7 תשובות
האמונה שלנו לא מתבטאת בדת, בטקסים, בפסלים או בסממנים חיצוניים.
ואנחנו משמרים את המסורת היהודית (חוגגים חגים) לכיף.
אין הרבה הבדל.. בוא נגיד הם יותר קרובים לנוצרים מאשר ליהודים אז למה לקרוא לעצמם יהודים אני לא מבינה. מבחינתי בכל מקרה הם לא יהודים.
בוודאי שאנחנו יהודים.^
אני יהודיה שלמה, בת לוי ממשפחה של כהנים ולויים מאבא ומאמא, עד הדור של ההורים שלי סבא וסבתא משני הצדדים היו דתיים, ואני מאמינה שישוע הוא המשיח.
^ הלוואי וזה היה מסתכם בזה שאתם מאמינים שהוא רק המשיח, אתם מצוטטים מהברית החדשה הופכים את התורה שלנו לגמרי לנוצרית אתם טובלים בכנסיה ואף מתפללים אליו, זה נוצרים לכל דבר לא מבינה למה להגיד אנחנו יהודים מה יהודי שם?! סבבה דם וגנטיקה יהודית אבל מבחינת דת יש אפס יהדות ומאה אחוז נצרות.
^ לא מדברת ספציפית עלייך אלה על היהודים המשיחיים בכללי חברה של אמא שלי כזאת לכן אני יודעת.
אין באמת הבדל. יהודים משיחים לא שונים מזרמים פרוטסטנטים בנצרות, הם דוגלים באותן עקרונות של התנגדות לדתות מסורתיות עם כל הסמכויות ופרשנויות שלהן:

כתבי הקודש (הברית החדשה+הישנה) הם הסמכות היחידה והבלעדית לקביעת עיקרי האמונה (sola scriptura);
האמונה היא האמצעי היחיד שדרכו נפש האדם יכולה לקוות לגאולה (sola fide);
שלילת הנחיצות של כהני הדת (הכמורה) בתהליכי הטקסים והסקרמנטים. ישו המשיח הוא המתווך הבלעדי בין האדם לאל ורק דרכו יכולה להתקיים גאולת האדם (sola christus) וכו'

על עקרונות האלה מבוססת הרפורציה הפרוטסטנטית. כל מה שמבדיל את היהודים המשיחים מפרוטסטנטים אחרים, זה הרקע האתני שלהם (שהם נולדו יהודים).
יהודים משיחיים הם אוונגליסטים שנולדו יהודים, בגדול.