98 תשובות
תספר לה, ותתמוך בה אם זה מה שהיא חושבת לנכון, היא מרגישה שהיא רוצה לעשות את זה ויש לה את האמצעים אז שתעשה :)
אתה ממש לא חייב לגרום לה להתרחק מהדת . זה לגמרי בחירה שלה וממש הרסת לה ויצאת אח ממש גרוע כי זה בחירה שלה ואתה לא צריך להתערב
ולשאלתך,אני חושבת שלא תספר לה, מסכנה. אבל בבקשה אל תתערב לה בזה זה לגמרי בחירה שלה
ולשאלתך,אני חושבת שלא תספר לה, מסכנה. אבל בבקשה אל תתערב לה בזה זה לגמרי בחירה שלה
אני מצטערת להגיד לך אבל זה מביך היא לא מכריחה אותך לצום היא רצתה לצום בעצמה, ואוכל כשר זה כמו אוכל רגיל כמעט הכל כשר בישראל אני יכולה להגיד לך שאם הייתי אחותך באמת לא הייתי מדברת איתך
היי, אתה לא חייב לגרום לה להתרחק מהדת.
זו החלטה אך ורק שלה ואתה לא אמור להחליט דבר כזה בשבילה.
זה גם לא כלכך יפה להטעות אותה לדעתי..
לשאלתך, אני חושבת שכדאי שתספר לה, אני לא הייתי שמחה אם היו משקרים לי ככה..
זו החלטה אך ורק שלה ואתה לא אמור להחליט דבר כזה בשבילה.
זה גם לא כלכך יפה להטעות אותה לדעתי..
לשאלתך, אני חושבת שכדאי שתספר לה, אני לא הייתי שמחה אם היו משקרים לי ככה..
הדת זה דבר מדהים
אין רע בלהתקרב לדת ומה שעשית הוא מאוד חמור
מסכנה היא התאמצה וצמה כל הצום ובגללך שברה אותו שעה ועשרים ושבע דקות לפני שנגמר
תספר לה בשביל שהיא תדע לא לסמוך עלייך יותר
אני גאה בה ובאחותך הקטנה שככה מתקרבות לדת ולא מפחדות מזה
לאכול כשר לשמור שבת לצום זה לא כזה נורא כל אחד יילך בדרך שלו
היא כבר בת 15 היא ילדה גדולה היא יכולה להחליט בשביל עצמה לאיזה כיוון היא יותר מתחברת
אין רע בלהתקרב לדת ומה שעשית הוא מאוד חמור
מסכנה היא התאמצה וצמה כל הצום ובגללך שברה אותו שעה ועשרים ושבע דקות לפני שנגמר
תספר לה בשביל שהיא תדע לא לסמוך עלייך יותר
אני גאה בה ובאחותך הקטנה שככה מתקרבות לדת ולא מפחדות מזה
לאכול כשר לשמור שבת לצום זה לא כזה נורא כל אחד יילך בדרך שלו
היא כבר בת 15 היא ילדה גדולה היא יכולה להחליט בשביל עצמה לאיזה כיוון היא יותר מתחברת
תשמע אתה לא חייב להרוס לה ולהיות רע אתה אמור להיות שם בשבילה ולתמוך בה,אם זה מה שהיא רוצה ורואה לנכון תניח לה
היא אמורה להרגיש בבית שמקבלים אותה ואוהבים אותה לא משנה באיזה דרך היא בחרה אז אל תהרוס לה פשוט אל
ותספר לה
היא אמורה להרגיש בבית שמקבלים אותה ואוהבים אותה לא משנה באיזה דרך היא בחרה אז אל תהרוס לה פשוט אל
ותספר לה
טפאק מה אכפת לך אומיגאד זה החלטה שלה אם היא רוצה להתקרב לדת זה בחירה שלה אמאלה אתה אח נוראי אם היית אח שלי הייתי מנתקת איתך קשר סליחה
אתה מגעיל:)
מה אכפת לך? איש איש באמינותו יחיה לא?
באיזה קטע אתה עושה את זה לאחותך?
היא מאמינה וזאת זכותה.
למה להרוס לה? תתן לה לחיות שלה איך שבא לה, תפסיק.
זה סתם לא מכבד ולא במקום מה שעשית.
מה זה "חינוך לא טוב"
החינוך *שלך* לא טוב.
אתה הורס לאחותך ואז אומר את זה.
אני שחשבתי שישנאו אותי כי סטיפס מאוד הפכפכים
גם סטיפס: ליטרלי 50!!!!! ואני על אנונימי
מה אכפת לך? איש איש באמינותו יחיה לא?
באיזה קטע אתה עושה את זה לאחותך?
היא מאמינה וזאת זכותה.
למה להרוס לה? תתן לה לחיות שלה איך שבא לה, תפסיק.
זה סתם לא מכבד ולא במקום מה שעשית.
מה זה "חינוך לא טוב"
החינוך *שלך* לא טוב.
אתה הורס לאחותך ואז אומר את זה.
אני שחשבתי שישנאו אותי כי סטיפס מאוד הפכפכים
גם סטיפס: ליטרלי 50!!!!! ואני על אנונימי
אנונימית
למה החלטת שהדת זה משהו רע?
למה לדעתך היא מסיטה את אחותך הקטנה?
אם זה מה שטוב לה, מי אתה שתגיד לה איך ללכת ובמה להאמין?
הדת זה דבר מדהים!
ולגביי מה שעשית, לדעתי זה נוראי.
תספר לה מה שעשית ותקווה שהיא תסלח לך.
למה לדעתך היא מסיטה את אחותך הקטנה?
אם זה מה שטוב לה, מי אתה שתגיד לה איך ללכת ובמה להאמין?
הדת זה דבר מדהים!
ולגביי מה שעשית, לדעתי זה נוראי.
תספר לה מה שעשית ותקווה שהיא תסלח לך.
תראה, אני מבינה את החששות שלך שאחותך תיכנס למשהו שאתה לא מכיר.
אבל באמת חשוב שתיתן לה לקחת את החלטותיה לבד.
שבוע טוב :)
אבל באמת חשוב שתיתן לה לקחת את החלטותיה לבד.
שבוע טוב :)
לדעתי זה ממש לא יפה מה שעשית היא לא הכריחה אותך לעשות כלום היא בחרה מה לעשות לעצמה וזה בחירה שלה כל הכבוד שהיא מנסה להתקרב לדת!! אתה אמור לתמוך בה גם אם אתה לא אוהב את הדת כי היא מתאמצת בשביל זה וזכותה לעשות מה שהיא רוצה
אנונימית
כל הכבוד לך אחי לא צוחק משהו היה חייב לעשות את זה
זה חינוך מעולה ואם זה מה שהיא מאמינה בו אל תטעה אותה סתם זה ממש לא יפה
תספר לה שנה הבאה
אנונימית
וואי איזה מבאס אתה באמת
אל תספר לה, בשביל מה בשביל שתצטער? זה לא מעשה נכון וראוי מה שעשית אני הייתי מתעצבנת ממש אן מישהו היה עושה לי את זה, כי אתה צם בגלל משהו שחשוב לך בגלל האמונה והערכים שלך אתה מתאמץ בשביל זה וזה אפילו פוגע כשמישהו אחר לא מעריך את זה. מה אכפת לך שהיא צמה ומתקרבת לדת אם זה עושה לה טוב? זה לא קשור אם אתה מאמין בזה או לא אם זה עושה לה טוב ומשמח אותה אתה צריך לרצות ולתמוך בזה כאח שלה.אני מבינה שזה מרתיע אבל באמת שאין שום דבר רע בהתקרבות לדת הדת מדהימה.
סורי אחי, אבל תתבייש
זכותה המלאה להתקרב לדת ואין לך שום זכות להרחיק אותה מהדת ולמנוע ממנה את זה. לא מבין מי נתן לך את הזכות להחליט עליה ולמה אתה, סליחה על הביטוי, "דוחף את האף שלך לחיים הפרטיים שלה".
ועוד לשקר לה ולהרוס לה את הצום שאני בטוח שהיה לה קשה והיא השתדלה ואתה פשוט באת ושיקרת לה כי לא מתאים לך.
תספר לה מיד, למרות שהתגובה שלה כנרטה תיהיה קשה ואני מסכים איתה.
אם הייתי מחליט לצום והיו עושים לי את זה לא הייתי סולח כל כך בקלות אם בכלל.
כדאי שזה יבוא ממך כי זה תוך ימים בודדים יתגלה, מספיק שהיא תדבר עם חברות או משפחה
זכותה המלאה להתקרב לדת ואין לך שום זכות להרחיק אותה מהדת ולמנוע ממנה את זה. לא מבין מי נתן לך את הזכות להחליט עליה ולמה אתה, סליחה על הביטוי, "דוחף את האף שלך לחיים הפרטיים שלה".
ועוד לשקר לה ולהרוס לה את הצום שאני בטוח שהיה לה קשה והיא השתדלה ואתה פשוט באת ושיקרת לה כי לא מתאים לך.
תספר לה מיד, למרות שהתגובה שלה כנרטה תיהיה קשה ואני מסכים איתה.
אם הייתי מחליט לצום והיו עושים לי את זה לא הייתי סולח כל כך בקלות אם בכלל.
כדאי שזה יבוא ממך כי זה תוך ימים בודדים יתגלה, מספיק שהיא תדבר עם חברות או משפחה
אם זה לא ספאם זה פשוט מגעיל ועצוב שככה הרסת לה כי היא התאמצה לצום ובסוף הכל נהרס בגללך והיא סתם צמה עדיף שלא תאמר לה כי זה יאכזב אותה
אנונימית
אתה תשלם על זה ביוקר על זה עשית מעשה פוגע וגרמת לה לשבור צום בלי שידעה וגם שיקרת לה.
כן תספר לה כי אם לא תספר אז החטא יהיה אפילו יותר חמור ואתה תענש על זה קשה יותר ממה שאתה אמור להענש במילא.
כן תספר לה כי אם לא תספר אז החטא יהיה אפילו יותר חמור ואתה תענש על זה קשה יותר ממה שאתה אמור להענש במילא.
קורה אותו דבר עכשיו עם אמא שלי היא מתקרבת לדת והסברנו לה שאם היא רוצה להיות עם כל עניין הדת זה בסדר אבל אי אפשר להכריח משפחה שלמה להיות בזה גם
ככה תעשה עם אחותך תסביר לה שאתה והמשפחה לא מעוניינים בשמירת שבת ואם היא רוצה לשמור היא יכולה להיות בחדר או לצאת להסתובב בחוץ
היא לא יכולה להשפיעה על כל הבית רק בגלל שהיא רוצה
תספר לה את מה שעשית ותסביר את הסיבות שלך.
ככה תעשה עם אחותך תסביר לה שאתה והמשפחה לא מעוניינים בשמירת שבת ואם היא רוצה לשמור היא יכולה להיות בחדר או לצאת להסתובב בחוץ
היא לא יכולה להשפיעה על כל הבית רק בגלל שהיא רוצה
תספר לה את מה שעשית ותסביר את הסיבות שלך.
לה אל תספר לה
זה ככ לא במקום.
תתבייש
תתבייש
בואנה אתה חרא אח...
אני מרחם עליה
אני מרחם עליה
אני חילוני מבית דתי שסוג של "יצא בשאלה", אתה בן אדם רע, זו בחירה שלה ולגרום לה לשבור צום זה נוראי, אתה לא צריך לגרום לה להתרחק מהדת, ולך יש חינוך גרוע אם אתה חושב שלרמות את אחותך זה דבר מוסרי
מה שעשית היה ממש מגעיל, ואתה צריך לספר לה ששיקרת לה.
אין לך שום זכות להחליט במקומה על החיים שלה.
אין לך שום זכות להחליט במקומה על החיים שלה.
מסכים איתך ותספר זה יהיה מצחיק
איכ אח כמוך צריכים לשרוף מי אתה שתחליט עליה מה לעשות ומה לא למה אם היא הייתה משנה את המין שלה הייתה תומך בך נכון!?!?! אותו דבר
להיות דתי זה ממש לא משהו רע
שתעשה מה שהיא רוצה וזה ממש לא יפה מה שעשית לה
שתעשה מה שהיא רוצה וזה ממש לא יפה מה שעשית לה
אתה אח ממש גרוע אבל ממש באיזה קטע אתה עושה דבר כזה אתה מבין שלהתחזק לדת זה לא דבר רע זה ממש לא מכבד מה שעשית אין לי אפילו איך להגיב לזה תדע שזה ממש גרוע מה שעשית ותלמד לקבל את זה שאחותך עושה דבר טוב אתה סתם יוצא רע אתה בן אדם מזעזע ואין לך שום זכות להתערב לה בחיים שום זכות
פייר זה מזעזע מצידך.
זה כמו שתביא אוכל בשרי למישהו טבעוני ותשקר לו שזה טבעוני.
אם אח שלי היה עושה לי משהו כזה אני בספק אם הייתי ממשיכה לדבר איתו לפחות שבועיים אחריי המקרה.
זה כמו שתביא אוכל בשרי למישהו טבעוני ותשקר לו שזה טבעוני.
אם אח שלי היה עושה לי משהו כזה אני בספק אם הייתי ממשיכה לדבר איתו לפחות שבועיים אחריי המקרה.
אנונימית
וואי מה שעשית ממש נוראי. לא יפה בכלל ולא מכבד . תתמוך באחותך
גם אם אתה אישית לא אוהב את הדת זאת לא זכותך לגרום לה להפר משהו שהיא מאמינה בו אחרי שהיא בטחה בך ושאלה אותך אני אומר שתספר כי מגיע לה לדעת ולך מגיע שיכעסו עליך
אל תספר לה
לא היית צריך לשקר אבל זה כבר נעשה
פעם הבאה שהיא מבקשת שלא תדליקו טלויזיה כשהיא בסלון תגיד לה שתשב בשקט או שתלך לחדר שלה לקרוא ספר או לשחק טאקי עם עצמה
הכשר לא היה מפריע לי דווקא, הייתי אוכל את ה cheezburger והבייקון שלי אם היא הייתה באזור ואם לא.
לא היית צריך לשקר אבל זה כבר נעשה
פעם הבאה שהיא מבקשת שלא תדליקו טלויזיה כשהיא בסלון תגיד לה שתשב בשקט או שתלך לחדר שלה לקרוא ספר או לשחק טאקי עם עצמה
הכשר לא היה מפריע לי דווקא, הייתי אוכל את ה cheezburger והבייקון שלי אם היא הייתה באזור ואם לא.
אנונימי
זה נוראי...
תכבד את ההחלטות שלה ואת הדרך שלה אין לך זכות לשלוט לה בחיים.
ומה שמצחיק זה שאם זה היה הפוך אנשים היו יוצאים עליך ומאשימים אותך בכפיה דתית אבל כשזה לצד השני אתה מקבל רק הסברים עדינים ואפילו תשבחות. עצוב.
ואני בטוחה שה' יראה ויכיר בהשתדלות שלה למרות שניסית להרוס לה.
תכבד את ההחלטות שלה ואת הדרך שלה אין לך זכות לשלוט לה בחיים.
ומה שמצחיק זה שאם זה היה הפוך אנשים היו יוצאים עליך ומאשימים אותך בכפיה דתית אבל כשזה לצד השני אתה מקבל רק הסברים עדינים ואפילו תשבחות. עצוב.
ואני בטוחה שה' יראה ויכיר בהשתדלות שלה למרות שניסית להרוס לה.
מה רע בזה שהיא תהיה דתייה?
איש איש באמונתו יחיה
אנונימית
1) אני לא רוצה לפגוע אבל אתה יוצא אח ממש רע, זו הדרך שהיא בחרה תתמוך בה במקום לשקר לה ולנסות להרחיק אותה.
2) היית דתי שאתה יודע שזו דרך רעה?
4) אם מפריע לך שהיא מכניסה את הדת לכל מקום תדבר איתה על זה שזה מפריע לך
5) אני חושב שלא לספר לה
2) היית דתי שאתה יודע שזו דרך רעה?
4) אם מפריע לך שהיא מכניסה את הדת לכל מקום תדבר איתה על זה שזה מפריע לך
5) אני חושב שלא לספר לה
ואני ממש בטוח שאם היית טבעוני היא לא הייתה דופקת אותך עם בשר.
ואז אנשים עוד מתלוננים על כפייה דתית.
וגם זה שאתה לא אוהב את הדרך הזאת לא אומר שהיא רעה או שאתה צריך לכפות את הדרך שלך עליה בשקרים
פשוט דוחה.
ואז אנשים עוד מתלוננים על כפייה דתית.
וגם זה שאתה לא אוהב את הדרך הזאת לא אומר שהיא רעה או שאתה צריך לכפות את הדרך שלך עליה בשקרים
פשוט דוחה.
לפי דעתי זה התנהגות מגעילה מה שעשית
שתעשה מה שטוב לה
שתעשה מה שטוב לה
אח מקסים מה אגיד.. /:
אל תספר לה , זה סתם יגרום לה להרגיש רע עם עצמה שבכלל לא באשמתה.
אל תספר לה , זה סתם יגרום לה להרגיש רע עם עצמה שבכלל לא באשמתה.
אנונימית
זה פשוט מגעיל מה שעשית, עד שהיא צמה ועוד זה צום של מלא שעות הרסת לה את זה. אתה תצטרך לספר לה מה שעשית, ואני במקומה הייתי לוקחת את הזמן לסלוח לך.. תן לה להאמין במה שהיא רוצה, זה שאתה לא מאמין אל תתערב לה ותחשוב שזה דבר רע, תשאיר את הדעות שלך בצד.
מה הקטע עם לגרום לה להתרחק מהדת?! שכל אחד יעשה מה שטוב לו. היא אחותך, תכבד אותה! אין לך זכות לעשות כזה דבר.
ואו אתה מזעזע מה אכפת לך מה היא עושה
יצאת אח קקה רצח,עם את באמת אוהב את אחותך בתור אחותך תן לה לעשות מה שהיא אוהבת ותכבד.
למה שתנסה להרחיק אותה מהדת?
אל תספר לה
ואגב עשית משהו נוראי
ואגב עשית משהו נוראי
והמעשה שעשית נוראי, כל הכבוד לאחותך ובעזרת ה' שגם אחותך הקטנה תלך בדרכה.
למה לעשות את זה לאחותך, מעשה שפל.
למה לעשות את זה לאחותך, מעשה שפל.
מה? מה אכפת לך בדיוק
באיזה זכות אתה מחליט בשבילה
באיזה זכות אתה מחליט בשבילה
זה ממש לא יפה מה שאתה עושה תפסיק אתה מכשיל את אחותך ואל תספר לה לא יפה היא תתבאס
היא בחרה בדרך מסויימת תכבד אותה זאת אחותך
היא בחרה בדרך מסויימת תכבד אותה זאת אחותך
וואו אתה אח גרוע
אנונימית
תגיד לה שהתבלבלת
שתכעס, היא זאת שהייתה צריכה לבדוק את זה מראש, לא אתה
ותגיד לה שאין לך בעיה שתעשה מה שהיא רוצה, אבל שלא תכפה עליכם מה לאכול ומתי להדליק את הטלוויזיה
אם זה לא מתאים לה היא מוזמנת ללכת, היא לא יכולה לשלוט על כולם
במקום לנסות להרוס לה, תסביר לה בצורה יפה
שתעשה מה שהיא רוצה, רק שלא תכפה את זה על אחרים זה הכל
שתכעס, היא זאת שהייתה צריכה לבדוק את זה מראש, לא אתה
ותגיד לה שאין לך בעיה שתעשה מה שהיא רוצה, אבל שלא תכפה עליכם מה לאכול ומתי להדליק את הטלוויזיה
אם זה לא מתאים לה היא מוזמנת ללכת, היא לא יכולה לשלוט על כולם
במקום לנסות להרוס לה, תסביר לה בצורה יפה
שתעשה מה שהיא רוצה, רק שלא תכפה את זה על אחרים זה הכל
מי אתה בכלל שתקבע במה היא תאמין היא לא כופה עליך שום דבר היא בת 15 והיא יכולה להחליט להאמין במה שהיא רוצה. עשית מעשה נוראי מקווה שתלמד להבא
גיליתי בסוף לבד אתה לא נחמד
אנונימית
נראלי זה ספאם ואם לא זה מגעיל.. ממש.
אנונימית
יצאת מגעיל
אם אתה באמת רוצה שהיא תתרחק, תן לה את החופש שלה, אל תתנגד. בסוף היא תחזור
אנונימי
לא מכבד תספר
אתה פשוט חוצפן באמת
אין לך שום זכות להתערב לה בחיים, אלו החיים שלה, הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה לתמוך בה ולא שום דבר אחר.
היא לא כופה עליך שום דבר, לעומתך.
והאמונה שלך לא יותר טובה משלה, אתה לא יכול להחליט בשבילה מה נכון ומה לא, תחייה את החיים שלך ותפסיק להתנשא ולכפות עלייה.
היא לא כופה עליך שום דבר, לעומתך.
והאמונה שלך לא יותר טובה משלה, אתה לא יכול להחליט בשבילה מה נכון ומה לא, תחייה את החיים שלך ותפסיק להתנשא ולכפות עלייה.
תתבייש לך.
מילא לא לצום בעצמך אבל לכבד את אחותך ואת הדרך שלה זה דבר בסיסי כבן אדם לא כך?!
אחר כך שואלים למה העולם כל כך רע ולמה הוא נהרס.
הוא נהרס (תסלח לי, באמת, והלוואי ותעשה שינוי) בגלל אנשים שלא מקבלים את האחר כמוך, שמכשילים את האחר, ששמים לו מקל בדרכו.
אין לי עוד מה להגיד לך חוץ מזה שיום כיפור בשבילי הוא תקווה גם לאלה שצמים וגם לאלה שלא צמים, גם לאלה שמאמינים וגם לאלה שלא, להיות אנשים טובים יותר.
מקווה שבאמת תבין כמה חמורה הטעות שלך ותנסה לתקן, ולא בזה שתמשיך לשקר לה, אלא בדיבור איתה.
מילא לא לצום בעצמך אבל לכבד את אחותך ואת הדרך שלה זה דבר בסיסי כבן אדם לא כך?!
אחר כך שואלים למה העולם כל כך רע ולמה הוא נהרס.
הוא נהרס (תסלח לי, באמת, והלוואי ותעשה שינוי) בגלל אנשים שלא מקבלים את האחר כמוך, שמכשילים את האחר, ששמים לו מקל בדרכו.
אין לי עוד מה להגיד לך חוץ מזה שיום כיפור בשבילי הוא תקווה גם לאלה שצמים וגם לאלה שלא צמים, גם לאלה שמאמינים וגם לאלה שלא, להיות אנשים טובים יותר.
מקווה שבאמת תבין כמה חמורה הטעות שלך ותנסה לתקן, ולא בזה שתמשיך לשקר לה, אלא בדיבור איתה.
אנונימית
מסכים איתך שהדת זה דבר נוראי, אבל אם זה בחירה שלה ואף אחד לא מכריח עליה להיות דתייה, למה זה מפריע לך? זה גורם לה להרגיש יותר טוב עם החיים שלה, אם זה מה שהיא רוצה, תן לה ללכת בדרך שלה
וואלה תעיף אותה מזה דחוף לפני שתאבד אותה
אנונימי
אתה ממש ממש לא צריך להגיד ולה ולגרום לה לתרחק מהדת יצאת אח נוראי
אני מסכים שזה מאוד מאוד מבאס, אבל לשקר לה לא יעזור, זה רק יגרום לה לרצות לעשות דווקא. תסביר לה בדרכים טובות יותר למה עדיף לה לא להתקרב אל הדת, אבל מבלי לגרום לה לפתח אנטי אליכם כי אחרת היא תרצה עוד יותר לעשות לכם דווקא. זאת סיטואציה באמת לא פשוטה ואני מצטער בשבילך שזה קורה לכם, אבל גם אם תצליחו להוציא אותה מזה וגם אם לא, אסור לה להכריח אתכם לעשות כלום - היא רוצה לאכול כשר? בעיה שלה, אתם לא צריכים לעשות בשבילה מאמצים מיוחדים (זה יהיה גם קשה במיוחד בשבילה כשלא מפרידים כלים), היא רוצה לשמור שבת? ש"תהנה" אתם בינתיים תעשו מה שאתם רוצים כרגיל. לאט לאט אתה תראה שיהיה לה קשה מדי להתנהל ככה והיא תישבר, מקווה בשבילכם.
אנונימי
וואו זה אכזרי
ככה היא רוצה לחיות
למה שאתה תנסה למנוע זאת, זה החיים שלה לא שלך.
למה שאתה תנסה למנוע זאת, זה החיים שלה לא שלך.
אנונימית
לא הבנתי מה הקטע שלך..
למה חינוך ממש לא טוב? זאת הבחירה שלה וזה מהמם שהיא עושה את זה
זה ממש ממש מוגזם מה שאתה עושה ומה שאתה חושב.. כדאי לך לספר לה ולהגיד לה את מה שאתה חושב ושאתה לצידה לכל דבר
זה ממש ממש ממש מוגזם
זה כמו שחברים שלך יגידו לך שאתם נפגשים בשעה 18:00 אבל בעצם סתם אמרו לך והם נפגשים ב20:00 זה לא נעים נכון?
למה חינוך ממש לא טוב? זאת הבחירה שלה וזה מהמם שהיא עושה את זה
זה ממש ממש מוגזם מה שאתה עושה ומה שאתה חושב.. כדאי לך לספר לה ולהגיד לה את מה שאתה חושב ושאתה לצידה לכל דבר
זה ממש ממש ממש מוגזם
זה כמו שחברים שלך יגידו לך שאתם נפגשים בשעה 18:00 אבל בעצם סתם אמרו לך והם נפגשים ב20:00 זה לא נעים נכון?
איכ אתה בן אדם נורא מגעיל מי אתה שתחליט לאחותך הקטנה מה היא תעשה ומה לא זה לגמרי בחירה שלה ולהתקרב אל הדת זה מדהים איכ מזעזע כופר
אני מבינה את זה שנשבר לך, ניסחת את זה בצורה לא טובה בכלל (חינוך רע...)
אבל צום לא קשור לדת.
צום זה דבר יהודי, זה לא קשור לאמונה.
כמו שאתה אוכל אוזני המן בפורים ומדליק חנוכייה בחנוכה, בתור יהודי, גם לצום ביום כיפור זה מנהג יהודי.
ויהדות זה הזהות שלך ואם היא רוצה לצום זה כי היא יהודייה לא כי היא דתייה... אז סתם הרסת לה וממש חבל. גם אני ממשפחה חילונית וחברות שלי ממשפחה חילונית והם צמים.
לגבי זה... יש לך על מה להתחרט כי פשוט עירבבת בין יהדות לדת.
עכשיו , אני מבינה את הכוונה שלך להראות לה שהיא צריכה גם להבין שהיא חיה בבית חילוני ולא את כל הבקשות שלה אפשר לקיים,
אבל!!! אלה לא בקשות כאלה גדולות, ואם היא רוצה להיות דתייה שתהייה דתייה.
עזוב שהיא רק בת 15 והדעה שלה יכולה להשתנות.
אבל זה נורא נחמד לשמור שבת (שזה מתנה לדעתי) ולאכול כשר, לגבי הטלוויזיה אני יכולה להבין אותך אבל אתה צריך גם להתחשב בה באיזשהו מקום.
ומקסימום אם זה כזה קשה לך (ואני יכולה להבין אותך באיזשהו מקום כי הפרספקטיבה שלכם על אמונה בהחלט שונה) יכולת להגיד לה שאתם יכולים להתפשר. למשל: טלוויזיה בשבת בבוקר ובצהריים כבוייה. ובערב אתה יכול להשתמש. אוכל כשר, אתה תאכל מה שאתה רוצה והיא תכבד והיא תאכל מה שהיא רוצה ואתה תכבד. וככה לגבי בגדים צנועים - במידה, וכו וכו.
יכולתם לפתור את זה בדרך של ה"פשירות" או בדרך יותר פשוטה במקום להרוס לה משהו שקשור למנהג יהודי. היא כל כך התאמצה ואתה צודק זה לא כזה נורא לאחר בשעה אבל זה ממש לא דוגמה ל"לקח".
מקווה שעזרתי :) 3>
אבל צום לא קשור לדת.
צום זה דבר יהודי, זה לא קשור לאמונה.
כמו שאתה אוכל אוזני המן בפורים ומדליק חנוכייה בחנוכה, בתור יהודי, גם לצום ביום כיפור זה מנהג יהודי.
ויהדות זה הזהות שלך ואם היא רוצה לצום זה כי היא יהודייה לא כי היא דתייה... אז סתם הרסת לה וממש חבל. גם אני ממשפחה חילונית וחברות שלי ממשפחה חילונית והם צמים.
לגבי זה... יש לך על מה להתחרט כי פשוט עירבבת בין יהדות לדת.
עכשיו , אני מבינה את הכוונה שלך להראות לה שהיא צריכה גם להבין שהיא חיה בבית חילוני ולא את כל הבקשות שלה אפשר לקיים,
אבל!!! אלה לא בקשות כאלה גדולות, ואם היא רוצה להיות דתייה שתהייה דתייה.
עזוב שהיא רק בת 15 והדעה שלה יכולה להשתנות.
אבל זה נורא נחמד לשמור שבת (שזה מתנה לדעתי) ולאכול כשר, לגבי הטלוויזיה אני יכולה להבין אותך אבל אתה צריך גם להתחשב בה באיזשהו מקום.
ומקסימום אם זה כזה קשה לך (ואני יכולה להבין אותך באיזשהו מקום כי הפרספקטיבה שלכם על אמונה בהחלט שונה) יכולת להגיד לה שאתם יכולים להתפשר. למשל: טלוויזיה בשבת בבוקר ובצהריים כבוייה. ובערב אתה יכול להשתמש. אוכל כשר, אתה תאכל מה שאתה רוצה והיא תכבד והיא תאכל מה שהיא רוצה ואתה תכבד. וככה לגבי בגדים צנועים - במידה, וכו וכו.
יכולתם לפתור את זה בדרך של ה"פשירות" או בדרך יותר פשוטה במקום להרוס לה משהו שקשור למנהג יהודי. היא כל כך התאמצה ואתה צודק זה לא כזה נורא לאחר בשעה אבל זה ממש לא דוגמה ל"לקח".
מקווה שעזרתי :) 3>
איזה אידיוט באמא של
אנונימית
ממ אני חושבת שהיא תעשה מה שהיא מאמינה בו.. וכאילו לא היית אמור לעבוד עליה אבל תספר לה ותגיד שזה היה לא בכוונה רעה
גבר אחותך סומכת עליך אל תהרוס את זה
אני אספר לך משהו, אני אתאיסטית ומאמינה שהדת שוביניסטית, מגבילה וכובלת. אז כשאחותי הקטנה חזרה מחברות שלה ואמרה לי שהיא מאמינה באלוהים כי זה מה שהיא שמעה מהן התעצבנתי, וניסיתי להסביר לה שלא מאמינים באמונות של אחרים רק כי זה מה שאתה שומע מהם.
אבל כמובן שמסבירים את זה בצורה מכבדת ורגועה וכמובן שבגובה העיניים. אני בתור אחות גדולה מבינה מה אתה אומר ולמה אתה רוצה שאחותך לא תיפגע ושיהיה לה חופש מכל הבחינות האפשריות - אני בדיוק באותה סיטואציה. אבל מסבירים את זה בצורה רגועה, ובלי ללכת נגד הרצון של אחותך. כמובן שעניין ההגבלה שלכם כחלק מהתהליך שלה לא מוסרי לדעתי, היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה...בלי להגביל אתכם ולגרור אתכם איתה כנגד הרצון שלכם, אבל בדיוק באותה מידה אתה אמור לכבד את הרצון שלה.
בהצלחה עם אחותך, רק תזכור להיות שם בשבילה לא משנה מה היא מחליטה...ואתה יכול להסביר לה מה אתה חושב בדרך נעימה ורגועה, אבל מצד שני גם לשים הכל על השולחן.
אבל כמובן שמסבירים את זה בצורה מכבדת ורגועה וכמובן שבגובה העיניים. אני בתור אחות גדולה מבינה מה אתה אומר ולמה אתה רוצה שאחותך לא תיפגע ושיהיה לה חופש מכל הבחינות האפשריות - אני בדיוק באותה סיטואציה. אבל מסבירים את זה בצורה רגועה, ובלי ללכת נגד הרצון של אחותך. כמובן שעניין ההגבלה שלכם כחלק מהתהליך שלה לא מוסרי לדעתי, היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה...בלי להגביל אתכם ולגרור אתכם איתה כנגד הרצון שלכם, אבל בדיוק באותה מידה אתה אמור לכבד את הרצון שלה.
בהצלחה עם אחותך, רק תזכור להיות שם בשבילה לא משנה מה היא מחליטה...ואתה יכול להסביר לה מה אתה חושב בדרך נעימה ורגועה, אבל מצד שני גם לשים הכל על השולחן.
לא הייתי מספרת לה כדי שלא תחשוב שאני מניאקית, ברגע שהיא הייתה מגלה הייתי אומרת לה שחשבתי שזה נגמר ב-6 כי חברות שלי אמרו לי/כי זה התחיל ב-6/שקר כלשהו
אבל כן בהחלט יש לה סיבה טובה לחשוב שאתה מניאק חחח
כמה היא התאמצה ובסוף שברה בגללך
האחיות שלך הן נפרדות ממך הן יעשו מה שהן רוצות. בקשר לאחות הקטנה היא תראה איך אחיה הגדול חי, תראה איך אחותה הגדולה חיה, ותחליט ממי לקבל דוגמה.
אבל כן בהחלט יש לה סיבה טובה לחשוב שאתה מניאק חחח
כמה היא התאמצה ובסוף שברה בגללך
האחיות שלך הן נפרדות ממך הן יעשו מה שהן רוצות. בקשר לאחות הקטנה היא תראה איך אחיה הגדול חי, תראה איך אחותה הגדולה חיה, ותחליט ממי לקבל דוגמה.
@אנונימי
כל מה שמונע ממישהו ללבוש משהו, לעבוד במשהו, לאכול משהו או לעשות משהו קטן כמו לשיר בפני גברים הוא מגביל לדעתי.
סליחה באמת שאני מודעת למושג "זכויות אדם".
ומן הסתם הדת שוביניסטית, רוב הדתות ככה. אם זה מעודד אותך...הדת הזו גם לא נותנת לגברים יותר מדי זכויות ומקום למימוש עצמי(:
כל מה שמונע ממישהו ללבוש משהו, לעבוד במשהו, לאכול משהו או לעשות משהו קטן כמו לשיר בפני גברים הוא מגביל לדעתי.
סליחה באמת שאני מודעת למושג "זכויות אדם".
ומן הסתם הדת שוביניסטית, רוב הדתות ככה. אם זה מעודד אותך...הדת הזו גם לא נותנת לגברים יותר מדי זכויות ומקום למימוש עצמי(:
חח בול אישתי
אל תכפה את האמונות שלך על אחרים
אתה יכול לבקש ממנה להתחשב במי שלא חושב כמוה ולא מאמין במה שהיא מאמינה אבל אל תכפה את הדעות שלך אחרים.
אתה יכול לבקש ממנה להתחשב במי שלא חושב כמוה ולא מאמין במה שהיא מאמינה אבל אל תכפה את הדעות שלך אחרים.
אנונימי
עשית בדיוק את ההפך ממה שאח אמור לעשות.
אחי אתה יצאת פשוט רע.
זה ממש לא יפה מה שעשית תיתנו לה לה אין במה שהיא רוצה ותכבדו את הדרך שלה ואת מי שהיא לוקחת איתה להפך תחזקו אותה חופש הבחירה טעות מה שעשית יצאת אדם רע ואם אתה מאמין הקארמה זה יחזור אליך בהצלחה בחיים
אתה בן אדם מגעיל.
אני חושבת שאתה חושב שהדת היא דבר רע רק כי אתה לא מכיר אותה מספיק.
אם אתה רוצה בפרטי פירוט-אז בכיף.
ולשאלתך כן. תספר לה, ותדע שזה נקרא שהיא צמה את כל הצום. למה? הכוונה שלה-שהיא רצתה את זה ועשתה את המקסימום שלה-זה מה שהקבה רוצה. אני חושבת שאחותך היא דמות להערצה.ושתדע שבסוף לא משנה מה אחותך תגיע ליעד שהיא רוצה. למחנכת שלי קרה בדיוק אותו הדבר כמו אחותך ועכשיו היא דתייה ולקח למשפחה שלה יותר מ10 שנים לקבל את זה-כם עכשיו הם לא משהו עם זה תאמת.
בקיצור-לא משנה כמה תנסה לעצור אותה-היא תצליח ותגיע לאמת שלה.
אם אתה רוצה בפרטי פירוט-אז בכיף.
ולשאלתך כן. תספר לה, ותדע שזה נקרא שהיא צמה את כל הצום. למה? הכוונה שלה-שהיא רצתה את זה ועשתה את המקסימום שלה-זה מה שהקבה רוצה. אני חושבת שאחותך היא דמות להערצה.ושתדע שבסוף לא משנה מה אחותך תגיע ליעד שהיא רוצה. למחנכת שלי קרה בדיוק אותו הדבר כמו אחותך ועכשיו היא דתייה ולקח למשפחה שלה יותר מ10 שנים לקבל את זה-כם עכשיו הם לא משהו עם זה תאמת.
בקיצור-לא משנה כמה תנסה לעצור אותה-היא תצליח ותגיע לאמת שלה.
אתה עבדת עליה ביום כיפור?
אתה חייב לספר לה את זה מסכנה זה ממש לא בסדר גם אם זה מעצבן אותך העובדה שהיא התקרבה לדת טיפה
אתה חייב לספר לה את זה מסכנה זה ממש לא בסדר גם אם זה מעצבן אותך העובדה שהיא התקרבה לדת טיפה
וואו אתה אח נוראי זה עושה לה טוב להתקרב לדת למה לקלקל לה? היא צמה 24 שעות ואתה פשוט הרסת לה את זה בשעה האחרונה שלה אין שום דבר רע בלהיות דתי או קרוב לדת כול אחד יעשה מה שבא לו למה אתה מתערב ועוד הורס לה? פשוט גועל נפש מצדך
אנונימית
מה למה שתעשה את זה
היא רוצה להתקרב לדת אז היא תתקרב לדת מה זה מפריע לך כמו שאתה לא קרוב לדת והיא מכבדת אותך תכבד אותה ואם אחותך השנייה תרצה גם להתקרב לדת זה מצויין אל תהרוס את זה תתן לה ללכת אחרי איך שהיא רוצה
היא רוצה להתקרב לדת אז היא תתקרב לדת מה זה מפריע לך כמו שאתה לא קרוב לדת והיא מכבדת אותך תכבד אותה ואם אחותך השנייה תרצה גם להתקרב לדת זה מצויין אל תהרוס את זה תתן לה ללכת אחרי איך שהיא רוצה
אתה בן אדם דוחה צר לי להגיד לך את זה, פשוט אין לי מילים אני קוראת ואני בשוק
תספר להה
תשמע שאתה חתיכת מניאק וזה בא מאתאיסטית
שהיא תתעצבן ותשבור את הצום
הילדה בת 15, היא מספיק גדולה בשביל להחליט במה היא מאמינה ואיך היא רוצה לבטא את האמונה שלה.
