9 תשובות
נשמומה כל אחד עושה עבירות בסופו של דבר הקטע להשתדל מבין אחשלי
בעיני זה כן צביעות , כל יום כיפור זה צביעות אנשים פשוט פתאום נזכרים להתנצל ולהיוץ צדיקים
שואל השאלה:
אז בשביל מה לחזור בתשובה בכיפור ? בשביל מה לבקש מחילה על חטאים שאני הולך לעשות אחרי זה? על מי אני עובד פה?
אף אחד לא מושלם כולם עושים טעויות לא בכוונה אז לא זו לא צביעות כי מבקשים סליחה על החטאים שעשינו לא בכוונה אם עשית בכוונה אז כן זאת צביעות
ומה הקשר חזרה בתשובה אין לזה שום קשר לא חייבים להיות דתיים בשביל לצום בכיפור
אנונימית
בעיניי זה השתדלות, ואני רואה את זה כיום לכפר על הדברים שעשיתי, ולהתחיל מדף חדש ונקי. וגם זה מצווה ואנחנו יהודיים, וזה נורא הגיוני בעיניי שיום אחד בשנה כולנו נעשה מאמץ. כולנו עושים עבירות ודברים פחות טובים אנחנו בני אדם
אממ היי
אני לא באה משום מקום של לחנך אף אחד וכל אחד עושה מה שמתאים לו אבל הגישה שלי ואני מאמינה שהיא של עוד אנשים היא
שלא משנה מה עשית ומה תעשה, כל מצווה "קטנה" שתעשה זה יוסיף.
הכוונה שאם אתה עושה עברות כביכול זה לא בסדר אבל תמיד יש עוד הזדמנות ותמיד אפשר "לתקן"
"כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן"
(נר=נשמה)
בהצלחה
בעיניי כן זה טיפה צביעות
אתה יכול לקחת על עצמך להתחזק במשהו קטן ולאט לאט להתחזק עוד(:
אם אתה יודע שתמשיך בוודאות לעשות עבירות ותעשה אותן בכוונה, אז כן. בשביל מישהו כמוך זו צביעות.
אבל, אם ביום כיפור אתה מבין את כל החטאים שעשית בחייך ומכפר עליהם, ומבטיח לנסות לא להמשיך לחטוא וגם במציאות אתה משתדל לא לחטוא (על אף שלפעמים אולי כן תחטא, אך לא מתוך כוונה), אז זו לא צביעות (לפי דעתי).