10 תשובות
אני צמחונית . לא ניסיתי מעולם להטיף על מישהו להיות צמחוני או טבעוני .
אני מבינה את הכוונה הטובה אבל כמו שמישהי/מישהו אמר/ה פה הדרך לא . אם בן אדם רוצה לעבור להיות צמחוני הוא יעשה את זה על דעת עצמו
אין צורך לשבת על הווריד הראשי
אני מבינה את הכוונה הטובה אבל כמו שמישהי/מישהו אמר/ה פה הדרך לא . אם בן אדם רוצה לעבור להיות צמחוני הוא יעשה את זה על דעת עצמו
אין צורך לשבת על הווריד הראשי
נגד זה. זאת כבר ניהיתה כת. בדכ אלה אנשים משוגעים שממש מנסים להטיף על זה כיאילו זה מזיז למישהו. אנשים אשכרה מסוגלים לבוא לאדם שאוכל בשר ולצעוק עליו
אנונימית
בתור צמחונית שונאת שנכנסים לצלחת או מנסים להטיף זו לגמרי לא הדרך להעביר את המטרות שלך ואני מתעבת אנשים שמנסים להטיף ועוד חושבים שזה יעזור איכשהו לקדם את זה
תלוי אם זה רק להטיף או גם לכפות. אם זה נגמר ב"אני לא מסכים איתך כמ אני נגד תעשיית הבשר", אז זה לגיטימי. אבל אם זה נגרר למשהו מעבר לזה והופך למשהו כפייתי, מן הסתם שזה דוחה.
כשמעלים נושא למודעות של אנשים ובעצם אומרים להם: "היי, אתם רואים את זה? זאת בעיה וצריך לטפל בה", אז זה יחלחל להם לתודעה באיזשהו שלב והם יפנימו שזה בעייתי.
אבל כשהבעיה כל כך מנורמלת ומושרשת בחברה, רוב האנשים לא יעצרו לחשוב לעצמם: "רגע, זה לא בסדר שזה המצב, משהו צריך להשתנות פה". אבל ברגע שמישהו יצביע על זה ויעלה את הנושא למודעות שלהם, יכול להיות שהם יסכימו איתו. אבל כנראה שהם לא היו מגיעים לזה לבד, בלי מישהו שיסביר להם וינמק למה זה בעייתי מלכתחילה. זו הסיבה שאקטיביזם חברתי זה דבר כל כך חשוב.
אם אנשים לא היו מטיפים מוסריות אחד לשני, לא היו זכויות אדם, נשים עדיין היו נמצאות במטבח ולא משכילות, שחורים עדיין היו עבדים ומשרתים, להט"בים עדיין היו נשלחים לטיפולים ואפילו נסקלים באבנים, מלחמת העולם השנייה הייתה נתפשת כלגיטימית, כל כך הרבה דברים שיש כיום לא היו קיימים. למה? הודות לאנשים שהטיפו מוסר לאחרים. להטיף מוסר זה בסדר, בגלל שזו פשוט העברת ביקורת על אי-הוגנות מסוימת. זה משהו שמאוד חשוב שיקרה בשביל שנוכל להתפתח חברתית.
כשמעלים נושא למודעות של אנשים ובעצם אומרים להם: "היי, אתם רואים את זה? זאת בעיה וצריך לטפל בה", אז זה יחלחל להם לתודעה באיזשהו שלב והם יפנימו שזה בעייתי.
אבל כשהבעיה כל כך מנורמלת ומושרשת בחברה, רוב האנשים לא יעצרו לחשוב לעצמם: "רגע, זה לא בסדר שזה המצב, משהו צריך להשתנות פה". אבל ברגע שמישהו יצביע על זה ויעלה את הנושא למודעות שלהם, יכול להיות שהם יסכימו איתו. אבל כנראה שהם לא היו מגיעים לזה לבד, בלי מישהו שיסביר להם וינמק למה זה בעייתי מלכתחילה. זו הסיבה שאקטיביזם חברתי זה דבר כל כך חשוב.
אם אנשים לא היו מטיפים מוסריות אחד לשני, לא היו זכויות אדם, נשים עדיין היו נמצאות במטבח ולא משכילות, שחורים עדיין היו עבדים ומשרתים, להט"בים עדיין היו נשלחים לטיפולים ואפילו נסקלים באבנים, מלחמת העולם השנייה הייתה נתפשת כלגיטימית, כל כך הרבה דברים שיש כיום לא היו קיימים. למה? הודות לאנשים שהטיפו מוסר לאחרים. להטיף מוסר זה בסדר, בגלל שזו פשוט העברת ביקורת על אי-הוגנות מסוימת. זה משהו שמאוד חשוב שיקרה בשביל שנוכל להתפתח חברתית.
לדעתי זה נוראי כי בסדר שאתם לא אוהבים בשר או שאתם לא אוכלים מהטבע כי מסכנות החיות וזה אבל לא להכנס לאנשים אחרים לצלחת כאילו מה אכפת לכם בכלל
מעצבנים ממש
אני מכבדת מאוד את דרך החיים שלהם, שהם יכבדו את שלי.
אני מכבדת מאוד את דרך החיים שלהם, שהם יכבדו את שלי.
זכותם להטיף למה שהם רוצים, בין אם אני מסכים איתם ובין אם לא (במקרה הזה לא מסכים איתם).
באותה מידה שזכותנו גם לתת טיעוני נגד להטפה שלהם.
אנחנו חיים בחברה דמוקרטית - לכולם יש קול.
באותה מידה שזכותנו גם לתת טיעוני נגד להטפה שלהם.
אנחנו חיים בחברה דמוקרטית - לכולם יש קול.
להטיף אף פעם לא הפיתרון, הטפה היא חוצפנות והטרדה שאינה מתקבלת בברכה, מן הסתם שאף אדם לא יחשוב על זה בטוב
זה יכול להציק, לי לא אכפת אבל מבינה שלאחריםות כן. המטרה טובה, אבל הדרך לא
כאחד שדוגל בדעה צימחונית (לא צימחוני), אני בחיים לא הייתי מכריח מישהו לעבור להיות צמחוני. זה לא מוסרי לדעתי, ובנוסף אני מאמין שבן אדם צריך להבין את האידיאולוגיה שעומדת מאחורי הדרך חיים הזו, ואם זה לא בא באמת ממנו אז אין לזה שום משמעות.
באותו הנושא: