6 תשובות
כי הם לא רוצים שאנשים עם אינטרסים שונים משלהם יתפסו עמדות כוח
שואל השאלה:
למה אתה חושב שזה ככה?^
אנונימי
זה לא שמי שבאליטה נהיה שמאלני
זה שמי ששמאלני נהיה באליטה
הם לא הופכים להיות שמאלנים, הם תמיד היו שמאלנים. האליטה היא בשמאל כי עד שנת 1977 הוא זה ששלט בכל מוקדי הכוח במדינה, והשורשים של מה שהיה עד אז עדיין נשארו, הרבה בגלל שאף אחת ממשלות ישראל לא עשתה שום צעד משמעותי של "ניקוי אורוות" כלפי אותה אליטה.
greedy capitalist
1995*
^ אני בעקרון מדבר על מהפך 77' של מנחם בגין.
ספציפית ב-95' קרתה המהפכה השיפוטית של אהרן ברק, שהפך את בית המשפט לאקטיביסטי (בניגוד לתפיסתו של מונטסקייה שסבר כי הרשות השופטת צריכה להיות הרשות החלשה ביותר).