אם היא רוצה להתקרב לדת זאת החלטה רק שלה. לא שלך, לא של ההורים שלך ולא של אף אחד אחר.
לעבוד עליה ולשקר לה על משהו שחשוב לה זה דבר נוראי, במיוחד כשזה מגיע ממך, האח הגדול שלה. חוץ מזה, שלא הולך לצאת מזה שום דבר טוב.
אתה יכול לבוא ולדבר איתה ולהגיד את דעתך על הדת ותעשו דיון בוגר, יכול להיות שתגלה שזה לא דבר כזה נורא כמו שאתה חושב.
אבל הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה לתמוך בה ולתת לה את ההרגשה שאתה שם בשבילה, לא משנה מה.
זה לא אומר שאתה צריך להסכים עם הדרך שלה, אלא זה אומר שאתה מתנהג כמו אח טוב.
*מדברת בתור אחות בכורה חילונית*
אם היא רוצה להתקרב לדת זאת החלטה רק שלה. לא שלך, לא של ההורים שלך ולא של אף אחד אחר.
לעבוד עליה ולשקר לה על משהו שחשוב לה זה דבר נוראי, במיוחד כשזה מגיע ממך, האח הגדול שלה. חוץ מזה, שלא הולך לצאת מזה שום דבר טוב.
אתה יכול לבוא ולדבר איתה ולהגיד את דעתך על הדת ותעשו דיון בוגר, יכול להיות שתגלה שזה לא דבר כזה נורא כמו שאתה חושב.
אבל הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה לתמוך בה ולתת לה את ההרגשה שאתה שם בשבילה, לא משנה מה.
זה לא אומר שאתה צריך להסכים עם הדרך שלה, אלא זה אומר שאתה מתנהג כמו אח טוב.
*מדברת בתור אחות בכורה חילונית*
זה הדבר הכי נוראי ששמעתי מה אכפת לך מה היא עושה ומה היא רוצה לעשות?!
זה נוראי לדעתי כי אם היית אוהב אותה היית תומך בה וההחלטות שלה פשוט מזעזע
זה נוראי לדעתי כי אם היית אוהב אותה היית תומך בה וההחלטות שלה פשוט מזעזע
אם זה לא טרול, אז זה העצוב.
^^מתי ואיך בדיוק היא כפתה עליהם דת?
לא הבנתי מה אכפת לך מה הן עושות עם החיים שלהן ואיזה בחירות הן בוחרות
מילא היא הייתה ילדה קטנה בלי הגיון בריא והייתה עושה דברים מוגזמים אבל אני לא רואה משהו לא בסדר במה שאתה מתאר שהיא עושה והיא ילדה בת 15 היא מסוגלת לעשות את הבחירות שלה
מילא היא הייתה ילדה קטנה בלי הגיון בריא והייתה עושה דברים מוגזמים אבל אני לא רואה משהו לא בסדר במה שאתה מתאר שהיא עושה והיא ילדה בת 15 היא מסוגלת לעשות את הבחירות שלה
איזה אח רע אלוהים ם ם
אנונימית
אז בוא גם תכשיל את כל החרדים שים להם חזיר באוכל תערבב להם כלים כי הם גורמים לאי תחבורה ציבורית בשבת או כל כפייה אחרת תגיד מה אתה רציני? רק כי משהו מפריע לך אז לעשות דווקא? ולאחותך? שהיא הדם שלך? אם היה לי אח חילוני שהיה משקר לי ככה והייתי יודע אמיתי הייתי שם לו לאטמה לפרצוף זה כזה משה הזוי מי מכשיל אנשים ככה אתה היית רוצה שישקרו לך?זאת הרגשה לא נעימה זה בכלל לא משנה שיש לך סיבות אתה במודע עושה לבן אדם משהו רע ואתה טוען שאתה גם לא מתחרט? זה רוע לב פשוט נכון היא לא הייתה צריכה לכפות עליכם אבל מפה ועד להפיל בן אדם? ואיך אתה יודע שלא יקרה שום דבר רע? מה שקורה זה לא פה זה בעולם הבא נותנים עונשים. לא בהכרח פה וזה שאתה לא מאמין בעולם הבא היא כן ואתה פגעת לה באמונה ולך תדע איזה עונש היא עלולה לקבל בגללך. בקיצור אתה נראה לי לא מבין מה זה להיות אח גדול אני בספק אם תהיה בכלל הורה טוב ו כנראה תגרום לילדים שלך את אותו צער שיש לאחותך בגלל פרנציפים ילדותיים אתה צריך לצאת מהעניין של העקרונות האלה ו להפסיק לעשות פרנציפים במקום להיות בוגר זה סתם להתנהג כמו ילד קטן ולעשות דווקא תלמד ממה שאתה עושה איך אומרים סוף מעשה מחשבה תחילה. כנראה שבכלל לא חשבת לפני שעשית את זה כי בטיפת היגיון אח לא דופק את אח שלו ואז אתה רושם את זה בסטיפס ומצפה שיצדיקו אותך? מה נסגר איתך בן אדם? תתנצל בפניה למרות שאתה בכלל לא ראוי לזה
אנונימי
אהבתי שיש פה אנשים שכותבים בדיוק בטיימינג הנכון
תן לה לעשות מה שבא לה מה אתה מתערב בכלל
באותו הנושא: