19 תשובות
מצטרפת לשאלה...
נעצתי
נעצתי
אנונימית
אני לא רוצה להכשיל אותך אבל נראה לי שמותר לך לשתות שיעורים
אבל עדיף שתשאלי רב
תרגישי טוב!
אבל עדיף שתשאלי רב
תרגישי טוב!
אנונימית
לדעתי ללכת לרופא..
שואל השאלה:
אני אפילו שוקלת לרדת למיון עם המצב שלי
אני דקה מלהתעלף
אני לא יכולה להמשיך ככה
סליחה על הגועל אבל כבר אין מה להקיא והבטן שלי ריקה וזה סיוט
אני אפילו שוקלת לרדת למיון עם המצב שלי
אני דקה מלהתעלף
אני לא יכולה להמשיך ככה
סליחה על הגועל אבל כבר אין מה להקיא והבטן שלי ריקה וזה סיוט
אנונימית
אמ אני לא חרדייה אני דתייה אבל אני יודעת שזה צום ממש קל מבחינה הלכתית-שזה אומר שלא חובה לצום אותו אנשים חולים או חלשים..
ואיך שזה נשמע ממה שכתבת מותר לך מחר בכלל לא לצום.. אם ממש חשוב לך לצום את יכולה לצום ולשתות מים 'לשיעורים'(-הכוונה כאילו נגיד כל שעתיים חצי כוס מים כדי לא להגיע למצב..)
בהצלחה!
ואיך שזה נשמע ממה שכתבת מותר לך מחר בכלל לא לצום.. אם ממש חשוב לך לצום את יכולה לצום ולשתות מים 'לשיעורים'(-הכוונה כאילו נגיד כל שעתיים חצי כוס מים כדי לא להגיע למצב..)
בהצלחה!
לדעתי לא לסכן את עצמך,תלכי למיון ותתני לרופאים להגיד לל מה לעשות
מעתיקה לך מהידברות:)
***
הלכות תענית עשרה בטבת:
ו. חולה - אפילו שאין בו סכנה - פטור מהצום, כל שנפל למשכב, ויש לו צער הרבה מהצום, במקום צער לא גזרו חכמים. ואינו צריך לאכול לשיעורים, אלא אוכל כמה שרוצה, רק שלא יאכל ממתקים מיותרים, ואין חילוק בזה בין אכילה לשתיה, אוכל ושותה כמה שצריך. וכן זקן שתש כחו וקשה לו לצום פטור מהצום.
****
***
הלכות תענית עשרה בטבת:
ו. חולה - אפילו שאין בו סכנה - פטור מהצום, כל שנפל למשכב, ויש לו צער הרבה מהצום, במקום צער לא גזרו חכמים. ואינו צריך לאכול לשיעורים, אלא אוכל כמה שרוצה, רק שלא יאכל ממתקים מיותרים, ואין חילוק בזה בין אכילה לשתיה, אוכל ושותה כמה שצריך. וכן זקן שתש כחו וקשה לו לצום פטור מהצום.
****
שואל השאלה:
אני יודעת מזה לשתות לפי שיעורים
אבל הצום הזה הוא לא סתם
מבחינתי כל צום הכי חשוב שיש ופעם קראתי שצום עשרה בטבת חשוב יותר מכל שאר הצומות ואין להקל במהירות
לכן שואלת
אני יודעת מזה לשתות לפי שיעורים
אבל הצום הזה הוא לא סתם
מבחינתי כל צום הכי חשוב שיש ופעם קראתי שצום עשרה בטבת חשוב יותר מכל שאר הצומות ואין להקל במהירות
לכן שואלת
אנונימית
שואל השאלה:
אז לא אצום, תודה לך
אז לא אצום, תודה לך
אנונימית
בכיף❤
תרגישי טוב בעז"ה(:
תרגישי טוב בעז"ה(:
אני חושבת שיש לך חוסר ברזל... וגם אולי משהו נפשי(?) תבדקי את זה
והכל בסדר, מותר לך לא לצום❤
והכל בסדר, מותר לך לא לצום❤
תשאלי רב..
אף אחד לא ידע לתת לך תשובה נכונה כאילו גם אם נגיד לך שכן ובסוף אסור אז יצא מצב שאמרנו לך משהו לא נכון .. תתקשרי לרב ותשאלי אני חושבת שאסור לצום במצב כזה אבל תשאלי ואם את מרגישה גרועה ממש ומרגישה שעומדת להתעלף לכי למיון שלא יקרה משהו יותר גרועה
אף אחד לא ידע לתת לך תשובה נכונה כאילו גם אם נגיד לך שכן ובסוף אסור אז יצא מצב שאמרנו לך משהו לא נכון .. תתקשרי לרב ותשאלי אני חושבת שאסור לצום במצב כזה אבל תשאלי ואם את מרגישה גרועה ממש ומרגישה שעומדת להתעלף לכי למיון שלא יקרה משהו יותר גרועה
שואל השאלה:
כן חסר לי ברזל ואני לא בחורה חזקה נקרא לזה כך ביום יום
אני סובלת מקור תמידי וכו ואין ספק שיש לזה השפעה
תודה לכולם
כן חסר לי ברזל ואני לא בחורה חזקה נקרא לזה כך ביום יום
אני סובלת מקור תמידי וכו ואין ספק שיש לזה השפעה
תודה לכולם
אנונימית
לדעתי תתקשרי לרופא משפחה תגידי שאת רוצה לצום אך ככה ככה וככה השאלה אם מותר אם יגיד לך לא אסור אל תצומי יגיד כן אז תצומי.
חיים תקשיבי אם חסר לך ברזל ממש בגוף אז תבדקי את זה אל תקחי סיכון ותחכי לרגע שיקרה משהו יותר חמור
ואם את רוצה ממש לצום תתקשרי לרב הוא יוכל להגיד לך אם לצום או לא
וגם תתקשרי לרופא משפחה כדי לבדוק תמצב שלך
ואם את רוצה ממש לצום תתקשרי לרב הוא יוכל להגיד לך אם לצום או לא
וגם תתקשרי לרופא משפחה כדי לבדוק תמצב שלך
קר לך?
אני ממליצה לקחת תוספי ברזל וגם להיות באוויר הפתוח וגם להתייעץ עם רופא
אני ממליצה לקחת תוספי ברזל וגם להיות באוויר הפתוח וגם להתייעץ עם רופא
אם את ממש לא מרגישה טוב לדעתי את יכולה לשבור אבל עדיף שתשאלי רב שלא יהיו אי הבנות
ברור שאם את מרגישה שאת ממש צריכה.. אז מותר לאכול/לשתות.. גם אם כן נסי בכמות קטנה
רפואה שלמה וצום קל.. לילט
רפואה שלמה וצום קל.. לילט
שואל השאלה:
היי, בבוקר הרגשתי טוב יותר אבל החלטתי לא לצום בגלל שעדיין הייתי לא משהו
אכלתי חצי לחמנייה וזה עשה לי רע יותר וכרגע המצב כמו אתמול
לא אכלתי יומיים כבר חוץ מהחצי לחמנייה הזו
יהיה טוב
תודה ששאלת!
היי, בבוקר הרגשתי טוב יותר אבל החלטתי לא לצום בגלל שעדיין הייתי לא משהו
אכלתי חצי לחמנייה וזה עשה לי רע יותר וכרגע המצב כמו אתמול
לא אכלתי יומיים כבר חוץ מהחצי לחמנייה הזו
יהיה טוב
תודה ששאלת!
אנונימית