אתה גר במזבלה, כן ממש אתר מזבלה, אתה קם בבוקר ואומר לעצמך "איזה יופי אני לא גר במחנה ריכוז בסין" או שאתה אומר לעצמם "אילו חיים זבל"?
ישראל מדמה סוג של מזבלה, מדינות ערב מדמות מחנה ריכוז ואירופה מדמה בית, אני מעדיף לעבור ממזבלה לבית ולא להישאר במזבלה רק כי יש מחנות עבודה. כל אדם שהוא לא שטוף מוח כמוך, מסתכל למעלה ואומר "אני רוצה את זה" אבל אתה בוחר להסתכל למטה בשביל שהלמעלה שלך יראה טוב, כמו אדם מכוער שמסתובב עם אנשים מכוערים יותר, אבל זה שתקח אנשים מכוערים ממך, לא יהפוך אותך ליפה.
כן למה כשאתה קם בבוקר בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ובמקום היחיד בו שלא הולך לקרוס בעשור הקרוב בגלל מחסור במים הדבר שאתה מסתכל עליו זה תמ"ג לנפש כי זה המדד שמפריע לאיכות החיים שלך.
שאלה, אם אתה גר במזבלה, כן ממש אתר מזבלה, אתה קם בבוקר ואומר לעצמך "איזה יופי אני לא גר במחנה ריכוז בסין" או שאתה אומר לעצמם "אילו חיים זבל"?
ישראל מדמה סוג של מזבלה, מדינות ערב מדמות מחנה ריכוז ואירופה מדמה בית, אני מעדיף לעבור ממזבלה לבית ולא להישאר במזבלה רק כי יש מחנות עבודה. כל אדם שהוא לא שטוף מוח כמוך, מסתכל למעלה ואומר "אני רוצה את זה" אבל אתה בוחר להסתכל למטה בשביל שהלמעלה שלך יראה טוב, כמו אדם מכוער שמסתובב עם אנשים מכוערים יותר, אבל זה שתקח אנשים מכוערים ממך, לא יהפוך אותך ליפה.
אנונימי
ישראל ממש לא מזבלה. אם מישהו פה שטוף מוח זה אתה. לפני שמדברים על זה שצבא ומים זה ממש לא בולשיט לאומני אלא באמת דברים חשובים, במיוחד במדינה כמו ישראל, בוא נתחיל מזה שתבדוק את הנתונים שלך.
ישראל היא בין הכלכלות החזקות בעולם אם אתה מסתכל על תמ"ג לנפש, מוזמן להסתכל על הקישור שצרפתי, יש לנו כלכלה חזקה יותר מקנדה, צרפת, בריטניה, ניו זילנד, יפן ועוד מלא... אז עכשיו גם צרפת היא מזבלה? מסכנים הניו-זילנדים בטח סובלים שם בשגרת החיים שלהם במדינה הכי מוצלחת במאבק בקורונה.
העולם עכשיו בקריסה איטית מבחינת מים, וישראל היא מעצמה בתחום הזה, אז בעוד עשור או שניים ברגע שישראל תהיה בין המדינות היחידות שיהיו יציבות מהבחינה הזאת אתה תגיד תודה שיש לך אזרחות ישראלית.
וכן, צבא זה פקטור חשוב שמשפיע על איכות החיים שלך במדינה שבה בכל רגע נתון יש 150 אלף טילים שמכוונים על הבית שלך.
ובלי קשר לזה, מה רע לך פה? אתה חושב שבמדינות אחרות הכול מושלם? אז תן לי לפוצץ לך את הבועה זה ממש לא נכון, בכל מדינה יש הרבה מאוד בעיות
ישראל היא בין הכלכלות החזקות בעולם אם אתה מסתכל על תמ"ג לנפש, מוזמן להסתכל על הקישור שצרפתי, יש לנו כלכלה חזקה יותר מקנדה, צרפת, בריטניה, ניו זילנד, יפן ועוד מלא... אז עכשיו גם צרפת היא מזבלה? מסכנים הניו-זילנדים בטח סובלים שם בשגרת החיים שלהם במדינה הכי מוצלחת במאבק בקורונה.
העולם עכשיו בקריסה איטית מבחינת מים, וישראל היא מעצמה בתחום הזה, אז בעוד עשור או שניים ברגע שישראל תהיה בין המדינות היחידות שיהיו יציבות מהבחינה הזאת אתה תגיד תודה שיש לך אזרחות ישראלית.
וכן, צבא זה פקטור חשוב שמשפיע על איכות החיים שלך במדינה שבה בכל רגע נתון יש 150 אלף טילים שמכוונים על הבית שלך.
ובלי קשר לזה, מה רע לך פה? אתה חושב שבמדינות אחרות הכול מושלם? אז תן לי לפוצץ לך את הבועה זה ממש לא נכון, בכל מדינה יש הרבה מאוד בעיות
שואל השאלה:
חחח עוד פעם הבולישט הזה. די אין לי כוח לזה. שמע, זו בדיוק שטיפת המוח עליה דיברתי! כן? ישראל היא בין 20 הכלכלות החזקות בעולם?
יש כזה מושג "שווי כוח קנייה", שמעת על זה פעם? זה כמו שזה נשמע, מודד מה אתה יכול לקנות עם הכסף שלך. יש שני סוגים של תמג, תמג נומינלי (nominal) ותמג לנפש במונחי שווי כוח קנייה שנקרא גם ריאלי (ppp).
התמג הנומינלי מודד את הערך הנקוב של הכסף, אם אתה קונה תפוח ב10 דולר ומישהו קונה 5 תפוחים ב5 דולר, התמג הנומינלי שלך יהיה יותר גבוה, כי אתה פיזית שווה יותר כסף, אבל התמג הריאלי שלך יהיה נמוך יותר כי מישהו אחר אמנם מחזיק בפחות כסף אבל הוא יכול לקנות במדינתו הרבה יותר. עכשיו, תחשוב לבד, איפה אתה מעדיף לחיות, איפה שהכל יקר ואז אתה משלם יותר כסף על סחורה מועטה או איפה שהכל זול ואתה יכול לקנות הרבה יותר? נראה לי שהתשובה מובנת מאליה. ישראל ממקומות גבוה כי הכל יקר פה, לא כי הציבור הישראלי קונה יותר.
איפה ישראל נמצאת לפי התמג הריאלי לנפש? מקום 34. הרבה הרבה אחרי ניו זילנד, בריטניה, צרפת וכל אלה שציינת, זאת אומרת בבריטניה אתה תשלם פחות כסף על הרבה יותר סחורה.
לגבי צבא - כן זה בולשיט, אתה אומר שזה חשוב בישראל אבל שוכח שבחול המצב הוא לא כמו בישראל אז למה שיהיה אכפת לי מצבא? אני מעדיף לחיות במדינה טובה בלי צבא מאשר במדינה כמו ישראל עם צבא.
העולם בקריסה במים אולי בעולם השלישי, וכמו שאמרתי לפני זה, אני מסתכל למעלה, לא למטה כי גם הומלס בעזה יכול להגיד "איזה יופי זה להיות הומלס בעזה כשיש הומלסים בסומליה".
חחח עוד פעם הבולישט הזה. די אין לי כוח לזה. שמע, זו בדיוק שטיפת המוח עליה דיברתי! כן? ישראל היא בין 20 הכלכלות החזקות בעולם?
יש כזה מושג "שווי כוח קנייה", שמעת על זה פעם? זה כמו שזה נשמע, מודד מה אתה יכול לקנות עם הכסף שלך. יש שני סוגים של תמג, תמג נומינלי (nominal) ותמג לנפש במונחי שווי כוח קנייה שנקרא גם ריאלי (ppp).
התמג הנומינלי מודד את הערך הנקוב של הכסף, אם אתה קונה תפוח ב10 דולר ומישהו קונה 5 תפוחים ב5 דולר, התמג הנומינלי שלך יהיה יותר גבוה, כי אתה פיזית שווה יותר כסף, אבל התמג הריאלי שלך יהיה נמוך יותר כי מישהו אחר אמנם מחזיק בפחות כסף אבל הוא יכול לקנות במדינתו הרבה יותר. עכשיו, תחשוב לבד, איפה אתה מעדיף לחיות, איפה שהכל יקר ואז אתה משלם יותר כסף על סחורה מועטה או איפה שהכל זול ואתה יכול לקנות הרבה יותר? נראה לי שהתשובה מובנת מאליה. ישראל ממקומות גבוה כי הכל יקר פה, לא כי הציבור הישראלי קונה יותר.
איפה ישראל נמצאת לפי התמג הריאלי לנפש? מקום 34. הרבה הרבה אחרי ניו זילנד, בריטניה, צרפת וכל אלה שציינת, זאת אומרת בבריטניה אתה תשלם פחות כסף על הרבה יותר סחורה.
לגבי צבא - כן זה בולשיט, אתה אומר שזה חשוב בישראל אבל שוכח שבחול המצב הוא לא כמו בישראל אז למה שיהיה אכפת לי מצבא? אני מעדיף לחיות במדינה טובה בלי צבא מאשר במדינה כמו ישראל עם צבא.
העולם בקריסה במים אולי בעולם השלישי, וכמו שאמרתי לפני זה, אני מסתכל למעלה, לא למטה כי גם הומלס בעזה יכול להגיד "איזה יופי זה להיות הומלס בעזה כשיש הומלסים בסומליה".
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא אגיד תודה על שום אזרחות ישראלית כי באירופה יש ים של מים וזה לא הולך להיגמר.
אני לא אגיד תודה על שום אזרחות ישראלית כי באירופה יש ים של מים וזה לא הולך להיגמר.
אנונימי
שואל השאלה:
אפילו כתוב לך בכתבה הזאת על יוקר המחייה, זה בדיוק מה שהתמג במונחי שווי כוח קנייה מודד, הוא מתחשב בתמג לנפש וביוקר מחייה.
אפילו כתוב לך בכתבה הזאת על יוקר המחייה, זה בדיוק מה שהתמג במונחי שווי כוח קנייה מודד, הוא מתחשב בתמג לנפש וביוקר מחייה.
אנונימי
כשאנשים מנסים להיות יותר מדי הגיוניים הם מאבדים את עצמם
תגיד תודה שנולדת לארץ כה מיוחדת
ולך לצבא כבר
תגיד תודה שנולדת לארץ כה מיוחדת
ולך לצבא כבר
אנונימי
שואל השאלה:
למה שאגיד תודה? מדינה זבל.
למה שאגיד תודה? מדינה זבל.
אנונימי
יש לי עוד הרבה מאוד מה להגיד לך אבל אני באמת לא מתכוון להתווכח איתך כי אתה בא בראש סגור וכל מה שמעניין אותך זה להגיד "ישראל מדינה זבל", אז בהצלחה לך עם זה.
אנשים חסרי תקווה
לא מאמינים שניתן לשנות
ובדיוק בגללם אי אפשר לשנות בקלות
לא מאמינים שניתן לשנות
ובדיוק בגללם אי אפשר לשנות בקלות
אנונימי
שואל השאלה:
כוסיטל, אם אתה רוצה להגיד משהו, תגיד רק תגיד דברים נכונים. להגיד שישראל היא בטופ 20 כשלמעשה היא מקום 34, זה לא כל כך עוזר.
כוסיטל, אם אתה רוצה להגיד משהו, תגיד רק תגיד דברים נכונים. להגיד שישראל היא בטופ 20 כשלמעשה היא מקום 34, זה לא כל כך עוזר.
אנונימי