8 תשובות
תרכובת זה כאשר יש איזושהי תגובה ושני החומרים נוצרו חומר אחד. כמו מים עם פטל, זה מתערבב ביחד ונוצר איזשהי תמיסה.
תערובת זה כאשר אין תגובה ושני החומרים לא מתחברים, למשל כמו סלט, או שמן ומים, לא מתחברים.
שואל השאלה:
אבל מים עם פטל נחשב תערובת לא?
אנונימית
שואל השאלה:
נראלי הראשון זה תערובת כי גם אמרת מתערבבים..
אנונימית
יסוד- חומר שמורכב ממולקולות בעלות
אטום אחד.
תרכובת- חומר שמורכב ממולקולות בעלות כמה סוגי אטומים.
זאת אומרת- יסוד זה כל מה שיש בטבלה המחזורית, ותרכובות זה כל חומר שבעצם מורכב מכמה חומרים שהפכו לחומר אחד, למשל סליים מורכב מכמה חומרים ויוצר תמיסה צמיגה.
תערובת זה עירבוב של כמה חומרים שלא הופכים לחומר אחד ושומרים על צורתם כמו סלט. סלט הוא שילוב של כמה חומרים ששומרים על הצורה שלהם
עוד דוגמה לתרכובת: עוגה. אפייה זה עולם שמאוד דומה לכימיה כי בשני העולמות אתה יוצר תרכובות שונות.
בעוגה אתה לוקח כמה חומרים ויוצר בלילה אחידה שמשתנה בחום. כל החומרים שומרים על התכונות שלהם, למשל השוקולד עדיין נשאר שוקולד ואבקת האפייה עדיין נשארת אבקת אפייה והחומרים נותנים לעוגה את התכונות שלה, למשל השוקולד נותן לה את הטעם השוקולדי והצבע, אבקת האפייה גורמת לבועות.
בתערובת (חומר לא טהור) אפשר לראות בעין שני חומרים שונים. בחומרים טהורים אי אפשר לראות בעין