5 תשובות
כדי להבדיל בין יהודי לגוי
כי זו מצווה ומסורת.
המקורות שמובאים בגמרא (קידושין דף כ"ט עמוד א'):
"וימל אברהם את יצחק בנו" (בראשית כ"א, ד)
"המול לכם כל זכר" (בראשית יז, י)
"וערל זכר אשר לא ימול את בשר ערלתו ונכרתה" (בראשית י"ז, יד)
(הפסוקים כאן לא במלואם)
המקורות שמובאים בגמרא (קידושין דף כ"ט עמוד א'):
"וימל אברהם את יצחק בנו" (בראשית כ"א, ד)
"המול לכם כל זכר" (בראשית יז, י)
"וערל זכר אשר לא ימול את בשר ערלתו ונכרתה" (בראשית י"ז, יד)
(הפסוקים כאן לא במלואם)
בתנך כתוב שאברהם כמעט הרג את יצחק כדי להראות את נאמנותו לאלוהים ואז ברגע האחרון אלוהים יצר אותו ואז קרה משהו וזה למה עושים ברית מילה
עצר**
ברית בין התינוק לבין אלוקים. מעבר לזה שזאת מצווה ענקית ומסורת של דורות ושנים זה גם נורא בריאי ואסטתי גבר ללא ברית יש לו סיכוי גבוהה יותר לחלות במחלות מין כמו קונדילומיה פפילומיה ואפילו איידס הסיכוי שהיה לו סרטן ערמונית היא גדולה יותר מבחינת ריחות וחיידקים לגבר ללא מילה יש והמון! גבר עם ברית הרבה פחות. בקיצר גם זה מצווה גדולה וגם בריאי אז אין סיבה לא לעשות.
באותו הנושא: