8 תשובות
תזכרי שכולם עברו את זה לפנייך וכולם יעברו את זה אחרייך הכל בסדר גם אותי הלחיצו יותר מדי ובסופו של דבר נכון, זו שנה קצת יותר עמוסה מהאחרות אבל זה לגמרי לא דבר שאי אפשר לעבור, את תעברי את זה בצורה יותר טובה ממה שאת חושבת מבטיחה לך :)
שואל השאלה:
ואיי תודה לך! 3> גרמת לי להרגיש קצת בטוחה יותר
ואיי תודה לך! 3> גרמת לי להרגיש קצת בטוחה יותר
כיתה י זה בקטנה יחסית לבאות. אין סיבה להילחץ תמיד יש מועדי ב וכאלה. אני לא אומר שתוותרי לעצמך או משהו, תעשי מה שאת יכולה אבל כדי שלא להלחיץ את עצמך תזכרי שתמיד יש לך גם רשת ביטחון. לי בעצמי יצא לתקן נכשל בבגרות למאה במועד ב
בכיף❤
גם אני נלחצתי בדיוק כמוך מכל הבגרויות כשהייתי בכיתה י', אני זוכר כמה התייחסתי לבחינות האלה כמבחנים קשים ברמה גבוהה שצריך ללמוד אליהם מלא זמן כדי להצליח וכל זה, אמרתי לעצמי "יואו איך אני אעבור את זה, אין לי סיכוי" ואני גם זוכר כמה הערכתי כל אדם שהכרתי שניגש לבגרויות וכל זה וחשבתי כמה כבוד מגיע לו על זה שהוא ניגש לבחינות הכל כך קשות האלו חחח ונלחצתי מכל הבגרויות כל כך, ברמה שכשהייתי בכיתה י' ושמעתי על כאלו שנבחנו אצלנו בבגרות במתמטיקה באיזשהו יום זה ממש הלחיץ אותי פתאום כשנזכרתי שאני בדיוק עוד שנה אהיה בשלב הזה וחשבתי איזה מפחיד זה יהיה וכל זה חחח. אני באמת ניפחתי לעצמי בראש את כל הבגרויות הרבה יתר על המידה.
כיום אני בכיתה י"ב, בכיתה י"א ניגשתי ל- 7 בגרויות (6 חיצוניות ואחת פנימית) וההשקפה שלי על כל העניין הבגרויות השתנתה בהרבה. כבר מזמן הבנתי שבגרות זה בסך הכול מבחן רגיל שכולם עושים בסופו של דבר, ושלא צריך להתרגש מזה מדי. אני נשבע לך שאחרי הבגרות הראשונה שלי שנה שעברה כבר לא נלחצתי בכלל מהבגרויות, משום שהבנתי כמה שהן לא באמת מלחיצות.
אז מה שאני אומר: זה לגמרי טבעי שתתרגשי מכל הבגרויות בשלב שבו את נמצאת, כולנו היינו שם וכולנו חווינו את זה ועוד נחווה את זה. אבל את צריכה לדעת לא לתת ללחץ לשלוט עלייך מדי, הלחץ לרוב הוא רק מזיק ולא תורם בכלום. תיזכרי שמדובר במבחנים שכולם נבחנים בהם בסופו של דבר, תלמדי היטב ואם את יודעת את החומר, אין סיבה שלא תצליחי, לא משנה אם מדובר במבחן רגיל או במבחן עם שם יותר מפחיד כמו מתכונת או בגרות. אין לך צורך להילחץ מזה, באמת, את יודעת כמה המורים יחרשו איתך שנה הבאה לבגרויות ויאכילו אותך את כל החומר שצריך בכפית, ויחזרו עליו בתגבורים לקראת המתכונת/בגרות ברמה שעד שתגיעי לבגרות החומר כבר ייחרט לך במוח ורק תרצי לגשת לבגרות ולסיים איתה?
זה באמת לא כזה נורא כמו שזה נשמע, תחשבי גם שכל בגרות שאת מסיימת זה מינוס מקצוע אחד שאת לומדת או מינוס שאלון אחד באותו המקצוע, וזו מחשבה ממש מעודדת כל פעם מחדש :)
אל תפחדי גם אם יש מבחנים שאת לא מצליחה בהם לעיתים, זה גם לא הכי נורא. אם תשקיעי ותפגיני ברצינות במהלך כל השנה ותשתפרי, אין סיבה שלא יתחשבו בך ויגישו אותך על ציון טוב לבגרות בלי לתת הרבה משקל לאותו המבחן שלא הצלחת בו. ולכל בגרות את יכולה לגשת כמה פעמים עד שאת מסיימת תיכון והציון הגבוה ביותר מבין כל המועדים נלקח, כך שגם אם יש בגרות אחת שלא תצליחי בה את תמיד תוכלי לגשת לשפר. הכול באמת יהיה בסדר, את תעברי את זה כמו שמלא עברו את זה לפנייך ועוד יעברו את זה אחרייך, ואת עוד תצחקי על כמה שנלחצת מכל הבגרויות בכיתה י' (לפחות אני ככה חחח). בהצלחה!
כיום אני בכיתה י"ב, בכיתה י"א ניגשתי ל- 7 בגרויות (6 חיצוניות ואחת פנימית) וההשקפה שלי על כל העניין הבגרויות השתנתה בהרבה. כבר מזמן הבנתי שבגרות זה בסך הכול מבחן רגיל שכולם עושים בסופו של דבר, ושלא צריך להתרגש מזה מדי. אני נשבע לך שאחרי הבגרות הראשונה שלי שנה שעברה כבר לא נלחצתי בכלל מהבגרויות, משום שהבנתי כמה שהן לא באמת מלחיצות.
אז מה שאני אומר: זה לגמרי טבעי שתתרגשי מכל הבגרויות בשלב שבו את נמצאת, כולנו היינו שם וכולנו חווינו את זה ועוד נחווה את זה. אבל את צריכה לדעת לא לתת ללחץ לשלוט עלייך מדי, הלחץ לרוב הוא רק מזיק ולא תורם בכלום. תיזכרי שמדובר במבחנים שכולם נבחנים בהם בסופו של דבר, תלמדי היטב ואם את יודעת את החומר, אין סיבה שלא תצליחי, לא משנה אם מדובר במבחן רגיל או במבחן עם שם יותר מפחיד כמו מתכונת או בגרות. אין לך צורך להילחץ מזה, באמת, את יודעת כמה המורים יחרשו איתך שנה הבאה לבגרויות ויאכילו אותך את כל החומר שצריך בכפית, ויחזרו עליו בתגבורים לקראת המתכונת/בגרות ברמה שעד שתגיעי לבגרות החומר כבר ייחרט לך במוח ורק תרצי לגשת לבגרות ולסיים איתה?
זה באמת לא כזה נורא כמו שזה נשמע, תחשבי גם שכל בגרות שאת מסיימת זה מינוס מקצוע אחד שאת לומדת או מינוס שאלון אחד באותו המקצוע, וזו מחשבה ממש מעודדת כל פעם מחדש :)
אל תפחדי גם אם יש מבחנים שאת לא מצליחה בהם לעיתים, זה גם לא הכי נורא. אם תשקיעי ותפגיני ברצינות במהלך כל השנה ותשתפרי, אין סיבה שלא יתחשבו בך ויגישו אותך על ציון טוב לבגרות בלי לתת הרבה משקל לאותו המבחן שלא הצלחת בו. ולכל בגרות את יכולה לגשת כמה פעמים עד שאת מסיימת תיכון והציון הגבוה ביותר מבין כל המועדים נלקח, כך שגם אם יש בגרות אחת שלא תצליחי בה את תמיד תוכלי לגשת לשפר. הכול באמת יהיה בסדר, את תעברי את זה כמו שמלא עברו את זה לפנייך ועוד יעברו את זה אחרייך, ואת עוד תצחקי על כמה שנלחצת מכל הבגרויות בכיתה י' (לפחות אני ככה חחח). בהצלחה!
^לא קראתי את המגילה שלו אבל תקשיבי הוא מדהים בלימודים ממה שהוא כותב באתר
מזדהה איתך!
קודם כל כשאת מקבלת עבודה הכי טוב לך לסיים אותה ישר באותו יום וככה תפטרי מדבר אחד על הראש תוך באמת שניה, אל תצברי לעצמך דברים סתם. ותזהרי לך, בחיים אל תפלי לפח של "מחר אני בטוח אעשה"- שקר! לא מאמינה לך!
בכללי מציע לך להקשיב תמיד בשיעורים בזום כמה שאת רק יכולה אחרת תצברי פערים (כמוני) וזה לא כיף, תחשבי שזה שעות שגם ככה מבוזבזות לך על זום אז כבר עדיף לנצל אותן ולעשות סופר מאמץ כדי להבין בהן מאשר להוסיף שעות אקסטרה לחזור על אותו חומר בעצמך כי לא הקשבת קודם
אגב לי מוזיקה עוזר לשמוע בין לבין עבודות כדי לרענן את המוח ואפילו תוך כדי שאני כותב, זה מפקס אותי כשהריכוז שלי נמס
אה וכמובן תמצאי לך זמנים לנוח ולהרגע כי את לא אמורה להיות בסטרס וללמוד 24/7! ותשני טוב זה קריטי!!! זה כבר ייתן לך יותר אנרגיות ויפחית מהלחץ מבטיחה
בהצלחה!
קודם כל כשאת מקבלת עבודה הכי טוב לך לסיים אותה ישר באותו יום וככה תפטרי מדבר אחד על הראש תוך באמת שניה, אל תצברי לעצמך דברים סתם. ותזהרי לך, בחיים אל תפלי לפח של "מחר אני בטוח אעשה"- שקר! לא מאמינה לך!
בכללי מציע לך להקשיב תמיד בשיעורים בזום כמה שאת רק יכולה אחרת תצברי פערים (כמוני) וזה לא כיף, תחשבי שזה שעות שגם ככה מבוזבזות לך על זום אז כבר עדיף לנצל אותן ולעשות סופר מאמץ כדי להבין בהן מאשר להוסיף שעות אקסטרה לחזור על אותו חומר בעצמך כי לא הקשבת קודם
אגב לי מוזיקה עוזר לשמוע בין לבין עבודות כדי לרענן את המוח ואפילו תוך כדי שאני כותב, זה מפקס אותי כשהריכוז שלי נמס
אה וכמובן תמצאי לך זמנים לנוח ולהרגע כי את לא אמורה להיות בסטרס וללמוד 24/7! ותשני טוב זה קריטי!!! זה כבר ייתן לך יותר אנרגיות ויפחית מהלחץ מבטיחה
בהצלחה!
שואל השאלה:
תודה רבה לכולם!! זה ממש עזר לי
תודה רבה לכולם!! זה ממש עזר לי
באותו הנושא: