23 תשובות
לא.
שואל השאלה:
^שוב תסתכלו מה כתבתי בסוגריים
אנונימי
לא, ממש לא אפילו. ומה זה "לא הפמיניזם של שוויון אלא הפמיניזם של היום"? למה, ממתי פמיניזם זה לא שוויון?
שואל השאלה:
^זה התרחב להרבה יותר מהמושג הצר של שיוויון
אנונימי
אה, וואלה? אז תן לי דוגמה. תסביר מה "לא שוויוני" בפמיניזם. יאללה, בא לי לשמוע. קדימה, אני מחכה להסבר ממך.
שואל השאלה:
לא הבנת אותי לא זה מה שכתבתי כתבתי שהפניזם חרג מהנושא של שוויון כלומר שהוא מדבר על זכותה של האשה להתלבש איך שהיא רוצה שאין לזה קשר לשוויון
אנונימי
זה לא, אבל סבבה, נגיד ש. מה הכוונה שזה חרג מהנשא של שוויון? כלומר, לדעתך, מה זה פמיניזם כיום ובמה הוא מתמקד?
שואל השאלה:
זה כן, וכתבתי לך במה זה מתמקד , כנ''ל לגבי כמעט כל אמירה מעליבה של גבר כלפי אשה זה נהפך לשובניזם בעיניי הפמינסטיות
אנונימי
לא לא ושוב לא
שואל השאלה:
זה שאתם כותבים לא זה לא אומר שזה לא נכון אני עוכב תקופה ארוכה אחרי פמיניסטיות ואני יודע על מה אני מדבר אבל טוב שיבושם לכם

אגב בלי קשר תבדקי את זה
שהרבה מהפמיניסטית מבזות גברים כך שלא חוש הצדק עומד בגרונם אבל זה סתם כתבתי בדרך אגב
אנונימי
לא שמתי לב לעריכה שלך. אבל גם מה שציינת, זה עדיין שוויון. אני אסביר.

נכון ההשוואה הקלאסית של מפתח ומנעול? יופי, אז זאת תפישה שוביניסטית שלפיה גוף של אישה צריך להיות שמור רק לגבר אחד, אז אם היא חושפת אותו היא "זונה". אבל גבר יכול לעשות את זה מבלי לקבל על זה הערות בכלל, כי גברים לא שמורים לאף אחת (או לפחות זה מה שהחברה הגדירה).
אז אני מצטער לנפץ לך את הבועה, אבל המחשבה שנשים שוות לגברים, כי הן בני אדם ולא חפץ/רכוש - זה בדיוק השוויון שאנחנו מדברים עליו, זה פמיניזם.
"שהרבה מהפמיניסטית מבזות גברים כך שלא חוש הצדק עומד בגרונם"

שמעתי את המשפט הזה המון פעמים, ובכל זאת, אף פעם הוא לא היה נכון. פמיניסטיות בסך הכל רוצות שוויון מגדרי. הן מנסות לא לטפח או לחזק סטנדרטים כפולים כאלו. הן רוצות חברה שתבין שזה מגוחך לכפות סנקציות לא שוויוניות. אז איך בדיוק הגעת לזה ש"הן מבזות גברים"?
שואל השאלה:
^אין קשר, הדיון על האם אשה יכולה להתלבש איך שהיא רוצה במרחב הציבורי זה דיון שקשור לנושא של הטרדה , בעיניי רבים כשאשה לבושה בצורה מאוד חושפנית זה מהווה הטרדה לגבר
אנונימי
שואל השאלה:
אם את מכירה את מירב מיכאלי תראי שאני צודק והיא מודל לפמיניזם
אבל היא הדוגמא המובקהת לזילזול בגברים אבל זה לא רק היא
אנונימי
זאת המציאות שלנו כרגע. להוציא את החברה שוביניסטית? שמע, החברה עושה מנשים שלה אובייקט מיני, וזאת עובדה. העובדה שאוטומטית נשים משדרות מיניות לא משנה מה הן ילבשו - זאת תפישה. ואם נהיה רגע פתוחים ונסתכל על זה באופן אובייקטיבי, בגזע האנושי יש שני מינים - זכר ונקבה. אנחנו בעלי חיים, ואין דבר כזה מין שמקרין יותר מיניות מהשני. החברה התפתחה ככה, לדעת שנשים הן יצור שופע מיניות (למרות שוואלה, לא). ולכן, כדי לשמור על הערך העצמי שלהן, הן צריכות להיות צנועות ולא לחשוף יותר מדי, ולא לעשות שום אקט שחלילה עלול לרמוז על מיניות. זה סוג של מנגנון שליטה על הנשים. וזה רק משהו תפישתי, אין בזה שום דבר ביולוגי.

מעבר לזה, עצם זה שגבר שלובש בגדים קצרים זה בסדר וזה לא מהווה "הטרדה" לנשים, אבל אישה שתתלבש ככה זה כן "הטרדה" לגברים - זה עוד חוסר שוויון. אז הטענה שלך דווקא משמשת נגדך.
שואל השאלה:
גבר בחיים לא חושף את הזין שלו כמו שאשה חושפת את הציצים שלה ואת בוודאי תסכימי איתי שגבר שיחשוף זין הוא מטריד מינית
אנונימי
לא דיברתי על לחשוף איברי מין, אני רק דיברתי על להתלבש חשוף. הדיון בשאלה הזו בכלל לא היה על זה, אז אתה ממש סוטה מהנושא ומערב חלקים לא קשורים. אם גברים יכולים להתלבש חשוף וללבוש בגדים קצרים, איזו סיבה יש שנשים לא יוכלו (חוץ משוביניזם)?
שואל השאלה:
מזה גברים לובשים חשוף? לחשוף איברי מין זה חשוף לא הבנתי למה אני סוטה מהנושא?
אנונימי
בקיץ אנחנו לובשים בגדים קצרים, אבל בחורף אנחנו לובשים בגדים ארוכים. אי אפשר לצפות מאנשים ללבוש בגדים של נזירות ב-40 מעלות חום, בגלל שחלילה אנחנו נחשוף את הרגליים. אנחנו מתאימים את הלבוש שלנו למזג האוויר ולטמפרטורה. אני לא מבין למה הדבר הכל כך בסיסי הזה לא נכנס לחלק מהאנשים לראש.

כל הטענה שלך מתבססת על "למה שמישהי תלך עם שורט", אבל זו טענה כל כך מטופשת.
למה בדיוק שמישהי תלך עם כפכפים ותחשוף את כפות הרגליים שלה? למה שמישהי תלך בלי כיסוי ראש ולא תכסה את השיער? למה שמישהי תלך עם מכנס שלא מגיע לה עד הקרסול וחושף קצת מהרגל שלה? גם כל אלו היו מוזרים בעבר, גם זה היה נחשב ל"לא צנוע". אבל מה לא בסדר עם זה? למה צניעות זה דבר כ"כ חשוב? וגם מה הבעיה לחשוף את הגוף שלך? זה לא כאילו היא מראה את איבר המין שלה ברחוב, כולה רגליים.
מעבר לזה, אם גבר יכול ללכת עם בגדים קצרים, אז למה בדיוק אישה לא יכולה? כמו שאמרתי קודם, זה נובע משוביניזם.
החברה שלנו מעודדת צניעות אצל נשים, אבל בדייק ההפך אצל גברים. אם אתה תשים לב, הרבה מאוד עלבונות שמופנים כלפי נשים אמורים כביכול לאיים על הערך שלהן, להגיד שאם הן לא צנועות מספיק אז אין להן ערך. לדוגמה: "זונה", "פרוצה", "חסרת ערך" ועוד הרבה מילים בסגנון. אפילו כשאתה קורא למישהו "בן זונה", אתה מקלל את אימא שלו. אבל אתה לא תקרא לגבר "זונה" (zone, שזה zona רק בזכר), והמילה הזו אפילו נשמעת מוזר באוזן מרוב שהיא לא שגרתית.
גבר שישכב עם הרבה נשים ולא יהיה צנוע, יהיה "מעמיס" ויגידו לו כל הכבוד. אבל אישה שתעשה את אותו הדבר, תהיה "שרמוטה" ויעשו לה סלאט שיימינג. זה כבר אומר הכל.
שואל השאלה:
^חח כתבת כל כך הרבה אבל בלי שום קשר למה שדיברנו
תקרא שוב
אנונימי
לא בהכרח