9 תשובות
נשצע ממש מבאס... תנסה לדבר על זה שוב עם אמא שלך ותשאל אותה מה הסיבה לזה שהיא לא רוצה לעבור דירה ותנסה לשכנע גם את האחים שלך שינדנדו לה ואם היא עדיין לא תסכים תבקש ממנה לשפץ את הבית איפה שצריך
דבר עם אבא אז תנסה לעשות כמה שכנועים ולהסביר להם את המצב אבל בלי עצבים, לדבר איתם בעדינות ובכנות על הכל.
השאלה היא אם אתם שוכרים או שהבית הזה שלכם...
אם אתם שוכרים לא שווה לשפץ שום דבר על חשבונכם, עדיף לקחת את עצמכם ולמצוא דירה טובה יותר
נכון שהשכר דירה גבוה יותר בשביל דירה משופצת או חדשה יותר, אבל לא צריך להתפשר על האיכות חיים עד רמה שהכל מתפרק לכם
אם הדירה שלכם, אני יכולה להבין שאין כסף עכשיו לקנות דירה חדשה, זה לא כזה פשוט
אבל אפשר לפחות לעשות שיפוץ מינימלי כדי שהבית יהיה ראוי יותר לחיות בו
ושיפוץ אפשר כל פעם לעשות משהו אחר, לא חייבים לשפץ במכה את כל הבית
אפשר כל פעם להחליף משהו אחד, לחסוך קצת כסף, לשפץ משהו אחר
אם זה ממש חשוב לך תנסה לדבר איתה, גם אם אי אפשר לעשות בדיוק את מה שציפית, אולי אפשר יהיה לעשות דברים בשלבים או לשפץ רק חלק ולא את הכל
תעשו איזשהו תיאום ציפיות, לא על מה שאי אפשר, אלא על מה שכן אפשר
תנסה להקל עליה כמה שתוכל, אם יש בעיה כלכלית תוכל ללכת לעבוד כמובן לא על חשבון בית ספר או משהו כזה, תנסה לעזור לה עד כמה שאפשר
תאמין לי שלא קל לה
אם אתם שוכרים לא שווה לשפץ שום דבר על חשבונכם, עדיף לקחת את עצמכם ולמצוא דירה טובה יותר
נכון שהשכר דירה גבוה יותר בשביל דירה משופצת או חדשה יותר, אבל לא צריך להתפשר על האיכות חיים עד רמה שהכל מתפרק לכם
אם הדירה שלכם, אני יכולה להבין שאין כסף עכשיו לקנות דירה חדשה, זה לא כזה פשוט
אבל אפשר לפחות לעשות שיפוץ מינימלי כדי שהבית יהיה ראוי יותר לחיות בו
ושיפוץ אפשר כל פעם לעשות משהו אחר, לא חייבים לשפץ במכה את כל הבית
אפשר כל פעם להחליף משהו אחד, לחסוך קצת כסף, לשפץ משהו אחר
אם זה ממש חשוב לך תנסה לדבר איתה, גם אם אי אפשר לעשות בדיוק את מה שציפית, אולי אפשר יהיה לעשות דברים בשלבים או לשפץ רק חלק ולא את הכל
תעשו איזשהו תיאום ציפיות, לא על מה שאי אפשר, אלא על מה שכן אפשר
תנסה להקל עליה כמה שתוכל, אם יש בעיה כלכלית תוכל ללכת לעבוד כמובן לא על חשבון בית ספר או משהו כזה, תנסה לעזור לה עד כמה שאפשר
תאמין לי שלא קל לה
אם אתה בוגר מספיק בשביל לעבוד, תרוויח קצת כסף, ותנסה בעזרתו לשכנע את המשפחה לעבור (להקל עליהם כלכלית את המעבר). מעבר דירה עולה יותר כסף ממה שחושבים
לעבור דירה זה הרבה יותר קשה מבחינה כלכלית ממה שאתה חושב זה לא רק העניין של כמה משלמים על הדירה אלא גם חשבונות מילים להעביר את כל התכולה של הדירה ויש הרבה מאוד ניירת למלא
בתור בן אדם שעבר 8 דירות בחמש שנים האחרונות גרתי גם בבתים נורא ישנים ונוחים וגם בכאלה יותר יקרים "וראויים למחיה" מה שצריך להבין זה שמה שהופך בית לבית זאת האווירה לא המבנה
אז ממליץ ליצור אווירה משפחתית וחמה ולאט לאט תקבל/י את הבית שלך יותר
בתור בן אדם שעבר 8 דירות בחמש שנים האחרונות גרתי גם בבתים נורא ישנים ונוחים וגם בכאלה יותר יקרים "וראויים למחיה" מה שצריך להבין זה שמה שהופך בית לבית זאת האווירה לא המבנה
אז ממליץ ליצור אווירה משפחתית וחמה ולאט לאט תקבל/י את הבית שלך יותר
שואל השאלה:
(למי שתהה הבית בשכירות)
יש כמה בעיות, אחת אני יודע מה זה לעבור דירה, ואני יודע שזה יכול להיות הרבה יותר קל ממה שזה אני בן 19, יש לי בעיה טראומטית שמונעת ממני מלעבוד, אני מנסה בכל כולי ללכת ולהתמודד עם זה אבל כרגע בין אם כן ובן אם לא זה תקוע ועד שאני אעבו ייקח גם זמן להרוויח את הכסף.... אמרתי לעצמי אם אמא משלמת כאן הכל ומסתדרת (ואני יודע שלא קל!) אז אני יותר מבטוח שהיא תסתדר במקום אחר, אני גם יודע שהמקום הזה מדכא אותה ואת כולנו כל מי שגר פה. (יש לי אחים קטנים מאוד וזאת שכן יכולה לעבוד כרגע לומדת בפנימייה.)
(למי שתהה הבית בשכירות)
יש כמה בעיות, אחת אני יודע מה זה לעבור דירה, ואני יודע שזה יכול להיות הרבה יותר קל ממה שזה אני בן 19, יש לי בעיה טראומטית שמונעת ממני מלעבוד, אני מנסה בכל כולי ללכת ולהתמודד עם זה אבל כרגע בין אם כן ובן אם לא זה תקוע ועד שאני אעבו ייקח גם זמן להרוויח את הכסף.... אמרתי לעצמי אם אמא משלמת כאן הכל ומסתדרת (ואני יודע שלא קל!) אז אני יותר מבטוח שהיא תסתדר במקום אחר, אני גם יודע שהמקום הזה מדכא אותה ואת כולנו כל מי שגר פה. (יש לי אחים קטנים מאוד וזאת שכן יכולה לעבוד כרגע לומדת בפנימייה.)
אנונימי
אולי זה הדבר הקשה לעבוד, תתמודד עם זה, אבל זו הדרך הטובה ביותר לצאת מהסיטואציה
שואל השאלה:
אני יודע... זה מה שאני מנסה אבל אני מטופל... זה לוקח זמן אני סובל מזה כמה שנים ורק לפני כמה חודשים התחלתי לטפל בזה.
אני יודע... זה מה שאני מנסה אבל אני מטופל... זה לוקח זמן אני סובל מזה כמה שנים ורק לפני כמה חודשים התחלתי לטפל בזה.
אנונימי
הדרך היחידה להתגבר על הבעיה, זה להתאמץ, ולא להתייסר על עצמך ולהגיד אני לא יכול. אתה יכול, למרות המגבלה שציינת