5 תשובות
לא חייב, אבל רצוי.
שואל השאלה:
^איפה אפשר לרכוש את הידע הקודם הזה?
^איפה אפשר לרכוש את הידע הקודם הזה?
אנונימית
^בכל מיני ספרים, אתרים, וכד'.
אם אתה רוצה להבין באמת אז כן
אני אישית הבנתי בקושי 10% (ואני קראתי את הגל המנייאק)
צריך להיות חכם ומתורבת עם הרבה ידע כללי כדי להבין, אפילו אם תלמד את כל הסכולסטיקה זה לא יעזור לך
בכללי אם לקרוא את ניטשה אז עדיף לדלג על הספרים כמו אנטיכריסט, זרתוסטרא, הנה האיש ולהתחיל ממשהו יותר פשוט כמו אנושי מדי או מעבר לטוב ורע
אחרת יש סכנה לצאת כמו הבנות באינסטגרם שמעלות פוסט עם ציטוט של ניטשה בהקשר של התפתחות אישית
אני אישית הבנתי בקושי 10% (ואני קראתי את הגל המנייאק)
צריך להיות חכם ומתורבת עם הרבה ידע כללי כדי להבין, אפילו אם תלמד את כל הסכולסטיקה זה לא יעזור לך
בכללי אם לקרוא את ניטשה אז עדיף לדלג על הספרים כמו אנטיכריסט, זרתוסטרא, הנה האיש ולהתחיל ממשהו יותר פשוט כמו אנושי מדי או מעבר לטוב ורע
אחרת יש סכנה לצאת כמו הבנות באינסטגרם שמעלות פוסט עם ציטוט של ניטשה בהקשר של התפתחות אישית
באופן כללי ההערות שמופיעות בתרגומים החדשים מספקות בעניי רקע מספיק.ובנוסף יש הקדמה מפורטת בתרגום החדש.
כמובן שתדרש למיומנות שבקריאת טקסט ספרותי.
לא הייתי ממליץ לך להתחיל מהספר הזה הן בפילוסופיה בכלל ובניטשה בפרט. אם ניטשה מעניין אותך ויש לך את הרצון להעמיק תנסה לעבור בקצרה על כל התחנות הפילוסופיות שקדמו לו ןהשפיעו עליו באופן ישיר.
אם תתעצל ותרצה לצלול ישר לניטשה אמליץ לך על ספרות עזר. ספרו של חיים שפירא "מחשבות לעת לילה" סוקר בקצרה גם רעיונות של ניטשה. בנוסף יצא לי לקרוא את הספר "כשניטשה בכה" שגם הוא נותן מבט חיצוני מעניין על האיש.
אולי יש ספרים ממוקדים יותר, ובכל אופן המלצתי רק על אלו שקראתי. (אני אינני חובב גדול של ספרות עזר)
כמובן שתדרש למיומנות שבקריאת טקסט ספרותי.
לא הייתי ממליץ לך להתחיל מהספר הזה הן בפילוסופיה בכלל ובניטשה בפרט. אם ניטשה מעניין אותך ויש לך את הרצון להעמיק תנסה לעבור בקצרה על כל התחנות הפילוסופיות שקדמו לו ןהשפיעו עליו באופן ישיר.
אם תתעצל ותרצה לצלול ישר לניטשה אמליץ לך על ספרות עזר. ספרו של חיים שפירא "מחשבות לעת לילה" סוקר בקצרה גם רעיונות של ניטשה. בנוסף יצא לי לקרוא את הספר "כשניטשה בכה" שגם הוא נותן מבט חיצוני מעניין על האיש.
אולי יש ספרים ממוקדים יותר, ובכל אופן המלצתי רק על אלו שקראתי. (אני אינני חובב גדול של ספרות עזר)
באותו הנושא: