23 תשובות
בטח
שואל השאלה:
אז למה הם תמיד מקשרים לגעזנות רק נגד אנשים עם עור קהה ולא כותבים גם בקשר לערבים? לא שיש לי בעיה אבל לא הבנתי פשוט
מעניין אותי לדעת
אז למה הם תמיד מקשרים לגעזנות רק נגד אנשים עם עור קהה ולא כותבים גם בקשר לערבים? לא שיש לי בעיה אבל לא הבנתי פשוט
מעניין אותי לדעת
בגלל שקודם כל כהי עור סובלים יותר וגם ליטרלי אצל ערבים רוב הפעמים זה מוצדק
אנונימי
שואל השאלה:
אה סבבה תודנ
אה סבבה תודנ
^^אני מת לשמוע את הטייק שלך על גזענות כלפי שחורים ולמה היא לא מוצדקת, אם אתה חושב שגזענות היא לא דבר שבמהות שלו הוא לא בסדר.
el profesor איך אתה יכול להגיד שגזענות זה דבר מוצדק?
מסכים, גזענות כלפי כולם היא בכלל לא מוצדקת. אבל נגיד לפחד ממוסלמי זה מוצדק.. לזה לפחות התכוונתי.. מתנצל אם נפגעת
אז גם לפחד מגבר זה מוצדק
אנונימית
תני לי לחשוב על זה..
נחש מה פרופסור? בארצות הברית אנשים שחורים פושעים יותר. או אם להציב את זה במשפט שלך: "זאת עובדה ששחורים יותר נוטים להיות פושעים". מה אני אמור לעשות עם המידע הזה? להחליט, כמוך, שגזענות כלפי שחורים היא מוצדקת? שטענות גזעניות על זה ששחורים כחלק מהטבע או האופי שלהם נוטים לבצע יותר פשעים הן נכונות? לפשיעה יכולות להיות המון סיבות, שהרבה מהן קשורות לרקע הסוציו-אקונומי הקשה ששחורים יותר נוטים להגיע ממנו. בסוף הכל מגיע לזה שהמערכת היא לא שוויונית ולא עובדת כמו שצריך בשביל המיעוט. לתת לשחורים, ערבים, יהודים או אסייתים יחס שלילי בגלל הגזע/ההשתייכות האתנית שלהם זה תמיד שגוי. וזה תמיד גזעני. וזה אף פעם לא מוצדק.
^^איך בתור יהודי אתה יכול לומר את זה?
בדיוק באותה מידה מישהו בגרמניה לפני שמונים שנה יכול להגיד גזענות נגד יהודים זה מוצדק ולהצדיק ככה את השואה
או את הפרהוד
בדיוק באותה מידה מישהו בגרמניה לפני שמונים שנה יכול להגיד גזענות נגד יהודים זה מוצדק ולהצדיק ככה את השואה
או את הפרהוד
שואל השאלה:
^^ מה הוא כתב? התשובה נמחקה
^^ מה הוא כתב? התשובה נמחקה
הוא כתב שגזענות נגד ערבים זה מוצדק
בדיוק מה שכתבתי למעלה
זאת הבעיה
זאת הבעיה
שואל השאלה:
גזענות לא מוצדקת לא משנה למי.
גזענות לא מוצדקת לא משנה למי.
אין פה שום דיון לנהל בכלל. גזענות זה רוע, והסבים והסבתות שלנו שסבלו ממנה במחנות הריכוז וההשמדה הם העדים הכי טובים לכך. לבן לעם שבעבר גזענות כלפיו הייתה בעיני רבים מוצדקת, אין את הפריווילגיה להשלות את עצמו שהיא מוצדקת כלפי אחרים.
@כינוימגניב
מה לעזאזל את רוצה ? אני הסברתי למה התכוונתי. רק אמרתי שלפחד ממוסלמי זו לא גזענות. וכן , אולי לא התנסחתי טוב שהשתמשתי ברצף המילים "גזענות" ו"מוצדק" ביחד, התנצלתי כבר. עזבי אותי בשקט
מה לעזאזל את רוצה ? אני הסברתי למה התכוונתי. רק אמרתי שלפחד ממוסלמי זו לא גזענות. וכן , אולי לא התנסחתי טוב שהשתמשתי ברצף המילים "גזענות" ו"מוצדק" ביחד, התנצלתי כבר. עזבי אותי בשקט
el profesor, דבר ראשון אני בן, דבר שני אני יודע שהתנצלת, הבנתי את מה שאמרת וחוץ מזה בכל מה שכתבתי אחר כך לא התכוונתי אליך, דיברתי ל :ך
מה זה קשור לגזענות
גזענות זה לגביי כל המוסלמים לא רק הטרוריסטים^^ להכליל את כל המוסלמים בתור טרוריסטים ולהצדיק התנהגות רעה ורדיפה אחריהם בגלל אותם טרוריסטים מוסלמים זו גזענות וזה פוגעני
זה כמו לומר שבגלל שגברים נוטים יותר להיות אנסים אז זה בסדר להיות נגד גברים
גזענות זה לגביי כל המוסלמים לא רק הטרוריסטים^^ להכליל את כל המוסלמים בתור טרוריסטים ולהצדיק התנהגות רעה ורדיפה אחריהם בגלל אותם טרוריסטים מוסלמים זו גזענות וזה פוגעני
זה כמו לומר שבגלל שגברים נוטים יותר להיות אנסים אז זה בסדר להיות נגד גברים
אנונימית
נו, אני לא אומר שגזענות כלפי כולם הוא מוצדקת. אבל זאת עובדה שמוסלמים יותר נוטים להיות טרוריסטים. ועם עובדות לא מתווכחים. אני ממש אוהב ערבים באופן כללי
ברור
פשוט זו הגזענות הכי נפוצה
פשוט זו הגזענות הכי נפוצה
אנונימית
אין שום קשר. החמאס הם לא בעלי הברית שלי בסיפור הזה. אתה פשוט מסביר את הגזענות שלך עם עוד גזענות - איך יצרת קשר בין ארגון טרור גזעני ופנאטי לכל העם הערבי?
אגב, האנטישמיות שכל כך נפוצה בעזה מגיעה מאותו הגיון בדיוק: עובדתית, ואני אפילו לא אטרח לדבר על האם זה מוצדק או לא, החיים של התושבים העזתים הם גיהינום יומיומי, שמתעצם עם כל סבב לחימה בלי שום קשר למי מתחיל (כי ברור שהם. תמיד) או מי צודק (כי ברור שאנחנו. תמיד). מי שבאופן ישיר צר על עזה ומפציץ אותה הוא צה"ל. אז בעיניך אנטישמיות היא מוצדקת? או שאולי המציאות היא קצת יותר מורכבת?
אם אתה לא מצדיק אנטישמים - מוזמן לגור בעזה ואז תגיד לי שהיא לא מוצדקת, ותפסיק להיות צבוע.
או שלחלופין תסביר לי איך גזענות כלפי ערבים מאותה סיבה בדיוק היא דווקא כן מוצדקת.
אגב, האנטישמיות שכל כך נפוצה בעזה מגיעה מאותו הגיון בדיוק: עובדתית, ואני אפילו לא אטרח לדבר על האם זה מוצדק או לא, החיים של התושבים העזתים הם גיהינום יומיומי, שמתעצם עם כל סבב לחימה בלי שום קשר למי מתחיל (כי ברור שהם. תמיד) או מי צודק (כי ברור שאנחנו. תמיד). מי שבאופן ישיר צר על עזה ומפציץ אותה הוא צה"ל. אז בעיניך אנטישמיות היא מוצדקת? או שאולי המציאות היא קצת יותר מורכבת?
אם אתה לא מצדיק אנטישמים - מוזמן לגור בעזה ואז תגיד לי שהיא לא מוצדקת, ותפסיק להיות צבוע.
או שלחלופין תסביר לי איך גזענות כלפי ערבים מאותה סיבה בדיוק היא דווקא כן מוצדקת.
באותו הנושא: