7 תשובות
לא את סתם תקיאי
לא
לא בריא
אנונימית
זה מה שיכול לקרות לך

צרבת ורפלוקס
עגבניות עשירות בשתי חומצות מרכזיות: חומצה ציטרית וחומצה מאלית - שהן למעשה מה שנותן להן את טעמן החמצמץ. כאשר כמות גדולה של החומצות האלה, שמצויות גם בפירות הדר, מצטברות בבטן, הסיכוי לצרבת או ריפלוקס עולה בצורה משמעותית. אנשים הסובלים משתי התופעות האלה באופן שכיח, מומלץ שיקפידו שלא לאכול יותר מדי עגבניות.

לייקופנודרמיה
בטח כבר שמעתם שצריכה של מזונות עשירים בביתא-קרוטן במינון גבוה יכולה להעניק לעור גוון כתמתם. תופעה זו שמתרחשת בעיקר בגלל אכילה מרובה של גזר והיא קרויה קָרוטנודרמיה. לא מדובר באיזושהי מחלה או מצב בריאותי מסוכן, אך תופעה דומה יכולה להתרחש בצריכה של עגבניות, בשל תכולת הליקופן הגבוהה בהן. היא מכונה לייקופנודרמיה וצובעת את העור בצבע אדמדם.

נפיחות בבטן
אם הבטן שלכם מרגישה נפוחה לעיתים קרובות אחרי האוכל, יש סיכוי שהאשמה בכך היא העגבניה. קליפת העגבניה והזרעים בתוכה אינם קלים לעיכול, לכן הם עלולים לגרום לתנועות מעי שגורמים לנפיחות. אם אתם סובלים מתסמונת מעי רגיז - מומלץ שתמנעו מאכילת עגבניות.

שלשולים
מי שסובל לרגישות לעגבניות, או יותר נכון אי סבילות לפרי, יכולים לסבול מתופעות לוואי של שלשולים. בנוסף, עגבניות חשופות יותר לזיהומי סלמונלה, כך שמאוד כדאי לשטוף אותן היטב לפני שאתם מכניסים אותן לסלט.

תגובות אלרגיות
עגבניה שייכת למשפחת הסולנים, הכוללת בתוכה גם תפוחי אדמה וחצילים. משפחה זו נקראת ככה על שם האלקלואיד שנקרא סולנין שעלול לגרום לתגובה של מערכת החיסון כנגד הגוף. זו הסיבה שאנשים שסובלים ממצבים דלקתיים כרוניים בגוף, מומלץ וימעיטו באכילה של משפחה זו.

מי שאלרגי לעגבניה, ויש כאלה כאמור, עלול לסבול מסימפטומים כגון התעטשות, נפיחות של הלשון, הפה והפנים ואפילו גירוי בגרון וקוצר נשימה.
לא, בקושי יש בזה קלוריות אם בכלל.
הידעתם? העגבנייה במקור היא רעל אבל אנשים הינדסו לה את הגנטיקה כך שיוכלו לאכול ממנה. אבל למעשה העגבנייה עדיין לא הכי בריאה לבני האדם וחיות נוספות אפילו שהינדסו אותה. ואם כבר אוכלים עגבנייה מומלץ להוציא את הגרעינים כי הם לא בריאים. זהו עד כאן.
רפואה שלמה ❤
שואל השאלה:
אמלה מה