34 תשובות
יש אתר שנקרא חברים מקשיבים , אפשר לשאול שם שאלות ולקבל מענה , נעזרתי בהם המון
אממ באופן כללי כאילו אני חושב שצריך לחכות באופן כללי עם דברים כאלה באופן מעשי כאילו נגיד אם תתחילי לשמור להם כשרות בבית תצטרכי לאכול בחוץ או שהם יצטרכו להכשיר את המטבח וזה.. אבל מהבחינה של חיפוש עצמי זה מצוין לחפש ולקרוא ולשמוע דברים אממ אם את רוצה את יכולה לשאול אותי כל מיני דברים או אנשים אחרים יש כל מיני ספרים כזה שאפשר לקרוא סטייל תנ"ך-גמרא-מסילת ישרים אממ יש גם הרבה תכנים על זה ברשת יש כזה שאלה-תשובה של כאן 11 שדמות אחת שיצאה בזאלה נגיד מדברת עם דמות אחרת שחזרה בתשובה
וכאילו יהדות זה נושא סופר רחב יש מלא דברים על זה תתחילי כזה בדברים ספציפיים שמעניינים אותך
יש מלא פורומים באינטרנט לחוזרים בתשובה, היום גם זה הרבה יותר פשוט מבחינה הלכתית כי את יכולה להתייעץ ישירות עם רב באינטרנט ולכל שאלה את יכולנ למצוא תשובה בדקה של חיפוש
בקיצור הכל נגיש יותר
אני ממליצה לך שתעשי את התהליך הזה לאט לאט ולא תקחי על עצמך יותר מדי דברים בבת אחת, זה רק יהרוס לך
ואם את צריכה עזרה, שאלה, התייעצות או סתם לדבר את מוזמנת לשלוח לי הודעה ואני אשתדל לעזור במה שאוכל
שואל השאלה:
אשמח מאוד להמלצות על ספרים!!!
כרגע מתעניינת בתורת המידות וכולי..
מסילת ישרים של הרמח"ל וחובת הלבבות של רבנו בחיי זה הבסיסיים
בואי לפרטי
יש לך הרבה ארגונים לזה כמו הידברות וערכים תכנסי לאתרים שלהם
שואל השאלה:
מישהו יוכל לתת לי כמה פרחים כי שאוכל להתכבתב אם אנשים שיכולים לעזור לי?אין לי גישה כרגע ללפנות אליהם.
בנוגע לפן מעשי -
1. תתחזקי באמונה שלך בקב"ה - לא רק בזה שהוא קיים, את זה את כבר יודעת. בביטחון בו ובאהבה אליו. איך לעשות את זה? אני חושב ששיעורי תורה שמדברים על הנושא הזה יכולים להדליק את הניצוץ.
2. אמרת שמעניין אותך נושא המידות. מעולה! זה נושא באמת באמת חשוב וזה באמת יהיה מצוין שתתעסקי בזה, ככה תהפכי לאדם טוב יותר וזה יקל עלייך להתחבר למצוות.
3. תתחילי קצת ללמוד הלכות של מצוות בסיסיות וליישם אותן. מודה אני, נטילת ידיים בבוקר, ברכות על האוכל, תפילת שחרית (?), צניעות... ומפה זה פתח לעוד עולם שלם של מצוות ומעשים טובים.

בנוגע למשפחה - זאת כנראה ה- "בעיה", נקרא לזה כך, של הכי הרבה בעלי תשובה בתחילת התהליך. כן, ההורים סולדים מזה בהתחלה וחוששים. תהיי מוכנה לזה, תדעי שזה יקרה, ותדעי גם מה להשיב להם. לאט לאט זה כנראה יפחת ובסוף הם יבינו אותך.

עכשיו תקשיבי, הקב"ה חנן אותך במתנה שכל כך הרבה אנשים בדור שלנו לא קיבלו.
שלחו לך משמיים הרהורי תשובה, תחזיקי בהם חזק חזק ואל תרפי.
אני מאחל לך בהצלחה גדולה ולכל שאלה נוספת את מוזמנת לפנות אליי.
חזקי ואמצי! ותזכרי, "מקום שבעלי תשובה עומדין צדיקים גמורים אינם עומדין".


בנוגע לפרחים פשוט תעני לאנשים 10 דקות בסוף תקבלי...
שואל השאלה:
ניסיתי לחפש ולמצוא דברים בסיסיים ומנסה להתפלל לפעמים שחרית אבל כל מקום שאני פונה אליו אומר כל מצווה בצורה שונה ואני לא מצליחה להבין מה הנכון באמת. אני לומדת בבית ספר עם חילונים ודתיים ויש כמה אנשים שמאוד מבינים אבל אני חוששת מאוד לפגוש אותם ולשאול אותם על כך ולשתף אותם בתהליך הכלכך רגיש הזה. כל בר שנאמר שם יוצא כאש בשדה קוצים ושמועות מעוותות נולדות שם.
אני דתיה, מוזמנת תמיד להתייעץ בפרטי
^^זה יכול לבלבל, תדברי עם מישהו, הוא יעשה לך סדר.
אם את לא רוצה דווקא מהבית ספר אז זה סבבה, יש פה מלא אנשים שישמחו לעזור לך.

אם את רוצה את יכולה לכתוב מה לא הבנת ואני אנסה לעזור...
ממליץ לך על הרב יוני לביא אני מאמין שהוא יכול לעזור לך
אשמח שתפני אליי בפרטי
שואל השאלה:
אין לי איך לפנות לאף אחד בפרטי!!

יש לכם אינסטגרם במקום?
בהצלחה אהובה :)
תכתביהודעה בקיר התודות
אני יכולה לנסות לעזור לך אם את רוצה
מה האינסטגרם שלך?!^^^
עשית את טעות חייך כשחזרת בתשובה
שואל השאלה:
למה?
יש פורומים באינטרנט לזה, בהצלחה!
playbo1
אם היא החליטה המעט שאתה יכול לעשות זה לכבד(:
זה שיקול הדעת שלה.
ואני אתאיסט שאומר את זה.
כל הכבוד לך אחותי צעד אמיץ, ויש לך את אתר הידברות בשביל זה, כנסי לשם יש שם מלא פורומים שיכולים לעזור לך ולהפנות אותך לאנשים הנכונים, אם תצטרכי עזרה או לשאול את מוזמנת בכיף לפרטי❤❤
תקשיבי זה קצת ארוך אבל אשמח שתקראי :)
ו-ואו את לא מבינה כמה הזדהיתי איתך בעיקר במשפט "אבל אני חוששת מאוד לפגוש אותם ולשאול אותם על כך ולשתף אותם בתהליך הכל כך רגיש הזה"

תשמעי אצלי כל הסיפור של התחזקות וחזרה בתשובה התחיל בערך באמצע כיתה יא, עברו שנתיים כבר לדעתי ועדיין הכל רחוק מלהיות "מושלם".
מה לא עברתי בתהליך הכל כך עמוק הזה? אורות מטורפים, נפילות קשות, המון המון המון המון המון המון המון פחד והסתרה! ואני לא מגזימה בהמון חחח (ועדיין).

אני אישית התחלתי בדברים כמו מודה אני, נטילת ידיים, ברכות שיש ביום יום על אוכל וכאלה, תפילה למדתי באינטרנט..והתבודדות ז"א לדבר עם השם במילים שלך.
למזלי יש לי דודים דתיים ככה שלמשל לבת מצווה הביאו לי סידור אז בדקתי באינטרנט איך מתפללים ולמדתי לבד, למדתי הכל בערך לבד כי יש היום הכל באינטרנט!
ולמזלי גם בבית שמרנו דברים כמו קידוש, נרות שבת, יום כיפור, כשרות כולל כלים, בית כנסת וכו' אז זה קצת הקל עלי (אבל עדיין הקושי הוא עצום).

רוצה לדעת מתי היה הצעד המשמעותי שלי בתהליך? ואני רצינית לגמרי.. מתוך שנתיים של ניסיונות אינסופיים הצעד המשמעותי בתהליך היה רק בשלושה חודשים האחרונים..
אישה צדיקה בכותל, ממש שליחה שה' שלח לי פגשה אותי ולקחה ממני מספר ואחרי כמה זמן היא התקשרה ודיברה איתי המון באמת המון, והציעה לי מלא הצעות כמו קווי הלכות, לימוד בטלפון, חיזור יומי בווצאפ או באימל, סמינרים וכו וכו.
בסוף אזרתי אומץ ואמרתי כן יאללה נלך על לימוד בטלפון! מאז יש לי מישהי שאני יכולה להתקשר אליה ואנחנו לומדות מה שאני בוחרת.

תקשיבי יש לי עכשיו גם את האישה הזאת שלומדת איתי, גם את האישה מהכותל וכל מיני קווים שהיא נתנה לי, אז דבר ראשון אני יכולה להביא לך אותם אם נדבר בפרטי!
אני חושבת שהכי חשוב זה מישהו שיהיה איתך בתהליך ויכוון אותך, אני או את לך מניסיון בתור אחת שלא היה לה.

בכללי אם תרצי אני אשמח לדבר איתך :)
אם את רוצה לחזור בתשובה את צריכה להתחבר לקבוצה
יש את הארגון של הרב רביד נגר "אורלנוער"
ארגון מדהים שליווה אותי כשהתחלתי לחזור בתשובה
זה חשוב שתהיה הדרכה
אם את רוצה דברי איתי בפרטי אוכל לעזור לך יותר :)
רוצה שאני אפתח שאלה ואתן לך פרח?
שואל השאלה:
הסתדרתי, תודה!
תקשיבי שורה תחתונה אחרי כל המגילה שרשמתי ובאמת חלק דברים לא היו כל כך קשורים חחח
זה שיש המון ארגונים ואנשים טובים שישמחו לעזור את רק צריכה לפנות אליהם וגם אם את רגילה לא לדבר על זה אז תריך לאזור אומץ ולעשות את זה, ובאמת שיש המון אנשים שישמחו
בהצלחה :)
שואל השאלה:
תודה!!
כתבתי לך בפרטי:)
תקשיבי אף אחד לא יכול להכריח אותך איך את רוצה להאמין ולשלוט בדרכים שלך ובהשקפה שלך.
אני ממליצה לך ללכת לשיעורי תורה זה ממש כיף ומחזק!!
למדתי אפילו ליטול ידיים למלא ברכות וקיבלתי גם ספר של ברכות ולא משלמים לזה וזה באמת מקום מדהים בעיניי אז תמצאי לעצמך מדרשה קרוב לבית שלך ופשוט לכי אליה, אני לא מבינה למה ההורים שלך נגד זה דווקא מלמד אותך כל כך הרבה דברים לחיים וזה הביא לי תקווה שכבר הייתי מיואשת והייתי מאוד אובדנית וחסרת ביטחון כלפי עצמי וזה פשוט הוציא אותי מכל המצב הזה והפך אותי למי שאני היום. אני אמנם לא דתייה וזה גם לא בדיוק הקטע שלי, אבל זה ביגר אותי ולימד אותי איך להסתכל על העולם בדרך הנכונה, זה הסית אותי מ"דרך הקוצים" שהייתי בה והפך אותי למאושרת. והקדוש ברוך הוא קרוב אליי יותר מתמיד.
אני בטוחה שאחרי שתלכי לכמה שיעורים תראי שינוי שיעשה לך כל כך טוב שההורים שלך אפילו ייקחו אותך בעצמם לכל מדרשה אפשרית.
אחרי שאת מכירה שם אנשים ותאמיני לי שאי אפשר שלא, את מתחילה להכיר כל מני רבניות וכל מני אירועים שקורים בעיר שלך כמו הפרשות חלה או נסיעות לקברים של צדיקים ולכותל וכו'.
בהצלחה צדיקה אחת מאחלת לך את כל הטוב שבעולם
את יכולה להיתקשר לאתר הידברות יש שם מלא אנשים שיכולו לעזור לך
נסי לפנות לנאמני תורה ועבודה
אני מבינה למה ההורים נגד
אנשים מפחדים מחוסר וודאות ואם ההורים שלך לא מכירים את היהדות לעומק בטח שיפחדו זה מתוך דאגה אבל את צריכה שמישהו מאוזן ידריך אותך כדי שלא תעשי טעויות
יש חוזרים התשובה שעושים את התהליך הזה בלי הדרכה וחס ושלום פוגעים בהורים שלהם וזו לא הדרך
בשביל זה צריך הדרכה טובה
מאחלת לך שתמצאי כזאת