16 תשובות
לא, כי יש דבר כזה שקוראים לו "דעות".
לא, מי שמאמין מאמין ומי שלא, לא.
לא
יש דברים שנקרא חופש מדת- זכותו של על אדם שלא להאמין ולא להשתייך לזרם דתי או אמונה
יש דברים שנקרא חופש מדת- זכותו של על אדם שלא להאמין ולא להשתייך לזרם דתי או אמונה
לא כל אחד יכול להאמין במה שבא לו
שואל השאלה:
שמחה על הדיעות שלכם, חבל שבמציאות זה לא ככה... כשאני אומרת לאנשים שאני לא יהודיה פיתאום לוקחים צעד אחורה
שמחה על הדיעות שלכם, חבל שבמציאות זה לא ככה... כשאני אומרת לאנשים שאני לא יהודיה פיתאום לוקחים צעד אחורה
אנונימית
שואל השאלה:
הדיעה הראשונה שעוברת לאנשים בראש זה שאני נוצריה או מאמינה באלים אחרים או אתאיסטית...
אני כולה נולדתי חסרת דת והיום כבת 18+ אני מחליטה כם להישאר ככה, אבל אנשים אוהבים לשפוט מאוד מהר
הדיעה הראשונה שעוברת לאנשים בראש זה שאני נוצריה או מאמינה באלים אחרים או אתאיסטית...
אני כולה נולדתי חסרת דת והיום כבת 18+ אני מחליטה כם להישאר ככה, אבל אנשים אוהבים לשפוט מאוד מהר
אנונימית
צריכים כן, זו חובה ביהדות ודבר טוב מאוד לעולם.
אבל אין שום זכות לכפות על מישהו להאמין או לפגוע בו רק בגלל חוסר אמונה.
זה שאת לא יהודיה לא אמור להרחיק יותר מדי, אבל את נמצאת בתרבות שהלאום והדת מאוד מחוברים למסורת והחיים, לכן יהודים נרתעים קצת אינסטינקטיבית מגויים.
לכל הצועקים "יש דעות", זה כמו לשאול צמחוני האם כולם צריכים להיות צמחונים. הוא יענה שכן, גם אם לא יבחר לכפות עליהם את זה - כי הוא סובר שכולם צריכים לעשות את הדבר הטוב הזה או להימנע מהרע.
אבל אין שום זכות לכפות על מישהו להאמין או לפגוע בו רק בגלל חוסר אמונה.
זה שאת לא יהודיה לא אמור להרחיק יותר מדי, אבל את נמצאת בתרבות שהלאום והדת מאוד מחוברים למסורת והחיים, לכן יהודים נרתעים קצת אינסטינקטיבית מגויים.
לכל הצועקים "יש דעות", זה כמו לשאול צמחוני האם כולם צריכים להיות צמחונים. הוא יענה שכן, גם אם לא יבחר לכפות עליהם את זה - כי הוא סובר שכולם צריכים לעשות את הדבר הטוב הזה או להימנע מהרע.
ממש לא. יש לי זכות לא להאמין בו.
כן!
לא, זאת דעה
ברור
חד משמעית כן. הוא ברא את כולנו, ועל כל אחד ואחד להכיר טובה למי שברא אותן, ולמלא את הוראותיו: יהודי תרי"ג מצוות עם דברי סופרים ומנהגי עדתו, גוי - שבע מצוות בני נח.
אסור להיות כפוי טובה למי שברא אותך.
אל תתייחסו לבוראנו כמו למישהו שאפשר לשים עליו פס, ושזה יהיה "ליגיטימי", חס ושלום. זאת פגיעה בכבוד שמים.
אסור להיות כפוי טובה למי שברא אותך.
אל תתייחסו לבוראנו כמו למישהו שאפשר לשים עליו פס, ושזה יהיה "ליגיטימי", חס ושלום. זאת פגיעה בכבוד שמים.
כן.
ומי שאומר "לא" בגלל דעות, ממש מסכן לדעתי.
ומי שאומר "לא" בגלל דעות, ממש מסכן לדעתי.
זה לא עובד ככה
כי מי שלא מאמין הוא לא מאמין
אי אפשר להגיד לו "היי תאמין"
והוא יגיד "בסדר" ויאמין חח
צריך להוכיח ולהסביר ולהראות
ולמה דווקא היהדות
אבל בגדול מסכימה עם תוצאה
גם זה שמישהו לא מאמין לא הופך אותו ללא קיים
ולשים פס על מי שברא אותך זה לא יפה
ועוד להחליט שהוא לא קיים רק כי זה לא נשמע הגיוני אחרי כל מה שהוא עושה עבורנו ועצם זה שברא אותנו
זה לא משנה אם את יהודיה או לא
יש גם לא יהודים שמאמינים בו אחרי חקירה
וגם כאילו מכיוון שזאת האמת מי שמאמין יש לו יותר סיכוי לשמור על החוקים של העולם נכון
והוא לא הסתבך גם לא יהודים מחוייבים בדברים מסויימים (7 מצוות בני נוח) אז כאילו אם כולם יאמינו אף אחד לא יאבד כלכך את העולם הבא שלו
אז זה דבר טוב מבחינת היהדות מן הסתם
ואנחנו מאמינים ביהדות אז לא נרצה שאנשים יהיו כפויי טובה למי שנתן להם חיים והנאות לפנים משורת הדין למרות שהם עושים מעשים רעים וגם שיפספס את כל הטוב שיכול להיות לו
אדם שמאמין ביהדות ולא אכפת לו שחבר שלו אתאיסט או לא שומר כלום ועושה מה שבא לו הוא אנוכי תכלס
העיקר שהוא יאמין אבל שכל העולם יתפוצץ
זה גם לא רצון ה' וגם פשוט אכזרי באיזשהו מקום
נכון שאנשים לא תמיד יקשיבו וגם לא במיוחד אכפת להם מה באמת האמת ובטח שאי אפשר לכפות או להכריח זה גם סתם יוצר שנאה
אבל מותר לנו לרצות שכולם יאמינו
מנקודת המבט שלנו זאת האמת
תכלס מאמין שלא ירצה דבר כזה באמת שהוא אנוכי
כי מי שלא מאמין הוא לא מאמין
אי אפשר להגיד לו "היי תאמין"
והוא יגיד "בסדר" ויאמין חח
צריך להוכיח ולהסביר ולהראות
ולמה דווקא היהדות
אבל בגדול מסכימה עם תוצאה
גם זה שמישהו לא מאמין לא הופך אותו ללא קיים
ולשים פס על מי שברא אותך זה לא יפה
ועוד להחליט שהוא לא קיים רק כי זה לא נשמע הגיוני אחרי כל מה שהוא עושה עבורנו ועצם זה שברא אותנו
זה לא משנה אם את יהודיה או לא
יש גם לא יהודים שמאמינים בו אחרי חקירה
וגם כאילו מכיוון שזאת האמת מי שמאמין יש לו יותר סיכוי לשמור על החוקים של העולם נכון
והוא לא הסתבך גם לא יהודים מחוייבים בדברים מסויימים (7 מצוות בני נוח) אז כאילו אם כולם יאמינו אף אחד לא יאבד כלכך את העולם הבא שלו
אז זה דבר טוב מבחינת היהדות מן הסתם
ואנחנו מאמינים ביהדות אז לא נרצה שאנשים יהיו כפויי טובה למי שנתן להם חיים והנאות לפנים משורת הדין למרות שהם עושים מעשים רעים וגם שיפספס את כל הטוב שיכול להיות לו
אדם שמאמין ביהדות ולא אכפת לו שחבר שלו אתאיסט או לא שומר כלום ועושה מה שבא לו הוא אנוכי תכלס
העיקר שהוא יאמין אבל שכל העולם יתפוצץ
זה גם לא רצון ה' וגם פשוט אכזרי באיזשהו מקום
נכון שאנשים לא תמיד יקשיבו וגם לא במיוחד אכפת להם מה באמת האמת ובטח שאי אפשר לכפות או להכריח זה גם סתם יוצר שנאה
אבל מותר לנו לרצות שכולם יאמינו
מנקודת המבט שלנו זאת האמת
תכלס מאמין שלא ירצה דבר כזה באמת שהוא אנוכי
לא כי זה מה שנקרא ריבוי דעות ולכל אחד יש את הזכות לחשוב מה שבא לו ולא חייב עכשיו לכפות על כל אחד להאמין במה שמישהו אחר מאמין
לא, כי זה נקרא *אמונה*, אם מישהו לא מאמין, אז שלא יאמין, ממש לא אכפת לי.
באותו הנושא: