15 תשובות
אני אענה על השאלות האחרונות קודם, ואז אתקדם אחורה לראשונות, כי שאלת בסדר של קושי יורד...
אז הסבר מפורט על שאלות כאלה - לא אפשר בכלל בהודעה בסטיפס. הנה, לפחות על השורה האחרונה שלך עניתי נכון, בינתיים.
שהייה במקום נמוך זה רק בגלל שאתה קרוב יותר למרכז כדור הארץ, כך שאתה במקום עם יותר כבידה. ולהיפך לגבי מקום גבוה...
הזמן הוא מימד שקשור ישירות גם למימדי המרחב. ובמקום עם הרבה כבידה, יש עיקום של המרחב, ולכן יש גם עיקום של הזמן שם.
והגעתי לשאלה הראשונה: זה באמת ככה, אבל אני לא יודע *איך* זה קורה... אבל זה אולי קשור לכך שמשנים את המיקום במימד מרחב במהירות גדולה, אז ההתקדמות במימד הזמן מושפעת מזה. זה ממש לא פשוט להבנה, אני טרם ניסיתי להבין את זה... יכול להיות שצריך מתמטיקה ברמה מאוד גבוהה כדי להסביר ולהבין את זה. איינשטיין כתב מאמרים על זה, ביחד עם אחרים שהיו התותחים של המתמטיקה בשביל החלק הזה בתיאורייה.
אז הסבר מפורט על שאלות כאלה - לא אפשר בכלל בהודעה בסטיפס. הנה, לפחות על השורה האחרונה שלך עניתי נכון, בינתיים.
שהייה במקום נמוך זה רק בגלל שאתה קרוב יותר למרכז כדור הארץ, כך שאתה במקום עם יותר כבידה. ולהיפך לגבי מקום גבוה...
הזמן הוא מימד שקשור ישירות גם למימדי המרחב. ובמקום עם הרבה כבידה, יש עיקום של המרחב, ולכן יש גם עיקום של הזמן שם.
והגעתי לשאלה הראשונה: זה באמת ככה, אבל אני לא יודע *איך* זה קורה... אבל זה אולי קשור לכך שמשנים את המיקום במימד מרחב במהירות גדולה, אז ההתקדמות במימד הזמן מושפעת מזה. זה ממש לא פשוט להבנה, אני טרם ניסיתי להבין את זה... יכול להיות שצריך מתמטיקה ברמה מאוד גבוהה כדי להסביר ולהבין את זה. איינשטיין כתב מאמרים על זה, ביחד עם אחרים שהיו התותחים של המתמטיקה בשביל החלק הזה בתיאורייה.
הזמן עובר לאט יותר במהירויות גבוהות כי מהירות האור קבועה לכל צופה, אז אם אתה נוסע מהר ועובר ליד מישהו שלא זז ותדליק פנס, שניכם תראו את האור נע באותו מהירות, בניגוד לכל דבר אחר, אז המסקנה היחידה שאפשר להסיק מז היא שככל שנעים מהר יותר הזמן נע לאט יותר אפשר גם להסביר את זה עם שעון שמודד זמן עם קרן אור שקופצת בין שתי מראות, ויחידת זמן אחת היא כמות הזמן שלוקח לאור לעבור בין שתי המראות, אז אם ניקח צופה מתוך כלי שנע במהירות קבועה, הוא יראה את האור עובר פחות מרחק מהצופה שלא זז, כי הוא רואה את האור עובר רק בען שתי המראות בעודן מקבילות אחד לשני, אבל הצופה מהצד רואה שהמראה זזה קדימה בין יחידות הזמן, אז האור עובר במסלול יותר ארוך, וכאמור, האור נע במהירות קבועה לכל צופה אז המסקנה היחידה שאפשר להסיק היא שהזמן עובר לאט יותר ככל שהמהירות עולה
לגבי הכבידה, אתה נע בקו ישר במרחב זמן, במקביל לציר הזמן, אבל כל דבר עם מסה מעקל את המרחב זמן מה שמתרגם את חלק מהתנועה שלך בזמן לתנועה בשלושת המימדים האחרים, מה שגורם לתאוצה לכיוון המסה, והאטה של הזמן,
אם לא הבנת את כל זה, תראה סרטונים ביוטיוב שמסבירים את תורת היחסות, אם אתה יודע אנגלית אז עדיף שתחפש את הסרטונים באנגלית
לגבי הכבידה, אתה נע בקו ישר במרחב זמן, במקביל לציר הזמן, אבל כל דבר עם מסה מעקל את המרחב זמן מה שמתרגם את חלק מהתנועה שלך בזמן לתנועה בשלושת המימדים האחרים, מה שגורם לתאוצה לכיוון המסה, והאטה של הזמן,
אם לא הבנת את כל זה, תראה סרטונים ביוטיוב שמסבירים את תורת היחסות, אם אתה יודע אנגלית אז עדיף שתחפש את הסרטונים באנגלית
אנונימי
לגבי מסה - וואו, פעם ראשונה שאני שומע הסבר, זה מעניין דווקא.
השאלה היא אם זה נכון, כי ההסבר לגבי המהירות הוא לא הסבר *למה* זה ככה, אלא רק הוכחה אמפירית שזה באמת ככה.
השאלה היא אם זה נכון, כי ההסבר לגבי המהירות הוא לא הסבר *למה* זה ככה, אלא רק הוכחה אמפירית שזה באמת ככה.
על מה אתה שואל אם זה נכון, ההוא עם המסה או המהירות?
אנונימי
לגבי המהירות, זה באמת רק הוכחה לקיום התופעה, ולא הסבר למה זה ככה. מקסימום למה זה מוכרח להיות כך, כדי להסתדר עם התצפיות.
לגבי מסה, השאלה היא אם תשובה של שורה וחצי זה עונה באמת על השאלה איך. אולי זה באמת כזה פשוט.
לגבי מסה, השאלה היא אם תשובה של שורה וחצי זה עונה באמת על השאלה איך. אולי זה באמת כזה פשוט.
זה קשור למוח וזכרונות לא לפיזיקה^
אנונימי
עזוב את זה תלמד פיזיקה זה דומה ויותר קל להבין
מהירות שווה זמן כפול דרך
אנונימי
מפני שהזמן איננו נפרד מהמרחב, הוא מימד נוסף לו.
שואל השאלה:
זה לא עונה לי או לפחות מסביר לי את התשובה לשאלה- למה נסיעה במהירות האור תגרום לזמן לעבור לאט יותר?
זה לא עונה לי או לפחות מסביר לי את התשובה לשאלה- למה נסיעה במהירות האור תגרום לזמן לעבור לאט יותר?
נסיעה במהירות האור תגרום לזמן לקפוא כי מהירות האור קבועה בלי תלות במהירות הצופה, אז אם תדליק פנס כשאתה נוסע במהירות האור, אתה תצטרך לראות את האור נע במהירות האור, מה שיגרום לזמן שאתה חווה לשאוף לאפס
אנונימי
^^נסיעה במהירות האור תעצור את הזמן, מפני שאת מתקדמת במהירות המירבית במימדי המרחב שבאים על חשבון הזמן.
שואל השאלה:
ברור, אבל יש שם מסר מסוים שאני אבין רק אם אבין את הקשר בין המהירות לזמן
ברור, אבל יש שם מסר מסוים שאני אבין רק אם אבין את הקשר בין המהירות לזמן
שואל השאלה:
שמעתי הסבר(לא מדעי בעליל) אבל שכן מצליח קצת להכניס את הראש להבנה לגבי נושא המהירות;
כשאתה בשיעור משעמם, הזמן יעבור באיטיות מטורפת
אבל כשאתה עם בחורה במיטה, הזמן יעבור תוך שנייה
אין כאן שום פאן מדעי, וזה גם לא מסביר את הנושא של המהירות בתורת היחסות, אבל אני כן מצליח למצוא קישוריות מסוימת.
שמעתי הסבר(לא מדעי בעליל) אבל שכן מצליח קצת להכניס את הראש להבנה לגבי נושא המהירות;
כשאתה בשיעור משעמם, הזמן יעבור באיטיות מטורפת
אבל כשאתה עם בחורה במיטה, הזמן יעבור תוך שנייה
אין כאן שום פאן מדעי, וזה גם לא מסביר את הנושא של המהירות בתורת היחסות, אבל אני כן מצליח למצוא קישוריות מסוימת.
^ xd